Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 01:16

Het leuke wat ik zit te denken, hij loopt hier nog niet eens 'goed' of met veel swung (voor zijn doen) is eerder wat flak vanwege de bodem vindt ik! dat wordt nog leuk als ik er opzit en hij in de dressurbaan loopt :D duurd alleen nog even, maar misschien ga ik er van de week nog even opzitten en kijken of iemand kan filmen!

CastaMickey

Re: Danger, 5 jarige ruin na dressuur nu eerste springlessen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 01:19

Leuk paardje, maar die ruiter zou ik niet op mijn paard laten! Zonde, doet je paard afbreuk. Wacht anders gewoon met dit soort dingen tot je er zelf weer op kan of tot je een betere ruiter hebt gevonden..

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 01:21

LenjaV schreef:
Joliieeenn schreef:
Wauw wat een paard!! <3 <3

Maar oef, de amazone ben ik helemaal niet zo van gecharmeerd. Als het mijn paard was gingen de sporen sowieso al van de laarzen. En ze is erg hard in haar handen! Paard is daardoor ook onrustig met zijn hoofd.. Verder tja..

Misschien inderdaad beter een ruited van een andere stal zoeken. Zou jammer zijn als je na je zwangerschap een paard hebt wat niet meer zo fijn is als dat je hem hebf afgegeven!

Maar echt, wat een paard! Ik ben verliefd!! Zijn er niet zoveel die zo lopen! <3

Ja alles wat je ziet, wat 'fout' loopt, is van de ruiter.. alleen daarom rijdt ze hem überhaupt ook 'alleen' springen maar goed we zullen zien hoe het verder gaat.. Tot nu toe kan ik hem op 2 pinkies rijden en hij loopt mooi constant bovenin + neus eruit als ik het wil zonder onrustig te zijn (goed, ik heb ook mijn handen stil) Klopt ná de zwangerschap wil ik geen hard gereden paard.. Bedankt verder en leuk dat hij zo goed aankomt!

Het laatste stukje was jij op het filmpje toch? Daar zie je duidelijk dat hij wel zn hoofd mooi stil heeft. Ben benieuwd als jij zegt dat hij nu nog niet zo geweldig liep. Ik ga wachten op een filmpje met jou erop haha! :)

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 01:23

Ja klopt! inderdaad, laatste stukje zie je mij erop.

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 01:24

CastaMickey schreef:
Leuk paardje, maar die ruiter zou ik niet op mijn paard laten! Zonde, doet je paard afbreuk. Wacht anders gewoon met dit soort dingen tot je er zelf weer op kan of tot je een betere ruiter hebt gevonden..

Ja, ik ga nog 1-2 keer hooguit kijken of het beter gaat anders dan moet ik iets verzinnen.. zijn nogal 'eigen' hier

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 01:26

Nee, als ik er op zit en hij van voren los is maar ik wel goed in het zadel zit (dus niet zo ruw en een lichtere verbinding, maar wel met zit) dan schiet hij meer van achter eronder zeg maar. Ik hoef ook niet zo veel te drijven, omdat hij beter 'aanschuift'. Moeilijk uit te leggen, maar hij loopt met veel meer afdruk NAAR voren toe (?) snap iemand mijn uitleg? nu loopt hij wel van achteren naar voren, maar hij trekt niet echt aan vindt ik en zet niet naar boven af (wel ruim)

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 01:31

Door haar zit, onrustig, wordt hij misschien ook steeds onsensibeler voor de hulp.. niet dat hij straks op mijn zit en niks meer terug komt of reageerd valt me net te binnen :')

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 01:53

Wat een prachtig paard!! Mooie beweging!

Ik ben ook geen fan van de ruiter. Ze zit onrustig, harde hand, sporen,.. Jammer dat goede ruiters blijkbaar zo schaars zijn in berlijn!
Je hebt je paard zo'n goede basis aangeleerd, hij loopt heel fijn, ik zou echt schrik hebben dat ze dat teniet zou doen :o
Misschien een optie om een half jaar (tot na de zwangerschap) "vakantie" te nemen? Dat je paard alles kan laten bezinken en je dan verder kan doorrijden?

