Dravermerrie gratis aangeboden gekregen met eisen.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:41

Voor de mensen die de 'voorwaarden' als probleempunten zien: als TS eigenaar wordt is het simpel, maar kan ze doen en laten met het paard wat ze wil. Of t netjes is om de afspreken te verbreken is een tweede, maar het kan dus wel.

Als jij voldoende financiële middelen hebt en een goed gevoel hebt over het paard, waarom niet. Probeer hem wel te checken, keuring kost 200,- en kan je ellende besparen..

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:42

Art_Ificious schreef:
Werk vinden is niet moeilijk als je echt wil ;)
huishoudhulp al eens aan gedacht? (dat doe ik ook)

Dat zou opzich wel een idee zijn inderdaad. Ik dacht dat je daar een diploma voor nodig had in de verpleging. Ik zal het anders even met mijn jobcoach overleggen. Vanmorgen ook al een mail de deur uitgestuurd naar Tuinland, ook al bij de Welkoop gesolliciteerd en wacht nog op reactie. En ik wil het ook echt wel hoor :o
Laatst bijgewerkt door Aleydis op 03-11-15 18:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:43

Dravers zijn over het algemeen heerlijke paarden! Ga eens een aantal keer bij haar langs en beslis dan pas of je haar wil of niet. Vooral omdat je haar dan moet houden van de man!

Art_Ificious

nee hoor huishoudhulp is poetsen/strijken/de was doen en heel af en toe (zelden) koken bij mensen thuis ;)

anjali

:evaw: Als ik een paard gratis zou willen weggeven omdat ik er een goed tehuis voor zocht, dan zou ik precies vertellen hoe de gezondheidstoestand was, en als ze dan nog zouden willen laten keuren dan zou ik dat als een belediging zien en kregen ze het paard niet. :evaw:

wallance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:44

Als je denkt (zeker weet) dat je het financieel kan dragen zou ik zeggen DOEN. Lekker gaan genieten can je eerste eigen paard!

Iemand die zo zijn paard weg wil doen zal echt geen verborgen gebreken achter houden. Ik heb voor onze lessen ook drie paarden gekregen van verschillende mensen en echt nooit geen rare dingen gehad. Altijd het eerlijke verhaal erbij.
Laatst bijgewerkt door wallance op 03-11-15 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

troi

Re: Dravermerrie gratis aangeboden gekregen met eisen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:46

Hartstikke leuk maar vergis je niet in de kosten. Een koliek of flinke kreupelheid kan je zo 1000 euro kosten.

Obelix95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:46

Aleydis schreef:
Annabel schreef:
Paard niet in een opwelling kopen alsjeblieft.

Ik krijg haar gratis :)

Ja je KRIJGT haar gratis, maar dan komen nog alle maandelijkse kosten erbij. Alleen als je alles financieel kan veroorloven zou ik het pas doen als ik jou was, en dan voor de komende jaren berekenen. :)

Want als je het niet meer kan opbrengen, waar gaat het paard dan heen.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:47

Onder voorwaarden heeft geen waarde. Zodra je een aankoopbon hebt (met bedrag 0 euro) ben jij eigenaar. Zo'n bon is het enige dat als eigendom geldt! Paspoort of stamboekpapieren zijn geen eigendomsbewijs, alleen 'een bonnetje'.
Zodra jij dat bonnetje hebt, ben jij eigenaar, en kun je alles met dat paard doen, dus ook volgende week verkopen.

Maar, als jij geen 1000-1500 euro voor een draver kunt betalen (gangbare prijs voor een uitgekoerst exemplaar dat geen fokwaarde heeft), dan heb jij ook geen geld om het dier te onderhouden. En hoe fair is het naar het dier toe (afgezien van naar de oude eigenaar toe) om het dier dan over te nemen?

En tenslotte: een bereden merrie van 8 jaar ís gewoon die 1000-1500 euro waard. Welk addertje zit er onder het gras dat de man het dier niet gewoon verkoopt? Maw, wat mankeert het dier (zeker ook gezien de voorwaarden die de eigenaar denkt te moeten stellen)?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:49

Als je nu actief op zoek zou zijn naar een eigen paard, is dit dan ook het paard wat je zou uitkiezen? Een gratis paard klink leuk, als je het onderhoud kan betalen en een vangnet hebt, waarom niet? Alleen past het paard bij jouw wensen? Had je het ook gekocht als de beste man er geld voor gevraagd had en je voor hetzelfde bedrag een leuk dressuurpaard oid kan kopen?

Ik zou overigens wel keuren. Draver of niet, gratis of niet, het kan je een hoop gedoe en geld besparen als je vantevoren weet dat er iets niet goed zit. En dat heeft imo niets te maken met het feit dat het paard gekoerst heeft, maar gewoon omdat het een paard is en een paard kan nou eenmaal iets markeren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:51

geerke schreef:
ach...je kunt er niets van zeggen.Mijn fries heeft in 22 jaar 3x de da gezien.Mijn inmiddels overleden paard kostte mij 145 euro per maand aan medicatie.(en dan had hij nog niet gegeten :+ )

Klopt helemaal, Je kunt er niks van zeggen. Maar voor je aan een paard (of welk dier dan ook) begint moet je ,vind ik, wel rekening houden dat er mogelijk flinke kosten aan zitten.

