Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
dresjoepie schreef:Petrichor @ [PP] Is €10.000 euro zo weinig voor een correct paard?
Er is toen ook al gezegd dat 10 000 euro heel veel geld is maar te weinig voor wat ze zoekt
dresjoepie schreef:Petrichor @ [PP] Is €10.000 euro zo weinig voor een correct paard?
Er is toen ook al gezegd dat 10 000 euro heel veel geld is maar te weinig voor wat ze zoekt
Awwijk24 schreef:dresjoepie schreef:Petrichor @ [PP] Is €10.000 euro zo weinig voor een correct paard?
Niet aanvallend of banketstaaf bedoeld maar als je echt zo ontzettend goed bent als in sommige topics doet lijken dan kan je toch gewoon een sponsor zoeken of stal waar je een paard voor uit mag brengen?
Ik ken een meid in de dressuur en die rijd internationaal en presteerd elke wedstrijd bijna wel goed door in de top 4 te eindigen. Zij krijgt de paarden met bosjes aangeboden om te rijden. Dus als je echt zo goed bent kan je dat toch gaan doen?
10.000 euro kan je wel een goed paard voor krijgen maar wel groen. Dus goeie stamboom maar niet zichzelf al bewezen op wedstrijd. En aangezien jij door je angst geen groenig paard wil... word lastig
Petrichor schreef:dresjoepie schreef:Petrichor @ [PP] Is €10.000 euro zo weinig voor een correct paard?
Dat staat los van dit topic.
Awwijk24 schreef:nee het staat nergens letterlijk dat jij ontzettend goed kan rijden maar als jij een paard zoekt en 10.000 hebt om uit te geven en dan nog geen paard kan vinden en aangeeft te moeten kiezen tussen recreatie paard en wedstrijd paard dan doet het overkomen alsof je zelf op gp niveau rijd. ik vind persoonlijk alles tot en met Z namelijk recreatie en uiteraard verschillende de meningen daar over en dat mag maar ga me nou niet vertellen dat je voor 10.000 euro geen paard op L niveau kan vinden met potentie tot Z of een Z paard met potentie tot eventueel meer want dan kijk je gewoon niet goed. en dat maakt dit topic dan direct weer overbodig want je hoeft dus niet te kiezen je moet gewoon beter je best doen voor een "wedstrijd" paard in jou klasse, wat voor mij het zelfde is als een recreatie paard of iig daar net zo goed voor kan dienen.
Petrichor schreef:Een paard. Prijsklasse is niet belangrijk, als het echt een paard is met potentie ben ik bereid daar voor te betalen.
tita schreef:Petrichor schreef:Ik bedoel dan inderdaad dat het paard potentie moet hebben voor de hogere sport.
Hoe goed ben je zelf voor de hogere sport.
Je kan ook een lichte Tour paard aanschaffen van een jaar of 11.
ingvdh schreef:Misschien moet je het traject wel in tweeën knippen, zoek nu een bomproef dressuurpaard die zeker de Z kan halen. Ga daar mee aan de slag, krijg je vertrouwen terug en als je niet verder meer kan verkoop je dat paard en ga je op zoek naar het paard met echte potentie. Tegen die tijd heb je ook meer vertrouwen en hoeft hij niet zo bomproef te zijn als het eerste paard.