Paarden die in 2016 beleerd worden!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DWensink

Re: Paarden die in 2016 beleerd worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 16:54

Ik meld me ook! Ik krijg vaak paarden en ponys op stal voor het zadelmak maken :) Heb er op het moment 3 staan waarvan er 2 eventueel onbeleerd verkocht worden. Als dat niet door gaat mogen ze van het jaar rustig aan het werk. Het gaat om een 4 jarige b pony schimmel, een 3 jarige C pony koffievos en een 3 jarige C pony zwarte. Zal vandeweek eens wat fotootjes maken.

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:47

Leuuk dit topic, net wat ik zocht!
Irocco Bleu is van 8 juni 2013 en komt komend jaar onder het zadel. Het is een knappe schimmelhengst die ongeveer 1,70 is nu. Is sinds november terug uit de opfok, en kreeg in zn eerste week een grote wond dus heeft bijna een maand volledige stalrust gehad. Ondertussen is het genezen, maar vanwege de wond is hij elke dag aan de hand geweest en nu al heel erg veel gewend. Ik moest toch wat dus dekjes en dekens kent hij ondertussen al! Vandaag voor het eerst hoofdstel om, hij had geen problemen met het bitje, en ook voor het eerst aan de longe!
Verder is echt niks spannend ofzo geweest voor hem, alsof het hem allemaal niet zo boeit, ben benieuwd hoe dat onder het zadel wordt. En als enige in zijn "familie" geen watervrees meer!! Dus begonnen met pogingen tot zn staart witter krijgen, vooral dat poging tot....
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja hij heeft nog zn lange manen, hij moet nog op de foto voor ik ze afknip :D

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-16 17:51

Mag ik me ook melden?
Mijn pup ga ik binnenkort ook beleren. Planning was eigenlijk al afgelopen weken, maar hij heeft flink regenschurft, dus een zadel is nu even geen optie helaas :(

Dit was vorige zomer, helaas is hij nu even niet zo knap meer, maar dat komt wel weer.
Afbeelding

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 10:59

ik meld me ook
Harley is een ruin van 05/07/2013 en vanaf morgen dus 2,6 jaar oud.

Harley kent al heel veel, de 4 eerste en belangrijkste commando's zijn aangeleerd tijdens wandelingen buiten de wei.
- stap
- draf
- galop
- halt
- longeren zowel stap als draf en kleine stukjes galop
- zadel aangesingeld
- zadel terwijl hij ermee rondloopt met losse stijgbeugels. Doet hij niks naar.
- hoofdstel met bit
- commando Pak (zweepje uit het zand van de piste opnemen en vasthouden)
- volgen in vrijheid en hierbij ook korte stukjes in draf
- galop terwijl ik op een normaal tempo loop (dus niet dat ik enorm snel ga rennen)
- draf terwijl ik op een normaal tempo wandel
- Hij reageert ook niet als ik naast hem op een stoel sta en over hem heen gebogen sta om zijn andere kant van de buik te aaien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:03

@lindamusters; Hij ziet er leuk uit! Wat is zn afstamming? Ik gok zirocco x...

@Artificious Leuk paardje! Niet heel groot of wel? Hij lijkt nog wel erg puppy

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:09

loveslimpie schreef:
@lindamusters; Hij ziet er leuk uit! Wat is zn afstamming? Ik gok zirocco x...

@Artificious Leuk paardje! Niet heel groot of wel? Hij lijkt nog wel erg puppy

Zirocci blue VDL x Cavalier :D

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:11

Dat was geen hele moeilijke gok he :)) Fijn dat hij zo braaf is.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:12

Ik meld me ook. Ik heb een barock pinto die 1 maart 3 jaar word en ben langzaam aan bezig metbhem te laten wennen aan dingen

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:14

Alleen jammer van de typefout bij het aanvragen paspoort en inschrijven stamboek, maar vind het teveel kosten om er blue van te maken ipv bleu, is toch ergens in zn afstamming frans dus doen we maar of het zo bedoeld was

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:22

Harley is +- 1m37
Hij oogt thans minder puppy dan de grotere paarden van zijn leeftijd. Naast hem op stal staat zelfs een welsh-achtige C pony van 3 jaar die nog meer puppy oogt.

