Mensen met paarden hebben geld zat!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:44

kking schreef:
mairead schreef:
'Mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen zij te sterven, dan valt er niks te erven!' :D

Echt hoor dat is dan al tig keer op aan de paarden.

Ik moet er hard voor werken en andere dingen laten.
Ik koop vaak boodschappen in de reclame en mijn kleding koop ik altijd in de uitverkoop idem voor schoenen...wel bij Manfield want kwalitatief merk je het wel, maar dan met minimaal 50% korting...liefst 70 :o

Als mijn paard een osteo/tandarts nodig heeft dan komt die er.

Precies.

Mijn paard komt niks te kort.

Zelf ga ik echter niet elk jaar op vakantie en ik ga niet veel uit. En ik werk in uniform, dus nieuwe kleding voor mezelf koop ik ook heel weinig. Mijn rijkleding is ook is ook niet duur, overigens.

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:45

Als ik geen paard had gehad, was ik rijk geweest :D
Klopt dat ik inderdaad wat op de bank heb voor noodgevallen, maar dit was meer geweest als ik geen paard had.
Als ik geen paard had gehad had ik andere dingen gedaan. Tja, als mijn regendeken stuk is en er een nieuwe moet komen, kan ik niet stappen. Imo voor de chiropractor of osteopaat. Als mijn paard dat nodig heeft, laat ik er een concert voor schieten..
Het is ook een beetje het beeld wat men bij de paardensport ziet. Als ik naar Indoor Brabant/Jumping Amsterdam o.i.d., ga en ik overal Audi's, BMW's etc. zie staan heb ik ook zoiets van 'ja, het is wel een dure sport.' Die uitstraling krijgt het door het aanbod aan sponsors. Maar er is ook een keerzijde van 'normale' mensen, die er dingen voor laten.
Laatst bijgewerkt door Autumnn op 26-11-15 18:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Pumpkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:45

Fenrir schreef:
Misschien zijn er wel teveel mensen met paarden (en andere dieren overigens ook) die gewoon eigenlijk geen paard zouden moeten hebben? Het blijft een luxe, geen eerste levensbehoefte. Een dier heeft geen boodschap aan eventuele geldtekorten van de eigenaar.

Dat wil niet zeggen dat alles maar duur, duurder, duurst moet maar sommige dingen vallen imo gewoon onder de basisbehoeften. Ja, paarden zijn duur en dus niet voor iedereen.

Mee eens, inmiddels veel ontwetende paardenliefhebbers op stal voorbij zien komen, en je bent als beginnend paardeneigenaar afhankelijk naar hoe goed je je voor laat lichten en de hulp die je naast je hebt staan. Er zijn er genoeg met oogkleppen op of gewoon niet zien hoe vast hun paard zit door voorvallen in het verleden.

TS ik begrijp je verhaal wel maar als ik kijk naar de kosten die ik aan extra hulp uitgeef, zijn deze toch echt noodzakelijk en is er ook zoveel onkunde en knulligheid in de paardenwereld…

Standaard komt bij mij 2x in het jaar de zadelmaker langs om mijn zadel op te vullen (vroeger, met die oude zadels is er denk ik 1x per 5 jaar een zadelmaker naar mijn zadel komen kijken, maar de vullingen waren destijds harder en vroegen minder onderhoud)
Standaard 1x per jaar de tandarts
Standaard 1x per jaar DA voor entingen

En dan hebben we wel wat problemen gehad waar de DA en Osteo voor langs moesten komen…. Niet dat mijn portemonnee goed gevuld is, maar ik wil wel het beste voor mijn paardje. Deze bezoeken kwamen niet voort uit rijtechnische problemen, maar val in de wei, verschoven rib, peesblessure door gekke bokkesprongen enz...

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:48

Nee rijk ben ik verre van niet maar het is maar wat je prioriteiten zijn.
Ik ga nooit op vakantie en nieuwe kleding kopen? Nee alleen als ik het echt nodig heb.
Mijn geld gaat op aan mijn paard en aan de dagelijkse levensbehoefte van me eigen leven.

