Totifries Beer is op retour! Op naar een succesvol 2016

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:05

Ts. Wat een knap paard.

Neusje wat meer eruit maar wordt hard aan gewerkt volgens mij.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:08

Paard loopt ook in een valse knik, eerste wat ik dacht bij het openen van het topic: Ja, een echte toti. Vals gereden. :')

Maar vind het een hartstikke knap beest en je zit perfect dus het zal wel goed komen.

Je geeft overigens zelf dat er veel kracht mist, laat de teugels dan wat losser en rij even anders. Die oprichting komt vanzelf wel zodra de kracht er is.
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 30-12-15 14:09, in het totaal 1 keer bewerkt

nickynicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:08

Wow wat een gave fries. Heel netjes gereden en jullie hebben samen een duidelijke trainingsplanning. En hoe moeilijk is het om een fries in oprichting niet te laten opkrullen?! Lang en laag willen ze nog wel lengte pakken tot je ze met meer oprichting gaat rijden. Zit toch in het DNA (tuiger).
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Deel bericht verwijderd wegens offtopic discussie

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:09

Wat een gaaf paard! <3 ben het overigens eens met nickynicole. Jullie weten volgens mij hartstikke goed waar jullie mee bezig zijn! Ga zo door :)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:12

Jammer weer van de commentaar. En ook erg jammer dat er dan weer gelijk op de persoon gereageerd wordt die commentaar geeft... Als zij geen foto's wilt plaatsen, is dat haar goed recht. Dat wil niet zeggen dat ze er dan helemaal niets van weet :n

Het paard loopt ook in een valse knik. Als ik goed gekeken heb, dan zie je op enkele foto's een 'deuk' voor de schoft. De schoft komt dus niet mee omhoog waardoor het paard dus in een valse knik loopt. Cinnepin was dus wel gewoon juist, waarom iedereen daar nu zo over moet vallen, is mij een raadsel.
De TS lijkt hier wel gewoon goed mee om te gaan. Stiekem vind ik het dan wel weer jammer dat er geen enkele foto bij zit waarop dit te zien is, dat vind ik juist altijd leuk :o
Maar volgens mij komt dit wel gewoon helemaal goed! +:)+ Prachtig paard, dat wel!! <3

nickynicole

Re: Totifries Beer is op retour! Op naar een succesvol 2016

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:16

Ik zie geen valse knik want er is nog steeds aanleuning. Volgens mij halen mensen het te kort in de hals met een valse knik door elkaar. Zeker in de galop zie ik totaal geen valse knik. Maar ik denk dat we dus een andere mening hebben. Jullie beeld bij dressuur is veel meer gericht op lang en laag en naar mijn mening het paard de grond in en van het achterbeen.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 14:21

Waarom we geen foto van het inrijden en het uitrijden hebben?

Paarden fotograferen is lastig zat en we waren dolblij met dit als resultaat :Y)

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:26

nickynicole schreef:
Ik zie geen valse knik want er is nog steeds aanleuning. Volgens mij halen mensen het te kort in de hals met een valse knik door elkaar. Zeker in de galop zie ik totaal geen valse knik. Maar ik denk dat we dus een andere mening hebben. Jullie beeld bij dressuur is veel meer gericht op lang en laag en naar mijn mening het paard de grond in en van het achterbeen.

In de galop zie ik ook geen valse knik. Echter nog wel wat kort.
Bij de draf zie je dit wel hoor...

En ik rijd niet zoals Cinnepin hoor. Lang en laag hoeft voor mij absoluut niet (altijd). Echter wel die lengte in de hals. :) Ik heb ook een paard dat zich graag opkrult maar daar zijn we nu gelukkig door.
Ik rijd met mijn paard ook lang en laag maar dan loopt ie ook nog vanuit het achterbeen. :j

Haha TS, dat snap ik maar al te goed! _O-

lilskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:31

Ziet er al super uit. Lekker blijven door rijden.

Enne, dat opkrullen, een foto is sowieso een moment opname dus ik vind bepaalde reacties echt ZO mega overtrokken. Lekker werken aan de lengte in de hals, mooi voorwaarts houden, dat komt wel goed hoor.

Genieten van dit prachtige dier TS!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 14:35

Het is misschien niet leuk om te horen want de foto's etc. zijn prachtig maar er zit in draf echt een valse knik in. Het is jammer dat ik niet zo handig ben met fotoshop (eigenlijk snap ik er niets van) anders had ik een pijltje voor je getekend op de foto. Maar gewoon wat meer op lengte rijden dan komt het goed. Succes!

