Inspiratieboek paard & lifestyle

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Lara

Re: Inspiratieboek paard & lifestyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 22:33

Ik ga van de week er ook eens een blik in werpen in de winkel.
Ik twijfel heel erg.. Ik ben absoluut geen dressuurruiter, maar een boek waar ik apart mijn doelen, actuele schema & overzicht DA-bezoeken kan opschrijven (&meer!) is wel iets wat ik heel erg mis.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 10:22

Bedankt iedereen voor het reageren en delen van ervaring. Ik ga het boek toch maar op mijn verlanglijstje zetten :)

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:28

Is dit ook een handig boek voor het beleren van jonge paarden? Ik heb een jong paard die ik aan het beleren ben, maar wil graag tzt ook wedstrijden starten.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 10:31

is het te doen om meerdere paarden in bij te houden?
Ik gebruik nu schriftjes per paard.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:44

Ik heb heel lang iedere training bijgehouden in een schrift, vooral toen ik naar een bepaald doel toe werkte (betere galop) maar dat is een beetje in de vergetelheid geraakt. Al eens gekeken naar dat logboek voor de dressuurruiter, maar dit inspiratieboek spreekt me meer aan.

Ik vroeg me af hoe je dit boek gebruikt als je een bijrijder hebt die ook traint? Laat je die er dan ook in schrijven? Dat deed ik eerder met schriftjes wel maar merk dat in deze tijd ik gewoon een appje krijg hoe het ging en dat niet iedereen zin heeft om een verhaal te schrijven ;-)
Daarbij vond ik het zelf prettig om het thuis op m'n gemak in te vullen. Even nadenken over een praktische uitvoering dus. Dat equilog ken ik niet, ga ik ook nog eens naar kijken, maar ik ben wel een 'ouderwets' type van schriftjes etc.

Edit: hee Lara, jij ook hier :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:51

Ik heb het cadeau gekregen en ben er blij mee. Ik noteer alleen trainingschema's, doelen, behandelingen en lessen in het boek en wedstrijden. Dit alles voor 1 paard. Anders denk ik dat het snel vol is en onoverzichtelijk wordt. Ik ben er wel tevreden over moet ik zeggen.

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 22:54

Je kan alles ook gewoon in een simpele agenda opschrijven.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 08:00

Alles kan, maar daar gaat het topic niet over. :D

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-15 09:31

Jetta schreef:
Je kan alles ook gewoon in een simpele agenda opschrijven.

Dat kan inderdaad. Daarom vraag ik ook in mij post of het boek ten opzichte van een schriftje/agenda fijner is.

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-15 09:40

Ik heb het boek ook aangeschaft en vind het super handig om na de les bijvoorbeeld even te overlopen met mijn instructrice en de doelen voor de volgende keer te noteren.
Afspraken schrijf ik er ook wel in maar hield ik vaak op een ander papier bij dat in de stal ligt. Het boek wil ik graag netjes houden dus dat ligt thuis of gaat in de auto even mee naar de les.
Het gedeelte wedstrijden heb ik niet nodig dus is voor mij redelijk overbodig.

edice

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 10:05

Bestaat er een online/app versie of alternatief?

Merel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 11:25

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 00:20

Ik vind het een heel fijn en mooi boek. Werkt alleen slecht voor meerdere paarden, dus heb het gefocust op mijn 'hoop voor de toekomst'. Alle andere paarden schrijf ik in een agenda en minder uitgebreid.

Enige waar ik bang voor ben is dat ik nu heel fanatiek ben en het straks in de vergetelheid raakt.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-15 14:46

Ik heb het net ook opgehaald. Ben benieuwd of ik er trouw in ga schrijven of dat het alleen in het begin leuk is om bij te houden.
Op mijn mobiel houd ik het wel altijd trouw bij dus ik heb hoop!

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-15 14:50

Dat bijhouden zal voor mij ook een hele uitdaging worden. In het begin inderdaad meestal heel trouw maar dan vergeet ik het toch stiekem steeds vaker

nienke_layla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 16:41

Aangezien mijn topic gesloten is. Plaats ik hier hetzelfde bericht.

Hoihoi,

Laatst had ik het nieuwe paard & lifestyle inspiratieboek besteld en ook vlot binnen gekregen.

Het is echt een heel handig boek waar je al je schema's en ervaringen in kan opschrijven.
Ook staan er quotes en columns in, volop inspiratie dus.
Het boek is ook echt fijn stevig zodat je het overal mee naar toe kan nemen. Bovendien ziet het er ook heel goed uit! Een echte aanrader.

Als jullie willen zien hoe het boek er van binnen uitziet, kijk dan deze video: https://www.youtube.com/watch?v=D3ObtQQPF-4

Wie heeft hem allemaal al en wat vinden jullie ervan?

Ik zelf ben er echt super blij mee en denk hem ook dit hele jaar volop te kunnen gebruiken.

Veel liefs,

x_Kaat_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 18:55

ik ben ook zeer positief! Heb hem gekregen voor kers en echt super enthousiast erover!

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:48

Vandaag mijn gewonnen boek binnen gekregen, ik ben er echt blij mee. Gelijk dingen ingevuld en dit is iets waar ik altijd naar gezocht heb

monsterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 21:46

Topic ligt al enige tijd stil maar ik ben benieuwd wie dit boek nog gebruikt na een aantal maanden en er ook echt iets aan heeft gehad?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-16 22:06

Ik gebruik het boek bijna niet meer maar dat komt omdat ik van dressuur rijden en longeren naar buitenritten ben gegaan en dat schrijf ik niet in het boek. Wanneer ik de training weer dressuurmatig op ga pakken ga ik het boek wel weer gebruiken omdat ik het fijn vind om bij te houden en later terug te lezen hoe het is gegaan en wat voor verbeteringen er zijn geweest.

Sanne96

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 10:03

ik gebruik het boek nog steeds, hou vooral mijn lessen bij. elke training wordt me iets te veel ;)