Als ik geen paard had gehad had ik ook elk jaar luxe op vakantie kunnen gaan met mijn vriend of spontaan uit eten gaan enz.
Maar ik vind mijn hobby belangrijker daar heb je immers elke dag plezier van ipv een luxe vakantie wat na een tijdje vage herinneringen zijn.

Gelukkig voor mij heeft mijn vriend zijn eigen hobby's vissen en darten en staat hij het zelfde in het leven als mij.

Desiree

Re: Mensen met paarden hebben geld zat!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-15 18:50

Maar toch is het zo, dat mensen die ver van de paardenwereld af staan, werkelijk denken dat mensen met paarden rijk zijn. En dat krijg je er niet snel uit bij die lui.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:51

Nou dat ligt dan misschien aan de kringen waar je je in bevindt want dat is hier echt niet het geval.

Wendy1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:51

Ik denk dat als je ver van de paarden wereld afstaat niet het besef heb van de kosten van een paard nee.

Maar ja er zijn ook zat mensen die elke dag de kroeg in gaan en het geld opzuipen wat ik maandelijks aan mijn paard kwijt ben.
Zijn deze mensen dan ook rijk?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:54

Wij hebben echt geen geld voor vakanties hoor :') 14 paarden eten behoorlijk wat op een dag.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 18:56

Desiree schreef:
Maar toch is het zo, dat mensen die ver van de paardenwereld af staan, werkelijk denken dat mensen met paarden rijk zijn. En dat krijg je er niet snel uit bij die lui.

Klopt helemaal! ik heb een paardenopvang en als ik dan een zwaar verwaarloosd paard helemaal heb opgeknapt,duurt meestal wel een jaar,dan word die herplaatst.Dit doe ik niet voor niks,ik heb er veel geld in gestoken.De kosten krijg ik er nooit mee terug,dus winst maak ik nooit.
En nog beweren veel mensen dat ik er wel flink aan zal verdienen,dat ik rijk ben.Er werd zelfs gezegd dat ik magere paarden opkocht,ze vet mest en ze dan verkocht aan het slachthuis in België!
Ik werd er altijd kwaad om,maar ik stoor me niet maar aan die L*L praat.
En nee,ik ben niet rijk. ;) ik ga nooit op vakantie,ga nooit uit,ben altijd thuis of bij de paarden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:02

Het verbaast mij soms ook wel hoeveel 'isten' er bij gehaald worden. Veel is op te lossen door gewoon goed te leren rijden. En je eigen gebreken te leren compenseren zodat je hem niet scheef rijdt.

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:07

Je bent rijk doordat je een paard als vriendje hebt. Dat dat nou veel geld kost, het is ook hoe duur je het zelf maakt. Wat da enzo betreft is dat natuurlijk anders. Maar als je kijkt naar alles hoe het in prijs varieert! Zo kun je een hoofdstel van 500 kopen maar ook van 20. Ik ben van mening dat ik me rijk mag rekenen met een dier wat met je samen wil werken en echt een maatje voor je is, dat dat nou qua geldzaken anders is (zolang het te doen is) is geld een bijkomstigheid

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:08

Gelukkig zegt mijn D.A. vaak,doe eerst maar eens dit een paar dagen,of kijk eerst maar een weekje aan, zet een paar weken op rust,kom maar effe een medicijn halen.Hij bespaart me zo veel kosten,alleen bij vermoeden van Koliek komt hij áltijd meteen.Maar bij dingen die niet levens bedreigend zijn,komt die meestal niet gelijk.
Osteo,fysio ik heb ze nog nooit erbij gehad,niet nodig ook.Mijn oudjes zijn nu eenmaal niet zo soepel meer.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:19

Ik weet niet of mensen dat denken die ver van de paarden wereld af staan. Echter de reactie van "haal een dierenarts" enzovoorts krijg je als je een medisch probleem op bokt neer legt. Ik vind het te kansloos voor woorden als mensen medisch advies via bokt vragen. Niemand kan het paard zien, niemand kent het paard en aan de hand van een verhaaltje kan je echt niet weten wat een paard heeft. De gene die een topic opent zou zich eens af moeten vragen of hij/zij voor de aanschaf van zijn/haar paard genoeg ervaring met en over paarden heeft op gedaan. Of je haalt een dierenarts bij je paard of je lost het anders op maar bokt kan echt niet helpen.

