Paard verkopen, wanneer maak je die beslissing?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:57

Is het niet mogelijk om je paard tijdelijk te ver-leasen of een betalende bijrijder te vinden.
Dan ben je een klein deel van de kosten en de zorgen kwijt. Je stalgenoten en de eigenaar van de pension stal zullen ongetwijfeld begrip hebben voor deze akelige situatie.
En zullen met overleg zeker een oogje in het zeil houden bij een verzorger/ leaser of bijrijder.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:58

Heel moeilijk voor je. Maar in een stresssituatie moet je nooit belangrijke beslissingen nemem die niet terug te draaien zijn. Niet verkopen dus is mijn advies.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:02

Seltje schreef:
maikeltje schreef:
Wat zit je in een rot situatie.
Maar het eerste wat mij te binnen schiet bij het lezen van je verhaal is: bestaat er in België geen thuiszorg? Want als deze situatie nog lang aan houdt dan ga je dit toch nooit redden zo? Zelfs niet als je je paard zou verkopen.

Ik zou eerder denken in de richting van hulp voor bij je moeder thuis. Kan me voorstellen dat jullie graag zelf alles doen maar jij hebt nu 2 huishoudens draaiende te houden naast een fulltime baan. Jij zit zelf straks met een burn out.

Dus kijk of het mogelijk is hulp te krijgen bij de verzorging en het huishouden van je moeder.

Sterkte :(:)

Uiteraard bestaat er in België thuiszorg en thuishulp, maar hoewel mijn moeder fysiek heel slecht is, is er mentaal niets mis, en ze wilt GEEN vreemde mensen in huis. Ze heeft al 2 kinesisten, 2 kuisvrouwen en 3 thuishulpen het huis uit gegilt :Y) :7

Ondertussen wel haar vaste kinesist die 2 x per week komt (en van heel ver moet komen), en haar oude kuisvrouw die op pensioen is die 1 keer per week komt, maar andere mensen mogen echt niet binnen.
En nochtans is mijn moeder op dat gebied nooit zo narrow-minded geweest, maar nu kan ze echt niet verdragen dat er mensen in het huis rondlopen terwijl zij op bed ligt en niks kan doen.

Ik weet dat ik zo op dit tempo niet voort kan, dat is me vorige week wel duidelijk geworden %)
Daarom dat ik ergens tijd moet vinden, en ik hoop dat tijd vrijmaken door afstand te nemen van mijn paard een oplossing is.

Maar beseft je moeder hoe jij hierdoor (veel te zwaar) belast wordt? Ik heb zelf ook kinderen en natuurlijk zou ik het heel fijn vinden als ze helpen en bijspringen wanneer ik ziek zou zijn. Maar ik zou niet willen dat ze daardoor niet meer zouden kunnen functioneren. Dat hun eigen leven er bij in zou schieten. Ik kan me niet voorstellen dat jouw moeder dat wel zou willen. Misschien tijd voor een goed gesprek met je beide ouders?

Seltje

Re: Paard verkopen, wanneer maak je die beslissing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 11:02

Ok, gisteren een advertentie online gezegd, vandaag overspoelde mailbox, dus iemand vinden voor een lease zal nog wel lukken.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:04

Seltje schreef:
Ok, gisteren een advertentie online gezegd, vandaag overspoelde mailbox, dus iemand vinden voor een lease zal nog wel lukken.

Harsstikke goed! Hopelijk vind je daarna wat rust waardoor je je focus bij je moeder en je zelf kan houden. Je moet er niet zelf aan onder door gaan aan de hele situatie.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 11:23

Dat is in ieder geval positief dan. Ik hoop dat er iemand bij zit waar je ook echt een goed gevoel bij hebt zodat je een zorg minder hebt.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 11:57

Voor mij is er vreemd genoeg een stuk rust in mijn hoofd gekomen nu ik deze beslissing heb genomen. Zoizo ga ik verder voor de thuishulp en hulp bij andere instanties maar toch is het al een verademing hoewel mijn paard helemaal nog niet vertrokken is.

wil94

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:23

Ik zou alleen oppassen met verplaatsen, mijn bijrijdpaard is ook verplaatst geweest en broodmager terug gekomen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:28

Waar is jouw vader in het verhaal.
Ik snap dat je ervoor je moeder wilt zijn en dat is logisch maar jij helpt je ouder, maar helpen je ouders jou?

Waarom nemen je ouders geen werkster, of je vader zorgverlof op. Het is niet normaal dat alles gaat opgeven.
Wat als dit jaren duurt, je gaat zelf stuk, je relatie kan stuk gaan.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 12:36

tita schreef:
Waar is jouw vader in het verhaal.
Ik snap dat je ervoor je moeder wilt zijn en dat is logisch maar jij helpt je ouder, maar helpen je ouders jou?

