verzorgpony

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 16:21

abelmijnshet schreef:
pinto_1 schreef:
Ik zou in ieder geval eerlijk zijn in je advertentie, niet jezelf beter voor doen dan je bent.
Dus niet dat je paarden kunt inrijden. ;) En heb je werkelijk 1.20 gesprongen? Of schat je dat zelf zo in? Op de maneges waar ik heb gereden heb ik geen manegepaarden of ponys dat zien springen namelijk...

Probleem is dat je zo een andere verwachting schept als je straks kunt waarmaken, of dat mensen je niet serieus nemen.

Jeetje, dit is wel onbeschoft... Ja, ik heb een shetlander ingereden, zelfs foto's en ook nog een appeloosa... Dus niet iets zeggen wat niet waar is, maakt me echt kwaad! Ja ik heb 1.20 gesprongen.... En niet bij een manege, nee gewoon bij een van mijn veezorgpony's. Intotaal heb ik 2 jaar bij een manege gereden veder alleen op verzorgpony's en privélessen op die pony's. Ik vind dit echt een onbeschofte reactie, iemand die niks van iemand weet hoeft niet te oordelen

Onbeschoft? Dat kan ik eerder van jouw reactie zeggen... >;)

Ik probeer je tips te geven. Als ik je OP lees heb je twee jaar een shetlander als verzorgpony, en rij je 6 jaar op de manege. Als ik je advertentie lees kun je 1.20 springen en kun je pony's inrijden. Dat klinkt mij niet echt logisch in de oren.

Mijn advies is om eerder te bescheiden te blijven dan om jezelf de hemel in te prijzen. Je bent nou eenmaal 12, dus het zal eerder opgevat worden als grootspraak dan dat mensen je serieus nemen.

Maar goed, je reactie op mijn post zegt mij al genoeg. ;)

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:43

Celiien schreef:
Citaat:
Hallo,
Ik ben Amèl en ik ben 12 jaar.
Omdat ik te groot word voor mijn verzorgpony , die ik wel zal blijven verzorgen,
zoek ik nog een bijrijdpony of paard voor
erbij.
Wat info over mezelf: Ik rij nu 6 jaar, ik ben 1.65, 40/45 kg en ik heb 5 jaar ervaring met het bijrijden van paarden en pony's
Ik heb ook ervaring met springen (hoogste ongv 1.20) en dressuur vind ik ook heel leuk en ik heb al een aantal wedstrijdjes gereden. Ook ben ik al een jaar of 2 bezig met natural horsemanschip en ook een klein beetje met mennen
Ik ben "leefbaar" in Amsterdam en zoek een verzorgpony in Amsterdam, Weesp, Driemond,
Muiden en daar om heen.
Maximaal 25,- euro per maand of het moet in overleg meer zijn.
Ik heb een budget van maximaal 25,-. Dit kan in overleg verhoogd worden
Beschikbare dagen: Alle dagen maar let op Maandag als ik les bij uw pony/paard kan krijgen want op die dag heb ik eigelijk les).
Ik ben op dit moment alle dagen beschikbaar. Echter is het zo dat ik op maandag paardrijles heb. Mocht ik met uw paard of pony mogen lessen, ben ik bereid om de les daarvoor te verwisselen
Ik kan ook pony's inrijden.
zou ik weghalen
Mij maakt het niet uit wat voor pony het is als het maar klikt met mij... (ik zoek wel een pony/paard om te rijden!)
Ik ben op zoek naar een paard of pony waarmee het klikt en waar ik ook op kan rijden.

Dikgedrukte :j

Hier heb ik wat aan:) dankuwel

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:48

Kan iemand het topic sluiten? Ik zit nu huilend op bed omdat niemand mij gelooft... Wat weten mensen eigelijk over mij? Niemand kan aangeven dat mijn advertentie niet waar is... En met bijna alle reacties schiet ik nergens op. Ik heb inmiddels een verzorgpony gevonden. Fijne avond

abelmijnshet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-15 17:50

Jeetje, dit is wel onbeschoft... Ja, ik heb een shetlander ingereden, zelfs foto's en ook nog een appeloosa... Dus niet iets zeggen wat niet waar is, maakt me echt kwaad! Ja ik heb 1.20 gesprongen.... En niet bij een manege, nee gewoon bij een van mijn veezorgpony's. Intotaal heb ik 2 jaar bij een manege gereden veder alleen op verzorgpony's en privélessen op die pony's. Ik vind dit echt een onbeschofte reactie, iemand die niks van iemand weet hoeft niet te oordelen[/quote]

Onbeschoft? Dat kan ik eerder van jouw reactie zeggen... >;)

Ik probeer je tips te geven. Als ik je OP lees heb je twee jaar een shetlander als verzorgpony, en rij je 6 jaar op de manege. Als ik je advertentie lees kun je 1.20 springen en kun je pony's inrijden. Dat klinkt mij niet echt logisch in de oren.

Mijn advies is om eerder te bescheiden te blijven dan om jezelf de hemel in te prijzen. Je bent nou eenmaal 12, dus het zal eerder opgevat worden als grootspraak dan dat mensen je serieus nemen.

Maar goed, je reactie op mijn post zegt mij al genoeg. ;)[/quote]

Probeer te lezen;) 2 jaar manege ervaring vanaf me 6e daarna alleen leasepony's gehad en daarvan 2 ingereden.

Desiree_2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:06

voor langs de deuren gaan hoef je niet bang te zijn, nee heb je en ja kan je krijgen dus gewoon proberen!

