Dus ik herken je gevoel enorm, ik had zo'n enorme klik met haar en ik mis haar bij elk ander paard alleen maar meer..
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
HorseyDude schreef:Ik zeg maar zo: Bedenkt goed, wanneer je je vriendje van de hand doet...

die ik nog altijd erg mis.
), maar het blijft vervelend.
Elke dag marktplaats ondersteboven halen klinkt mij ook heel bekend in de oren
_Femkeeex schreef:Ik heb er ook last van jammer genoeg. Weliswaar niet zoveel als jij ( dikke knuffel), maar het blijft vervelend.
In 2013 heb ik mijn shetlandpony ( de pony van mijn profielfoto ) verkocht nadat ik maar een half jaartje van hem heb mogen genieten. Ik moest plots verhuizen naar het buitenland voor het werk van mijn vader. Alle paardjes moesten weg ! Mijn new forest pony die ik ongeveer 3 jaar had moest ook weg. ( oke , zij zou zoiezo al verkocht worden maar toch...) . Maar om dat kleine monster heb ik toch flink wat tranen moeten laten![]()
Een heel klein vies mannetje aan de linkerkant van m´n schouder zegt de hele tijd : stuur ze een mailtje ! Misschien zijn ze toch van plan om hem te verkopen , maar ik durf het nietElke dag marktplaats ondersteboven halen klinkt mij ook heel bekend in de oren

Felicity2511 schreef:Ik heb een pony gehad met een ingewikkeld verhaal. Mijn instructrice van destijds zei dat ik toe was aan een eigen pony. Mijn ouders zijn met haar in gesprek gegaan en dachten op afbetaling een pony te kopen. Ik was helemaal gek op die pony, deed er van alles mee en kocht er van alles voor.
Totdat ik op een dag aan die instructrice vroeg of ik niet te groot was geworden om op de pony te kunnen rijden. "Ja dat is ook wel zo" antwoorde ze, en van het één op het andere moment was de pony verkocht. Bleek dat wij de pony niet op afbetaling hadden, maar dat het om leasen ging.
Stikverdrietig was ik ervan. Vreselijk!
Mijn moeder had het er op haar werk over en ineens kwam een collega naar haar toe met de mededeling dat zij die pony voor haar zoontje had gekocht. Zo werd ik gelukkig af en toe op de hoogte gehouden hoe het met de pony ging.
Maar helaas ging zij al snel ergens anders werken. Ik kreeg wel het mailadres.
Ik heb toen aangegeven dat mochten ze ooit de pony verkopen, ik daar interesse in heb.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder.
Ik mag altijd naar de pony toe. Heb dat in het begin ook 2x per jaar gedaan, maar al snel voelde ik mij bezwaard.
Facebook heeft zij (en ook haar zoontje) niet. Ik krijg nooit uit haarzelf een mailtje hoe het met de pony gaat. Ook nooit een foto meer van die pony gezien. Ik kijk ook wel eens op youtube, maar daar staan ook geen filmpjes van die pony op.
Als ik mail krijg ik een antwoord van hooguit 3 zinnetjes terug.
Begin dit jaar kreeg ik wel een mailtje dat zoonlief te groot voor de pony is, dus dat het er bijna aan zat te komen dat ik haar kon kopen. Inmiddels 11 maanden verder en nog niks gehoord.
Heb een tijdje geleden mailtje gestuurd met alleen "fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar". Niet gevraagd hoe het met de pony gaat omdat ik anders misschien teveel opdring. Maar heb niks terug gekregen.
Het is fijn dat ik er altijd naar toe mag en dat er tenminste een beetje contact is, begrijp mij niet verkeerd, maar als je weet dat ik interesse heb om de pony te kopen, dan houd je diegene toch ook een beetje op de hoogte?
Inmiddels weet ik het niet meer of ik de pony wel wil kopen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat dit mijn soulmate was.
Maar nu ik 5 jaar verder ben, eigenlijk niks meer over de pony weet bijvoorbeeld hoe ze nu is, qua gezondheid weet ik niks, heb niet echt meegekregen wat ze de afgelopen 5 jaar heeft gedaan. Straks koop ik haar en is het een heel ander paard dan toen ik haar had. Maar toch, toch mis ik haar nog steeds...
CalipsoLover schreef:Felicity2511 schreef:Ik heb een pony gehad met een ingewikkeld verhaal. Mijn instructrice van destijds zei dat ik toe was aan een eigen pony. Mijn ouders zijn met haar in gesprek gegaan en dachten op afbetaling een pony te kopen. Ik was helemaal gek op die pony, deed er van alles mee en kocht er van alles voor.
Totdat ik op een dag aan die instructrice vroeg of ik niet te groot was geworden om op de pony te kunnen rijden. "Ja dat is ook wel zo" antwoorde ze, en van het één op het andere moment was de pony verkocht. Bleek dat wij de pony niet op afbetaling hadden, maar dat het om leasen ging.
Stikverdrietig was ik ervan. Vreselijk!
Mijn moeder had het er op haar werk over en ineens kwam een collega naar haar toe met de mededeling dat zij die pony voor haar zoontje had gekocht. Zo werd ik gelukkig af en toe op de hoogte gehouden hoe het met de pony ging.
Maar helaas ging zij al snel ergens anders werken. Ik kreeg wel het mailadres.
Ik heb toen aangegeven dat mochten ze ooit de pony verkopen, ik daar interesse in heb.
Inmiddels zijn we 5 jaar verder.
Ik mag altijd naar de pony toe. Heb dat in het begin ook 2x per jaar gedaan, maar al snel voelde ik mij bezwaard.
Facebook heeft zij (en ook haar zoontje) niet. Ik krijg nooit uit haarzelf een mailtje hoe het met de pony gaat. Ook nooit een foto meer van die pony gezien. Ik kijk ook wel eens op youtube, maar daar staan ook geen filmpjes van die pony op.
Als ik mail krijg ik een antwoord van hooguit 3 zinnetjes terug.
Begin dit jaar kreeg ik wel een mailtje dat zoonlief te groot voor de pony is, dus dat het er bijna aan zat te komen dat ik haar kon kopen. Inmiddels 11 maanden verder en nog niks gehoord.
Heb een tijdje geleden mailtje gestuurd met alleen "fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar". Niet gevraagd hoe het met de pony gaat omdat ik anders misschien teveel opdring. Maar heb niks terug gekregen.
Het is fijn dat ik er altijd naar toe mag en dat er tenminste een beetje contact is, begrijp mij niet verkeerd, maar als je weet dat ik interesse heb om de pony te kopen, dan houd je diegene toch ook een beetje op de hoogte?
Inmiddels weet ik het niet meer of ik de pony wel wil kopen. Ik heb altijd het gevoel gehad dat dit mijn soulmate was.
Maar nu ik 5 jaar verder ben, eigenlijk niks meer over de pony weet bijvoorbeeld hoe ze nu is, qua gezondheid weet ik niks, heb niet echt meegekregen wat ze de afgelopen 5 jaar heeft gedaan. Straks koop ik haar en is het een heel ander paard dan toen ik haar had. Maar toch, toch mis ik haar nog steeds...
Beetje later reageren sorry met die feestdagen was het druk, maar deze angst had ik ook enorm toen ik mijn pony terug ging halen. Het was 2 jaar geleden dat ik hem had gezien en ik had ook schrik dat ik hem helemaal niet leuk meer ging vinden. Maar eind goed al goed, hij stond wat mager maar hij was nog steeds dezelfde. Een paard veranderd niet zomaar...