Verkoop veulen loopt niet

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:36

Gillbo schreef:
Heb je de hengstenhouder al eens benaderd, de vader heeft in 2015 maar 6 nakomelingen gehad dus wie weet zijn ze wel geïnteresseerd of weten ze iemand die dat is

Ik zal je vertellen dat de hengstenhouder al sinds de geboorte op de hoogte is dat dit veulen voor de verkoop is.
En ik kan je ook vertellen dat van de 6 veulens er 5 naar de keuring zijn geweest
En dat dit veulen als enige een 1ste premie heeft gehaald
Maar helaas hoor ik verder niets van de hengstenhouder.

Salsa schreef:
Ik vind het een leuk net veulen en correct maar springt niet bijzonder in het oog. De kleur en geen aftekeningen is denk ik voor veel mensen "saai" (niet perse mijn menig hoor) en de gangen niet bijzonder.

Idd je woonplaats, relatief onbekende vader (geen bekende kwpn naam), seizoen, hengst in combinatie met geen verkeerde prijs maar ook geen lagere prijs maakt het bij elkaar lastiger.

Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld zeker geïnteresseerd zijn in dit veulen als ik op zoek zou zijn maar ik vind de bovenstaande redenen bijelkaar niet het eerste veulen zijn waar ik zou gaan kijken. Voor een "normaal" veulen zou ik ook geen 2000 euro voor over hebben omdat ik dan keuze genoeg heb voor dat geld.

Ik vind niet dat er 1 reden is, het is een opsomming.

De prijs die er bij staat is een vraagprijs.
Daar valt nog best over te praten

Bowen schreef:
Vind 6 maanden dan ook nog erg jong. Al vanaf 3 maanden te koop, om eerlijk te zijn zou dat me afschrikken.

Ik heb ze altijd met 3 maanden te koop staan
Wil niet zeggen dat ze er dan al bij weg gaan hoor.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:37

Bowen schreef:
Vind 6 maanden dan ook nog erg jong. Al vanaf 3 maanden te koop, om eerlijk te zijn zou dat me afschrikken.

Dat is juist normaal.
Ik heb een veulen van 5 dagen oud gekocht.
De verkoop staat volledig los van de speendatun.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:40

Gillbo schreef:
Bowen schreef:

waarom, sommige veulens zijn al vanaf de geboorte te koop, dat wil niet zeggen dat ze dan ook direct gespeend worden

Tja, dat is waar...

Toch sta ik skeptisch tegenover een fokker die een veulen van 3 maanden al probeert te verkopen (zonder dat erbij staat dat het veulen tot een maand of 9 tot 11 bij mams zal blijven).

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:41

Toch gaan veel mensen ervan uit dat je met een vraagprijs niet ontzettend zal zakken.

Ik zou anders erna kijken met bijvoorbeeld 1000 a 1250 euro al zou dat een vaste prijs zijn. Mensen gaan eerder over stag.

Ik zou nu denken 2000 veulen, winterstallingkosten, afreizen 2 keer naar Groningen.
Dan wacht ik wel tot het voorjaar waarneer er volop keuze is voor 2500 euro (dan ben ik hetzelfde geld kwijt als nu)

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:42

ponyparadijs schreef:
Gillbo schreef:
Heb je de hengstenhouder al eens benaderd, de vader heeft in 2015 maar 6 nakomelingen gehad dus wie weet zijn ze wel geïnteresseerd of weten ze iemand die dat is

Ik zal je vertellen dat de hengstenhouder al sinds de geboorte op de hoogte is dat dit veulen voor de verkoop is.
En ik kan je ook vertellen dat van de 6 veulens er 5 naar de keuring zijn geweest
En dat dit veulen als enige een 1ste premie heeft gehaald
Maar helaas hoor ik verder niets van de hengstenhouder.

Salsa schreef:
Ik vind het een leuk net veulen en correct maar springt niet bijzonder in het oog. De kleur en geen aftekeningen is denk ik voor veel mensen "saai" (niet perse mijn menig hoor) en de gangen niet bijzonder.

Idd je woonplaats, relatief onbekende vader (geen bekende kwpn naam), seizoen, hengst in combinatie met geen verkeerde prijs maar ook geen lagere prijs maakt het bij elkaar lastiger.

Ik zou persoonlijk bijvoorbeeld zeker geïnteresseerd zijn in dit veulen als ik op zoek zou zijn maar ik vind de bovenstaande redenen bijelkaar niet het eerste veulen zijn waar ik zou gaan kijken. Voor een "normaal" veulen zou ik ook geen 2000 euro voor over hebben omdat ik dan keuze genoeg heb voor dat geld.

Ik vind niet dat er 1 reden is, het is een opsomming.

