Angst voor paardrijden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 00:56

Weet je wat ik vind?
Beginners, of ze nou zes jaar zijn of dik in de veertig, zouden net zo lang longe-lessen, zitlessen, gymlessen, en staprondjes moeten kunnen rijden, als ze zelf willen, en nodig is... Pas als het oersaai dreigt te worden, dan pas een stapje verder, of harder, eerder niet.
Ik vermoed, dat die " lesgever" van ts. Zelf met nog wat onverwerkte angsten en frustraties uit het verleden rondloopt en dit afreageert op sommige lesklanten. :r
Tip: ga eens kijken als hij zelf rijdt, of vraag even tijdens de les of 'ie het eventjes voor doet, :)*
Het zou best kunnen, dat hij dan ineens een veel minder grote mond heeft, plotseling ~~}>

charlotte_de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 17:24

Silkaay schreef:
Ik zou kijken voor een andere lesgever/groep en toch je laatste 3 lessen gebruiken.
Heb jaaaaren geleden ook gestopt met rijden door de lesgeefster, ik durfde niet los te galoperen (nog nooit gedaan toen) en ik moest het maar doen of ik werd de les gezet := Uiteindelijk geen les meer gevolgd en toen kamp gevolgd en daar leren galoperen :)

Welke manege is dit?

Bloso Waregem :)

charlotte_de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 17:28

piezze schreef:
Wat een lief voorstel. Ik denk dat je om vertrouwen terug te krijgen heel vaak op een super betrouwbaar paard moet kunnen rijden.

Ja! dat helpt wel heb dat al eens gedaaan en alles ging daarna weer super. Het was ookwel een manegepaard ,maar ik ree daar super mee. Was wel trots , niemand kon er goed me rijden behalve ik :j

Silkaay

Re: Angst voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:32

Oké, ik ken die manege wel.. Van wie kreeg je les? (mag ook in pb)
Heb zelf jaren geleden daar enkele minder leuke ervaringen opgedaan.

Wat ligt er zoal in de buurt? Ik heb leren rijden in Roeselare, ondertussen ook al 10 jaar geleden dus weet niet hoe het rijden/lesgeven er nu aan toe gaat :)

anjali

Re: Angst voor paardrijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:38

Lessen opmaken en dan andere manege. Of privelessen bij iemand met eenheel betrouwbaar paard.

charlotte_de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:26

Zoe_97 schreef:
Vervelend zo een val. Maar als je echt niet mee kan met de groep en angst hebt kan ik de lesgever wel snappen. Je rijd in een groep en voor andere Ruiters is een ruiter die niet mee kan met de groep echt vervelend. Daardoor gaan ze zelf ook niet vooruit. Ik reed in een vergevorderde groep toen ik nog op een manege reed en ik had net als de andere Ruiters' in die groep thuis een eigen paard dus trainde heel wat uurtjes. (In de les wel bijna allemaal met manegepaard). Maar toen reed er ook en tijd een kind van 12/13 mee dat totaal niet meekon en bij de galop begon te huilen. Wij reden normaal zijgangen en waren al met moeilijkere oefeningen aan het trainen. Als er dan zo'n ruiter meerijdt kom je hier helemaal niet toe. Dus misschien kan je het ook eens vanuit het standpunt van je mederuiters bekijken.
Gewoon lekker een groep zakken tot je er klaar voor bent en voor je angst eventueel wat privelessen nemen.

Ik heb alles gegeven wat ik kon,gewoon de manier waarop hij het zei vond ik maar onrespectvol :/ ik ben er voor te leren. Ik zou het begrijpn moestk ik echt niks gedaan hebben maar ik heb echt al lij macht gebruikt :( lagere groep nemen is niet echt een optie omdat ik daar helemaal niks meer bijleer en de tijden zijn ook niet goed :/

charlotte_de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 21:29

Pocca_Locca schreef:
Weet je wat ik vind?
Beginners, of ze nou zes jaar zijn of dik in de veertig, zouden net zo lang longe-lessen, zitlessen, gymlessen, en staprondjes moeten kunnen rijden, als ze zelf willen, en nodig is... Pas als het oersaai dreigt te worden, dan pas een stapje verder, of harder, eerder niet.
Ik vermoed, dat die " lesgever" van ts. Zelf met nog wat onverwerkte angsten en frustraties uit het verleden rondloopt en dit afreageert op sommige lesklanten. :r
Tip: ga eens kijken als hij zelf rijdt, of vraag even tijdens de les of 'ie het eventjes voor doet, :)*
Het zou best kunnen, dat hij dan ineens een veel minder grote mond heeft, plotseling ~~}>

Sorry had jou bericht niet gezien en ja kan goed zijn ... mijn vorige lesgever kroop er altijd zelf op en dat was zot goed ge zag dat hij controle had maar met zachte hand heb hem zelf nog nooit zien rijden eindelijk :)

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 21:58

Zoe_97 schreef:
Vervelend zo een val. Maar als je echt niet mee kan met de groep en angst hebt kan ik de lesgever wel snappen. Je rijd in een groep en voor andere Ruiters is een ruiter die niet mee kan met de groep echt vervelend. Daardoor gaan ze zelf ook niet vooruit. Ik reed in een vergevorderde groep toen ik nog op een manege reed en ik had net als de andere Ruiters' in die groep thuis een eigen paard dus trainde heel wat uurtjes. (In de les wel bijna allemaal met manegepaard). Maar toen reed er ook en tijd een kind van 12/13 mee dat totaal niet meekon en bij de galop begon te huilen. Wij reden normaal zijgangen en waren al met moeilijkere oefeningen aan het trainen. Als er dan zo'n ruiter meerijdt kom je hier helemaal niet toe. Dus misschien kan je het ook eens vanuit het standpunt van je mederuiters bekijken.
Gewoon lekker een groep zakken tot je er klaar voor bent en voor je angst eventueel wat privelessen nemen.

Ik heb zelf ook lesgekregen van desbetreffende persoon en het is niet zozeer het 'niet meekunnen', maar vooral het wedstrijdgericht/topniveau zijn. Helaas waren mijn ervaringen ook niet zo goed (en ook met andere daar) Grove opmerkingen maken (ik was gevallen en had een scheur in mijn staartbeentje waardoor ik niet kon opstaan, toen heb ik ook serieus ervan langs gekregen en zelfs dat ik bang ben van mijn eigen paard etc etc) dus kan me goed vinden in Charlotte haar reactie. Als recreatief ruiter is dit geen ideale lesgever.