Van KWPN'er naar Tinker..

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 09:10

Jotoma schreef:
pol013 schreef:
Ik vind dat je een heel stoer beest hebt nu. Snap prima dat je er super trots op bent.

Maar snap nooit zo goed waarom recreatief rijden met een kwpner niet kan? Kan natuurlijk dat jij toevallig een hele hete sensibele had. Maar mijn warmbloeden moeten toch ook gewoon echt geloven aan al mijn recreatieve/maffe fratsen.

Ik vroeg me idd hetzelfde af. Mijn kwpn'er kan leuk dressuren, maar wordt ook gelukkig van springen, grondwerk en voornamelijk van buitenrijden. Ik ben juist heel trots als ik met mijn knappe dressuurpaard anderen tegen kom op buitenrit ;)
Ook de hete, sensibele paarden zullen die afwisseling toch leuk vinden? Als eigenaar misschien minder leuk om met een sensibel paard buiten te rijden keer op keer.
Never the less, ben ook wel benieuwd naar de gedachte erachter.

Wel een hele toffe tinker ts! Fijn dat voor jou deze switch goed is geweest!

Ik snap jullie gedachte.. en heb eerst erg goed nagedacht voordat ik de beslissing had gemaakt om hem te verkopen. Natuurlijk reed ik ook wel eens buitenritten met hem en vond hij dit leuk. Maar ik zelf had het gevoel dat hij gelukkiger werd van een baasje wat daarnaast ook weer verder wilde in de sport. Er kon nog zoveel meer uit hem gehaald worden. Ik wilde graag iemand anders deze kans geven om met dit super paard verder te komen in de sport. Ook wil ik graag een start maken met het mennen. En daar zou hij niet geschikt voor zijn.. Vandaar mijn besluit, een moeilijk besluit geweest. Maar hij heeft een super baasje gekregen! En ik heb geen spijt van mijn keuze ;)

PlienR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-15 09:18

plientjedres schreef:
Wat een stoere. Ook ik was de dressuur zat en ben overgestapt naar de chil modus met een tinker. Miet zegen dat het in het begin wel afkicken was omdat mijn vriend nog wel volop in de sport bezig is. Begint nu na 3 jaar eindelijk goed te wennen. Blijft hij zo mooi grijs of word ie wit?

Ah bedankt! :) en wat leuk om te horen dat je ook overgestapt bent op de tinker!
Ze blijft zo grijs. Ze is in de winter wat donkerder dan in de zomer. :)

Esaqar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 09:30

Wat een gave tinker! <3 erg gaaf kleurtje zeg!

En volgensmij zie ik jou ook op die meeting binnenkort (las de berichten met Edkingenzo) :)

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 10:35

PlienR schreef:
Ik snap jullie gedachte.. en heb eerst erg goed nagedacht voordat ik de beslissing had gemaakt om hem te verkopen. Natuurlijk reed ik ook wel eens buitenritten met hem en vond hij dit leuk. Maar ik zelf had het gevoel dat hij gelukkiger werd van een baasje wat daarnaast ook weer verder wilde in de sport. Er kon nog zoveel meer uit hem gehaald worden. Ik wilde graag iemand anders deze kans geven om met dit super paard verder te komen in de sport. Ook wil ik graag een start maken met het mennen. En daar zou hij niet geschikt voor zijn.. Vandaar mijn besluit, een moeilijk besluit geweest. Maar hij heeft een super baasje gekregen! En ik heb geen spijt van mijn keuze ;)

je hoeft je ook niet verantwoorden hoor. Kan prima voor dat individuele paard de beste keuze zijn geweest. +:)+
Vind het alleen vaak zo'n vreemde algemene stelling dat je voor recreatie een ander (niet warmbloed) paard nodig hebt. Vaak (niet altijd, en dus niet op jou persoonlijk) zit dit volgens mij tussen de oren van het baasje.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:13

Wat een gave tinker! Een sabino?

LisaXLoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 11:28

Dat is een behoorlijke switch !
Maar beide paarden zijn erruug mooi :))

Tinkies7

Re: Van KWPN'er naar Tinker..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:07

Wauw!! Heerlijke beesten die tinkers! Ik heb er zelf ook eentje gereden en zij beheerste de oefeningen tot de M en wat beginselen van de Z, dus mocht de dressuur toch weer gaan trekken misstaat een tinker ook niet!

En wat een plaatje is Dotje! Ze heeft een hele lieve uitstraling <3

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 13:22

Wat een mooi beest is Dotje zeg! Daar zou ik inderdaad ook heel trots op zijn! Geniet lekker van haar in 2016.

AylaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:01

*\o/* zo mooi!! Allebei

ArmaWhis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 15:02

wauw prachtig!

emil01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 17:59

TS; snap je gevoel van moeten en trainen en wat anderen vinden enz. helemaal. Ik heb daarom (mede na een lelijke val van een sensibele KWPN'er) de switch gemaakt naar een paint en rijd nu western. Heb hier ook absoluut geen spijt van. Geen druk, lekker relaxed rijden en vooral weer heel veel plezier in het rijden! Dat straalt er bij jou ook weer van af, dus vooral lekker doen waar je jezelf goed bij voelt! Enne wat een prachtige tinker!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:04

Prachtige tinker. :j Zo zie je ze niet zo gauw.

