Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesV

Re: Wanneer hebben jullie voor het laatst zandgehapt ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:50

Al weer een jaar of 4 geleden.

Eigen schuld was het wel. Ponylief een nieuw zadel aangemeten. Tijd niet gereden (maand of 3).
Na 1x in de bak gewoon lekker naar buiten gegaan, deed ik altijd dus waarom nu niet.

Pony was braaf tot ik de terugweg besloot nog ff overmoedig met halflange teugels een galopje te doen. Ze steekt haar hoofd tussen de benen en bokken, tja daar ging ik.
Gelukkig was ze wel zo braaf om op mij te wachten zodat ik mij weer in het zadel naar huis kon laten brengen, lopen was geen optie qua pijn.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:51

3 jaar geleden of zo. Pony stond nog niet erg lang op de manege, en had bij mij geen zin om aan te galopperen, of ja... 3 passen en dan vol in de remmen, dan een paar keer dat hoofd op en neer (dat ik op zn hals lag vond ie niet zo leuk) en daar lag ik. Ik had letterlijk zand in mn mond :') daarna lag ik er op andete paarden vaak zat echt bijna af :')

RiannaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:51

Een paar weken geleden tijdens een buitenrit. M'n paard sprong uit schrik voor een ezeltje opzij en sprong daarmee half een greppel/slootje in, waardoor ik er af viel.

Xjewillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:52

al weer minimaal 5 jaar terug
had een springwedstrijd en was tijdens het inrijden, was van plan om
een stijltje van ± 1 meter te springen, paardlief maakte vlak voor de
hindernis een sliding stop, toen hing-zat ik al op de hals en besloot ze
alsnog te springen uit stilstand. Helaas niet al te lekker terecht gekomen
tussen de voorbenen van het paard tijdens de landing ... gelukkig heeft
mijn body protector de meeste klappen opgevangen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:53

Vanochtend, wilde hooi voeren en blijf met mijn voet achter de draad hangen, niet alleen zand want er lag ook een grote blubberplas.!!! Gelukkig buitenaf dus niemand heeft me horen schelden en tekeer gaan. Was verdorie net gedoucht en moest op visite.

Menno2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:54

Uhh afgelopen vrijdag.
Heerlijk bosritje fijn galopje en mega bok en ik vloog voor een paar seconden.
Wat een gevoel van vrijheid :P

Mnon1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:55

Vorige maand 3 keer.
Jong paard die er alles aan doen om je er af te krijgen...

Lynnc

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 15:57

Januari dit jaar van een 3 jarige hengst die besloot rodeo te doen en mij tegen de houten omheining gooide. Gevolg: gebroken ruggenwervel en 6 weken niet rijden.
Allemaal terug goed gekomen, enkel vertrouwen die een deuk had gekregen.
Was de eerste keer dat ik iets aan een val had overgehouden (en heb er toch al vaak naast gelegen ;) ) .

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-15 16:06

2 maanden geleden met les op de manege.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:00

Ik moest hard nadenken :=
Het zal ongeveer een jaar of 9 geleden zijn, misschien zelfs langer geleden.
Was in een kerstvakantie, had de hele week zwaar gevroren, en ik dacht dat ik mijn hyperdepiep halfbloed arabiertje wel even kon rijden na twee welen noodgedwongen stilstaan vanwege het weer.
Erm.. We gingen best hard :+ te hard! Whuhahaha!! De grond best pijn weet ik nog!

Van mijn laatste drie huidige wedstrijdpaarden ben ik trouwens serieus nog nooit afgevallen, terwijl ik toch wel ook fanatiek spring, cross, zonder zadel rijdt etc. Best bizar eigenlijk?

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:10

Vorig jaar.. paard van een ander...

