Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:33

Chronische schouderklachten inclusief charmant hard gekraak :+
Stukje tand eraf, litteken op mijn schouder van beet :P

Maar nogsteeds vind ik ze hartstikke lief haha

Anoniem

Re: Wat hebben jullie aan je paard overgehouden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:56

Oh qua beten heb k een mislukt oorlel eraan over gehouden, paard op stage beet erin en het resultaat was 7 hechtingen in 1 oorlel... Zonder overdrijven helaas. M'n 'van Gogh oor' noemen we het sindsdien

ElineR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 17:57

Een gekneusd stuitje en een deuk in mijn ego :').

iEmmaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:00

Een lege spaarrekening :+

En ik ben 3cm korter na een val waarbij mijn rug is ingeklapt.

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:07

Een versleten rug ( mede door een foute diagnose van mijn toenmalige huisarts ) daardoor veel rugpijn , gekneusde arm.. Gekneusde ribben .. Hersenkneuzing
Hahaha hier alleen maar kneuzingen gelukkig geen breuken .. ( al zeggen ze weleens dat je beter kan breken .. )

gwenr86

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:11

Een prachtig litteken op mijn schouder door een open sleutelbeen# die in 3 stukken lag :') . Hierdoor tos klachten in mijn li-arm.
Alle valpartijen hebben mij volgens sommigen een beetje 8)7 gemaakt.. Maar als ik sommige reacties lees, mag ik nief klagen!!!
De eeuwige lege bankrekening is ook erg herkenbaar _O-

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:13

Een litteken in mijn gezicht omdat hij de bosjes in rende nadat er honden op hem af kwamen rennen...

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:14

Een verschoven wervel in lijntje, waardoor ik na elke val op mijn rug naar adem lig te happen. Een barst in mijn sleutelbeen (ondertussen genezen) en een permanent blauwe voet. Hij heeft zo vaak op mijn voet gestaan dat die nu 2 puntjes en 2 blauwe plekken heeft die niet meer verdwijnen :')

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:14

Lege bankrekening een chronische blauwe voet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:19

hoofdpijn :p
kopzorgen, en heel veel liefde

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:21

Leuk topic _/-\o_

Geen eigen paarden maar verzorgpaarden.
- vooral veel vertrouwen aan alle knollies te denken
- de spiegels die ze me verhouden waardoor ik bij blijf leren
- ontspanning en liefde

Maar dan ook
- een gebroken middel vinger (tsjah sta je dan in de supermarkt achter de kassa met een spalk om je middelvinger :') )
- Een zwaar gekneusde kaak
- aantal hersenschuddingen rijker (ja zonder cap, maar gebeurde allemaal vanaf de grond.. dus ik loop regelmatig ook op de grond met een cap :o )
- en ik heb bijna een jaar lang een blauwe teen gehad die niet uit wilde groeien. Nu is ie eindelijk weg nadat ik mijn hele nagel maar ontleed heb.
- Laatst nog een natte kont
- En niet te vergeten regelmatig rugpijn 8)7

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:21

Na gerichte trap van jonge pony die ik net 3 weken had, een beschadigde knie waar ik nu 3 jaar later nog steeds last van heb. Jonge pony teruggebracht, met pijn in portemonnee tot gevolg uiteraard. Heb nu lief oudje waar ik alleen nachtrustverstoring van krijg doordat ik me vaak zorgen over hem maak. {:) <3 /3 :j

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:23

Uhmmm chronische pijn in mijn linkerheup, gescheurde pees in mijn rechter schouder waardoor ie niet meer zo flexibel meer is. Een aantal deuken in mijn voet dankzij een trap en een hoop littekens.

En nog een paar hersenschuddingen en flink was kneuzingen maar die zijn gelukkig niet pernament.

Maar natuurlijk ook een hoop plezier

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:23

Ik heb een chronisch lege spaarpot, ik heb mijn heup ernstig gekneusd, maar dat is na 3/4 jaar wel genezen. Ik heb mijn angsten leren overwinnen en ik heb mijn psychiater afgezegd en veel goeds geleerd.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:25

2x voet gebroken.

koetjeboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:27

Me vriend zegt een volle vriezer :+ mannen humor.