Waarom nemen je ouders geen werkster, of je vader zorgverlof op. Het is niet normaal dat alles gaat opgeven.
Wat als dit jaren duurt, je gaat zelf stuk, je relatie kan stuk gaan.

Ik vraag me dat ook af. Geen verwijt hoor en natuurlijk wil jij er ook zijn voor je moeder en hoeft je vader er niet alleen 'voor op te draaien'. Maar je hebt idd ook recht op thuiszorg ed. En een paar uur een werkster die wat klusjes kan doen (schoonmaken, boodschappen) scheelt misschien ook iets.
Het is ook niet de bedoeling dat jij er zelf aan onderdoor gaat. Dit hou je niet heel lang vol op deze manier..
Sterkte!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:50

tita schreef:
Waar is jouw vader in het verhaal.Ik snap dat je ervoor je moeder wilt zijn en dat is logisch maar jij helpt je ouder, maar helpen je ouders jou?

Vader word in de OP toch ook vernoemd? Maar ook vader moet werken en om moeder zo lang alleen te laten terwijl ze niks kan...

Seltje schreef:

Seltje schreef:
Voor mij is er vreemd genoeg een stuk rust in mijn hoofd gekomen nu ik deze beslissing heb genomen. Zoizo ga ik verder voor de thuishulp en hulp bij andere instanties maar toch is het al een verademing hoewel mijn paard helemaal nog niet vertrokken is.

Dat klinkt goed! En rust in je hoofd is zo ontzettend belangrijk :o Succes met alle mailtjes doorspitten!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 17:52

Rianneke wat onzin, ts moet ook werken, heeft ook een relatie, heeft ook een leven en heeft ook een huishouden.

Zij helpt haar beide ouders, vader kan ook minder werken, zorgverlof opnemen.
Hij is getrouwd met der moeder in voor en tegenspoed.

Othilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:05

Hele nare situatie.. Geen idee of het vergelijkbaar is maar mijn moeder overleed 16 jaar geleden..Mijn paard ( van mijn moeder gekregen ) is mn grootste steun geweest! Ik heb dat paard nog steeds.. klinkt raar mijn t voelt voor mij alsof mijn moeder er nog een beetje bij is omdat hij er nog steeds is ( nu 24)..
Je paard wegdoen nu op dit moment lijkt me jou geen goed gevoel geven..
Ik wens je heel veel kracht toe komende tijd!

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:16

Ik mag niet oordelen over de situatie van je moeder maar ik vind dat linksom of rechtsom ze toch wel thuishulp en zorg zal moeten gaan accepteren. Het is ook (eventueel zonder paard) voor jou een hele zware klus. En dan is het heel belangrijk dat als jij ziek wordt of ook heel druk bent het huishouden gewoon doorloopt zonder dat jij dat ook nog eens op je nek hebt. Ik wil je heel veel sterkte wensen!

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 18:30

tita schreef:
Rianneke wat onzin, ts moet ook werken, heeft ook een relatie, heeft ook een leven en heeft ook een huishouden.

Zij helpt haar beide ouders, vader kan ook minder werken, zorgverlof opnemen.
Hij is getrouwd met der moeder in voor en tegenspoed.

Ik wil hier niet echt in "discussie" gaan, want daar gaat dit topic niet over. Maar het moet financieel ook allemaal kunnen om minder te werken of zorgverlof op te nemen... Daarnaast snap ik ook heel goed dat TS dit gewoon wil doen ondanks dat het verschrikkelijk zwaar is.

biscaya schreef:
Geen idee of het vergelijkbaar is maar mijn moeder overleed 16 jaar geleden..Mijn paard ( van mijn moeder gekregen ) is mn grootste steun geweest! Ik heb dat paard nog steeds.. klinkt raar mijn t voelt voor mij alsof mijn moeder er nog een beetje bij is omdat hij er nog steeds is ( nu 24)..

Het had mijn "verhaal" kunnen zijn. Ik snap compleet wat jij bedoeld! Mijn vader overleed bijna 19 jaar geleden en de pony die ik van hem heb gekregen heb ik ook nog steeds :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:33

Goed dat je toch het paard niet op stel en sprong verkoopt, maar een leaser of bijrijder neemt.
Dat neemt al een heel stuk zorgen uit je handen.

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:42

Ik zou hem niet laten verplaatsen TS! Vaak genoeg gehoord dat dat niet goed afliep, paard mager, of zelfs doorgesluisd naar het buitenland. Laat hem staan waar hij nu staat, heb je ook nog wat sociale controle.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 19:50

Als er iemand in slaagt dit paard graatmager te laten terugkomen is het wel heel erg, dit paard zwelt op van elk sprietje hooi/gras/brokje dat ze ziet (ik vermoed eerder dat ze moddervet zal terugkomen, ook niet gezond uiteraard, maar ik ga echt wel controleren). Nu zal ze toch echt naar een andere locatie moeten, want bovenop alle pech die ik al heb gehad moet de stal waar ze nu staat binnen dit en 2 jaar sluiten, dus ze zou zoizo in de toekomst moeten verhuizen. En hier in de regio ga ik onmogelijk iemand vinden om te leasen, bijrijders vind je hier nergens.

