Ik doel op niemand specifiek, niet aan mij besteedt om al die Bokt namen te onthouden bij zoiets Maar wie de schoen past trekke hem aan...
kiki1976
Geplaatst: 15-12-15 13:50
Wie weet had die vriendin zelf wel kleine kinderen in de auto zitten. Ga je dan je auto op de vluchtstrook zetten om een paard te vangen? Maar hoe vaak hoor je niet dat ze op stilstaande auto's knallen die op de vluchtstrook staan? Sorry maar in dat geval gaat de veiligheid van mijn eigen kinderen voor.
Ik zou zelf absoluut niet stoppen hiervoor op de vluchtstrook. Het gebeurd regelmatig dat een andere auto op een stilstaande auto klapt. Zal ff lekker zijn, ik dood omdat iemand anders zn paard of spullen niet voor elkaar heeft. Nee sorry. Ik geloof niet dat een paard zomaar de deur van de trailer open kan doen (want volgens mij gaat het om het zijdeurtje anders stond er wel klep?).
Ik hoop dat paard en omstanders ongedeerd zijn gebleven, lijkt me erg traumatisch voor zo'n dier en als automobilist er achter schrik je je kapot natuurlijk!
manubres
Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-15 14:04
Om even te reageren op al jullie aannames Ik was inderdaad niet de chauffeur. Mijn kennis heeft het gebeuren mee gemaakt en mij een mail geschreven. Die kennis heeft niks ( bedoel dat ze er niks mee kan/durft) met paarden en daarbij had ze (inderdaad) een klein kind in de auto die ze niet in gevaar wilde brengen....Maar ze is wel een dusdanige dierenvriend dat ze graag wilde weten of het paard ongedeerd is gebleven.
*edit* Gezien de beschrijving toch niet. Valt me trouwens wel op dat er een hoop ongelukken gebeuren daar. Toch raar dat je er niets van hoort, zo ver woon ik wr niet vandaan.
Laatst bijgewerkt door Myrthe_Roos op 15-12-15 16:40, in het totaal 1 keer bewerkt
Klopt inderdaad niet. Beetje scheef gekeken, zag door de bomen het bos niet meer.
Marsan77
Geplaatst: 16-12-15 11:06
Dag paardenliefhebbers,
Hier dan een reactie van degene die dus achter de trailer reed en het paard zag vallen. Even nog een paar dingen toelichten. Wat manubres al schreef, ik ben wel een dierenliefhebber, maar geen idee hoe ik met paarden moet omgaan of hoe ze het beste benaderd kunnen worden. Ik had inderdaad een klein kind in de auto. Dus wilde om die reden niet stoppen. Voordat ik het in de gaten had, was ik het paard al voorbij. De chauffeur leek niet in de gaten te hebben wat er was gebeurd. Dus mijn intentie was om inderdaad een sprintje te trekken om de chauffeur in te halen. Dat bleek niet nodig. Een flink stuk verderop stopte de chauffeur op de vluchtstrook. Voor zover ik het nog kon zien in mijn achteruitkijkspiegel zijn er inderdaad een paar auto's gestopt en de rest van het verkeer kwam weer druppelsgewijs op gang. De melding op drimble.nl heb ik gezien. Dat er gewaarschuwd werd voor een loslopend paard dat later niet is aangetroffen. Bedankt voor de tips verder.
Kan me voorstellen dat je niet stopt. Zelfs als je wel met paarden om weet te gaan.
Mijn pa heeft een keer met hardlopen op een weggetje een loslopend paard 'gevonden', maar mijn pa is bang voor paarden, dus die heeft zelfs toen alleen maar 112 gebeld. Hij durfde niet in de buurt te komen, en dat is zijn goed recht.
In ieder geval fijn dat de vervoerder het snel door had, en dat het blijkbaar allemaal goed is gekomen, anders hadden we er wel een nieuwsbericht van gehoord.