De prijs die er bij staat is een vraagprijs.
Daar valt nog best over te praten

Bowen schreef:

Ik heb ze altijd met 3 maanden te koop staan
Wil niet zeggen dat ze er dan al bij weg gaan hoor.

Dus nu mag het veulen nog niet weg? Met die 6 maanden?
Staat dat ook in de advertentie?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:43

Heb je geen keuringsfoto's?
Verkopen is gewoon lastig.
Heb 5 jaar geleden een veulen aangeboden waar wel reacties kwamen op de foto's en filmpjes maar waarvan men 'bang' was voor de lastig bekende afstamming.
Achteraf ben ik blij dat ik haar nog heb, heb er een super paard aan.

Bowen, er gaat toch geen hond naar veulens zoeken in December?
Dan zijn ze vol in hun lelijkste fase.
3 maande in DE tijd waarop je een veulen het best beoordeeld.
Wanneer een veulen bij de moeder weg gaat is immers heel verschillend afhankelijk van de merrie en het kind.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:45

Bowen schreef:
Tja, dat is waar...

Toch sta ik skeptisch tegenover een fokker die een veulen van 3 maanden al probeert te verkopen (zonder dat erbij staat dat het veulen tot een maand of 9 tot 11 bij mams zal blijven).

Dat soort dingen bespreek ik met de koper.
Ook omdat vele zo'n veulen naar de opfok brengen
En dus afhankelijk zijn per wanneer ze daar terecht kunnen.
Afspenen gebeurd dus in overleg met de nieuwe eigenaar

Salsa schreef:
Toch gaan veel mensen ervan uit dat je met een vraagprijs niet ontzettend zal zakken.

Ik zou anders erna kijken met bijvoorbeeld 1000 a 1250 euro al zou dat een vaste prijs zijn. Mensen gaan eerder over stag.

Ik zou nu denken 2000 veulen, winterstallingkosten, afreizen 2 keer naar Groningen.
Dan wacht ik wel tot het voorjaar waarneer er volop keuze is voor 2500 euro (dan ben ik hetzelfde geld kwijt als nu)

Tja banketstaaf gezegd maar met 1000 euro ben ik nog niet eens uit de kosten.
Dan laat ik hem mooi nog even staan

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:45

Als je het veulen wil verkopen zal je actiever moeten zijn, niet wachten of de hengstenhouder belt maar mailen of nog beter bellen, dat die te koop is en of hij interesse heeft.
Is de vader bijvoorbeeld op de keuringsdag van het NRPS in januari? Kan jou veulen misschien mee doen om een 1e premie nakomeling te showen?

En ik zou betere foto's maken, de adv op sporthorses doen hem geen eer aan vind ik.

Bowen, ik vind het bijzonder dat je er vanuit gaat dat je een veulen met 3 maanden al direct mee zou kunnen nemen.

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:46

Sizzle schreef:
Heb je geen keuringsfoto's?
Verkopen is gewoon lastig.
Heb 5 jaar geleden een veulen aangeboden waar wel reacties kwamen op de foto's en filmpjes maar waarvan men 'bang' was voor de lastig bekende afstamming.
Achteraf ben ik blij dat ik haar nog heb, heb er een super paard aan.

Bowen, er gaat toch geen hond naar veulens zoeken in December?
Dan zijn ze vol in hun lelijkste fase.
3 maande in DE tijd waarop je een veulen het best beoordeeld.
Wanneer een veulen bij de moeder weg gaat is immers heel verschillend afhankelijk van de merrie en het kind.

Wanneer een veulen weg gaat is helemaal niet zo afhankelijk van moeder en veulen, is vooral afhankelijk van het mens, of die heel snel een nieuw veulen wil fokken bv. Behalve dan als er echt problemen zijn en dat betekend een minder goed start bij het veulen.
Onder de 9 maanden weg vind ik persoonlijk niet OK.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:48

Bowen schreef:
Wanneer een veulen weg gaat is helemaal niet zo afhankelijk van moeder en veulen, is vooral afhankelijk van het mens, of die heel snel een nieuw veulen wil fokken bv. Behalve dan als er echt problemen zijn en dat betekend een minder goed start bij het veulen.

Dat is jou persoonlijke mening
Die mag jij hebben
Maar dit is niet het topic hier over te discussieren

equitation

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:48

@ Bowen wat een ontiegelijke zinloze reactie. Daar valt echt niemand over en heeft TS echt niets aan....... Is totaal niet de reden waarom TS haar veulen nog niet kwijt is.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:49

Snap ik helemaal hoor dat je hem niet voor 1000 euro weg doet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:51

ponyparadijs schreef:
Salsa schreef:

Tja banketstaaf gezegd maar met 1000 euro ben ik nog niet eens uit de kosten.
Dan laat ik hem mooi nog even staan