Grappig dat je in de OP het topic met die opvang welsh veulens gebruikt. Ik was dat van de kliniek namelijk. Omdat de ts in dat topic constant loopt te roepen dat het niet zeker is dat het veulen het haalt maar zichzelf tegenspreekt door te zeggen dat de dierenarts er constant bij is dat de dierenarts zegt dat het goed komt dus of 1 ts maakt onnodig drama want een dierenarts zegt niet voor niks dat het goed komt, of 2 er is geen dierenarts bij, of 3 de dierenarts is een onkundige dierenarts (want een dierenarts gaat niet over een veulen zeggen dat hij het haalt als t niet zo is en een dierenarts heeft daar echt wel kijk op). Ik vind dat als je er voor kiest doodzieke dieren op te vangen dat je weet dat je een kostenpost op je neemt en die verantwoording moet je dan ook nemen. Minimale zorg bieden omdat je het geld eigenlijk niet hebt of wil besparen vind ik belachelijk, vang dan geen zieke dieren op. Daarbij vind ik dat hele topic gewoon een verkoop stunt. Beetje aandacht trekken met zielige verhalen zodat straks de welshjes goed verkopen. Het topic is niet voor niks op een verkoop punt uitgelopen waar gelukkig een mod een stokje voor gestoken heeft.

Ik denk niet dat mensen snel zeggen dat mensen met paarden rijk zijn. Ik denk eerder dat mensen met een paard soms eigenlijk beter geen paard konden hebben omdat ze belachelijk krap moeten leven en als er dan een hulpdienst bij moet komen ze zichzelf gaan verdedigen omdat ze een grote kostenpost nauwelijks op kunnen vangen. Hierom voelen ze zich gelijk aangevallen als paardenhouder/rijk samen worden gebruikt. Als je zoiets zegt ben je ineens een verre buitenstaander en snap je het niet.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:30

Wij zijn ook niet rijk.
Althans om paarden bij huis te hebben en ze niet op een vierkante meter te hebben staan kost dat best wat.

Ondanks dat ik onder modaal verdien of beter gezegd rond bijstand niveau en mijn vriend modaal betekend dat dat je andere dingen moet laten.

Kinderen zijn er niet (de wereld is vol genoeg)
Vakanties ook niet. Daar gaven we al niets om voordat we hier woonde en dan is die keuze voor zelf er voor zorgen ook gemakkelijker.
Ook luxe is geen moet voor ons.

Als je dat al opnoemt snappen veel mensen het wel.

Toch hoeft hier niet beknibbelt te worden op elke manier van zorg.
Maar inderdaad bij alles een peut hoeft niet.
Maar tegenwoordig zijn lessen slecht en weet vooral de jeugd het toch wel beter.
Investeren in wat juist wel moet en wat niet perse wordt daarom ook niet meer erkend.

Dat op bokt een da aangeraden wordt begrijp ik wel.
Hier kun je niet zien of de beoordeling van een ts klopt.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:31

Geld? Heb ik niet. Ook geen auto, ga nooit op vakantie en draag geen ingewikkelde kleding.

Alles gaat naar mijn 2 paarden, 2 Shetlanders en 2 Dobermanns.

Ik hoef niet uit, niet uit eten en heb verder geen dure hobbies of andere wensen die geld kosten, de dieren zijn mijn absolute hobby, daar heb ik alles voor over.
Gewoon een kwestie van kiezen, prioriteiten stellen voor je zelf.
Er kan veel als je op andere zaken bezuinigt....

Sofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:34

Ik vind eigenlijk dat mensen met paarden wel rijk zijn. In de zin dat je voor een paard toch al snel 250 euro per maand kwijt bent. En dat is dus geld dat je blijkbaar kunt missen voor je eigen dagelijkse behoeften. Dan ben je toch best rijk? Genoeg mensen die niet zo veel geld in de maand over houden, ik ben er in ieder geval erg dankbaar voor.
Maar het is natuurlijk ook maar de vraag wat je zelf met rijk bedoelt natuurlijk.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:38

Sofy schreef:
Ik vind eigenlijk dat mensen met paarden wel rijk zijn. In de zin dat je voor een paard toch al snel 250 euro per maand kwijt bent. En dat is dus geld dat je blijkbaar kunt missen voor je eigen dagelijkse behoeften. Dan ben je toch best rijk? Genoeg mensen die niet zo veel geld in de maand over houden, ik ben er in ieder geval erg dankbaar voor.
Maar het is natuurlijk ook maar de vraag wat je zelf met rijk bedoelt natuurlijk.

