Paardenkriebels zijn terug en tegelijkertijd twijfels ook

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bambolina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:03

Ik kan me je topics van de twee ijsjes nog herinneren..

Ook ik heb een aantal jaar geleden die zelfde kriebels gehad, niet zeker hoe of wat en of het wel verstandig zou zijn om weer aan bijrijdpaarden te beginnen ivm studie en financien.. maar inmiddels al bijna 3 jaar mijn heerlijke bijrijdbeestjes, en had het echt niet anders gewild!

Er wordt al om je gevochten, en terecht! Maar als je in omgeving loonse en drunense duinen woont of toevallig komt te wonen na die paar maandjes, stuur maar een pb'tje :)

Donna89

Re: Paardenkriebels zijn terug en tegelijkertijd twijfels ook

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:15

Ik ben ook wel even benieuwd naar je woonplaats. Wij hebben geregeld paardjes staan waar je lekker je gevoel op terug kan krijgen en een hoop van kan leren. En wij hebben belang bij iemand die paardjes lekker in beweging houd, waar ze lekker braaf van worden.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:16

Anoli schreef:
:') Laat ik voorop stellen dat dát absoluut niet de intentie was van mijn topic. Ik wilde gewoon even horen hoe anderen zouden reageren/doen in mijn situatie. Maar vooruit voor de geïnteresseerden: ik woon in Apeldoorn.

Apeldoorn dus (gelderland, veluwe)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:28

oh sorry. hahaha
Ja nee dat is helaas iets te ver weg. Maar zoals ik begrijp zijn er dus genoeg mogelijkheden. En dat is dan meteen hoe mensen er over denken. Gewoon op zoek gaan naar een passend verzorgpaardje. Ze zijn er echt wel!
Genoeg mensen die (tijdelijk) geen tijd hebben en iemand zoeken die vooral liefde aandacht en een beetje beweging geeft

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 18:32

Donna89 schreef:
oh sorry. hahaha
Ja nee dat is helaas iets te ver weg. Maar zoals ik begrijp zijn er dus genoeg mogelijkheden. En dat is dan meteen hoe mensen er over denken. Gewoon op zoek gaan naar een passend verzorgpaardje. Ze zijn er echt wel!
Genoeg mensen die (tijdelijk) geen tijd hebben en iemand zoeken die vooral liefde aandacht en een beetje beweging geeft

Ja daar ben ik dus ook achter met dit topic :D
Ik altijd maar denken dat iedereen een verzorger/bijrijder zoekt met minimaal M1 niveau :')

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:50

Kan me niet voorstellen dat er alleen maar M niveau bijrijders worden gezocht. Ik zocht ook, ben dan in mijn advertentie heel duidelijk in wat ik zoek en wat ik kan. En ik moet zeggen, het lukt linksom of rechtsom toch iedere keer weer om iets te vinden. En zo overbrug ik tot ik eindelijk geld genoeg heb (en een iets vastere baan dan ieder jaar weer werkeloos) voor een eigen paard.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 18:56

Oh nee echt niet hoor.
Waar ik 2 jaar geleden reed, reed een vriendin van mij het andere paardje recreatief bij. Eeen wat ouder paardje die wel gewoon in beweging moest blijven.
Een wat ik al zei, waar ik nu rij hebben we er genoeg bij die gewoon meer kilometers moeten maken, zowel buiten als in de bak.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-15 11:23

Soms heeft het leven een leuk verrassing voor je :D
Door toeval weer in contact gekomen met een oude vriendin en van haar het aanbod gekregen om tijdelijk haar paard te rijden. Ze heeft zelf momenteel weinig tijd en ik heb nu niks te doen. Dus nu heb ik alsnog de mogelijkheid om tijdelijk een paard te rijden tot zij weer genoeg tijd heeft en ik weet waar ik aan toe ben qua werk en woonplaats.

Wilde het even met jullie delen aangezien vele hier zo leuk reageerden op mijn berichten :j

Roos_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:34

Nou wat leuk om te lezen! Ik wilde je net in het kort mijn verhaal vertellen.

Ik heb tot najaar 2010 met mijn paard gereden en ook les gehad (L gestart) en lekker gehobbeld. Maar door een noodlottig ongeluk is ze met pensioen gegaan. Daarna nog wel gehobbeld maar niets fanatieks meer. In 2012 in ze overleden en daarna heb ik niet meer gereden. In 2013 (precies een jaar later) heb ik een onbeleerd paard gekocht en een jaar later in 2014 is ze naar mij toe gekomen. Mijn kriebels waren inmiddels wat ingedamd want ik had weer een paard! :D In 2013 zat ik ook nog op het HBO in mijn laatste jaar dus eigenlijk onverstandig maar Fuutje is een engeltje <3 (zie profiel haha) dus ik kon haar niet laten staan. Dus vandaar langer in de opfok gelaten. Vanaf voorjaar 2015 ben ik dus aan het rijden en heb ik ook weer les. Maar ik merkte wel dat ik een beetje het gevoel en het snel reageren een beetje kwijt was en zag er erg tegenop. Maar inmiddels kan ik best lekker rijden op haar, maar ik doe ook veel vrijheidsdressuur wat ook echt prachtig is om te doen. Als ik na een lange dag werken 's avonds naar haar toe ga dan ben ik altijd weer vervuld met geluk, trots en liefde naar haar toe. Maakt altijd mijn dag compleet.

Dus waar een wil is, is een weg! Lekker doen. Genieten en les nemen en weer lekker leren van alles wat je mee gaat maken. Hartstikke leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:46

*\o/* Helemaal leuk ts!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 11:59

TS, vaak willen mensen bijrijders die nog niet alles beheersen, kan je ze nog vormen :')

EDIT: wat leuk voor je, komt het toch allemaal goed :D

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:55

Kijk hardstikke leuk. Veel plezier de komende tijd.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 14:58

Super om te lezen!! :j Good things come to those who wait.. en de een iets langer dan de ander ;)

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-15 15:05

Top! Veel plezier.

Ook ik heb veel liever een trouwe bijrijder die handig is in de omgang met paarden en zit als een zoutzak (wat ik me trouwens niet kan voorstellen, mensen die veel hebben buitengereden zitten zo doorgaans erg functioneel en das goed) dan iemand die fanatiek wedstrijden heeft gereden maar nog geen paard door een plasje een weiland in krijgt..

jeetje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-15 17:18

troi schreef:
Top! Veel plezier.

Ook ik heb veel liever een trouwe bijrijder die handig is in de omgang met paarden en zit als een zoutzak (wat ik me trouwens niet kan voorstellen, mensen die veel hebben buitengereden zitten zo doorgaans erg functioneel en das goed) dan iemand die fanatiek wedstrijden heeft gereden maar nog geen paard door een plasje een weiland in krijgt..

Oh heerlijk, ik schaar mij onder deze soort bijrijder... Heb les en oei wat heb ik een moeite om op mijn kont te blijven zitten in galop (buiten deed ik dat niet, verlichte zit is veel prettiger).

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-15 16:17

Bedankt allemaal! Vandaag voor de tweede keer gereden en uitleg gekregen over de gang van zaken op de stalling. Scheelt dat we jaren goed vriendinnen zijn geweest (eigenaresse van paard en ik) en we elkaar uit het oog zijn verloren, voelt gelijk weer goed en ze laat mij erg vrij in de omgang met het paard en ook het rijden. :j

Woensdag weer lekker rijden, kijken of ze dan misschien een stukje wil filmen. Kan ik eens kijken hoe erg de schade is qua houding en zit. :D