Een paard of een auto?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Auto of paard?

Auto
36 (50%)
Paard
35 (49%)

Totaal aantal stemmen: 71

Hutcherson

Re: Een paard of een auto?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:02

hmm. mijn auto kocht ik toen ik 17 was (voordat ik ging studeren) betaalde 140 euro brandstofkosten om elk weekend naar mijn vriend te rijden (110 km verderop) en terug. En naar mijn werk (4 minuten rijden). Ging met OV naar school. Propedeuse jaar is idd zwaar. daarna krijg je wat meer lucht (mits je het haalt in 1 jaar).
Maar de jaren daarna is mijn ervaring dat het juist weer drukker wordt. zeker als je stage gaat lopen straks (weet niet of jij dat ook moet) maar soms moet je daarvoor een tijd op kamers omdat de stageplekken niet voor het oprapen liggen.
Ik had geluk en hoefde dat niet. Toen ik 6 weken stageliep heb ik mijn eerste paard gekocht. maar ik heb bewust een jong paard (hij was toen 11 maanden) te kopen omdat ik nog zeker 1,5 jaar moest studeren. Dan zou hij dus mooi op kunnen groeien in de opfok (dat kost je de kop niet) en na mijn studie had ik nog mooi de tijd om een baan te zoeken en tegen de tijd dat meneer 3 is kan ik hem oppakken en ergens anders stallen eventueel.

Prima te combineren.
Ik raad je wel aan gewoon met het OV te reizen. Wellicht kun je met jezelf afspreken om 2 dagen in de week met de auto te gaan (en dus 2 uur minder te hoeven reizen) en de rest met OV. dit om kosten te besparen want je gaat echt huilen bij de pomp.
Tevens kan het misschien een optie zijn om op kamers te gaan en anders misschien bij een studentenvereniging te gaan speciaal voor paardrijden? In nijmegen heb je bv Jolly Jumper.
Ik zou, even los van wat jou gelukkig maakt, wachten met het kopen van een paard en ook niet standaard met de auto naar school gaan. Dat kost ontzettend veel geld.
Wat dacht je van onderhoud. als je een beetje degelijke auto wilt kopen ben je minimaal 3000 euro kwijt en dan nog belasting, verzekering, onderhoud, benzine.
Een paard is (in mijn geval) dan goedkoper. maar als jij een paard wilt om echt al mee te trainen en te rijden ben je veel tijd kwijt of je moet anderen ervoor betalen. Wellicht kun je n vriendin zoeken die een paard met je wil delen? of een verzorger.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:06

Absoluut een auto. Ik heb eerst een paard gekocht en inmiddels zijn we meerdere jaren verder en dat rijbewijs en die auto zijn er nog steeds niet want alles gaat naar de paarden. Elk jaar zeg ik, "maar dit jaar"... inmiddels weet ik van mezelf dat het gewoon een cliché is en dat ik een beste trap onder mn kont nodig heb. Of eigenlijk gewoon iemand die de vinger op de knip van de paardenportemonee houdt :=

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:13

Ik heb ook 2 x gekozen voor een paard. 3 jaar geleden mocht ik een keuze maken; een paard of een rijbewij, ik koos voor het paard. Paar maand geleden weer voor dezelfde keuze gestaan, weer voor het paard gekozen.

Ik heb een brommer rijbewijs en kom in principe overal, en de rest doe ik met het ov. Van een paard zou ik veel gelukkiger van worden, ookal is een auto(rijbewijs) toch wel heel handig haha.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 15:15

Beidde niet en dichterbij gaan wonen? Sowieso als je de auto níet doet, heb je dus nog steeds veel reistijd en dus veel minder tijd voor je paard.