. Laat die maar schuiven. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
. Maar wel veel oefenen en zeker les, voor de houding. Dat is echt wel nodig en ook belangrijk voor haar en de pony
. Dan worden ze een nog betere combi. Leuker kan niet, want leuk zijn ze al
.
en het is een shetlander en op een shetlander stil zitten ( terwijl je ook nog zo licht bent ) is echt heel lastig want hij hobbelt heel erg natuurlijk en zij wordt gewoon half gelanceerd daardoor.
(En niet omdat je dochter nu meteen een dierenbeul zou zijn, maar vooral omdat het jammer zou zijn als het een keer misgaat - pony die toch een keer een bokje geeft of je dochter die met een voetje uit de beugel glijdt.. Dat lijkt me jammer voor het vertrouwen in paarden/paardrijden).

. Maar ik hoop wel dat je gaat nadenken, sowieso over het zadel, en toch nog iets aan mijn advies hebt en er iets mee doet, en dat je lekker topics blijft maken, ook al heeft dit topic een beetje een zure nasmaak gekregen, laat je dat niet weerhouden ervan.
) 
en ja dat doe ik inderdaad ook vaak, aan de longe zodat ze alleen aan dr zit hoeft te denken en niet hoeft druk te maken dat ze moet sturen en been geven
en eraf vallen is al eens gebeurd zonder zadel gleed ze zo over zn nek eraf maar erg vind ze het gelukkig niet, hoort erbij zeg ik maar altijd

Ik vind jou dochter stoer dat ze dit zomaar doet hoor! Toppie. En die schoonheidsfoutjes komen vanzelf goed. Ik neem namelijk aan dat jij ook niet zo op je paard zit
En het je dochter dus zo ook niet leert hihi.
Sammy_xxs schreef:Sowieso dat aansporen dat gaat haast niet anders anders gaat hij niet voorruit, wat ik wel aan t leren ben is dat 1x aansporen goed is, als hij op een goed tempo loopt hoeft ze niet aan te sporen maar gaat hij terug in tempo moet ze bij benen.
Met een zweepje erbij was het wat makkelijker geweest maar hij mag niet met zweepje gereden worden.
Dus dan heeft ze geen andere keus dan "overdreven" been geven. Geeft ze druk met dr kuiten geeft hij geen reactie.