Ik denk dat je zoals hij nu is er met veel geluk een 1300 à 1400 euro voor krijgt. Als jou maandelijkse kosten niet hoog zijn en je hebt de ruimte kun je hem beter laten staan tot hij 3 is, beleerd leveren ze altijd meer op. Maargoed of je dan wel uit komt in je kosten is natuurlijk erg afhankelijk van hoe je hem kunt stallen tot die tijd.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 20:53

Anoniem schreef:
Ik denk dat je zoals hij nu is er met veel geluk een 1300 à 1400 euro voor krijgt. Als jou maandelijkse kosten niet hoog zijn en je hebt de ruimte kun je hem beter laten staan tot hij 3 is, beleerd leveren ze altijd meer op. Maargoed of je dan wel uit komt in je kosten is natuurlijk erg afhankelijk van hoe je hem kunt stallen tot die tijd.

Voor 1300 - 1400 euro mag je hem zo op komen halen hoor

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:55

ponyparadijs schreef:
Bowen schreef:

Dat is jou persoonlijke mening
Die mag jij hebben
Maar dit is niet het topic hier over te discussieren

Dit gaat toch over redenen waarom je veulen niet verkoopt? Kan je een pm sturen met de vraag of ik hem koop als hij met 9 maanden afgespeend wordt, maar dat is erg flauw te noemen.

Voor mij en heel wat anderen, is zo jong een reden om af te haken. Zou het kunnen helpen om in de advertentie aan te geven dat hij bv tot het voorjaar bij jou kan blijven.
Laatst bijgewerkt door Bowen op 11-12-15 20:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Bowen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:56

equitation schreef:
@ Bowen wat een ontiegelijke zinloze reactie. Daar valt echt niemand over en heeft TS echt niets aan....... Is totaal niet de reden waarom TS haar veulen nog niet kwijt is.

Ik val erover en ken aardig wat mensen die erover zouden vallen. Het gaat toch om redenen waarom dit veulen niet verkoopt? Dit is 1 van de verschillende redenen misschien.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:59

ponyparadijs schreef:
Anoniem schreef:

*doet ff of ze dit niet heeft gelezen want dit is heel beroerde timing voor een veulen*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 20:59

ponyparadijs schreef:
Anoniem schreef:

Misschien is het dan een idee om je vraagprijs aan te passen naar 1500? Als er 1950 staat verwacht ik als koper niet dat er nog 600 euro af kan. Ik ga zelf altijd uit van een 2 à 300 euro.

ajesca123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:00

ponyparadijs schreef:
Anoniem schreef:

Als jij hem voor die prijs direct verkoopt begrijp ik je vraagprijs niet.
Ik haal het namelijk niet in mn hoofd om op een prijs van 2000 euro af te dingen naar 2/3de van de prijs dus zou als ik bvb een budget heb van max 1400 al niet reageren op je advertentie.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:01

Bowen nogmaals het veulen wordt in overleg afgespeend niet nu meteen. Een veulen te koop zetten (zelfs de dag van de geboorte) is heel normaal. Het 1 heeft niks met het andere te maken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:02

Voor 2000 verwacht ik niet onder de 1800 te kunnen komen.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 21:03

Precies wat Ajesca zegt. Dit is best een flink gat.

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-15 21:03

Bowen schreef:
Dit gaat toch over redenen waarom je veulen niet verkoopt? Kan je een pm sturen met de vraag of ik hem koop als hij met 9 maanden afgespeend wordt, maar dat is erg flauw te noemen.

Voor mij en heel wat anderen, is zo jong een reden om af te haken. Zou het kunnen helpen om in de advertentie aan te geven dat hij bv tot het voorjaar bij jou kan blijven.

Mochten er mensen echt geïnteresseerd zijn dan is er heel veel bespreekbaar.
Er staat niet bij dat hij nu weg moet
Er staat niet bij dat hij moet blijven
Met mij kan je heel veel kanten op.

Overigens is het bespreken van een PB niet zo netjes.
Maar ook al val je over het feit dat hij nu net 6 maanden is ook jij koopt hem niet

Anomien

wow... gaaaf veulen.
Ik zou starten met de keuringsfoto. En een nieuwe recente foto plaatsen.

Ik zou hem kopen als ik weer een jonkie zocht!

BigOne

Het is een leuk veulen maar voor iets meer geld heb ik een kwpn merrieveulen gekocht van echt topafstamming en die kan spectaculair bewegen. Zegt lang niet alles en 2000 voor een veulen is niet al te veel. Maar ik denk dat je misschien nu beter de keuze kunt maken om hem zelf aan te houden tot drie jaar en dan als bereden paard te verkopen. Dan ben je qua kosten net zo ver als wanneer je hem nu voor een habbekrats weg doet. Ook dan zal je moeilijk uit de kosten kunnen komen maar met deze achtergrond qua ouders kan er op driejarige leeftijd wel eens een heel leuk paard staan.