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:47

Knap dier, en jij nog veel beterschap toegewenst!

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 16:59

Wat een prachtig paard! Vind het kapsel ook zeer stoer! Durf dat nog steeds niet bij de mijne :).
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

LiindseyV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:22

Ik vind het een supermooi dier , mijn lievelingskleur is dan ook zwart <3
Anderzijds is er zeker verbetering mogelijk dat wel, maar het is jammer dat er zo negatief gereageerd word. Er zijn wel iets vriendelijke manieren denk ik dan.
Maar alvast veel succes in de toekomst, komt zeker goed!
Laatst bijgewerkt door LiindseyV op 30-12-15 17:24, in het totaal 1 keer bewerkt

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 17:24

En vooral fijn dat de teksten van de TS zo goed gelezen worden, als dit paard op zijn 7e perfect liep dan waren we vast ook Edward genaamd en dan liepen we niet nog rustig aan het M1, maar reden we minimaal ZZ-zwaar.

Rose94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:44

Wat een stoer paard!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:44

Jeetje zeg, wat zonde dat dit topic zo vergald wordt :\ .
Is jullie zegje nou nog niet gedaan? Open een nieuw topic en ga daar lekker de discussie aan.

Lys, ik zie nog zo de foto's voor me van jullie eerste ritten samen: wat zijn jullie vooruit gegaan! En je zit! Wow! Jullie geven zelf al aan wat jullie verbeterpunten zijn dus mooier kan eigenlijk niet toch?!
Beterschap en een gezonder en beter 2016 gewenst voor jullie alle drie!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 30-12-15 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 17:49

Machtig paard om te zien maar krijg het er een beetje benauwd van.
Cinnepin heeft imo toch echt gelijk :o

Loretteeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:12

TS, ik vind het erg knap wat je met haar voor elkaar krijgt! Er is altijd wel wat om aan te werken, en het is nooit perfect. Maar wat je met deze keer bereikt hebt vind ik knap.

Aangezien ik met veel moeite er voor moet 'vechten' wil ik zoiets bereiken, heb je mijn respect. :)
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 05-01-16 22:21, in het totaal 1 keer bewerkt

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:25

Omdat ik het erg sneu en nutteloos vind dat er deze discussie wordt gevoerd in dit topic wil ik gewoon iets zeggen over ts.

Wat een prachtig paard! en ik vind dat je hem leuk aan het lopen hebt! Je houding snap ik wat je bedoelt, maar je zit er echt niet slecht op. +:)+ Van mij mogen er meer mensen rijden zoals jullie (ja de hals mag iets meer ruimte maar daarom rijden jullie M1 en geen grand prix ;) ). Veel succes in 2016!!!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:28

Knappe dame hoor, TS :D. Meer lucht en meer over de rug en het plaatje is perfect! Stuff takes time, komt vast goed :).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:29

Hij blijft gaaf! Mooie foto's!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:33

Thnx voor alle leuke en lieve reacties! Super gaaf om te lezen dat jullie der ook tof vinden :D

Wat betreft de hele discussie: ik weet niet zo goed hoe ik erop moet reageren eigenlijk.

Enerzijds vind ik het leuk om tips en inzichten te krijgen, al voelt dit niet als een discussie waarbij er 1. Respect is voor elkaar of ruimte is voor een andere visie of mening en 2. Vind ik het jammer dat wij (ts, ik als eigenaar en mijn paard) voor mijn gevoel vergeleken worden met het perfecte plaatje waar we niet aan kunnen voldoen.

Lys en ik zijn geen prof ruiters, dat idee willen we ook niemand geven. We werken heel hard om veel te leren en te verbeteren maar het belangrijkste is dat dit onze hobby is!! Wij worden dolgelukkig van dit beest, komen dagelijks met kriebels in onze buik thuis van stal omdat ze zoo gaaf is! Beer werkt heel hard voor je, maakt het ons vaak zat Super moeilijk en haalt de gekste streken uit waardoor je helemaal in een deuk ligt. Wij vinden der prachtig en ookal is het plaatje niet perfect: Wij zijn Super trots!!!

Dat is wat we willen delen, ik hoop dat jullie dit begrijpen en de discussie dus hier willen laten voor wat het is.

x_Lys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-15 18:36

<3 *\o/* <3

marjotje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:37

Super gaaf paard!!!!
Heel veel plezier en succes verder!!!

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-15 18:41

Slotje voor overleg.