Snap jouw keuze ook heel goed. Natuurlijk kan je met een KWPN prima recreatief rijden maar als je heel erg merkt dat het paard dat intensieve trainen juist nodig heeft, dan is de juiste keuze inderdaad verkopen. Helemaal als je hart er niet helemaal meer ligt.

Persoonlijk merk ik dat het trainen met een KWPN ook van buitenaf van je werd verwacht. Met het idee van; het moet want het hoort zo. Met een koudbloed heb ik dat gevoel veel minder.

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:14

Dotje is knap. 13 jaar geleden ben ik gestop met wedstrijd rijden. Zat bijna 11 lang niet meer eens op een paard , zo heel af en toe wel eens. Miste het paardrijden wel en op vakantie in Ierland 2011 daar heb ik de draad weer opgepakt. Voor een korte tijd 2 bijrijd paarden gehad haflinger en een tinker ,maar wilde niet afhankelijk zijn van de eigenaren. Dus sloot ik mijn eigen tinker te kopen. Ging ervoor eentje kijken en kwam er terug met 2 :D :P .

Ben nu op vakantie in het land van de Tinker : Ierland. natuurlijk ga ik hier ook naar tinkers kijken , vooral naar een schimmel , daar heb ik nog altijd een zwak voor.

Nista_RX

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:15

Wat een verschil zeg, van de dressuur met een KWPN'er naar recreatie met een tinker! :) Heel gaaf is Dotje, wat een prachtplaatje zeg.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:22

Mooie tinker hoor! Maar ik had dat andere paard niet verkocht omdat hij te goed of te mooi was, mits je daar fijn recreatief mee kon rijden.

Ik ben overgestapt naar een PRE merrie en die is zo lekker ongecompliceerd in vergelijking met een kwpner.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:24

*\o/* /3 :j Hallo! Ik ken de schitterende vader, Shamrock, van jouw paard. Een prachtige Tinker! Geniet samen! {:)

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 19:28

Wauw van topsporter naar recreatie! Beiden zijn prachtige paarden! Heerlijke fotos om te zien!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 20:13

En ik me maar afvragen waar ik deze knappe verschijning van ken...tuurlijk! De Desert Trail _O-
Prachtpaard <3

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:16

Grappig, de eigenares van mijn verzorgtinker is ook van KWPN ( dressuur starten) naar tinker gegaan.
Wat is Dotje leuk zeg <3

Kasmir

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 22:48

Wat een knapzak! Heel veel plezier met haar!
Zit zelf ook al een stiekem voor mij uit te dromen wat voor paard er gaat komen als ik straks een baan heb. Tinker staat ook vrij hoog in het lijstje, in ieder geval gewoon eens een lekker ongecompliceerd paard.

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:03

Wauw! Ze is gaaf!

Heel veel plezier in 2016!

Ik heb zelfs de overstap van Dressuur naar Western gemaakt, mijn toenmalige topper verkocht en n paint dame gekocht begin dit jaar. Ik rij alleen nog steeds niet recreatief ;)

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-15 23:41

Ik ben niet meteen een tinker-fan maar bij Dotje loopt de kwijl me haast uit de mond. Wat een prachtige verschijning <3 <3 !

Je KWPN'er was ook mooi hoor!

En ja, ik begrijp de overstap ook. Maar, kan je eigenlijk ongecompliceerd rijden wanneer je steeds zo technisch bezig bent geweest? Ga je toch niet automatisch je lat hoger leggen dan louter recreatief 'wat rond rijden' ?

Nog veel plezier!

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 05:49

pol013 schreef:
Ik vind dat je een heel stoer beest hebt nu. Snap prima dat je er super trots op bent.

Maar snap nooit zo goed waarom recreatief rijden met een kwpner niet kan? Kan natuurlijk dat jij toevallig een hele hete sensibele had. Maar mijn warmbloeden moeten toch ook gewoon echt geloven aan al mijn recreatieve/maffe fratsen.

Sterker nog Wie o Wie had vast graag jou recreatie vriend willen zijn..vergeet niet wedstrijden rij je voor jezelf maar nou niet omdat je paard het nou zo verdient om in die ring te lopen..
Ik rij beide met mijn uber sensibele merrie..Nu met haar in de recreatie stand ivm 8.5 mnd http://dracht..bevalt net zo super..

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 08:22

biscaya schreef:
pol013 schreef:

Sterker nog Wie o Wie had vast graag jou recreatie vriend willen zijn..vergeet niet wedstrijden rij je voor jezelf maar nou niet omdat je paard het nou zo verdient om in die ring te lopen..
Ik rij beide met mijn uber sensibele merrie..Nu met haar in de recreatie stand ivm 8.5 mnd http://dracht..bevalt net zo super..

TS kan na 7 jaar vast goed zelf inschatten wat het beste is voor haar paard. ;)

Wedstrijden hoeven misschien niet maar sommige paarden kun je niet even een week wegzetten en dan zo weer mee wegrijden. Sommige paarden houden ervan om uitgedaagd te worden en gaan graag aan het werk. Vind niet dat anderen voor de TS kunnen bepalen of haar vorige paard een geschikt recreatiepaard is.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-15 12:01

Jildau, omdat ik ook gequote wordt: dat is ook niet wat ik zeg/vraag. Alleen het gaat mij te ver om te stellen dat je een koudbloed nodig hebt voor recreatie. Genoeg warmbloeden die je daar ook een plezier mee doet.
Dat zegt niets over het geval van ts. Die is overduidelijk super blij met haar keuze en dat is super.