groot Dilemma.. Help?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PureSG

Re: groot Dilemma.. Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 17:37

Hee Iris :)

We hebben het er al over gehad maar ik wil graag ook nog even in je topic reageren. :j

Gelukkig heb je inmiddels een goed gesprek gehad met de eigenaresse, maar helaas heeft dit het alleen maar moeilijker gemaakt. Maar nu ik reacties lees van meerdere bokkers kan ik het eigenlijk alleen maar met hen eens zijn.

Met je verstand weet je de juiste keuze te maken, maar je gevoel staat je in de weg.
Als je kiest voor de nieuwe kans en deze met beide handen aanpakt word je verdrietig om je huidige lease pony, maar weet wel dat dit verdriet tijdelijk is hé?
Probeer dat verdriet om te zetten in nieuwe energie en investeer deze in de nieuwe verzorgpaarden. Misschien kun je dan van je negatieve gevoelens iets positiefs maken en dan voel je jezelf vast ook beter!

Na 5 jaar afscheid moeten nemen is niet niks, maar als jij ergernissen hebt op stal dan is het toch helemaal niet meer leuk? Afspraak is afspraak en deze wordt niet nagekomen, ondanks dat je least ipv verzorgt. Ik kan me heel goed voorstellen dat dit ergernis veroorzaakt.

Hoe dan ook, probeer de keuze te maken waarvan jij denkt dat je het meest energie gaat krijgen en persoonlijk denk ik niet dat dat bij je huidige lease pony is. Maar wat je ook kiest, je weet dat ik altijd aan jouw kant zal staan. :+:

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 18:46

Bedankt voor jullie lieve berichten!
Ik heb besloten om even een maandje aan te kijken wat nou echt bij mij past. Misschien zijn het de irritaties waardoor ik wil stoppen maar misschien wil ik inderdaad verder..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:00

Als die irritaties niet weggaan, heb je weinig keuze eigenlijk.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:06

IrisNicolet schreef:
Ik heb besloten om even een maandje aan te kijken wat nou echt bij mij past. Misschien zijn het de irritaties waardoor ik wil stoppen maar misschien wil ik inderdaad verder..

Als je maar twee keer in de week kunt rijden moet je blij zijn dat er ook nog een ander komt. Juist omdat het paard oud is, is het niet fijn als hij de ene dag bereden word en er daarna weer een paar dagen niks gebeurd. Beter elke dag een beetje. Ik snap die eigenaar wel.
Waarom een ander paard zoeken als je toch maar twee keer in de week kunt?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 19:07

Gypsy schreef:
IrisNicolet schreef:

Als je maar twee keer in de week kunt rijden moet je blij zijn dat er ook nog een ander komt. Juist omdat het paard oud is, is het niet fijn als hij de ene dag bereden word en er daarna weer een paar dagen niks gebeurd. Beter elke dag een beetje. Ik snap die eigenaar wel.
Waarom een ander paard zoeken als je toch maar twee keer in de week kunt?

Het was juist de bedoeling dat ik vaker zou gaan rijden nu ik weer in de buurt woont. Maar dat kan dus niet. Er staat volgens mij nergens dat ik maar 2 keer per week kan. :)

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-15 19:08

Desiree schreef:
Als die irritaties niet weggaan, heb je weinig keuze eigenlijk.

Klopt, maar heb wel een goed gesprek gehad met de eigenaresse. Maar wil absoluut geen verkeerde keuze maken! :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-15 19:13

IrisNicolet schreef:
Het was juist de bedoeling dat ik vaker zou gaan rijden nu ik weer in de buurt woont. Maar dat kan dus niet. Er staat volgens mij nergens dat ik maar 2 keer per week kan. :)

Oh oeps dat had ik ervan gemaakt dan... Je kunt nog eens proberen te praten over je ambities en hoe je je erbij voelt als er ook een ander op rijd. Of voor jezelf bedenken hoeveel last je eigenlijk van die ander hebt? Anders idd op zoek naar iets anders. :j

PureSG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:13

IrisNicolet schreef:

Heel verstandig van je. :) Hopelijk kom je hierna tot inzicht mbt je keuze en wordt het niet juist moeilijker.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:22

ik denk dat de enige optie is om te proberen goede afspraken te maken
(dan bij voorkeur in de vorm van vaste dagen, en dat er ook afgesproken wordt dat er op jouw vaste dagen niemand anders rijdt. Als je leaset heb je normaal ook een contract waarin dergelijke dingen opgenomen wordt).
Indien dat werkt voor jouw zou ik gewoon blijven. Als dat niet mogelijk is zou ik voor een andere optie kiezen.
Waarom doe je niet beide stallen? als je meer dan 2 X kunt rijden kun je die andere paarden er toch bij nemen?

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:32

Duhelo schreef:
ik denk dat de enige optie is om te proberen goede afspraken te maken
(dan bij voorkeur in de vorm van vaste dagen, en dat er ook afgesproken wordt dat er op jouw vaste dagen niemand anders rijdt. Als je leaset heb je normaal ook een contract waarin dergelijke dingen opgenomen wordt).
Indien dat werkt voor jouw zou ik gewoon blijven. Als dat niet mogelijk is zou ik voor een andere optie kiezen.
Waarom doe je niet beide stallen? als je meer dan 2 X kunt rijden kun je die andere paarden er toch bij nemen?

Kwa tijd zal ik het inderdaad wel redden ja,
Maar kwa finacieel niet..

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:06

Slotje!
Is inmiddels opgelost

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:10

IrisNicolet schreef:
Slotje!
Is inmiddels opgelost

Modjes plaatsen wel slotjes als een topic uit de hand loopt, maar niet als je erom vraagt :)

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 22:15

Selina schreef:
IrisNicolet schreef:
Slotje!
Is inmiddels opgelost

Modjes plaatsen wel slotjes als een topic uit de hand loopt, maar niet als je erom vraagt :)

oh dat dacht ik xD

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 22:30

Mogen wij de oplossing weten? We hebben ten slotte toch ook meegedacht.

IrisNicolet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-16 11:21

hey, Ja zeker. Sorry voor me late reactie.

Ik ben gestopt met het verzorgen van het paardje die k al 5 jaar verzorgde.
Ik wilde toch me droom na komen, dus door verder en hoger te willen.

Ik heb geen spijt van me keuze.
Ik heb het er wel heel moeilijk mee gehad om afscheid te nemen, maar ik mag altijd komen knuffelen! dus dat geeft wel een goed gevoel!
Ik rij nu bij dat nieuwe paardje, en ben ontzettend op me plek daar. Dus ben blij

Bedankt voor alle hulp mensen, jullie adviezen etc!