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 08:18

Thea_Ste schreef:
Wat een prachtig paard!! Mooie beweging!

Misschien een optie om een half jaar (tot na de zwangerschap) "vakantie" te nemen? Dat je paard alles kan laten bezinken en je dan verder kan doorrijden?

Over de amazone is al genoeg gezegd denk ik.. Ik sluit me Thea_Ste aan ik zou in zo'n geval liever mijn paard een paar maandjes vakantie geven..
Mooi paard, mooi gangwerk zonde omdat "om zeep te laten helpen" door een andere ruiter.. Op pakken na een tijdje rust is niet zo moeilijk dan een paard wat met rijden verpest is weer te corrigeren..

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:07

Is het geen optie om dat jonge meisje ermee te laten springen dan? Hij hoeft geen 1.20 he, techniek aanleren kan prima op 60.

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 09:20

Paardje is pas 5. Een paar maanden vakantie zouden hem niet schaden. Zelf zou ik hem niet zo hoog laten springen. Ben een beetje een muts daarin en bang dat ze slijten :o Wil je zelf springwedstrijden rijden is het wat anders, maar om hem zo bezig te houden tijdens je zwangerschap vind ik persoonlijk zonde.

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 11:38

Urielle schreef:
Is het geen optie om dat jonge meisje ermee te laten springen dan? Hij hoeft geen 1.20 he, techniek aanleren kan prima op 60.

Ga ik proberen met haar :-) idd
Vakantie heeft hij al, word alleen maar mee rustig gereden

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 16:31

Jennyxx schreef:
Paardje is pas 5. Een paar maanden vakantie zouden hem niet schaden. Zelf zou ik hem niet zo hoog laten springen. Ben een beetje een muts daarin en bang dat ze slijten :o Wil je zelf springwedstrijden rijden is het wat anders, maar om hem zo bezig te houden tijdens je zwangerschap vind ik persoonlijk zonde.

Hij is dus vanaf januari nu 6 jaar haha! Maar eigenlijk pas in een paar maanden.. Ik weet niet eens, welk Niveau bijv. 1.20 m is moet ik eerst nalezen :D ik ben niet echt een springer maar denk wel na de zwangerschap een beetje te huppelen!
Zooooo... Ik ga er vanavond eens weer opzitten, kijken, of alles nog zo gaat zoals ik hoop en ik zet de cam aan de bakrand neer (hopelijk is het licht genoeg) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:22

Om eerlijk te zijn snap ik een paar dingen niet... Hij is nog niet zo lang ohz maar word al flink mee de hoogte in gesprongen zonder dat hij ervaring heeft met springen.. Vanwaar de keuze om niet de techniek te oefenen met een paar in-uitjes, oxertjes en dan niet meteen 1.20 maar gewoon op de 80/90 cm? :)

En ook het constante groot en heel traag draven, waarom niet het kleiner laten lopen en vanaf daar een sneller achterbeen te ontwikkelen? Ik denk persoonlijk dat het kleine en sneller laten worden ten goede komt van zo'n type paard.

En trouwens, super gave bak en omgeving daar zeg! Wow!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 18:24

Dat heeft hij al gedaan, ik heb het springen opgebouwd en nu mag hij daar in door.. Is toch niet de eerste keer springen, maar wel les van een erbaten berijder waar hij iets Hoger kam. Sorry Telefon duitse ben op stal :D Wat betreft de rest kom ik op terug later snap het niet daarom kort maken etc ten tweede is het ITP
Bedankt het is idd groot groen hier

Compri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 18:38

Wow echt een gaaf paard heb je!! Als ik hem was had ik die ruiter er al lang afgebokt, weet niet wat ze allemaal aan het doen is met haar handen. gelukkig denkt hij dat niet :') snap wel dat het moeilijk is om een betere oplossing te vinden, veel plezier met je super knappe paard! Kan je inderdaad ver mee komen

CMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:45

Echt een heel gaaf paard heb je, wees er zuinig op! Daar zit zeker potentie in!
Alleen hier ook niet gecharmeerd van de ruiter, haar zit en vervelend onrustige hand maar hier is verder genoeg over gezegd. Zou zelf op deze leeftijd liever met de basis bezig zijn en vanuit daar verder opbouwen en niet steeds het "meeste of grootste'' eruit willen rijden/springen. Dat komt nog wel.
Succes en geniet van je zwangerschap!

fleur_yen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 19:56

Wauw wat een gaaf paard, snap dat je ontzettend trots op hem bent :j
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Lastig met de huidige ruiter inderdaad, vervelend dat het aanbod fijne ruiters schaars is bij jou in de buurt, ik hoop voor je dat je een fijne oplossing kunt vinden voor komende tijd :)

JenteC

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:02

vind het er netjes uit zien, behalve dat ze best storend is met der hand, ruw trekkend van links naar rechts. Ik zou zeker wat in het springen gaan doen, dressuur ziet er top uit maar springen ook zeker!

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:11

Ik zou hem lekker een paar maandjes niet laten rijden, daar krijgt hij niets van. En als je hem perse wilt laten rijden, zou ik een jong ruitertje zoeken, die rijden tenminste lief. Althans, meestal wel.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:23

bobje26 schreef:
En ook het constante groot en heel traag draven, waarom niet het kleiner laten lopen en vanaf daar een sneller achterbeen te ontwikkelen? Ik denk persoonlijk dat het kleine en sneller laten worden ten goede komt van zo'n type paard.

En trouwens, super gave bak en omgeving daar zeg! Wow!

Sluit ik me bij aan :)

Iedereen is aldoor heel enthousiast over z'n gangen, ik zie ze persoonlijk liever niet zo groot en traag gaan... Hij laat zich wel onwijs braaf rondsturen!
Laatst bijgewerkt door Laurie op 02-01-16 20:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ianrowan2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 20:24

AY AY AY :n ik was nieuwsgierig geworden na het lezen van de titel van dit topic, maar toen ik het filmpje zag ben ik toch wel wat geschrokken van de "rijkunsten" van de amazone. Meid, als jij je paard de juiste training wilt geven zou ik hem niet meer laten rijden door deze amazone. Alles maar dan ook echt alles werkt tegen. Geen stille handen, benen bungelen alle kanten op, daardoor zijn de sporen ook een hele nare ervaring, ze hangt zelfs regelmatig in de teugels omdat ze de balans totaal mist op dit paard. Is echt geen aanval op haar, echt niet. Ik heb ook paarden gereden waarvan ik na 10 minuten zelf zei dat dit niet goed is omdat ik er geen balans op kan vinden. Is niet iets om voor te schamen maar wel iets waar ze eerlijk voor uit moet komen. En zonder cap op een "groen spring" paard rijden is al helemaal geen wijsheid meer!

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:30

Even snel Update: Amazone gaat ERAF!! Paard is al verpest en moet het nu corrigeren
Zogenaamd beste Amazone heeft paard heel stoer en ruw in de mond voor mij absoluut niet fijn gemaakt
Ben nu net terug en absoluut ontevreden maar goed dat ik er snel bij ben en ze niet nog verder Is gereden.....

LenjaV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-16 21:38

Tulandro schreef:
Ik zou hem lekker een paar maandjes niet laten rijden, daar krijgt hij niets van. En als je hem perse wilt laten rijden, zou ik een jong ruitertje zoeken, die rijden tenminste lief. Althans, meestal wel.

Precies dat ga ik nu doen.. Heb ik nu en dan hobbelen ontspannen rond, alles andere is niet te doen! Erg maar waar.. Is niemand beter te vinden.. Dan maar liever gewoon lief rijdend, maar wel rustige handen en zit.. Pak hem dan later wel weer op :/

Joliieeenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 21:39

Was er al bang voor helaas.. Kan zo snel mis gaan, vooral bij jonge paarden.

Maar goed dat je zelf nog even opgestapt bent!