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:29

lindamusters schreef:
Alleen jammer van de typefout bij het aanvragen paspoort en inschrijven stamboek, maar vind het teveel kosten om er blue van te maken ipv bleu, is toch ergens in zn afstamming frans dus doen we maar of het zo bedoeld was

Dat is idd wel balen, gelukkig dus niet een hele erge fout!

Art_Ificious schreef:
Harley is +- 1m37
Hij oogt thans minder puppy dan de grotere paarden van zijn leeftijd. Naast hem op stal staat zelfs een welsh-achtige C pony van 3 jaar die nog meer puppy oogt.

ligt misschien ook aan mij, ben op dit moment vooral veel paarden van 170cm gewend..

Wat doen jullie al veel met de paarden! Wegens tijdgebrek staan deze nog lekker niks te doen. Afgelopen week een keer vrijgesprongen, uiteindelijk over +/-120cm. De ene vond het echt te hoog en kon er niks mee en de ander sprong er geweldig soepel overheen

Afbeelding

Afbeelding

Dit was van de week in de wei, dit voorjaar worden ze 4, maar ze zijn nog erg smal dus die extra tijd die ze nu krijgen is alleen maar goed voor ze :)

De voorste(beetje bruine) is een vigo d'arsoulles x Mr blue en de achterste (mijn favoriet) Quasimodo van de molendreef x casantos

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:34

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:38

Ja 5 van de 8 paarden op stal op dit moment zijn schimmels, 4 appelschimmels en een veulen die langzaam wit aan het worden is.
Heel erg onhandig.. Vooral heeeeel erg veel wassen..

Gelukkig is het veulentje wat op komst is een bruine of een zwarte volgensmij zit er in die lijnen helemaal geen schimmel :)

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:41

haha leuk :P
ik ken dat trouwens... die merrie van mijn kennis is een vliegenschimmel maar vooral heel erg wit.
ahum aanschouw een stukje van Dante:
Afbeelding

En als ze pas gewassen is en na het drogen terug los mag rennen gaat ze meteen in zand rollen.
Na het rijden tevens ook wanneer de vacht nog wat vochtig is van zweet.
Al dat werk voor niets >;)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:42

Schimmel kan alleen als een van de ouders schimmel is. :) Ik heb een hele lichte fjord en een vos.. Nou dat maakt echt al een wereld van verschil. Vos heeft wel een wit voetje, dat is dan weer minder :')

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:44

Harley heeft ook een wit voetje linksachter en een witte kroonrand rechtsachter, nou die zijn ook vaak gewoon onzichtbaar XD

lindamusters

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:46

Jij komt goed weg met je schimmels, die hebbeb een zwarte staart, die van mij heeft van onder geel, hoort natuurlijk wit maarja he

loveslimpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:50

lindamusters schreef:
Jij komt goed weg met je schimmels, die hebbeb een zwarte staart, die van mij heeft van onder geel, hoort natuurlijk wit maarja he

nou... totdat je dichtbij komt.. Dan is het toch behoorlijk wit..

Een halfzusje van het paard wat ik afgelopen jaar heb ingereden was met 4-5jaar helemaal spier wit. Dat is echt een ramp op wedstrijd:\

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 12:52

En dan ook nog een vuilak zeker? :)) Wij hebben een witte op stal gehad, maar die hield zich heel schoon. Dan is het helemaal niet zoveel werk, het gemiddelde bruine paard had je meer werk mee.