Ik heb verschillende trappen gehad, vorig jaar tegen me beide ellebogen. Ik deed me armen voor me gezicht toen ik twee hoeven op me af zag komen. Heb er nu twee hele gevoelige telefoon botjes aan overgehouden.
Verder verschillende breuken en een gescheurde knieband maar overal gelukkig geen last meer van.

Verder geven de paarden me heel veel rust, soms ook stress. en idd een chronisch lege bankrekening.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:28

Een lege rekening, gelukkig nooit niks anders gebroken als mijn nagel.
Wel kneuzingen en een hersenschudding

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:32

Van mijn huidige paard, heel veel inlevingsvermogen en inzicht. Hij heeft mij een beter mens gemaakt.
Dankbaar en geduldig....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:32

Geld? Wat is dat?

Verder een hele hoop kopzorgen, maar daar staat tegenover dat zij mijn antidepressiva's en de reden van elke dag weer op staan, met chronisch ziektes , zijn.

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:33

Anoniem schreef:
Oh qua beten heb k een mislukt oorlel eraan over gehouden, paard op stage beet erin en het resultaat was 7 hechtingen in 1 oorlel... Zonder overdrijven helaas. M'n 'van Gogh oor' noemen we het sindsdien

Hoe krijg je dit nou voor elkaar?
Ook echt je oorlel? :oo

Ik heb gelukkig niks geen blessures oid overgehouden aan mijn paard. Ondanks dat heb ik wel eens een blauwe voet omdat ze er weer eens op staat :')

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:34

Een hele boel littekens en nu een hersenschudding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:44

Richeltje in de spier van mijn bovenbeen en bijbehorende striae.
Humeruskop breuk zonder beperkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 18:48

Hier valt het eigenlijk wel mee. Een keer een gekneusde knie toen ik als zevenjarige op een manegepony zonder zadel mocht uitstappen, de juf me iets te ver naar achteren op zijn rug plantte, de pony me met één bok aan de achterkant er vanaf gooide en me tijdens mijn val met beide achterhoeven tegen mijn knie trapte. Zo leer je het paardrijden wel af... 8-)

De grootste brokkenmaker was verder [***] toen hij nog jong, wild en hengst was en het niet zo op mensen had. Mijn armen en bovenbenen zaten het eerste jaar zo onder de littekens dat ik alleen met een lange broek en lang shirt naar de gym durfde om argwanende te voorkomen... >;) Hij is maar 1 meter hoog, maar steigerde continu en sloeg daarbij een keer met zijn voorhoef tegen mijn oog waarbij hij gelukkig alleen mijn wenkbrauw doormidden spleet. Ook op ruiters was hij trouwens niet dol, zo probeerde hij mijn zusje eens van zijn rug te werken door haar via een grote rozenstruik van zijn rug te vegen. Die liet zich uiteindelijk maar vallen, maar ze heeft nog steeds de littekens om haar hals. Shetlanders zijn heel grondig. 8-)

kimmie636

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:01

Een altijd lege portemonnee en wat blauwe plekken maar gelukkig nooit wat ergs. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-15 19:04

Yaralisa schreef:
Anoniem schreef:

Hoe krijg je dit nou voor elkaar?
Ook echt je oorlel? :oo

Ik heb gelukkig niks geen blessures oid overgehouden aan mijn paard. Ondanks dat heb ik wel eens een blauwe voet omdat ze er weer eens op staat :')

Ja echt m'n oorlel :') liep stage op een manege, paard vloog naar voren, beet en trok terug met als gevolg dat m'n mooie kleine oorlel in reepjes eraan hing... En de stagebegeleider riep in eerste instantie nog 'och we plakken wel een pleister'... Werd toch even een rondje ehbo want dat was niet te plakken. Is wel mooi geheeld, oorbellen gaan alleen nooit meer lukken :')