Advies gevraagd mbt ponykamp

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

bumper

Re: Advies gevraagd mbt ponykamp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 19:54

Nee ze rijdt niet bij een manege. Ze krijgt prive les volgens de freestyle methode van haar zus ( instructrische) op de haflinger van haar zus Ze heeft eerst een tijd gepoetst en grondwerk gedaan

Tinkertje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:00

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:09

bumper schreef:
Nathalie18x schreef:
Misschien even kijken bij les chevaux ? Ik ga daar misschien leiding geven volgend jaar en ik weet van anderen dat het daar ontzettend fijn en vertrouwelijk is!

Ik heb gelezen dat ze daar een liedje moeten zingen voor de groep als ze wat fout hebben gedaan. Zelfs een glas water over je heen. Nou dan zijn we terug bij af.

dit is dus niet waar . ik ben afgelopen zomer geweest en dit is niet voor gekomen . les chevaux is een leuk kamp

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 20:28

Waarschijnlijk zal erve meenderinkboer dan wel te groot zijn, er zijn rustige weken (15/20 kids) en volle weken (60 kids). Daar kun je altijd in ieder geval informeren, naar welke week dan rustig is.
Er word wel gewoon lekker gezongen en zo, maar dat hoef je niet in je eentje te doen, of er zingen altijd wel kinderen mee. Er zijn vaker onzekere kinderen daar, zo zag ik er ook een op de eerste keer dat ik daar kwam. Die is prima geholpen en zo.
Lessen en buitenritten zijn afhankelijk van de grootte vd groep&leeftijd, rijervaring in wat je terechtkomt. Als ze wil, valt het ook te bespreken (van tevoren) dat ze in een rustige groep geplaatst word of zelfs met alleen 1 van de leiding een buitenrit gaat maken ipv met zo'n megagroep.
De leeftijd is 8-18 en echt alle leeftijden daarin komen, ik word volgens jaar bij het kamp bijna 17, en ik kan me echt goed vinden bijvoorbeeld bij de wat onzekerdere jongere kinderen. Als ze zich niet bij een grote groep willen of kunnen aansluiten dan ben ik bijvoorbeeld iemand die vraagt of ze met mij een spelletje wil doen, bijvoorbeeld. En die kinderen zijn er eigenlijk iedere week wel denk ik.

Sterre98

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:05

Manege Gerner zou ik bij haar echt aanraden. Is zeker erg gezellig en leuk. Ook veel aandacht voor de evt wat bangere kinderen.

Annabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:06

Ik ben als 9 jarig meisje naar het ponyhof geweest te aagtekerke. Echt een ontzettend leuke tijd gehad!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 21:08

Mini manege hippago! Kleine groep, lieve paarden en er word heel erg fijn les gegeven. De lessen zijn heel persoonlijk en de eind proef word op de ruiter aan gepast.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 22:23

Fijn hoor al het meedenken. Dit soort info is bruikbaar. Dat lees je natuurlijk niet op de site.

Linde83

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 22:49

Hippago komt ook in mij op, het is ook een zorgboerderij dus ze hebben wat meer ervaring met kinderen die wat extra begeleiding nodig kunnen hebben wat ze op een grootschalig kamp niet of minder kunnen krijgen.

Les Chevaux wat hier genoemd wordt zou ik niet doen, ik heb het er naar mijn zin gehad jaren geleden maar ik denk dat het minder geschikt is voor jouw dochter.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-15 23:20

Hipago is vanaf 11 jaar. Ziet er inderdaad heel leuk uit. Maar ze verwachten dat je al kunt rijden en zoals gezegd vanaf 11 jaar

ElineGC

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:41

Ik heb juist goede ervaring bij laarbrug. Als je beginner was kreeg je juist veel begeleiding en ging je elke dag op buitenrit van een kleine stap ronde.

Fudge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:51

Heb je al op www.eik.nl gekeken? Daar hebben ze kampen van maximaal 18 kids per week. Van maandag tot vrijdag. Van alles wat, van spelletjes tot een keer springen en van poetsen tot lekker door het bos rijden, uiteraard alles aangepast aan het niveau. Als je vragen hebt mag je ze gerust stellen!

mie123gie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-15 23:55

bumper schreef:
Hipago is vanaf 11 jaar. Ziet er inderdaad heel leuk uit. Maar ze verwachten dat je al kunt rijden en zoals gezegd vanaf 11 jaar

Even bellen :) met een beetje overleg kunnen ze meestal wel wat regelen

Blixem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 09:23

Laarbrug zou ik echt niet doen, geen fijne pony's en de lessen zijn ook niet meer zo goed, en het zijn nog best grote groepen.