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:55

Nogmaals bedankt voor de tips. Zoals ik al zei heb ik al best wat gespaard, en zal ook best even vooruit kunnen. Ook laat ik haar toch keuren, wat de eigenaar misschien ook wel zou begrijpen onder het nom om te kijken of ze gewoon gezond is. Een controle kan nooit kwaad, toch? Zelf ben ik wel een eerlijk persoon en als het goed klikt doe ik haar ook echt niet zomaar weg. Ook zou mijn moeder me wel kunnen bijstaan en zo nodig heb ik ook nog andere back ups. Ik hou er simpelweg ook niet van om afhankelijk te zijn van een uitkering of andere mensen en wil het liefst ook zo snel mogelijk weer aan de slag nu mijn been weer helemaal in orde is. En tja, de man vertrouwd mijn moeder blijkbaar wel anders deed hij de merrie ook niet zo maar weg, vooral omdat ze ook goed in de fok gebruikt kan worden nog met die papieren. Ik zal meer laten weten daar over zodra ik bij hem ben geweest :o

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:57

Ik denk niet dat er perse iets mis hoeft te zijn met het paard hoor! Deze man is een bekende van de moeder van ts en zoekt wss gewoon een fijn huis ipv dat het dier de handel in gaat. Als je een klik hebt met het paard en de terugkomende kosten plus een potje voor onverwachte kosten hebt, dan ik er voor gaan :) niets is fijner dan genieten samen met je eigen paard.

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:02

Pfoe lastig hoor! Een paard is best duur om te onderhouden, die maandelijkse kosten moet je wel kunnen dragen. Als je dat maar net red, zou ik er niet aan beginnen. De aanschaf is het goedkoopste van alles.

Verder vind ik ook dat je goed moet kijken of het paard wel echt bij je past qua karakter en aansluit bij je wensen. Je doet er jezelf en het paard geen plezier mee als er geen match is. Je brengt toch veel tijd met het dier door, heb je die tijd wel als je in de toekomst ook weer naar school wilt?

Wat betreft het keuren, ik zou zelf wel willen weten wat je op stal haalt. Alleen hoe de eigenaar daar op gaat reageren? Dat zal je dan moeten bespreken. En die voorwaarden vind ik een beetje ver gaan, dus misschien moet je dat nog even goed doorspreken.

Met andere woorden slaap er nog een paar nachtjes over voor dat je de knoop door hakt.

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 19:03

m1992 schreef:
Ik denk niet dat er perse iets mis hoeft te zijn met het paard hoor! Deze man is een bekende van de moeder van ts en zoekt wss gewoon een fijn huis ipv dat het dier de handel in gaat. Als je een klik hebt met het paard en de terugkomende kosten plus een potje voor onverwachte kosten hebt, dan ik er voor gaan :) niets is fijner dan genieten samen met je eigen paard.

Precies. De man is een prima vent en het zou zijn reputatie schaden in de kenniskring als hij een addertje onder het gras laat schuilen. Ook heeft hij altijd in de drafsport gezeten, en dacht dat deze merrie wel bij mij zou passen. Een pittig paard vind ik juist fijn. Het houd me scherp en ben ook niet veel anders gewend. De afspraken zal ik ook nog even goed met hem aankaarten en eventueel een paar keer bij hem komen om de merrie te proefrijden etc.

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:08

geerke schreef:
Seventeen schreef:
Betaal dan in ieder geval een klein symbolisch bedrag. Dan is de merrie echt van jouw en kan hij je niks meer maken. Als jij haar zo overneemt, zonder iets te betalen zul je zien dat zodra het niet meer bevalt aan de kant van de man, hij haar terug wil nemen. En dan heb je de poppen aan het dansen.
Eis om een klein bedrag over te maken via de bank of laat een rechtsgeldig contract tekenen.
Indien een van de twee dingen gedaan is kan hij niks meer eisen.
Vind het wel raar, dat hij liever niet heeft dat je langs de weg gaat. Verkocht is verkocht. Ik denk dat hij van het paard af 'moet/wil' maar het eigenlijk niet wil en op deze manier enigszins zeggenschap over het paard te eisen.

ik vind het helemaal niet raar dat hij liever niet heeft dat ze langs de weg loopt....die man leest vermoedelijk soms een krant en ziet weleens een dodelijk ongeluk voorbijkomen met paard.

Dan gaat de man vermoedelijk ook niet zo vaak meer met auto, of zelfs maar de straat op, hij ziet vast weleens een dodelijk ongeluk voorbijkomen.
Als je overal gevaar in gaat zien, geniet je nergens meer van want overal is een geringe kans dat er wat mis gaat.

Ts; indien je besluit het te doen, maak alsjeblieft een symbolisch bedrag over of teken een contract!

