wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

loempia93

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 15:55

vibabu schreef:
ik vind de OP nogal wat aannames hebben. Namelijk spullen stiekem terughalen? Niet de moeite hebben om spullen terug te willen, niet naar haar eigen paard gaan.... Aannames doen of afkraken, het is maar net hoe je het ziet.

Ik vind dat niet echt aannames maar feiten. Verder zie ik het niet als negatief hoe ze de verzorger neerzet. Ik denk dat ik er heeeel anders op gereageerd zou hebben, respect aan ts dat ze het zo probeert op te lossen.
Tsja een oplossing heb ik ook niet echt, ik zou wel graag willen weten waarom ze opeens zo doet? Misschien toch even langs gaan, niet eens om je spullen terug te vragen maar meer om het verhaal voor jezelf duidelijk te krijgen.

mystery1980

Re: wat zouden jullie doen? ex-verzorger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 16:22

Zou even bij haar langsgaan, persoonlijk praat toch het makkelijkste en is het waarschijnlijk ook het snelste uit de wereld.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 17:06

Ik doe nergens aannames. Ik zet de feiten neer.
Ik weet niet wanneer ze thuis is en heb zelf amper tijd daarvoor door mijn examens. Ben net op stal geweest en heb het bit mee naar huis genomen. Haar hoofdstel lag er niet meer (ik weet niet of ze dit al langer mee genomen had, dus hier oordeel ik niet over).
Afkraken doe ik niet. Ik zou het snappen als ze hier een goede reden voor had. Maar dan kan ze die gewoon aangeven.
Ik ga gewoon proberen in het weekend te bellen. Neemt ze niet op is pech. Dan houdt ze mijn hoofdstel maar en houd ik haar bit.

Ik post het hier om te zien wat andere bokkers zouden doen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:13

Hoe weet je dan dat ze niet naar haar eigen paard gaat? En denk je dat ze haar spullen stiekem op gaat halen? Dat is niet gebaseerd op feiten maar iets wat je denkt.
Ik vind, als het om mijn paard ging, dat je wel heel lang wacht met bellen aangezien je tot het weekend wil wachten en het vandaag pas dinsdag is.

Wat ik zou doen? Als het mijn paard zou zijn zou ik na de 1e keer dat ze niet was geweest meteen vragen waarom niet en of ze het nog wel leuk vindt. Niet na zoveel weken. Wellicht broeit er iets al veel langer waardoor verzorgster niet meer wil of kan komen. Wellicht dus dat ze al eerder iets aangegeven heeft wat je je in eerste instantie niet meer van kan herinneren?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:16

ik weet dat omdat ze dan gewoon verteld heeft en ze dat als dsinds ze hier woont zo doet? is niet zo moeilijk. Spullen ophalen is iets wat je vaak hoort, ik heb nooit gezegd dat ze dit daadwerkelijk gaat doen, maar dat ik hier bang voor ben.

Ze had telkens wel een goede uitleg als ze niet ging (druk met dat en dat. moest dat doen met vriend etc. ). Ze heeft nooit iets aangegeven. Ik werd pas volledig genegeerd nadat ik haar erop aansprak dat ze echt niet meer ging.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:21

ik heb al eerder gereageerd maar één ding snap ik niet: je wilt wachten met bellen omdat je het druk hebt met examens. Maar mijns inziens ben je met je reacties hier neerzetten al meer tijd kwijt dan met een telefoontje ;-)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:22

nee met bellen wacht ik omdat ik geen idee heb welke uren ze werkt en ik weet dat ze meestal niet op zaterdag en nooit op zondag werkt.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:25

je komt er alleen maar achter dat ze de telefoon op zou kunnen nemen door..... even te bellen.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 21:34

Maar je heb toch al heeeeeeel snel door of ze aan het werk is als ze niet opneemt? En je zegt vanaf het begin dat ze daar woont maar dan is het al heel lang zo? Waarom kom je er nu pas mee...?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-15 21:46

vibabu schreef:
Maar je heb toch al heeeeeeel snel door of ze aan het werk is als ze niet opneemt? En je zegt vanaf het begin dat ze daar woont maar dan is het al heel lang zo? Waarom kom je er nu pas mee...?

Hoe bedoel je. Het is toch haar keuze hoeveel ze naar haar paard gaat? Daar had ik toch niets mee te maken.

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:00

Heel eerlijk, als ik twijfel krijg over een bijrijder is het snel afgelopen. Zeker als er meerdere berichten gestuurd worden waar niet op gereageerd wordt.
Op zich ook niet raar als iemand te druk is, dat vervolgens niet zo goed durft te zeggen, dat jij dan als eigenaar zelf de stekker eruit trekt. Het is immers jouw paard, dus jij mag hier ook initiatief in nemen. En dan vind ik meerdere berichten netjes genoeg, ik ga echt niet iemand smeken om te komen rijden.

Vaak voel je al snel aan of iemand geen tijd meer heeft, en zo lees ik het wel in je bericht.

Hoofdstel zou ik netjes terug vragen.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 22:00

Vind het ook vreemd dat je niet even belt.
Vind het van haar ook zeker niet netjes maar zou gewoon bellen liever gister dan vandaag.

Je kan hier wel op bokt je verhaal doen maar haar effe netjes bellen doe je niet. Ik vind het wel respectvol als je gewoon belt, en ja als ze dan niet opneemt dan is het zo. Maar dan heb je dat wel gedaan, en niet alleen een paar appjes en een topic op bokt.
Vind sowieso dat je beter eerst had kunnen bellen voordat je dit topic maakte.

Zollieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-15 23:43

Ik vind eigenlijk dat je een heel netjes bericht naar de verzorger hebt verstuurd.
Als je de verantwoordelijkheid op je hebt genomen om iemands paard te verzorgen moet je dat ook wel nakomen, of in ieder geval het onmiddellijk laten weten als het niet lukt te gaan.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 19:03

Hoe is het belletje gegaan ts?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 01:15

Er werdniet opgenomen. Ik heb met mijn eigen telefoon geprobeerd, maar ben het nu beu en ga er geen moeite meer instoppen.

JenW

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 01:17

Ben je niet langs geweest dan?
Komt ze nog wel of helemaal niet meer? Ik zou er klaar mee zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 01:47

Ik ben niet langs geweest (ben ziek geweest en zit te studeren), maar heb wel nog een allerlaatste berichtje gestuurd dat haar bit bij mijn thuis ligt en ze dit kan komen ophalen in ruil voor mijn hoofdstel, maar enkel als ik thuis ben.
Ze gaat ook niet meer en heb met de staleigenaar gesproken, die stuurt haar weg als hij haar ziet. Ik heb een toffe nieuwe verzorger die mijn paard al kende voor 2/3 keer per week.