Lightmare

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-15 10:19

Tinkertje89 schreef:
http://www.holistischtrainen.nl/ponykamp%201.htm

Zou dit niet wat zijn? Het zit in vlagtwedde en ze hebben max 8 kids per week met 3 begeleiders. Ik ken het verder niet hoor, maar zie het wel eens in een advertentie voorbij komen..

Dit is heel leuk en leerzaam! Weet niet of ze nog kampen doen, maar is wel aan te raden. Het worst aangepast op je eigen niveau.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-15 11:36

We hebben mooi stof tot nadenken gehad. Mijn dochter heeft uitgebreid alle site's en filmpjes gekeken . De volgende drie vindt ze het leukst
Het lamoen
Gerner
De eik

Daar gaan we dus een keertje kijken binnenkort .
Hartelijk dank voor het meedenken.
Ik laat nog even weten welke het wordt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-15 09:51

Op Rijmaaran is ook een ponykamp voor jongere kinderen. De groepen zijn klein en er is prima begeleiding. Het is wel vaak maar 1 bepaalde week, dus dat moet dan wel net uitkomen. Zit in Schoonoord dus dat is maar een half uur vanaf Hoogeveen. Er wordt heel veel in het bos gereden en de groepen worden daarbij ingedeeld op niveau. Ze hebben veel fjorden, maar voor de kleinere kinderen ook allerlei pony's.

ruiter234

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 15:57

Kijk is bij manege hollak!

erg leuke manege, en lekker gemoedelijk waardoor de leiding veel zicht heeft op de kinderen.
De groep is maximaal met 20 kinderen en 2 leiding.
De ponykamp is voor ervaren maar ook voor de wat minder ervaren ruiters, ze worden opgesplitst in een groep naar niveau.
Verder doen ze super leuke spelletjes en leuke dingen met en zonder pony!
de prijs valt ook reuze mee voor deze ponykamp, durf je niet te slapen bij de manege is een dagkamp ook erg geschikt!

www.manegehollak.nl

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:01

Ik heb ervaren met de kampen van manege Gerner. Draait daar niet alleen om rijden maar ook om gevoel en ik denk dat het goed bij je dochter past als ik zo de beschrijving lees. Ik heb daar in elk geval veel meer zelfvertrouwen gekregen en leren nee zeggen. Mensen zijn stuk voor stuk vriendelijk en eerlijk. Voor meer info mag je me een PB'tje sturen.

xChanelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 16:08

Klein Oever heeft 17 april een kijkersdag!
Ik lees dat je dochter al een top 3 heeft gemaakt, maar als het niet te ver rijden is, zou ik gewoon even langsgaan.

Ik ben zelf ook leiding op Klein Oever, als u vragen heeft, mag u me altijd een berichtje sturen.
Ik zal ze graag beantwoorden.

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 01:52

We hebben geboekt bij het Lamoen. Spannend!!. Maar ze heeft er zin in

Equixantos en Gerner staan nog op het lijstje voor evt volgende jaren.

Xxhorsesxx9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:09

Leuk! ( ik kom er ook even bij) welke week gaat ze? Ik ga zelf ook in week 3

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 13:54

Ook al is het voor dit jaar te laat, voor volgend jaar misschien een optie. Paard Centraal in dalfsen geeft lessen en ponykampen volgens de freestyle methode. Je krijgt 2x op een dag les im grondwerk en rijden in kleine groepjes: 1/2/3 personen. De groepen zijn sowieso niet groot, max 8 kinderen met 2/3 begeleiders. Hierdoor is er altijd wel iemand waar je bij terecht kan!

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 19:39

Xxhorsesxx9 schreef:
Leuk! ( ik kom er ook even bij) welke week gaat ze? Ik ga zelf ook in week 3

Week 2... Zo rechtstreeks uit de schoolbank haha

bumper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-16 19:40

Ook een mooie optie Maaikevdk.
Ga dat ook bekijken