hoe hebben jullie je paard gekregen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: hoe hebben jullie je paard gekregen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:32

Ik was 10 en viavia had iemand een mooie witte dressuur KWPN'er te koop. Vroegen er veel te veel voor en zomaar een vreemd paard wilde mijn ouders niet kopen. (Geen idee waarom). Toen ik 11 was werden we door de eigenaar van de kwpn gebeld of ik hem niet gratis wilde! Paard nooit in het echt gezien maar toegezegd en een plekje geregeld. Een week later gingen we hem ophalen. Stond daar een zielig hoopje paard. Je vuist paste tussen elke rib... Beestje had het afgelopen jaar in een stal gestaan en enkel wortels gekregen.
Dat was 1 juni 2009. Ondertussen loopt mijn knapperd nog altijd vrolijk (en vet) op mijn weide :D

Koetjesreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 01:50

Mijn eerste paard was een geschenk van de eigenaar van de manege. Crack is een (toen 23 jarige) Anglo Arabische ruin en was niet meer regelmatig, en mocht bij mij genieten van zijn pensioen. Af en toe reden we in de bak met lange teugel, en we gingen vaak wandelen.
Een jaar later kriebelde het alweer, na de merrie van een vriend een maand te huren, om terug te rijden. Dus zocht ik een Fjordje om zelf te beleren. Liefs had ik een 2 jarige, grijze merrie gehad, maar ik kwam thuis met een Uls hengst van 7 maanden.. Ondertussen is meneer dik anderhalf en komt hij binnen een paar maanden op stal om rustig te wennen aan alles en om binnen een jaar of 2 onder 't zadel te komen.

Na een financiele tegenslag heb ik mijn oudje ter adoptie moeten weggeven, gelukkig wel aan mensen die hem aan huis hebben en die eenmaal per week gaan wandelen met hem in de bossen. Daar ben ik heel tevreden over.

Nu kan ik niet wachten om een huis met stallen te kopen/huren en toch mijn grijze merrie te kopen <3

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 06:56

Ik heb geluk gehad met mijn ouders! Kwamen er zelf mee of ik niet op paardrijdles wilde. Even later of ik niet een eigen paard wilde samen met mijn zus. Toen we meer ambitie kregen, of we niet liever een sportpony wilden. En mijn vader stond erop om er voor ieder 1 te kopen. Het paard daarna hebben ze voor de helft meebetaald. :) en ze kwamen er na een jaar zelf mee om dat paard te ruilen tegen mijn oude pony omdat ik hem zo miste _O_

Ghosttown

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:18

Mijn eerste 100% eigen pony heb ik een ruime maand geleden zelf gekocht. Ik ben 17.

Spoiler:
mijn ouders weten het pas sinds 2 weken :')

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:21

Zelf gekocht van mijn zuurverdiende centen :D

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:22

Niet...
En nu ben ik nog jong, 15, maar ik hoef er al geen meer voor mezelf. Later misschien, nu kan ik best inzien dat ik er geen tijd voor heb.
Ik ben genoeg bij paarden te vinden dus erg? Nee, absoluut niet :)
Als ze morgen zouden vragen "Wil je een eigen paard?" zou ik waarschijnlijk nog nee zeggen ook...

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:22

Mijn vriend gevraagd of hij niet heeel misschien een paard wilde kopen voor ons :Y)
En nu hebben we er 2 :')

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:25

Ik heb niets gekregen..

pas vorig jaar voorjaar (met 38 jaar dus) heb ik mijzelf mijn eerste eigen pony cadeau gedaan..
dus ja, gekregen van mijzelf.. Ik vond mijzelf daarvoor niet financieel stabiel genoeg om er zeker van te zijn, dat ik alles voor hem kon doen wat eventueel nodig zou zijn.