Aleydis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 19:18

Een contract gaat zeker ondertekent worden, hoe goed mijn moeder de man ook kent. Toch zal deze ook niet het eeuwige leven hebben inderdaad, maar mij kennende zou ik ook alles op alles doen om een paard te behouden als het goed klikt. Dan eerst maar geen auto waar ik ook al voor gespaard heb, dan doe ik alles eerst nog lekker op de fiets of met de OV.
De stalling is in de winter trouwens 160euro p/m incl. 4x per dag kuil of hooi, uitmesten, binnen buiten zetten (paddock in de middag) 2x per dag brok, binnen en buitenbak en andere faciliteiten. In de zomer kunnen ze 24/7 buiten staan wat ik ook wel belangrijk vind, wat 100 euro p/m kost.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:22

De stalling klinkt goed en niet duur! :) ik ben benieuwd wat je gaat doen als je het paard gezien hebt

Freki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:25

Ik zou het niet doen...

Excuses voor alle Draverliefhebbers; Ik ken drie dravers, zijn allemaal rond de tien. En echt stukgelopen, hebben allemaal kwaaltjes: oogontsteking, hypermobiliteit, schweinepassen etc... En nee, dit komt niet door de tegenwoordige training. Dus, ik zou het echt niet doen!!

xSogno

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:25

Ik zou haar eerlijk gezegd dan kopen, voor €1 met contract. Een koopcontract is namelijk een eigendomspapier :).

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:28

Citaat:
Tuurlijk wel, maar ik denk dat het makkelijker is om een band te vormen met een dier wat je zelf uitzoekt op karaktereigenschappen die jou aanstaan, dan een paard wat je kiest omdat het nou eenmaal gratis is.

Ik heb mijn haflinger in mijn schoot geworpen gekregen en heb hem inmiddels 21 jaar en het is mijn allerbeste maatje waar ik mee kan lezen en schrijven. Geen idee of ik hierna nog zo'n paard vind.

Ik zou gewoon eens langs gaan om te gaan kijken en een eerste babbel te maken.
Je kan de beste man ook duidelijk maken dat je nooit in de toekomst kan kijken en dat er een 100% blijf garantie niet inzit.
Daarnaast zou je kunnen overwegen om het dier te verzekeren tegen ziektekosten.

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:28

Gewoon open en eerlijk zijn tegen de beste man...zolang je voor het paard kunt zorgen zal ze niet vertrekken.Je zal alles in het werk stellen om haar een fijn leven te bezorgen.

Paarden zijn een hele ondernemening en niet goedkoop,je kunt ook niet in de toekomst kijken.

Bij een gratis paard hoeven geen addertjes onder het gras te zitten...beste man is bejaard en uitgekoersde dravers verkopen niet makkelijk,helemaal in deze tijd niet.Hij wil het beste voor zijn paard en dat betekend een stabiel huis waar het diertje het naar de zin heeft,geen gezeul.

Maar bedenk je wel dat het een financiële aderlating is...elke maand weer.

Freki...ik ken ook zat ex-koersdravers...stuk voor stuk heerlijke recreatie paarden.

Je moet dit per geval bekijken ...

yza1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:30

Freki schreef:
Ik zou het niet doen...

Excuses voor alle Draverliefhebbers; Ik ken drie dravers, zijn allemaal rond de tien. En echt stukgelopen, hebben allemaal kwaaltjes: oogontsteking, hypermobiliteit, schweinepassen etc... En nee, dit komt niet door de tegenwoordige training. Dus, ik zou het echt niet doen!!

Nou dit vind ik echt een beetje een vreemde reactie. Niet alle dravers hoeven direct wat te mankeren en stuk te zijn met 10 jaar. Dat jij er toevallig 3 kent, betekend niet dat dit bij elke draver zo gaat zijn. Er zijn er genoeg die gezond oud kunnen worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:33

Aleydis schreef:
Een contract gaat zeker ondertekent worden, hoe goed mijn moeder de man ook kent. Toch zal deze ook niet het eeuwige leven hebben inderdaad, maar mij kennende zou ik ook alles op alles doen om een paard te behouden als het goed klikt. Dan eerst maar geen auto waar ik ook al voor gespaard heb, dan doe ik alles eerst nog lekker op de fiets of met de OV.
De stalling is in de winter trouwens 160euro p/m incl. 4x per dag kuil of hooi, uitmesten, binnen buiten zetten (paddock in de middag) 2x per dag brok, binnen en buitenbak en andere faciliteiten. In de zomer kunnen ze 24/7 buiten staan wat ik ook wel belangrijk vind, wat 100 euro p/m kost.

En wat als je een nieuwe baan vindt op een plek die lastig bereikbaar is met fiets of OV? Laat je die baan dan schieten? En wat als die baan in een andere regio is en je moet ervoor verhuizen? Waar laat je dat paard dan? Hoe betaal je de verhuizing?

Meid, eerst je leven op de rails. Dan pas een paard nemen. Kies niet voor wat nu leuk is, maar wat voor de toekomst het beste is.

ayas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 19:34

Op het registratiebewijs / eigendomsbewijs moet jouw naam staan. Dit moet dus gewijzigd worden en dat moet volgens mij de oude eigenaar doen. Anders is het paard niet van jou.