Uiteraard gaat mijn paard niet met de eerste de beste mee, al kun je niet 100 % zeker zijn van de mooie woorden die mensen uitspreken. En zonder contract vertrekt ze niet.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:53

Ik denk dat je van verkopen spijt gaat krijgen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:56

Mijn vorige stal moest ook wijken voor de woonwijk met 3 jaar nu 15 jaar later zit ie er nog steeds.

Vind je redelijk naïef om paard mee te geven...ondanks contract

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 19:58

Seltje schreef:
Als er iemand in slaagt dit paard graatmager te laten terugkomen is het wel heel erg, dit paard zwelt op van elk sprietje hooi/gras/brokje dat ze ziet (ik vermoed eerder dat ze moddervet zal terugkomen, ook niet gezond uiteraard, maar ik ga echt wel controleren). Nu zal ze toch echt naar een andere locatie moeten, want bovenop alle pech die ik al heb gehad moet de stal waar ze nu staat binnen dit en 2 jaar sluiten, dus ze zou zoizo in de toekomst moeten verhuizen. En hier in de regio ga ik onmogelijk iemand vinden om te leasen, bijrijders vind je hier nergens.

Uiteraard gaat mijn paard niet met de eerste de beste mee, al kun je niet 100 % zeker zijn van de mooie woorden die mensen uitspreken. En zonder contract vertrekt ze niet.

Dan nog, als je niet weet waar je paard heen is kan je met een contract wapperen wat je wilt... Maar goed eigen keuze.
Edit: http://www.bokt.nl/markt/ad/365777/verz ... -antwerpen

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-15 20:20

Waar mijn paard staat kun je niet komen met openbaar vervoer, de dichtstbijzijnde bushalte is 6 km, volgens mij zijn er maar weinig mensen die zo ver willen stappen voor een paard, bovenop een lange busreis. Ik zoek namelijk al sinds deze zomer een verzorger, die heb ik nog niet gevonden, wat zou ik dan nu ineens een leaser vinden die wel tot aan deze stal wil komen.

Ik woon zoizo in een regio met heel veel paarden en zeer weinig mensen, overal kan je hier paarden bijrijden/verzorgen, maar stallingen zijn hier een veel groter probleem, overal zijn gigantische wachtlijsten.

Er zijn zoveel lease-gevallen die wel goed lopen, ik hoop gewoon dat ik daarbij ben. Zoals ik hoop dat mijn moeder wel iemand is die geneest door de clinical trial waar ze nu in zit.

Awwijk24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:21

Liecek wat een rare reactie. In de paarden wereld is lease heel normaal. Er zijn zelfs bedrijven die enkel paarden hebben om te verleasen. Onder contract is dat gewoon safe en niks aan de hand :).
Laatst bijgewerkt door Awwijk24 op 19-11-15 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:22

Seltje schreef:
Waar mijn paard staat kun je niet komen met openbaar vervoer, de dichtstbijzijnde bushalte is 6 km, volgens mij zijn er maar weinig mensen die zo ver willen stappen voor een paard, bovenop een lange busreis. Ik zoek namelijk al sinds deze zomer een verzorger, die heb ik nog niet gevonden, wat zou ik dan nu ineens een leaser vinden die wel tot aan deze stal wil komen.

Ik woon zoizo in een regio met heel veel paarden en zeer weinig mensen, overal kan je hier paarden bijrijden/verzorgen, maar stallingen zijn hier een veel groter probleem, overal zijn gigantische wachtlijsten.

Er zijn zoveel lease-gevallen die wel goed lopen, ik hoop gewoon dat ik daarbij ben. Zoals ik hoop dat mijn moeder wel iemand is die geneest door de clinical trial waar ze nu in zit.

Fietsje neerzetten bij de bushalte kan een optie zijn? En had je mn link gezien?

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-15 20:24

Awwijk24 schreef:
Lieve wat een rare reactie. In de paarden wereld is lease heel normaal. Er zijn zelfs bedrijven die enkel paarden hebben om te verleasen. Onder contract is dat gewoon safe en niks aan de hand :).

Ik neem aan dat je mij bedoelde. Gezien het feit dat ik lease (ook met contract) vaker fout dan goed heb zien gaan, zou het niet mijn eerste optie zijn. Ik zou eerder kiezen voor een bijrijder. Maar gezien de opheldering van TS over de plek van de stal snap ik dat dat geen optie is. Overigens ben ik ook bekend 'in de paardenwereld', juist daarop is mijn mening gebaseerd.