mijn eerste veulen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:33

mijnmacho schreef:
zo is het liever hier dan elders lekker thuis daarbij antwoord op ander vraag inderdaad lekker met hoefsmid en dierenarts. Dat is dus wat we bedoelen, je weet niets maar wel antwoorden. Kom kijken als dierenarts of hoefsmid komt zelfs onze dochter kan dit regelen. Ligt aan eigenaar zelf als die niet weet ermee om te gaan. Dus mogen de paarden het onderling regelen of ver van huis door anderen het laten oplossen. Weer sorry dat is pas zielig koop dan een poedel

Jij zegt zelf dat hij heel eenkennig is en niet aan iedereen zijn voetje wil geven, maar dat dit juist prettig voor al er een mishandelaar aan hem wil zitten?!

mijnmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:34

beste allemaal, Wie heeft er ooit een veulen als hengst gehad en ook nog een Arabier. Die dit wel hebben gehad weten waar we over praten, want als je zijn vertrouwen hebt gewonnen doet die alles voor je. Dit lukt ons perfect en zonder geweld of afzeiken zoals velen doen en zeker laten doen, door anderen (LEKKER MAKKELIJK TOCH). Omdat ze er zelf geen bal vanaf weten, beseffen sommige hier wel over wat voor Kaliber we praten. Denk het niet, dus eerst op goede leuke manier en soms wat harder hem dingen duidelijk maken. Daarna de rest, want is 100x makkelijker hem dingen te laten begrijpen en leren als beiden elkaar vertrouwen.

Selina

Re: mijn eerste veulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:36

Is dit een relaccount? Je zou het haast denken.

AbbyBlues

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:36

bruintje123 schreef:
@abbyblues

Aan huis hoeft ook niet.
Daarom bieden mensen ook groeps stalling aan :D

Gemend en diverse leeftijden is het beste.

Ik heb voorheen bij een fokker gereden en daar stond in de winter alles in de nacht in een grote groep stalling. In de ochtend gingen de schuif deuren Open en liepen ze op het land.
In het vroege voorjaar werden de veulens gecastreerd.
En zodoende liep daar alles door elkaar tot de 3 of 4 jaar.

I know. Maar eerlijk is eerlijk, ik heb mijn lieverd liever aan huis staan. :D Ze komt bij een volwassen merrie van 10 en een ruin van 12. Ik ben me alleen nog aan het afvragen of ze ook leeftijdsgenootjes 'nodig' heeft.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:37

mijnmacho schreef:
beste allemaal, Wie heeft er ooit een veulen als hengst gehad en ook nog een Arabier. Die dit wel hebben gehad weten waar we over praten, want als je zijn vertrouwen hebt gewonnen doet die alles voor je. Dit lukt ons perfect en zonder geweld of afzeiken zoals velen doen en zeker laten doen, door anderen (LEKKER MAKKELIJK TOCH). Omdat ze er zelf geen bal vanaf weten, beseffen sommige hier wel over wat voor Kaliber we praten. Denk het niet, dus eerst op goede leuke manier en soms wat harder hem dingen duidelijk maken. Daarna de rest, want is 100x makkelijker hem dingen te laten begrijpen en leren als beiden elkaar vertrouwen.

Is hij soms ook nog zwart... :roll:

Echt een paard is een paard. En elk paard dient een basisopvoeding te krijgen maar dit hoeft niet 24/7 en word juist in een kudde grotendeels gedaan door de kudde

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:38

Ik ontstip

Tegen zoveel onkunde is niet op te boksen.

Succes met je wilde hengst. Is hij toevallig ook nog zwart?
De ervaring spat ook van het scherm.

Modjes kunnen jullie kijken of het een rel account is aub?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:39

Hier een veulenmerrie opgevoed die als 1jarige naar de opfok ging.