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:05

lovesal schreef:
Ik meld mij ook! Heb een bijna 3 jarige hengst van Amazing Star. Hij loopt nu nog in de opfok in Duitsland. Ik weet nog niet wanneer hij naar huis komt en wanneer ik hem zadelmak ga maken :)

Foto's zijn van 1 november.
m/uauWR4.jpg
m/Rej096.jpg

Hee wat leuk nog een afstammeling van Amazing Star. Wat is de vader van moederskant? En hoe groot is hij nu?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 13:10

Ik twijfel nog.. Onze Sneakers wordt ook 3,maar ik vind m nog erg puppy..
Aan de andere kant wordt hij in de paddock behoorlijk vervelend.. Opdringerig, bijterig.. Gewoon pubergedrag.. :p
Denk dst wij gewoon spelenderwijs gaan beginnen.. Hij heeft vorige week voor t eerst een hoofdstelletje ingehad..
Afbeelding

En mijn merrie uit 2012, welke wel al voor de koets loopt, wordt dit jaar zowiezo ingereden..

Afbeelding

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 20:59

Mandy_B schreef:
lovesal schreef:
Ik meld mij ook! Heb een bijna 3 jarige hengst van Amazing Star. Hij loopt nu nog in de opfok in Duitsland. Ik weet nog niet wanneer hij naar huis komt en wanneer ik hem zadelmak ga maken :)

Foto's zijn van 1 november.
m/uauWR4.jpg
m/Rej096.jpg

Hee wat leuk nog een afstammeling van Amazing Star. Wat is de vader van moederskant? En hoe groot is hij nu?

Ja leuk allebei 1 van Amazing star :D Zijn moeder is een Emilion x Koopman, helemaal springgefokt. Hij is een maand terug gemeten op 1.57! Hopelijk groeit hij nog een beetje door.. En die van jou?

Elienee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-16 23:32

hey iedereen, wij hebben hier ook nog een puppy lopen die in 2016 beleerd gaat worden.
Keizer is een papierloze intussen ruin(kleine maand geleden gecastreerd) van 26/04/2013
hij staat nu sinds 15 november bij ons.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mandy_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:32

lovesal schreef:
Ja leuk allebei 1 van Amazing star :D Zijn moeder is een Emilion x Koopman, helemaal springgefokt. Hij is een maand terug gemeten op 1.57! Hopelijk groeit hij nog een beetje door.. En die van jou?

Grappig bewust voor een (meer) dressuurhengst gekozen? oo ook nog een kleintje.. Ja die van mij is twee maanden terug gemeten op 159 hoop ook dat die nog wel een stukje gaat groeien. Die van mij komt uit een merrie houston X Sultan. Mams is zelf 1,75 dus ben benieuwd wat mijn ukkie gaat doen.

Wanneer ga jij hem laten castreren of is hij al ruin?

Yacintha

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-16 22:41

Echt beleren is het misschien niet helemaal, ik ben in 2015 al begonnen met Flo. Maar vanwege een heftige koliek en een periode op de kliniek te hebben gestaan, beginnen we weer helemaal vanaf het begin. Mentaal was hij heel erg in de war toen hij thuis kwam, dus hij staat nu al ruim een maand stil. Afgelopen week rustig weer begonnen met grondwerk en vrijheidsdressuur, enkel wat bekende dingen en vooral veel knuffelen tussendoor. Hij heeft nogal een verleden dus moet ook echt het vertrouwen weer even terug krijgen. Ik hoopte eigenlijk deze week weer te beginnen met longeren en spieropbouw, maar met dit weer... :')

Flo (Floriandos K.A.) is een Arabisch Volbloed van 01-03-2012. Zijn vader is QR Marc en zijn moeder Fraskata. Ik hoop hem dit jaar goed te kunnen beleren en, als we geen tegenslagen meer hebben, ik wil hem gaan doorpakken in de reining zodat we volgend jaar wedstrijden kunnen starten! :)

Afbeelding

Afbeelding
Eerste keer in de grote bak, zo'n 2/3 maanden geleden!