Als mensen stoppen met alle andere luxe kunnen veel mensen het wel.

Maar dat is niet roken. Niet uitgaan. Weinig nieuwe kleren. Geen vakanties. Enz enz.

Natuurlijk zijn er mensen die dat er nog bij kunnen doen. Die noem ik wel rijk.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:42

Airborn schreef:
Ja, goed rijden lost veel op, of belangrijker, het voorkomt veel. Maar... veel problemen bij paarden ontstaan langzaam, en kunnen voorkomen worden door optijd een goede da, osteopaat etc er bij te halen. En vaak scheelt dat geld omdat je niet tegen de hoge rekeningen aanloopt die je krijgt bij acute blessures.

Ik denk dat die langzaam ontstane problemen door het rijden komen. :+
Een accuut probleem doordat een paard een trap heeft gehad, vast heeft gelegen of iets dergelijks... Dat ontstaat accuut. En is ook in veel gevallen eenvoudig op te lossen met inderdaad een fysio of osteopaat. Zoiets accuuts, zie en merk je ook heel snel aan je paard.

In tegenstelling tot de sluimerende gevallen door een ruiter die het paard niet correct rijdt... Ruiter merkt niets en zo gaat het van kwaad tot erger.
In sommige gevallen is het ook nog zo dat veranderen van instructeur een wereld opent. Maar ja.... Dan moet je wel tegen kritiek kunnen.

Voorbeeldje, sinds januari rij ik een heel erg leuk paard. Paard had twee amazones gehad, de eerste bakte er weinig van (van horen zeggen) en de tweede had helaas weinig tijd en door een eigen blessure ook weinig kunnen doen. Bij de eerste amazone liep hij niet denderend, scheen ook. Altijd verkeerd aanspringen linksom en nog wat dingen. Osteopaat erbij, die wilde niet behandelen want er was niets aan de hand na onderzoek. Rijtechnisch allemaal op te lossen.
Ik ben vanaf Maart gestart in de B en inmiddels L2+7. Nooit problemen met het paard gehad rijtechnisch. Verkeerd aanspringen deed hij niet uit zichzelf en hij deed altijd zijn uiterste best. Toen de osteopaat (dezelfde ja) in augustus kwam voor een ander paard, heb ik hem ook laten onderzoeken. Hij zat een beetje vast in de linkerschouder en ging zich daardoor wat compenseren achter. Dit werd behandeld. Ik heb gevraagd waar dit door kwam. Ze ging er vanuit dat het paard een glijer had gemaakt en was er stellig van overtuigd dat het niets rijtechnisch was.
Ik ben echt geen topamazone, maar het is echt niet moeilijk om te rijden zonder je paard overmatig of scheef te belasten.

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:45

mairead schreef:
'Mensen met paarden hebben de hemel op aarde, maar komen zij te sterven, dan valt er niks te erven!' :D

Deze quote kwam mij gelijk te binnen toen ik het topic las.

Afbeelding

BritHittepit
BatmanBrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:49

IK BEN RIJK! Alleen niet in mijn portemonee maar omdat ik mijn paard heb!

Als ik ze niet had was ik echt rijk maar niet zo gelukkig!

Mijn paard staat gewoon in een paddock, stalletje, heel basic maar ik bespaar niet op zadelcheck, osteopaat (paard was bijna omgevallen in de trailer, maar niks rijtechnisch, dierenarts, ontworming,... dit zijn basisbehoefte in mijn ogen...

Wij hebben wel geen kinderen, wonen in een oude rijwoning, gaan niet naar het buitenland op reis maar met de caravan in eigen land, ...

Je moet gewoon je prioriteiten stellen...

Mijn hond kost ook veel, naar de kapper, eten, veearts, hondenschool,...

Maar mijn dieren zijn mijn kinderen. En met een kind ga je ook naar de dokter, kine,...

