Reistijd naar je paard

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

miss_lizje

Re: Reistijd naar je paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:09

3 straten lopen. De tijd om de fiets uit de schuur te pakken is net zo lang als het stuk fietsen. Paard staat bij mensen aan huis op een dijk. Woon zelf in de wijk onder aan de dijk.

cadansje1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-15 00:11

Bedankt voor de reacties!
Rij voornamelijk langs wat rustigere wegen dus heel veel file zal ik niet hebben.
Maar ben inderdaad ook wel een beetje bang voor de brandstofkosten. Maar de stal is gelukkig in verhouding wel vrij goedkoop.

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 00:28

Brandstofkosten komen bij ons denk ik op ongeveer 60 euro per maand uit. (er van uit gaande dat we 3 keer per week gaan, 25 km heen en 25 km terug) Maar het hangt er natuurlijk echt van af hoe vaak je gaat. Als de stal goedkoper is dan een stal in de buurt maakt het qua kosten vast niet heel veel uit.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:21

Die van mij staan ook een half uur rijden met de auto. Zou ze liever dichterbij hebben, maar voor de paarden is deze stal zo super dat ik het er voor over heb. Het is soms wel vervelend natuurlijk, dat je niet snel daar kan zijn, maar van de andere kant zijn de eigenaren van de stal zo super dat er eigenlijk ook nagenoeg nooit een reden is dat het echt belangrijk is dat ik daar snel ben, ze kunnen heel veel oplossen. En al staan ze naast je huis, je zult altijd zien dat je net een dagje weg bent en dat je dan met spoed terug moet komen, dus dat zou voor ook geen reden zijn om ze perse in de buurt te willen hebben staan. Hun welzijn staat voor mij voorop, en dat ik dan een half uur reizen moet, so be it :)

Iloscorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:25

Amable schreef:
Die van mij staan ook een half uur rijden met de auto. Zou ze liever dichterbij hebben, maar voor de paarden is deze stal zo super dat ik het er voor over heb. Het is soms wel vervelend natuurlijk, dat je niet snel daar kan zijn, maar van de andere kant zijn de eigenaren van de stal zo super dat er eigenlijk ook nagenoeg nooit een reden is dat het echt belangrijk is dat ik daar snel ben, ze kunnen heel veel oplossen. En al staan ze naast je huis, je zult altijd zien dat je net een dagje weg bent en dat je dan met spoed terug moet komen, dus dat zou voor ook geen reden zijn om ze perse in de buurt te willen hebben staan. Hun welzijn staat voor mij voorop, en dat ik dan een half uur reizen moet, so be it :)

Hier sluit ik mij volledig bij aan! Ik moet ook 25 minuten met de auto, maar denk er hetzelfde over als Amable :D

Wieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:33

Ik reis 25 km enkele reis. Paard heeft een topplekje dus ga niet iets dichterbij zoeken.
Hij staat naast de snelweg en jk moet er gelukkig vaak langs naar school of werk, ben er dus ook vaak voor of na de tijd.

Qua brandstof, ik denk 50 a 60 euro per maand (benzine)

Nikitaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:36

Naar mijn verzorgpaardje reis ik met ov 1,5 uur, doe hem gelukkig maar 1 keer per week en als ik ander vervoer heb ga ik hem misschien wel vaker doen. Ben nu al gauw 5/5,5 uur van huis :O

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:39

Die van mij staat op 20 min afstand met de auto. Heeft eerder wel eens dichterbij gestaan (10 min met de auto), wat ik wel makkelijker vond. Maar hij staat nu op zo'n topplek dat ik de afstand voor lief neem.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:40

LauLauu schreef:
Als het het ideale plekje is voor jou en je paard(en) dan is het die 30min rijden zeker waard, mits het haalbaar is met school/werk.

Ik moet 100m stappen, staan aan huis :+

Hier staan ze in de schuur tegen het huis aan. Haha ik win: ik ben binnen 50 stappen bij Janouk en Meneer Anton. binnendoor: ik kan in mijn pyama zo voeren zonder door de regen te moeten. :D

Dit was al jaren mij droom:paarden aan huis.
Maar alles heeft zijn voor- en nadelen.
Ts Als jij en jouw paard op een goede plek zijn, dan maakt de afstand minder uit. Al zou het gemakkelijker zijn, als het dichterbij is.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:47

Kan je misschien samen rijden met een stalgenootje?

Iris92

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:50

Vijf minuten met de fiets. Lopend 15 minuutjes. Ik vind een half uur met de auto wel flink maar misschien ben ik verwend

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 07:54

de mijne staat 12 minuten rijden bij mij vandaan. dit is goed te doen. de vorige stal was 2 minuten, toen ben ik verhuisd. het was daarna een half uur heen en een half uur terug. dit was voor mij echt niet haalbaar. naast het feit dat je een uur extra kwijt bent ben je ook dik 100 euro extra kwijt aan benzine geld. ik zou zeggen dat een half uur te ver weg is.

_Sofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:31

Paard staat op een minuut,of acht fietsen :D We hebben ook een tijdje op een andere stal gestaan, de afstand was 22 km enkele reis, deed er vaak 25 minuten over van deur tot deur en ik moet zeggen dat ik dat toch wel lang vond.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 09:59

8 min met de auto, zal zo'n 20/25 min met de fiets zijn, maar ga altijd met de auto.
Want kom wel eens uit werk, wat dan weer totaal uit andere richting is. Of ik heb iets mee.
Of ik ga daarna boodschappen doen, kortom niet praktisch of duurt te lang op de fiets.
Ik ga 2 x daags (zelfzorg) Heb er 3. Dus genoeg te doen..

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:04

Die van mij staat ook een halfuur met de auto van mij vandaan. In de zomer is het een uurtje fietsen. Op sommige momenten vind ik het te ver (wanneer ik spontaan word mee gevraagd om op buitenrit te gaan dezelfde dag). Maar ik vind het te doen! Ben allang blij dat ik een verzorg paard heb :)

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-15 10:07

Hangt er een beetje vanaf waar ze staan, maar tussen de halve minuut lopen als ze vooraan in de wei thuis staan tot 5 minuten met de auto en dan in de wei de paarden nog zoeken (die wei is ongeveer 2,5 km van huis). Lopend is dat ongeveer 45 minuten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:34

Ik verplaats dit topic van ED naar -> PP.

justmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:38

Mijn ene verzorgpaard 10 minuutjes fietsen en is tegenover het bos! Is volpension dus voeren en mesten word gedaan. (help soms wel met binnenzetten)
En mijn andere verzorgpaard staat daar 5 minuutjes bij vandaan dus 15 minuutjes fietsen! (is wel 2 keer per week stal uit mesten maar ze staan alleen op stal als ze hebben gewerkt dus niet elke dag) ik ben nog maar 15 maar het is voor mij mooi te doen!

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:43

Ongeveer 10 min met scooter/auto. Zeker 5 soms 6 á 7 dagen in de week. Hangt af of mijn moeder dan naar paard gaat (is van ons beiden) :)

nameless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:49

3 minuten fietsen, 2 paarden in hetzelfde dorp maar beide op een andere locatie :')

yza1987

De mijne staat op 5 autominuten van huis. Stond eerst op 35 autominuten van huis, dat vond ik te veel tijd kosten en ik kon daardoor niet elke dag naar mijn paard toe als ik dat wou. Dus heb ik hem verplaatst. De stalling die ik nu heb is duurder en heeft meer faciliteiten. Daarnaast ook beter voor de paarden. Qua kosten was ik eerst met reizen bijna net zo veel kwijt. En nu kan ik naar mijn paard wanneer ik wil, heel fijn dus!

xxdomiixx

cadansje1 schreef:
Hoelang zijn jullie onderweg naar jullie paard?
Ik heb (denk ik) de perfecte stalling voor mijn paardje gevonden maar dit is een half uur reizen (met de auto)
Dus hoelang zijn jullie onderweg en denken jullie dat een half uur reizen haalbaar is? of dat dit echt te lang is?

Dat ligt echt helemaal aan je schema (werk studie ect.). Wat heb je nog naast het paard voor een hobby's of huistaken of huiswerk. Moet je zelf mesten, voeren, buiten zetten etc.? Hoelang ben je meestal met je paard bezig? Zijn er lampen zodat je savonds evt langer door kunt gaan of ben je beperkt door dag licht? Ik zou een dagschema maken en kijken of het voor jou gaat werken :)

Mijn paard staat overigens 15 minuten met de auto, 1x met de fiets gedaan: dat doe ik nooit meer, pokke heuvels hier (was 45 minuten bezig, oke dat kan ook aan mijn ziekte liggen natuurlijk maar doe het niet meer haha)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:51

30 seconden lopen, ze staan in me achtertuin. :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:54

Vroeger 5 min, nu 15 min. Iets langer onderweg dus, maar de stalling is het meer dan waard ;-) Ik moet zelf alles doen (uitmesten, voeren, ...), dus als het volpension is dan is 30 min ook niet te lang vind ik!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 16:56

Met de auto ongeveer ene halfuur.
Doordeweeks als ik uit school kom met de trein, kwartiertje trein heen, kwartiertje fietsen nar stal, en de terugweg duurt langer vanwege een overstap. Ongeveer duurt dt een uur.