Eerst paard, of eerst stalling?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zoe_97

Re: Eerst paard, of eerst stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:34

ik had eerst mijn paard, dan per spoed een stal en een weide gebouwd in 1 weekend en hem op maandag op gaan halen (was een zielig hoopje paard toen, helemaal verwaarloost, dus wilde he zo snel mogelijk hebben). Nu 7 jaar later sta ik inmiddels op een echte stal

crazygirl1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:43

Ga in de gewenste omgeving kijken naar de mogelijkheden. Informeer over de faciliteiten: binnen/buitenbak, bos in de buurt, lessen/lesgevers, stalbeleid, aantal paarden, douche, voerbeleid, weide, sfeer stalgenote etc en ook wel belangrijk de prijs die daartegen over staat. En of er al dan niet een wachtlijst is.

Ik heb 4 maand gezocht naar een paard maar had de sta l(vorig paard stierf plots aan koliek) wel al, deze heb ik dan ook blijven doorbetalen (lege stal) zodat ik zekerheid had dat deze stal (die 95% overeenkomt met wat ik wil voor mijn paard en mezelf) bleef behouden. Maar zoals eerder ook vermeld, het zoeken naar een paard kan snel gaan maar ook lang duren. Nu is mijn vorig paard wel 4x verhuisd op 1 jaar, net omdat de toenmalige stallen niet voldeden aan mijn behoeftes (of ja, die tegenover mijn paard). Dus hiermee wil ik zeggen, je kiest een stal maar dat hoeft daarvoor niet dezelfde stal te blijven.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 18:47

Ik ben bewust eerst op zoek naar een stalling, hier in de buurt over het algemeen geen wachtlijsten.
Ik ben nu bij 4 wezen kijken waarvan 1 een misschien is en de rest valt af. Vind een goede stalling erg belangrijk.

lovey_ou

Re: Eerst paard, of eerst stalling?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-15 19:39

Eerst het paard :j Ik wist wel al waar welke pensionstal zat en waar ik mijn paard eventueel zou willen hebben. Meestal heeft de verkopende partij nog een maand opzegtermijn dus dat is dan relaxed zoeken. In mijn geval hadden ze dat niet en moest ik binnen een paar dagen een stalling vinden. Gelukkig was er een stal vrij gekomen bij de stalling die bovenaan mijn lijstje stond.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 22:10

Ik heb me natuurlijk georienteerd op de paarden die te koop stonden. maar tegelijkertijd op de opfokstallingen in de buurt(en verder uit de buurt) en wat ik daarin belangrijk vindt. Ik heb er een aantal bezocht. Tevens had ik een afspraak gemaakt om een paard te gaan bekijken. dat gebeurde zondags. De donderdag erop ging ik kijken bij een opfok (toen wist ik al dat ik het paard wilde hebben maar wilde nog een tweede bezichtiging doen). die zondag tweede bezichtiging en besloten, af spraken gemaakt. en de donderdag erna kwam hij naar de opfok toe. Dus in principe had ik de stalling eerder, maar het liep tegelijk. het moet gewoon goed voelen.