Het was niet haar schuld maar daarom stap ik bijna nooit op andermans paard, vol met mijn hoofd de grond geraakt. Hersenschudding en flink pijn gehad.. -O-

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:12

In oktober dit jaar. Paard vond het een leuk idee om te gaan liggen bij de uitgestrekte draf. Heb er nog steeds plezier van :+ Keer daarvoor is jaren geleden.

xIrlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 00:19

Echt zandhappen is bij mij alweer zes jaar geleden tijdens een springles geweest. Springen is niet mijn specialiteit, dus ik was ontzettend blij dat paard én ik over de hindernis waren gekomen. Vervolgens besloot hij om een paar passen daarna ook nog de onzichtbare hindernis te nemen *\o/* Tja, toen was mijn geluk verdwenen en belandde ik na een halve salto in het zand. Heb toen twee weken lang niet normaal op twee billen kunnen zitten haha.

Paar weken terug nog wel een oncharmante actie gehad. Ik dacht dat een plastic staander ook wel als opstapje kon dienen, maar op het laatste moment (met het puntje van de ene voet op het blok, en de ander bijna over het zadel) begaf mijn geïmproviseerde opstapje het. Ik gleed mooi in split tussen pony en opstapblok door en belandde keurig met mijn billen in het zand :o :o

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:13

Vorige maand. Ik was op pad met bijrijdpaardje, ze was al een beetje fris en met aangalopperen ging het fout. Zij wilde hard maar mocht niet, dus toen besloot ze maar om in haar éentje een sprintje te trekken. :Y)

Daarvoor al ruim 6 jaar geleden inclusief paardenstop van 1,5 jaar.

Edit: ik lieg := vorig jaar ook nog een keer met paard en al achteruit in een diepe greppel beland, en er (vrijwillig, dat dan weer wel) als een soort dikkertje dap afgegleden.
Laatst bijgewerkt door Bambolina op 03-12-15 01:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:15

Mijn laatste val was vorig jaar. Paard die zademak hoorde te zijn wasdat niet :+
Maar ik klop even af anders lig ik morgen weer :')

Shiawase

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:27

Maart dit jaar. En kreeg er nog een ritje met de ambulance aan vastgeplakt.
Afgezien van gekneusde rugwervels en een gekneusd stuitje niks ernstigs. Helaas werd later wel duidelijk waardoor ik was gevallen.

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:34

Denk zo'n anderhalf jaar geleden. Ik was een buitenrit aan het maken met m'n toenmalige verzorgpony. We reden langs een autoweg waar ze best hard rijden maar daar moesten we langs om in het bos te kunnen komen. Het verkeer is ook nooit een probleem geweest. Nee, het was het simpele grijze elektriciteitskastje waar we al 100x voorbij waren gereden wat ineens doodeng was met felblauwe grafitti erop :+ Dus mevrouw maakte eerst een gekke sprong en draaide zich razendsnel om en zo ik gleed uit het zadel. Lang leve lange westernteugels, ik moet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren als ze los was gebroken :n

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 01:35

2 weken geleden nog.. paardje viel en ik ging mee naar beneden -O- gelukkig heeft het paard er niets aan overgehouden, ik zit helaas al 2 weken thuis met een zware hersenschudding :+

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 05:32

Vorig jaar heb ik eens een parcoursje gesprongen zonder stijgbeugels, na de laatste hindernis gleed ik er plots af :o Ik landde wel op m'n voeten dus dat telt niet echt :D

Echt zandgehapt zal toch alweer zo'n 3 jaar terug zijn, toen ging ik eraf omdat ik was vergeten aan te singelen :+

liedjuh2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 06:06

Ik 29 juli, grasgehapt.
Ik wilde opstappen om een buitenritje te maken. Ik sla mijn been over het zadel en hij komt omhoog, springt naar achter en schiet aan. Dit terwijl ik mijn rechtervoet nog niet in de beugel heb en mijn teugels uit mijn handen getrokken werden. Hij stopt met een sliding voor het hek en ik gleed eraf. Gevolg, been gebroken op twee plekken en een operatie tot gevolg.
Heb vrijdag pas mijn paard opgehaald, die heeft al die tijd vakantie gehad en ga er zondag/maandag voor het eerst weer op. Ben benieuwd.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 06:25

