Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Art_Ificious schreef:Werk vinden is niet moeilijk als je echt wil
huishoudhulp al eens aan gedacht? (dat doe ik ook)
Aleydis schreef:Annabel schreef:Paard niet in een opwelling kopen alsjeblieft.
Ik krijg haar gratis

geerke schreef:ach...je kunt er niets van zeggen.Mijn fries heeft in 22 jaar 3x de da gezien.Mijn inmiddels overleden paard kostte mij 145 euro per maand aan medicatie.(en dan had hij nog niet gegeten)
niets is fijner dan genieten samen met je eigen paard. m1992 schreef:Ik denk niet dat er perse iets mis hoeft te zijn met het paard hoor! Deze man is een bekende van de moeder van ts en zoekt wss gewoon een fijn huis ipv dat het dier de handel in gaat. Als je een klik hebt met het paard en de terugkomende kosten plus een potje voor onverwachte kosten hebt, dan ik er voor gaanniets is fijner dan genieten samen met je eigen paard.
geerke schreef:Seventeen schreef:Betaal dan in ieder geval een klein symbolisch bedrag. Dan is de merrie echt van jouw en kan hij je niks meer maken. Als jij haar zo overneemt, zonder iets te betalen zul je zien dat zodra het niet meer bevalt aan de kant van de man, hij haar terug wil nemen. En dan heb je de poppen aan het dansen.
Eis om een klein bedrag over te maken via de bank of laat een rechtsgeldig contract tekenen.
Indien een van de twee dingen gedaan is kan hij niks meer eisen.
Vind het wel raar, dat hij liever niet heeft dat je langs de weg gaat. Verkocht is verkocht. Ik denk dat hij van het paard af 'moet/wil' maar het eigenlijk niet wil en op deze manier enigszins zeggenschap over het paard te eisen.
ik vind het helemaal niet raar dat hij liever niet heeft dat ze langs de weg loopt....die man leest vermoedelijk soms een krant en ziet weleens een dodelijk ongeluk voorbijkomen met paard.
ik ben benieuwd wat je gaat doen als je het paard gezien hebt 
Citaat:Tuurlijk wel, maar ik denk dat het makkelijker is om een band te vormen met een dier wat je zelf uitzoekt op karaktereigenschappen die jou aanstaan, dan een paard wat je kiest omdat het nou eenmaal gratis is.
Freki schreef:Ik zou het niet doen...
Excuses voor alle Draverliefhebbers; Ik ken drie dravers, zijn allemaal rond de tien. En echt stukgelopen, hebben allemaal kwaaltjes: oogontsteking, hypermobiliteit, schweinepassen etc... En nee, dit komt niet door de tegenwoordige training. Dus, ik zou het echt niet doen!!
Aleydis schreef:Een contract gaat zeker ondertekent worden, hoe goed mijn moeder de man ook kent. Toch zal deze ook niet het eeuwige leven hebben inderdaad, maar mij kennende zou ik ook alles op alles doen om een paard te behouden als het goed klikt. Dan eerst maar geen auto waar ik ook al voor gespaard heb, dan doe ik alles eerst nog lekker op de fiets of met de OV.
De stalling is in de winter trouwens 160euro p/m incl. 4x per dag kuil of hooi, uitmesten, binnen buiten zetten (paddock in de middag) 2x per dag brok, binnen en buitenbak en andere faciliteiten. In de zomer kunnen ze 24/7 buiten staan wat ik ook wel belangrijk vind, wat 100 euro p/m kost.