De regen trotseren met Garola!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Deliana1993

Re: De regen trotseren met Garola!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 17:14

Wat blijft het een knappe merrie, en kijk jullie genieten!
Ze is nog heerlijk "puppy", wat verwacht je dan van een 4 jarige :))

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:11

Bedankt voor de leuke reacties! Ik heb nu geen tijd om overal uitgebreid op te reageren, maar ik lees het allemaal wel en neem het zeker mee in mijn overwegingen :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 18:43

Wat een super leuk dier zeg, ook lekker vrolijk zo te zien en plezier in het werk, ziet er goed uit!

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar mij viel ook gelijk de wat schrale bovenlijn op...
Ik denk dat dit met name spieren zijn die nog moeten ontwikkelen, maar als je paard iets voller is gaat dit vaak ook wat makkelijker omdat ze dan wat meer reserves hebben die om te zetten zijn in spieren.
Ik las al een tip om lucerne te gaan voeren voor de juiste eiwitten, hier heb ik ook hele goede ervaringen mee met paarden die schraal zijn in de bovenlijn.
Ik vulde het altijd aan met omega 369 mix van subli en evt ook de senioren priores van subli, dan groeien ze mooi bij!

succes en veel plezier samen!

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 18:57

Natuurlijk mag het gezegd worden :D Ik ben mezelf er ook zeer bewust van, dus vat het ook niet op als een aanval maar als goed advies.

Hierbij een foto van toen ze net iets van 10 keer onder het zadel was. We komen van zover, zowel ohz als haar gewicht en bespiering. We gaan gewoon door tot we het juiste voer en trainingsschema voor haar hebben gevonden, dus alle tips zijn nog steeds welkom!
Afbeelding

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 19:06

Ontzettend veel respect voor jou Marianne, wat ben je ontzettend goed op weg met Garool!
Die vetjes en spiertjes komen er wel, als je zo doorgaat :)

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:40

Bedankt Nadja! :D We doen ons best!

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:41

Zullen we een keer op buitenrit Marianne, met mijn arabiertje hihi :D

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-16 20:43

Sounds like a deal *\o/*

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 16:58

Schraal vind ik haar echt niet eerlikk gezegd. Mijn merrie ziet er hetzelfde uit en die is 11. Zij is slank gebouwd en heeft geen aanleg om bij te komen.

Idd nog een paar werkpuntjes, wat rechter zitten en wat letten op de positie van je onderbenen maar dat komt vast wel in orde :)

xLisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 13:41

Ketly schreef:
kiwiwitje schreef:
En als je les hebt, hoe lang rijd je dan? Veel stapwerk, of juist veel draf en galop? Ik denk dat ze dit wel aan moet kunnen hoor.
5x per dag hooi/kuil? Wat is de reden dat er gekozen is voor Energy control?

De les duurt een uur, maar zoals eerder gemeld stop ik wanneer ze het goed doet. We stappen erg lang in, zijn vooral bezig met dat ze goed aan de hulp is en rijden wat figuren. Het zijn geen intensieve lessen waarbij er een uur lang het uiterste van haar gevraagd wordt.

Hooi. EnergyControl is me aangeraden door de winkel, voor paarden die schraler zijn en wel wat extra kunnen gebruiken. We hebben haar ook al op Podogrow en Podolac gehad.

Ze hebben mij destijds merriebrok van subli aangeraden, niet de winkel maar de dierenarts :o Mijn pony heeft de hele dag door hooi en kreeg destijds meer dan een kilo voer ( reed fanatiek wedstrijden, meerdere lessen en elke dag trainen/buitenrit. kreeg ook meer voer omdat je zijn ribben kon tellen..). Verschillende onderzoeken aan de darmen gehad en daar kwam niks uit. Ondertussen staat hij al meer dan 2 jaar op merriebrok en blijft hierbij keurig op gewicht :)

Zelf vind ik niet dat hij er mager uitziet hoor! Qua spieren mag er wel wat bij, maar dat komt echt nog wel :)!