mijn ouders konden het zelfs niet veroorloven om paardrijlessen te betalen.
als we wilden rijden, moesten we ons dat zelf maar leren (idem gold voor surfen, ben nooit verder gekomen dan peddelen, nadat ik een tweedehands plank met zeil via de viavia had gekocht zelf.. Maar ook voor zeilen.. mijn vader handelde in bootjes en dumpte mij met bootje midden op de poel, leer maar zeilen als je thuis wilt geraken :') ... lees ik heb dus 3 kilometer terug kunnen roeien, want ik had niets met zeilen :') )..

toen ik op mijzelf woonde heb ik een jaar lang geschraapt om mijn rijlessen te kunnen betalen.. pas toen begreep ik mijn ouders.. je kunt wel wat overhouden aan de maand, maar dat wil nog niet zeggen dat je je iets kunt veroorloven.. Poef, fiets kapot.. kon dus weken naar school lopen omdat ik paardrijlessen moest betalen. einde van de maand vaak brood met pindakaas..

uiteindelijk besloot ik toch te wachten tot ik zou werken, want tussen kunnen betalen en kunnen veroorloven en daarnaast ook nog gezond en normaal kunnen leven, bleek toch wel een gat te zitten :') ..

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:43

Gekregen? _O- Goeike. Zelf hard voor gewerkt en cadeau gedaan aan mezelf, ja dat wel.

Na eerst enkele paarden op adoptie die op niets uit draaiden / verzorgpaarden waar ik alles voor deed (ook financieel) kwam ik tot het besef dat het enige verschil met een eigen paard was dat het eigen paard dan effectief ook van u is en dus niet zomaar weg kon wanneer de echte eigenaar dat besloot.. dus had ik er genoeg van en kocht ik mijn "officieel" eerste eigen paard. En dan een 2de ... en dan een 3de :')
Had eerst een bod gedaan op mijn toenmalig verzorgpaard waar ik vrijwel alles voor deed en een paard waar ik echt een heel stevige band mee had. Jammer genoeg wouden ze toen niet verkopen.
Maar toen kwam mijn ander verzorgpaard (veulen) te koop dus die gekocht en kort erna kreeg ik bericht dat ik dat ander paard dat ik zo graag wou kopen (vrijwel gratis dan nog -O- ) toch mocht "kopen". Jammer genoeg was het toen dus wel te laat voor me want had net mijn 2 tegelijk gekocht en heb ik dat paardje aan mij voorbij moeten laten gaan (3 paarden is echt wel too much in 1 keer haha). Heb ik wel spijt van gehad. Echt jammer. Als ik ze ooit nog tegen kom, dan koop ik ze zonder twijfel terug.

Mijn eerste 2 heb ik eigenlijk samen overgenomen in 2013. Ze stonden samen op de weide toen ik mijn veulen kocht, en ze kwamen zo goed overeen dat ik besloot beide mee te nemen. Mijn vriend en ik hebben ze samen verzorgd vanaf het begin dat ze samen stonden, dus we kenden ze al goed toen ik ze overnam en ach, ze hoorden gewoon samen :')

Zo had ik mijn eerste veulen en gelijk als vuurdoop een welsh cob puber in huis met een handleiding van 10cm dik. Jammer genoeg hebben we de welsh uiteindelijk wel moeten weg doen want ook wij kregen zijn handleiding niet smaller.

We zijn tijdje met 1 paardje gebleven, maar gezien we met 2 zijn en het fijner is om elk met een apart paardje op stap te kunnen begonnen we toch uit te kijken naar een extra paardje. Eigenlijk aanvankelijk zochten we een beleerd paard maar gezien de onzekerheid van verleden etc begonnen we steeds jonger te kijken en uiteindelijk besloten we terug voor een veulen te gaan, gezien we dan alles zelf konden bepalen en heel de geschiedenis wisten.
En zo kwam er een lief haflinger veulentje op ons pad en zo kwam er terug een 2de paardje bij.

