Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Marisje76 schreef:@mama... daarom kopen we ook maar 1 pony...kunnen ze makkelijk samen delen er zitten genoeg dagen in een week om samen te delen
heb gelukkig genoeg ZEER ervaren mensen om me heen die met me mee kijken en mee gaan bij evt. bezichtigingen. (mijn beste vriendin zit professioneel in de paarden heft eigen paardenbedrijf en zij geeft les aan diverse ponyclubs en mijn stiefvader heeft zelf op europees niveau gereden)
. UK_eef schreef:Laat je kinderen eerst maar eens een jaar of 5 wekelijks lessen op een manege. Daarna kun je wel weer verder kijken.
Tegen ik een jaar of 10 was kon ik er wel goed weg mee en deed er alles mee. Tot ik 14 werd, toen werd hij te klein bovendien wou ik toen meer dan hij kon, ik wou dressuren, springen,... Dus ik heb van mijn D-pony een 7tal jaar geniet gehad. Wij konden hem niet verkopen toen ik overging naar de paarden. Ondertussen ben ik 27 en staat mijn D-pony hier nog steeds
Hij heeft dus 7 jaar gediend en voor de rest al 13 jaar grasmachine/beuzakje/gezelschap
Ik heb heel veel spijt dat ik mijn D-pony niet weg gedaan heb toen ik naar de paarden ging. Niet dat hij zo in de weg staat, maar ondertussen is hij ouder dan 30 en hij kost nog steeds, moet nog steeds verzorgd worden, naar de DA, hoefsmid & tandarts,... had ik hem 13 jaar geleden verkocht, dan had hij nog heel fijn kunnen dienen voor een ander kind! (En nu is het uiteraard te laat om hem te verkopen, dus mag hij hier gewoon blijven staan tot hij naar de hemel gaat
en cru gezegd, ik hoop dat dat geen 10 jaar meer duurt
al zal ik natuurlijk wel verdrietig zijn, het kost gewoon veel geld voor iets waar je "niets" aan hebt. Maar het is, vind ik, mijn plicht om voor hem te zorgen en hem een fijn leven te geven).
ondertussen heb ik zelf een dochter van anderhalf en staan wij op het kopen van een grote maat shetlander
maar die is ook al ouder dan 20 en dat is bewust zo gekozen omdat die dan in ieder geval geen 20 jaar meer bij ons op de hof zal staan als alles "goed" gaat
(uitzonderingen daar gelaten die 40 jaar of ouder worden
) 
smurffie schreef:Ik zou ze eerst wat ervaring op laten doen. Dan kun je ontdekken wat voor een pony bij hun past en wat je moet zoeken. Een hele brave pony is nu leuk, maar over 2 jaar is de oudste 13 en zoekt uitdaging of stopt.
De jongste heeft nog niet gereden dus kan niet proefrijden of ze de pony leuk vindt.

MarlindeRooz schreef:Ik zou gaan voor een brede C / D pony. En TS, ik zou zeker geen sportpony nemen!!! Ik zie te vaak dat kinderen op zo'n hete pony worden gezet omdat de omgeving dat stimuleert. Je kan beter een pony van een jaar of 12 nemen die al wat van de wereld heeft gezien en braaf is.