Paar jaar later was ze weer opgehaald wn heb ik hem met de eigenaar beleerd.
Een heel sociaal veulen tegenover de andere paarden en ons. Beleren is zonder problemen gegaan!
De opfok is voor dat paard echt geweldig geweest! Dagen op de wei spelen met en leren van soortgenoten.. :)

Ik vind het tof voor je dat je een eigen paardje hebt maar lees je aub goed in over paardengedrag!

mijnmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:40

dus dierenarts en hoefsmid kunnen alles als er 1 van ons bij is al is de dochter of zoon. Die van ons hoef niet vriendje van een ieder te worden zeker met die klootzakken tegenwoordig die paarden ernstig mishandelen. Egaal wie van jullie komt, is die alleen mag die je uit de wei of stal trappen ik help hem ook nog

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:40

Ik denk dat het inmiddels wel duidelijk moet zijn dat OP gewoon een beetje zit te trollen. Modje melden en allemaal doorgaan met ons leven dus. :wave:

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:40

Ik heb even getemd.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:41

mijnmacho schreef:

Ik heb een merrie NRPS als veulen gekocht (dus kruising arabier). Ook geen land mee te bezeilen in het begin, ontzettend dominant karakter. Maar als je je eenmaal bewezen hebt, gouden paardje. Net als bij jou dus. Mijne stond wel samen met een ander paardje (die is helaas dit jaar overleden).
Ik kan je wel zeggen uit mijn ervaring dat een paard heel erg kan opbloeien wanneer die een soortgenoot heeft.
En er is geen perfecte manier van omgaan met je paard, bij iedereen zijn er wel verbeterpunten en leermomenten. We doen allemaal ons best om zo goed mogelijk voor onze dieren te zorgen, wat helaas soms misgaat uit onwetendheid. Jammer dat dit direct weer een reltopic wordt.

meisje2000

Sinds vandaag lid zie ik. Sorry dat ik het zegmaar je bent 40 maar je komt over als een penny. Menig 12 13 jsarigen hier op bokt zijn een stuk volwassener qua gedrag. Jij vind dat een paard alleen moet staan want het is uitermate slecht om de opvoeding te laten doen door andere soort genoten. Ik hoop echt voor jou dat dit paard in de toekomst net zo lief blijft want mijn ervaring is heel anders. Ik heb dan geen arabische hengst maar wel een hengst ( inmiddels geruind) maar wat ben ik blij dat die bij soort genoten staat want huist door deze lieve soortgenoten weet hij wat hij wel en niet kan doen en wat hij kan verwachten. Ik neem aan dat je hem ook hengst laat?

Brainless

mijnmacho schreef:

Nee... wel 2 die vanaf veulen zijn ca 2 jaar alleen had gestaan..
De 1 was doodsbang voor andere paarden en de ander viel ze aan.
Heel ideaal als je samen wilt rijden. :j

Dus ik begrijp prima dat je een veulen alleen laat staan en deze volledig afhankelijk van jouw als eigenaar wordt gemaakt.

UhNee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:42

Dit is gewoon een onzinaccount joh, geen aandacht meer aan schenken.

rienne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:44

Ik heb diverse hengsten gehad en jong en ouder. En heb genoeg gewerkt met hengsten van allerlei rassen. En ze hebben gewoon een soort genoot nodig.

Wat is het verschil tussen de ene ras hengst en de andere? Ik kan maar 1 ding bedenken en dat is het ras zelf! En als je hem hengst laat zonder kennis te laten maken met soort genoten kom je er vanzelf wel achter wat er kan gebeuren met een hengst die niet opgevoed is door andere paarden.... Namelijk ook al vaak genoeg gezien helaas.

Wij kunnen niet dienen als DE opvoeders van veulens/jaarlingen of twenters. Als ik zie hoe mijn 6 jarige hengst nog speelt zou ik niet graag als zijn speelmaatje functioneren eerlijk gezegd

En nee, mijn paarden lopen ook niet met iedereen mee :+

mijnmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:49

Tot laatste op deze topic, net wat andere zeiden ,iedereen doet zijn best voor zijn of haar paard(je) iedereen weet het beter dan de anderen en niemand geeft zijn eigen fouten toe, nou wij wel. Maar als wij met hem bezig zijn,word hier alles opgenomen en dit kijken we terug. Dan zie je dat wij als mensen meer fouten maken dan welk paard of beest dan ook. Alleen wij durven het toe te geven ,wie van jullie? Gaat het mis of lukt niet mag een ander jou paardje manieren bijleren. Terwijl 90% van de mensen hier die antwoord geven niet eens weten hoe ze zelf een paardje moeten trainen, want doet paardje wat verkeerd krijgt paardje de schuld terwijl het meer aan jezelf ligt.

mijnmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 16:52

Tot slot, deze heeft al de eerste 8 maanden bij soortgenoten gestaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 16:59

Ik durf best toe te geven; ik heb enorm veel fouten gemaakt in mijn 17-jarige paardencarriére. :j
Van die fouten heb ik enorm veel geleerd en een hoop problemen heb ik door advies en hulp van anderen op kunnen lossen.