Maar het is wel vaak zo dat mensen met paarden als rijk worden bestempeld

Yv_

Nou, toen poown nog van mij was, had ik het in elk geval breder dan nu hoor.
Op een gegeven moment kwam door omstandigheden voor mij de keuze: mijn leven normaal leven of alle restjes aan een superlieve pony besteden waar je niets meer mee doet dan een aai over zijn bol en stront ruimen en ik zelf langzaamaan de schulden in. Ik heb toen besloten om poown weg te geven. Voor mij de beste keus ooit, hij heeft nu een fantastische eigenaresse en verzorgster en ik ga altijd helemaal gloeien van hun leuke verhalen. En ik? Ik heb even ruim 350 euro per maand meer te besteden.

Wil niet zeggen dat iedereen zo denkt, want er zijn er genoeg die zelf liever droog brood eten. Maar zo ziti k niet in elkaar. Ik vind mijn sociale leven ook erg belangrijk. Ik vond een paard leuk, maar that's it. Had er al 4 jaar niet meer opgezeten en ja 350 euro voor een beetje stront scheppen? Kan ik nu ook, gratis!
Laatst bijgewerkt door Yv_ op 26-11-15 19:51, in het totaal 1 keer bewerkt

terpentijn

Je moet gewoon niet álles willen, en ik ben voor mijn twee grote paarden samen nog niet eens 250 in de maand kwijt (doe het zelf gebeuren). Ik rijd geen wedstrijden, en hou ze lekker 24/7 buiten, dus de pensionstallingskosten e.d. heb je dan ook al weer niet. Wel natuurlijk de hoefsmid voor het bekappen iedere 8-10 weken - in de zomer iets vaker dan in de winter- (zij lopen ijzerloos) en de jaarlijkse injecties.
Wat wel in de papieren loopt zijn de winterdekens/regendekens, die nogal eens gesloopt worden, maar het is te doen als je de aanbiedingen een beetje in de gaten houdt en vooral vooráf leert incalculeren en nadenken (winterdekens in de zomer al kopen, inenten of bekappen of tandarts met meerderen uit dorp/omgeving doen.

Het is maar net hoe een ieders persoonlijke levenswijze is, wie je kent en ook een beetje hoe en waar je woont. In Drenthe hoeft het allemaal niet meteen de hoofdprijs te kosten. Een deel van die kostelijke keuzes kun je ook zélf maken.

Zelf ben ik vanuit de Randstad naar Drenthe verhuisd omwille van de paarden (en ook wel de honden).
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 26-11-15 19:56, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:54

Zo herkenbaar terpetijn.

Inderdaad kijken naar aanbiedingen op voorhand.
Niet als het nu gesloopt is. Dan betaal je de hoofdprijs.

Ik hoef geen setjes. Rijbroek met 70% korting omdat hij al 4 jaar uit de mode is doet het ook.
Of een epplejeck broek in de 25% actie.
Gaat ook jaren mee.

En dat zo met alles.

Mijn zondagse schoenen zijn ook schoenen die ik door kan pakken. Geen chique dus.
Zo ook met jassen of truien.
Alles met het idee kan dat later ook bij de paarden?

Maar de honden en de paarden zelf hebben alles wat een dier hoort te hebben.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 19:57

eigen paard is rijkdom :o :o :o :o :o :$ :$ :$
Ik heb het dit jaar bijgehouden in een topic, afgerond € 12.260,- en daar zit geen onderhoud/afschrijving bijgeteld...
En dan doe ik nog niet eens heel erg gek :7 Veel mensen verdienen nog geen eens 18.000 per jaar......

