Hoe school met paard combineren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 11:19

MorganeR schreef:
Ik ga mijn universitaire studie (begin in oktober, nu tussenjaar) combineren met een eigen paard dat binnen 1-1,5 jaar komt. Wel een jaarling of twenter.

Wat stressen mensen hier om het rijden zeg... Een paard gaat heus niet dood van 3-4 dagen per week stilstaan. Al snap ik wel dat je zo veel mogelijk wilt rijden voor ontspanning.

Het is bij mij meer dat ik niet kan rijden voor de ontspanning als ik het zo druk heb. Niet alleen qua tijd, maar ook qua rust ect. Dan ben ik gestrest/moe van school en dan wil het rijden ook niet het echt lukken.

twister_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:14

bij mij valt het prima te combineren met school ik ga elke dag uit school gelijk door naar mijn paarden elke dag weer.
meestal ben ik pas laat klaar en ga ik pas rond half 8/8 uur naar huis dan ga ik eten en dan heb ik daarna nog tijd voor schoolwerk.
het is wel een strakke planning maar zolang er niks tussen komt red ik het allemaal ;)
en als ik dan alsnog later ben regel ik wat zodat mijn paarden alvast naar buiten kunnen zodat ze niet de hele dag in stal staan _/-\o_

Change3x

Re: Hoe school met paard combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:29

Ik maak hele lange school/stage dagen (Meestal 8.30 - 17:00/19:00) Na school maak ik soms huiswerk/leren en ga daarna naar stal. In het weekend is het natuurlijk anders.
Ik heb veel geluk met een moeder die veel doet (stallen, binnen halen, voeren en soms longeren) anders had ik het nooit gered om er 2 in wedstrijdconditie te houden. Ik ga ongeveer 5 keer per week naar stal en heb 2 pony's.

larissa96

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-16 21:34

Kan je niet 1 of 2 vaste avond(en) al je voorwerk doen voor school, zodat je de rest van de dagen alleen maar kleine beetjes hoeft te maken/leren?

En ipv altijd te rijden kan je misschien ook wat vaker longeren o.i.d.?

Ik heb halverwege 5 havo twee hele leuke verzorgpaarden gekregen, waar ik als het kan/lukt elke dag heen mag. Ik maakte toen altijd op zaterdag of zondag al m'n samenvattingen en het al opgegeven huiswerk en leerwerk en deed door de weeks alleen nog wat er tussen kwam en dat kon ik altijd goed combineren.Inmiddels zit ik in mijn 3e jaar van het HBO en door aan deze methode vast te houden red ik het makkelijk. Al hoefde ik eigenlijk nooit zo veel naar school als wat ik bij jou lees.

Sinds deze week loop ik stage en maak ik ook dagen van 9 tot half 6 + een uur heen en een uur terug reizen. Ik stel het nu nog even uit omdat ik nog herstellende ben van een hersenschudding, maar de bedoeling is om straks 2 door de weekse dagen (ik hoop stiekem op 3) en beide weekenddagen naar de paarden te gaan. Nu maar kijken of het gaat lukken haha.

Ik hoop voor je dat bij jou het combineren ook gaat lukken! :)

roowsie

Re: Hoe school met paard combineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 09:21

Ik zit nu in het 5e jaar van het gymnasium en rij 5 paarden. Ik heb gelukkig mazzel dat 1 al 30 is en ik daar maar 1x in de week heen hoef en 1 van 12 die op dezelfde stal staat die ook maar 1x in de week hoeft omdat die eigenaresse er ook veel mee doet. Daarnaast rij ik nog 3 paarden in de vakanties en weekenden voor een handelaar omdat deze doordeweeks worden bereden door stagiaires. En natuurlijk nog elke woensdag naar de manege voor les. Als het meezit ben ik 3 dagen kwijt aan rijden dus. Toch vind ik het nog steeds wel lastig om het in te plannen soms :j

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-16 11:52

Realiteit: bij een fulltime job/stage is het bijna niet mogelijk om dagelijks te rijden, zeker niet als je geen binnenpiste hebt.

Ik heb jaren de woe tem zat gewerkt van 9.30-19. Toen stonden de paarden op weg naar huis, dus vertrok ik om 9 uur naar werk (deed ervoor wat huishouden) en ging savonds op weg naar huis naar de paarden. Toen had ik geen piste, dus de donderdagavond ging ik rechtstreeks van daar naar de les om 21.00 op de manege vlakbij. De andere dagen reed ik niet.
De zondag ging ik voor een buitenrit oid, de maandag en dinsdag buitenrit of naar de manege, of als het droog was in de weide.

Nu volg ik een opleiding, van maandag tot vrijdag van 8.30-16.00
Dus ik vertrek om 8.15 naar school, ben uit om 16 uur, ga de hond gaan oppikken en ben tegen 16.30 bij de paarden.
Afhankelijk wat ik wil doen en welk weer het is rij ik eerst een van mijn paarden in de buitenpiste, mest dan uit en voer. Of ik sla het rijden (vaak) over :D