Merrie of ruin?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Dorine92

Re: Merrie of ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 11:28

Je hebt gewoon de typische gevallen "pismerrie" (wat ik een nare term vind want wij zorgen ervoor dat de hengsten geruind worden en geen interesse meer in de merries hebben, en als die merries dan gefrustreerd worden noemen wij ze pismerrie >> is niet eerlijk). Je hebt ook typische gevallen van ruin (alles moet stuk, overal in happen, verder goedzakjes) en typische hengsten (speels, hele dag brullen en met voorbenen meppen naar alles en iedereen)
Maar er zijn waarschijnlijk net zoveel uitzonderingen als stereotypes en de meesten zijn sowieso veel minder extreem dan deze voorbeelden.
Ik rij nu een ruin die gedraagt zich als een typische pismerrie. Zuur naar andere paarden, de osteo moet van hem afblijven of dood, enz enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:28

josien_m_ schreef:
Tobbes schreef:
Ik vindt altijd erg grappig dat veel mensen denken dat bepaalde karakter eigenschappen te maken hebben met het geslacht van paard terwijl vaak los van staat.

Enig verschil is hormonen huis houding en dat een Merrie een veulen kan krijgen.

Mmm, en mannen en vrouwen zijn ook gelijk aan elkaar?
Dat wordt toch anders ervaren en zou het bij dieren dan niet net zo werken?

Bedoel juist mensen beweren dat bijv een merrie werk williger is of mee gander,enz. Dat zijn meer karakter eigenschappen die misschien bij ene geslacht meer voor komen dan ander. Maar om te zeggen dat voor alle merries geld is niet waar.

Moonlight17

Re: Merrie of ruin?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 14:40

Ik heb 2 merries momenteel. De een is heerlijk rustig. Kan zo goed als alles mee en vindt het ook allemaal prima. Totaal geen knuffelig typ. Aan de andere kant van de stal staat mevrouw de echte typische merrie. Knuffelig, chagrijnig, sensibel en doet het allemaal liever op haar manier.

Hoe hard ik de ene af en toe kan afschieten als ze weer is alles het tegenovergestelde doet van wat ik wil, geniet ik dan weer heerlijk als ik bij de andere bezig ben. Andersom als ik eens wil knuffelen of friemelen dan moet ik met de ene doen, maar bij de chagrijn zijn.