En we zijn erg blij met onze topkudde. Allemaal paarden geselecteerd op karakter en heb er geen seconde spijt van. Waar ik ook mijn wijze les uit geleerd heb om paarden op karakter te kopen en niet op uiterlijk, want als er 1 ras is dat ik nooit in huis zou halen, dan was het wel een fjord. En haflingers vond ik altijd erg mooi, maar qua karakter dacht ik dat ze te "lomp en sterk" waren voor me. Maar gezien ik al een fjord gewoon was toen we onze haflinger kochten, blijkt de haflinger peace of cake en helemaal ons ding :')

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 15:45

Van mijn ouders voor mijn 10e verjaardag.
We hebben er eerst samen een paar bekeken. En ik mocht kiezen.

Caroline52

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:21

Ook leuk verhaal ben al een half jaar op zoek mag er een van mijn ouders dus ik helemaal blij vervolgens gaat mijn zus zoeken had er een binnen paard maanden en ondertussen maakt zij al toekomst plannen en worden de paarden die ik leuk vind afgekeurd of naar China verkocht -O- :n

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:23

Niet gekregen. Zelf gekocht!
Ferdo heb ik in 2007 gekocht. Ik was op zoek naar een leuke wedstrijdpony en hij kwam op mijn pad.
Hyrano kocht ik in 2011 omdat ik naar de paarden moest overgaan. :)

lavie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:42

Mijn eerste pony was een haflinger genaamd Nathan. Hij was nog maar 4 en dus net beleerd. Hij was van de ouders van een vriendin van mij. Zij hadden een grote koeienboerderij. Als hobby hadden ze zo'n 100 paarden die allemaal beleerd werden door mijn vriendin :j :j . (hoe ze het voor mekaar kreeg, geen idee). Toen ik een keer bij haar was gingen we samen rijden. Ik mocht op Nathan rijden en het was liefde op het eerste gezicht. Na heel lang zeuren vond mijn moeder hem ook lief en kocht ze hem voor mij!

Helaas ik was toen 11 en klein voor mijn leeftijd. Geen partij voor een jonge haflinger die af en toe gewoon een serie bokken van plezier gaf. Heel veel tranen later hebben we hem uiteindelijk weer verkocht aan zijn oude baasjes.

Maar het verhaal eindigt nog niet! Mijn moeder zag wel dat ik heel verdrietig was en zo gingen we samen op zoek naar een lieve betrouwbare pony. Heel veel pony's later kwamen we via marktplaats een Connemara merrie tegen. Het was een lange reis ernaar toe maar het voelde gewoon goed. Toen ik op haar reed voelde ik gelijk een klik. Ik had nog nooit op zo lekker gereden. Er was geen twijfel en een week later stond ze vlak bij mijn huis in haar nieuwe stal.

Ik ben nu 16 en zij is 17. Ze heet Bente en het is echt een ongelofelijk lief dier. Ze is echt het beste wat me tot nu toe is overkomen. /3 :o

Appelmoes_11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:48

Ik heb mijn pony gekregen op 9 november 2005 van mijn familie (ouders en grootouders) en ik heb haar nog steeds. <3

Ik heb wel het enorme geluk dat mijn ouders zeggen: 'Toen we haar kochten, wisten we dat we nog wel zo'n twintig jaar aan haar vast zouden zitten. Totdat je zelf genoeg financiële ruimte hebt om het te betalen, doen wij het.' _/-\o_
Zolang ik nog studeer hoef ik dus geen stalling te betalen.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:56

Kitty in December 2005 van mijn ouders!
Andere pony's ook (delen) maar de eerste is er nog *\o/*
Vorig jaar van mijn eigen centjes Fflur gekocht *\o/*

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:18

Zo'n 15 jaar geleden gekregen van mijn ouders :)

ze hebben ook stalling, dierenarts en hoefsmid betaald zolang ik naar school ging en later studeerde. Ik was een dure, erg lang over de studie gedaan. Studie en zorgverzekering werden namelijk ook volledig betaald