Hier geen setjes of luxe kleding :P maar ik had afgelopen maand wel een keer de fysio nodig,
meneer had lomp gedaan in de wei, kneuzing overgang schouder hals :(:)
Verder in 10 jaar tijd nooit geen osteo, fysio, dierenarts oid, haal er niet meteen iemand bij...

listiglistje schreef:
Januari:
Stalgeld: 275 euro
hoefsmid: 20 euro (ijzer kwijt)
knhs: 83,35 euro
Rijvereniging contributie + knhs afdrachten: 125 euro
Voer: 23 euro
Zadeldek: 34,95 euro
frontriem: 20 euro

Totaal: 581,30 euro

Februari:
Rijlaarzen: 500 euro
Plastronspeld: 17,95 euro
Hoefsmid: 60 euro

Totaal: 875,95 euro

Maart:
Verzorgingscreme voor zijn gevoelige huidje: 11.35 euro
Supplement Smooth Locomotion: 52.85 euro
Guasha massage: 25 euro
Enting: 22 euro
halster met bont + touw: 17,95 euro
frontriem: 31 euro
huur vreemde locaties 20 x 60 rijden: 20 euro
les: 30 euro

Totaal: 508,15 euro

April:
Divoza: (wedstrijdjasje, Confidence EQ, Tranquigel) 115 euro
Slobberriempje: € 11,50
1 kilo creatine monohydraat: 15 euro
Voer: 50 euro
huur vreemde locaties 20 x 60 rijden: 10 euro
Wedstrijden: 20 euro
Benzine naar wedstrijden: 30 euro
Singel: 42,50 euro

vorige maand niet uitgegeven, dus die kosten kan ik eraf trekken:
- Vreemde locaties rijden -15 euro
-Les -30 euro
- Guasha massage -25 euro

Totaal: 539,00 euro

Mei:
Hoefsmid 60 euro
Voer: 25 euro
Wedstrijden startgeld: 60 euro
Benzine naar wedstrijden: 100 euro
Haarknot voor wedstrijden: 15 euro

- 30 les (Niet doorgegaan ivm omstandigheden)

Totaal: 535,00 euro

Juni:
Rijbroek wedstrijd: 80 euro
Voer: 47 euro
Benzine naar clinic en les (Clinic = Gratis): 35 euro
Supplement: 15 euro

Totaal: 452,00 euro

Juli:
Showbontje wedstrijd: 60 euro
Confidence EQ en wedstrijdhandschoentjes Divoza: 55 euro
Trailer laten maken: 362 euro

Totaal: 837,00 euro

Augustus:
Beugels en hoofdbontje: 20 euro
Rijbroek: 60 euro
Jack: 20 euro
Longsleeve Tommy Hilfiger Marktplaats: 20 euro
Vest Marktplaats: 4 euro
Supplementen: 24 euro
Inschrijfgeld wedstrijden: 20 euro (niet gestart)
Instructieweek: 450 euro
Onderlegbustrens en pompstang: 20 + 15 euro (Bokt)

Totaal: 953,00 euro

September:
Zadelpad: 20 euro
Benzine wedstrijden: 50 euro
Inschrijfgeld wedstrijden: 40 euro
Zadel: 2150 euro

Totaal: 2650,00 euro

Oktober:
Watertrens: 30 euro
Bodywarmer: 17 euro
Winterjas: 30 euro
Les: 30
Bakhuur: 5 euro
Benzinegeld les: 12 euro

Totaal: 414,00 euro

November:
Voer: 11.50 euro
Les: 60
Bakhuur: 10 euro
Benzinegeld les: 24 euro
Sporty haftspray: 12,95
Fysio: 43.50

Totaal: 496,95 euro

December:
Les: 60
Bakhuur: 10 euro
Benzinegeld les: 24 euro
Handschoenen: 15 euro
Textura hoefcreme van RWL met kortingen Divoza: 20.11 euro

Totaal: 489,11 euro

En mijn auto om naar stal/les/wedstrijden te gaan:
Kia Sportage en heb een lichte 1,5 paards trailer, maar deze heb ik speciaal voor de trailer,
ik ben 164 euro kwijt aan belasting/verzekering (speciale auto voor de trailer) en 80 euro voor benzine naar stal iedere maand.

dus 244 euro per maand x 12 = € 2928 per jaar :7 alleen al voor een auto voor mijn hobby!
anders reed ik nog gewoon in mijn Aygo'tje rond voor 80 euro incl alles per maand....mijn werk is maar op 1.5 km afstand.
[/quote]

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 20:02

Ludique96 schreef:
mairead schreef:

Deze quote kwam mij gelijk te binnen toen ik het topic las.

[ [url=m/vslGb4.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat schreef mijn opa op m'n verjaardagskaart toenie me geld gaf ahhahahaha