Paarden laden op de vrachtwagen? Geen probleem!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

magicmist

Re: Paarden laden op de vrachtwagen? Geen probleem!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:46

geweldig!! kreeg laatst een foto van jullie vrachtwagen haha, aangezien ik zo heet met mijn achternaam,
dus nog beroemd jullie haha

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:46

Jeetje, dat is handig zeg! :D
Leuk dat je het deelt met ons!

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 21:49

Goed gezien, _Femkeeex ;)

Wereldberoemd die truck van ons, magicmist! :D

Graag gedaan EngeltjeS!

@Tobbes, ik rijd zelden vast eigenlijk. Met deze in twee jaar tijd nog niet gebeurt en met de vorige in 12 jaar tijd een keer of 5 losgetrokken moeten worden.
Laatst bijgewerkt door Schoentje op 28-12-15 21:49, in het totaal 1 keer bewerkt

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 21:49

Geweldig filmpje Bianca!! Heel herkenbaar hier maar ook wel met de trailer;) gelukkig goed opgevoede paarden die graag erop uit gaan

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:01

Voor dat twee paards vrachtwagentje was wel een vrachtwagen rijbewijs nodig :j klep en manier van in de wagen staan waren het zelfde als bij een grote vrachtwagen. Idd lang niet zo groot als een grote vrachtwagen. Maar toch een stuk ruimer als de trailer.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 22:05

Ah, de meeste tweepaards wagentjes zijn voor een klein rijbewijs, vandaar dat ik daar vanuit ging.
Ik denk gewoon dat het vooral met de ruimte te maken heeft, want ook paarden die eens een keer paniek op de wagen hebben gehad, of als je eens een noodstop hebt moeten maken, lopen ze de keer erna er weer gewoon op.

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:06

Helaas gaat mijn spook de trailer lastig op maar een vrachtwagen? No way dat hij ook maar in de buurt komt! Onze staleigenaar heeft de zijne wel is openstaan om schoon te maken / op te ruimen en wel is wat pogingen gedaan... Dichterbij dan een halve meter van de klep komen we niet :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:13

Het was ook wel een paard met een hele lastige gebruiksaanwijzing hoor, kwam bij dat zijn eigenaresse onbewust voor extra stress zorgde. Vijf minuten voor ze weg moest met de vrachtwagen aankomen en dan verwachten dat hij er zo op zou lopen terwijl zij heel gehaast alles wilde doen. Als mijn man en ik hem voor haar laadden was er geen probleem, maar wij bleven gewoon rustig als hij niet in 1 keer de klep op liep.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 22:21

Tja, je hebt natuurlijk altijd speciale paarden en nog specialere eigenaren hè :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:29

Zeker. Lastigste was alleen dat ze zelf niet door had dat ze het grootste deel van het probleem was :+

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:31

SusanH schreef:
Zeker. Lastigste was alleen dat ze zelf niet door had dat ze het grootste deel van het probleem was :+

Bij laadproblemen is de eigenaar 9 van de 10 keer het probleem, is mijn mening *duikt achter steen weg om alle uitzonderingen te ontwijken*

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-15 22:38

Hilary schreef:
SusanH schreef:

Bij laadproblemen is de eigenaar 9 van de 10 keer het probleem, is mijn mening *duikt achter steen weg om alle uitzonderingen te ontwijken*

Toch zit er wel degelijk voor het paard een verschil tussen een trailer en een vrachtwagen. Ik heb er verschillende meegemaakt die altijd moeilijk de trailer oplopen, maar wel op die manier als op het filmpje de vrachtwagen oplopen. Hetzelfde paard met dezelfde begeleider.

Maar vaak zijn het inderdaad wel dezelfde mensen waarbij de paarden altijd moeilijk laden. Meestal hebben deze mensen dan ook andere problemen met hun paarden ;)

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:41

Eens! Ik doelde overigens op trailerlaadproblemen; met de vrachtwagen heb ik ook een stuk minder problemen gezien. Meer ruimte en een andere rijrichting doet veel :j

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-15 22:57

En veel meer stabiliteit in een vrachtwagen.

Ik zie jullie vrachtwagen overigens best wel regelmatig rijden. :j

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 07:20

Neonlight schreef:
En veel meer stabiliteit in een vrachtwagen.

Ik zie jullie vrachtwagen overigens best wel regelmatig rijden. :j

En dan niet even zwaaien hè >;) ;)

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:45

Mijn ruin van Nog geen 3 vind 2 paard trailers niet eng maar je moet toch even een arm achter zijn kon langskomen om hem dat ene zetje te geven wil hij er in lopen. Juni is hij verhuist en moest hij in een vrachtwagen en dat ging prima. Even kijken en hup daar ging hij zonder hulp. Er af net zo. Had verwacht dat hij er af zou springen vanwege de hoge klep maar keurig er af gestapt alsof hij het al jaren deed. Het is jammer dat ik geen geld heb voor een vrachtwagentje anders had ik het wel geweten.

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 07:59

Netjes :D Die van mij loopt tegenwoordig wel "zo" de trailer op :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 12:57

Zal de volgende keer wel zwaaien, maar het is vaak op de rondweg Eindhoven in tegenovergestelde richting.

connie64

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 13:01

moet je eens een fautras proberen,wereldtrailer!
geen klep maar gewoon ff je pootje optillen en aan de voorkant er weer uit ;)
helaas zijn ze bijna nergens te krijgen of heel duur nieuw,maar geld ook voor een vrachtwagen.

de meeste mensen moeten t doen met een gewoon trailertje.....maar heb mijne nu na een week of 3 trainen dat ik m alleen kan laden ;)

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:49

Wij gingen vroeger met de vrachtwagen op concours. Alle paarden (gemiddeld 6-8) stonden keuring in de rij te wachten en ze liepen er één voor één zo op. Nooit problemen gehad. Brede klep, met elkaar, leuk uitje (met z'n allen op wedstrijd).
Toen we later met de trailer gingen liepen de paarden die de vrachtwagen gewend waren ook probleemloos de trailer op. Nooit laadstress gehad. Bij paarden die deze ervaring niet hadden heb ik soms toch wel wat uren nodig gehad om ze te laten wennen aan de trailer.
Moet vaak aan de uitspraak van Annemarie v/d Toorn denken: land met de grootste paarden en de kleinste trailers..

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 14:55

Leuk om te zien!

Wij hebben het hier ook mogen ervaren, dan wel met een grote trailer.
Paarden lopen er zo op en ze kennen ook ieders hun plaats.
Vooral het schuin staan is absoluut geweldig, veel stabieler.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:12

Bij ons op stal ook een vrachtwagen, eigenlijk gaat ieder paard er inderdaad zo op, ook de jonge beestjes. Een paard gaat er wel goed op, maar durft er niet meer af. Die moet er altijd achterwaarts af, net als bij een trailer en dan gaat het wel goed. Ach ja, je hebt er van die speciale paarden tussen zitten.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:22

Haha cool! Had er vroeger 1 op t werk die draafde 10 meter voor de wagen al aan en stond al op de wagen voordat je met je ogen kon knipperen.

Mn vorige merrie had dat met de trailer. Die ging ook altijd vanzelf er in echt ideaal!