Goh, even denken hoor. Twee jaar geleden volgens mij. Met Beauty. Ik weet niet meer precies wat er gebeurde maar ik landde net niet in het hek, ging best wel hard. Daarna eigelijk ook écht bang geworden (Dylan speelde ook een rol) en niet meer op gereden.
Nu rijd ik op een manege en ben ik weer bijna van mijn angst af, durf alleen nog niet op een ander paard (ik rijd op een vast paard) *\o/*

Love2sk8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 06:26

ik viel er eigenlijk nooit af, maar nu in 3 weken tijd 4 keer :+
twee weken geleden voor het laatst, zonder zadel galopperen lang de weg, de ijslander van mijn zusje struikelt bijna in de modder, waardoor zij in de modder ligt :Y) ik zat omgedraaid om te kijken wat er aan de hand was, en op dat moment besluiten de paarden in volle galop naar huis te gaan (50 m verderop) ik hing er dus zo'n beetje naast en toen maakte hij nog een rare sprong, waardoor ik er af viel... op de weg in volle renglop terwijl mijn paard over me heen liep zegmaar... ribben en rug gekneusd, nek stijf en m'n hele jas kapot, het moest n keer gebeuren he... dit weekend voor het eerst weer erop gezeten (omdat dat eerder niet ging met mijn ribben), en daarna ook nog flink last gehad...

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 06:58

Zand heb ik nog nooit gehapt met mijn huidige paard (mijn vorige verzorgpaard overigens ook niet).

Maar mag betonhappen ook??
Daarvan was de laatste 4 januari 2014
De keer daarvoor was 1 augustus 2013

Maar dat waren dan ook de enige 2 die ik gehad heb (wel direct ritjes met de ambulance, maar oke :+ )

Edit: ik heb begin dit jaar nog zandgehapt. Was een kleine pony, waarvan de eigenaar beetje bang was dat die zou gaan drammen (lees ik wil draven, nee je gaat stappen, maar ik wil draven, and thats it). Dus ik zei, ik stap wel even op. Is echt een schat van een beest, bokt niet steigert niet.
Helaas kwamen we er toen ook achter (nadat de DA was geweest) dat ze een peesblessure had. Dus beestje wou in de bak alleen maar weg van de pijn, wat dus resulteerde in galop galop en nog hardere galop. Helaas stonden er ook een aantal hindernissen, die we nog moesten ontwijken. Ik raakte mijn beugels kwijt, pony maakte een scherpe bocht, en ik lag in het zand. Heb nog nooit zo hard moeten lachen :D . Vond het op de een of andere manier zo geinig. Maar natuurlijk hartstikke sneu voor de pony. Die er gelukkig inmiddels helemaal boven op is. En nog steeds een schatje is.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:38

Ik denk zo'n 3 maanden geleden. Ik ging een vriendinnetje meeten, en we gingen op buiten rit. Heerlijk over zandpaden over de Limburgse heuvels, geweldigste rit van m' n leven x). Maar goed, ik was nogal melig en paardlief liep naar het gras. Ik probeerde hem natuurlijk terug te sturen maar hij was ietsjes sterker, en toen deed hij opeens z'n kopie naar beneden en ik maakte een mooie koprol over zijn nek het gras in :+.
Later die rit wisselden we van paard en toen viel zij er van af aangezien hij een hele aparte draai maakte :').

Het was wel een heel leuke rit :D.

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-15 07:53

Laatste keer was 2,5 jaar geleden*afkloppen*. Ook de eerste keer dat ik er wat van heb over gehouden. Van de oudste (en vervelendste) is het denk ik al wel 3,5/4 jaar geleden.