Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Desiree schreef:Hij is toch klinisch goedgekeurd?
Door laten scannen... je bedoelt rontgenen? Dat is een duur grapje. En het zegt ook niet altijd iets. Geen garantie voor de toekomst. Dat doe je alleen boven een bepaald aankoopbedrag.
Sizzle schreef:StalNollie, laat ik het zo zeggen.
De paarden die ik ken die naar de markt gegaan zijn waren paarden met goed papier maar waarvan de verkoper geen röntgenfoto's wilde bij de verkoop.
Skip_Bo schreef:Desiree schreef:Hij is toch klinisch goedgekeurd?
Door laten scannen... je bedoelt rontgenen? Dat is een duur grapje. En het zegt ook niet altijd iets. Geen garantie voor de toekomst. Dat doe je alleen boven een bepaald aankoopbedrag.
Ben ik niet helemaal met je eens, een paard kan klinisch nog zo goed zijn terwijl er op röntgenfoto's van alles te zien is.
Ben het wel eens met dat het geen garantie is, volgende week kan hij zich zo benadelen dat hij een blessure heeft, garantie heb je nooit, ook al keer je hem helemaal binnenstebuiten met keuren.
Ts, ik zou je aanraden om toch röntgenfoto's van zijn rug te laten maken en een osteopaat erbij te halen, verder heb ik geen ervaring met paarden van de markt..
Wie paard of vrouw/man wil zonder gebrek heeft een lege stal en een leeg bed! Dit is een oud boerenspreekwoord. Sjolvir schreef:Echter bij dit paard zouden de foto's een reden hebben, de problemen met zadelen.
Dus niet raar om daar eens verder op in te gaan.
xSanneE_98 schreef:Er is wel te zien dat hij wat drukplekjes op de rug heeft, maar hier zou hij volgens de dierenarts geen last meer van hebben.
zigranta schreef:Daarom de ostheo, die kan mooi de boel losmaken zodat het ook wat makkelijker wordt om de achterbenen op te tillen.
mrie schreef:Nou dat klinkt veelbelovend..
Varekaj schreef:Ik ken wel meer mensen die hun paard op de markt verkopen omdat ze dan veel meer kijkers in 1x hebben, ze hoeven er geen tig keer voor thuis te blijven waarbij niemand komt opdagen, en de mensen die de markt bezoeken weten dat eerst komt eerst maalt. Wil daarom echt niet zeggen dat een paard slecht is.
TS, mijn eerste merrie was een catastrofe met achterbenen geven. Ernaar wijzen was genoeg en ze sloeg haast het licht uit je ogen. Heeft me maanden gekost eer ik ze netjes en vooral veilig kon optillen, maar het is me uiteindelijk wel gelukt. Was gewoon een dame met een handleiding die voorheen had geleerd dat ze met slaan haar zin kon doordrijven. Tijd en geduld waren de sleutelwoorden, vertrouwen krijgen in elkaar en een band opbouwen. Nadien nooit meer problemen mee gehad, paard was verder ook kerngezond.

Sizzle schreef:Huh, volgens mij bedoeld mrie het juist positief hoor?
Het zou natuurlijk gewoon heel fijn zijn als je precies gevonden hebt wat je zocht. Dus ik hoop zeker dat de osteo wat voor de merrie kan betekenen
Beenlonge gebruik ik alleen voor slaande paarden. Als ze gewoon een beetje lastig zijn dan oefen ik eerst met het been naar voren heffen en daarna pas naar achter.
Niet om te slaan uiteraard. 

Sizzle schreef:Dat zeggen ze allemaal uiteraard
Je gaat niet zeggen: hij heeft KS en we hebben vorige week cortico's in zijn rug gejast en nu moet hij snel weg want over 3 maanden speelt het weer op![]()
Mischien ben ik ook gewoon te achterdochtig.
Sizzle schreef:Een paard staat op de markt omdat hij particulier niet te verkopen was.
Ofwel er is iets mee.
Zoals je het beschrijft heeft hij dus singeldwang. Dat in combinatie met achterbenen moeilijk geven doen bij mij wel wat alampjes afgaan.
Rug foto's?