Toch zou ik nooit een *'normaal' paard alleen zetten, dan ontneem je hem in mijn ogen iets heel waardevols en een groot geluk en bovendien een recht.
Ik zou geen eigen paard willen als deze alleen zou moeten staan. :n
Onze paarden krijgen ook elk uur aandacht, maar dat vervangt niet wat een ander paard kan geven aan jouw paard.
Ze kunnen nooit zo met jou spelen als met een ander paard, hoe goed je je best ook doet.

*uitzonderingen daargelaten

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:13

mijnmacho schreef:
Tot slot, deze heeft al de eerste 8 maanden bij soortgenoten gestaan.

Omdat hij de eerste 8 maanden bij paarden heeft gelopen hoeft hij dat de rest van zijn leven niet meer? Zullen we jou dan ook de rest van je leven tussen de gorilas zetten? Want ja soortgenoten heb je toch niet nodig om gelukkig te zijn. Volgens mij is het zelfs verboden om een paard alleen te houden.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:21

Dus 8 maanden is genoeg en dan hoeft het niet meer. Ik heb hier gewoon geen woorden voor. Je zit zo in je eigen wereld waar allleen jou mening teld en of dat dat in hdet voordeel van jou otf je paard is maakt niets uit. In dit geval is het paard de grote verliezer want naar mate deze ouder word en vervelend gedrafg gaat vertonen word hij ineens aan de kant gezet omdat het beestje niet maar in je straatjw past. Sorry ik kan hier echt niet bij

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:21

Joh.. TS.. Steek lekker je kop in t zand.. +:)+

Kom alleen over 3 jaar niet janken dat je niet samen met iemand anders buiten kan rijden, of dat hij bloedlink wordt naar andere paarden..

Zo met je dieren omgaan, terwijl je weet dat dit onverantwoord is, is gewoon moedwillige stommiteit.. 8)7

mijnmacho

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 17:23

Dus met andere woorden, als een hond die een roedeldier is ook niet gelukkig is en kom niet aan een paard is wat anders. Onze ervaring is, paarden die met meerdere bij elkaar staan niet de aandacht respect en meer niet krijgen die ze werkelijk nodig hebben. Dus een ieder die ook andere beesten heeft hebben ze er minimaal 2 van. WAT EEN ONZIN SORRY. Ik heb ook maar 1 vrouw wil er ook graag 2 hahahahaa wat een gelul sorry zo leefden we vroeger toch ook.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:25

:')

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:26

mijnmacho schreef:
Dus met andere woorden, als een hond die een roedeldier is ook niet gelukkig is en kom niet aan een paard is wat anders. Onze ervaring is, paarden die met meerdere bij elkaar staan niet de aandacht respect en meer niet krijgen die ze werkelijk nodig hebben. Dus een ieder die ook andere beesten heeft hebben ze er minimaal 2 van. WAT EEN ONZIN SORRY. Ik heb ook maar 1 vrouw wil er ook graag 2 hahahahaa wat een gelul sorry zo leefden we vroeger toch ook.

Maar een hond ben je bijna altijd bij, een paard staat 22 uur per dag alleen. Het is enorm zielig hoe je het ook wend of keert, zeker voor zon babypaard.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 17:26

Een paard heeft geen aandacht van een mens NODIG.. De mens WIL een paard aandacht geven.. Een paard heeft een soortgenoot NODIG..

Een mens zoekt ook altijd anderen op.. Een mens is ook een kuddedier.. En ja, een hond alleen is ook een kwalijke zaak.. Een hond is ook een roedeldier..

Dit is echt struisvogelpolitiek..