Ik heb even naar je advertentie gekeken en als ik heel eerlijk ben krijg ik bij een twaalfjarige die zegt een pony te hebben ingereden en 1.20 te hebben gesprongen een beetje een 'pennymeisje' indruk, daarmee bedoel ik niet dat het niet waar zou zijn maar misschien kan je het beter op een andere manier zeggen, ik denk trouwens dat het 1.20 hebben gesprongen niet zo veel toevoegt. Daarbij spreek ik ook uit ervaring als ik zeg dat eigenaren, vooral bij kinderen (waaronder ikzelf) liever meisjes hebben die duidelijk aangeven dat ze er voor open staan om te leren dan meisjes met de 'ik kan alles al wel' instelling dus ik raad je ook aan om dit duidelijk te maken in je advertentie. Verder vind ik je in je advertentie een beetje overkomen alsof je alleen gefixeerd bent op het rijden, het is wel heel goed dat je er duidelijk over bent dat je wilt rijden maar je vertelt eigenlijk alleen over je rijervaring en niet over je verdere ervaring.

je kunt ook advertenties op andere sites zetten zoals bijvoorbeeld marktplaats, ik heb hier zelf om eerlijk te zijn betere ervaringen mee dan met bokt markt...
Dat eigenaren soms 16+ willen vind ik zelf wel logisch, het heeft niet zozeer met ervaring te maken maar meer met verantwoordelijkheidsgevoel, kinderen hebben dit over het algemeen minder dan volwassenen dus dat kan ik wel begrijpen, daarbij kunnen eigenaren vanaf een schermpje niet zien hoe serieus jij het neemt en hoe goed jij met de verantwoordelijkheid omgaat. Er komt vanzelf wel iemand die wat in je ziet, gewoon een beetje geduld hebben en dan komt het wel goed :(:)

Ik hoop in ieder geval dat je snel een leuk verzorgpaardje vindt! :)

Daihyo

Re: verzorgpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:24

Lieve meid, ik schrik er van dat je hier om moet huilen :(:)
Dat is niet de bedoeling.

Wat wij je duidelijk willen maken is dat een advertentie zoals de jouwe heel verkeerd over komt. Inderdaad penny en alsof je alles al weet. Geloof me, met paarden ben je nooit uitgeleerd.
Ik als eigenaar zou juist liever een verzorger of bijrijder willen die aangeeft dat ze wel 6 jaar evaring heeft, maar vooral ook wil leren van een verzorgpony, les wil nemen, serieus met een pony en spullen omgaat, afspraken na komt, een band op wil bouwen. 1.20 springen en pony's in kunnen rijden vind ik minder belangrijk. Daar krijg ik juist een beetje een gevoel bij als: zou ze dan niet elke keer teveel vragen? Elke keer gaan springen of rondcrossen?
En dat is toch juist niet wat je wil?

Vooral het nakomen van afspraken en het willen leren laat zien dat je open staat om iets op te bouwen met een eigenaar en pony. Die 2 dingen zijn ontzettend belangrijk en het moeilijkste dat er is en lijkt tegenwoordig steeds minder belangrijk te zijn bij verzorgers en bijrijders en draait het vooral om het rijden. :j
Het is goed dat je aangeeft dat je een verzorgpony zoekt waar je ook op kunt rijden. Maar daar gaat het natuurlijk niet alleen om.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:26

abelmijnshet schreef:
Kan iemand het topic sluiten? Ik zit nu huilend op bed omdat niemand mij gelooft... Wat weten mensen eigelijk over mij? Niemand kan aangeven dat mijn advertentie niet waar is... En met bijna alle reacties schiet ik nergens op. Ik heb inmiddels een verzorgpony gevonden. Fijne avond

Lief meisje, niet zo onzeker joh (en ook dat wordt beter als je ouder wordt gelukkig) het gaat er om hoe je overkomt als potentiele verzorgster.
Het gaat niet om jou persoonlijk, maar om je tekst en dat moet je echt leren los te zien.

Als je een 6 op school krijgt voor een proefwerk, dan zegt de juf of meester toch niet dat jij als persoon net een voldoende krijgt? Nee, je bent beoordeeld op je werk en dat staat los van jou als persoontje. Net als nu. Met als doel: je te helpen. Niets meer, niets minder. Maar dat leer je nog wel als je ouder wordt en dan ben je echt dankbaar met opbouwende kritiek omdat je daar écht verder mee kan komen :j het is niet altijd leuk om te krijgen, maar je hebt het wel nodig om het beste uit jezelf te halen. Want hoe jij overkomt op anderen, dat kunnen anderen vaak beter aan je vertellen dat jijzelf.

En nog een tip: als je met 1 tip niets kan, leg het naast je neer en onthoud de tips waar je wel wat mee kan. Richt je op positieve dingen :) je kan dan ook zeggen 'bedankt voor uw/je inbreng', ook al vind je de tip misschien niet heel handig.
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 07-12-15 18:30, in het totaal 1 keer bewerkt

pinto_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 18:29

abelmijnshet schreef:

Meid, trek het je niet persoonlijk aan. :(:) Precies wat Desiree zegt, het gaat er niet om wat wij denken dat waar is, maar hoe je advertentie overkomt. Je advertentie geeft nou eenmaal de indruk dat je jezelf overschat.
Om een voorbeeld te noemen: ik heb mijn jonge paard zelf ingereden. Maar ik zou nergens zeggen "ik kan paarden inrijden". Want dan verwachten mensen dat ik op zijn minst op een africhtingsstal heb gewerkt, of professioneel paarden zadelmak maak. ;) Dat je iets een keer doet wil niet zeggen dat je het kunt, zeker met paarden of pony's inrijden. En als je dan ziet dat je heel jong bent komt het al snel ongeloofwaardig over.

In ieder geval fijn dat je een verzorgpony hebt gevonden. +:)+