paard verhuurd en ziet er slecht uit wat te doen?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
prompter

Berichten: 11395
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:49

Arm diertje, wat moet hij het daar slecht naar zijn zin hebben. zoals jij het nu beschrijft. "Bevrijd" hem alsjeblieft zo snel mogelijk uit deze situatie, het dier moet dit als iets ellendigs ervaren....

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 16:57

Al moest ik hem drágen!!!

Zip

Berichten: 1697
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:15

avincav schreef:
en ze zij dat als ik voor de eind van de maand de hoefsmid niet zou betalen dat ze hem dan naar de slacht zou brengen. ik zit er aan te denken om hem daar weg te halen maar ik was benieuwd wat jullie er van vinden?


Het is jou paard, die kunnen ze toch niet naar de slacht brengen Verward

Ik had hem meteen opgehaald Scheve mond

Sterre

Berichten: 15226
Geregistreerd: 23-08-01
Woonplaats: Mittelfranken - Bayern - Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:22

Nú een trailer regelen en ophalen !!

LadyFilou

Berichten: 1206
Geregistreerd: 30-09-03
Woonplaats: Almere, Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:28

meteen ophalen! zijn ze nou gek :|
tis jou paard, niet die van hun, zij komen hun afspraken niet na = contractbreuk, of heb je geen contract opgesteld?

Naisven

Berichten: 1016
Geregistreerd: 22-01-02
Woonplaats: Odijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 17:59

Vreemd verhaal. Niks op schrift en dan er over na moeten denken/overleggen of je 'm meeneemt. NATUURLIJK! Zo'n paard haal je toch meteen weg?

Alhoewel je toch problemen kunt verwachten als je niets op papier hebt en wellicht niet kunt bewijzen dat het paard van jou is...

Ik geloof dat in het laatse SRR nieuws ook een dergelijk verhaal stond van iemand die een paard in "bruikleen" had gegeven zonder dat er huur betaald werd. De rechter stelde de bruikleners in het gelijk omdat er "kennelijk sprake was van overdracht"...

Hester

Berichten: 2153
Geregistreerd: 29-11-03
Woonplaats: Een Leidsche in hart en nieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:12

Heb je de overeenkomst niet toevallig over mail gedaan ofzo? Dat het nog in je mail staat of iets dergelijks...

Ergens heb ik wel bewondering voor je geduld... Ik zou dus helemaal hysterisch zijn geworden als ik mijn paard daar zo zag staan, en die 'leners' helemaal verrot hebben gescholden en aangevallen ed... En vervolgens met paard en al vertrokken (HETGEEN DUS TOTAAL NIET VERSTANDIG IS)

Maar... wachten tot het weekend vind ik weer het andere uiterste - elk paard heeft recht op goede verzorging, elke eigenaar moet erop toezien dat het paard die verzorging ook krijgt. Ook al lenen zij hem, JIJ bent de eigenaar, en aangezien er dus geen aantoonbaar contract is, hebben zij geen enkel belang bij de verzorging van het dier.

Dus haal m weg daar!!! Als het nodig is, zijn er vast wel zat bokkers te vinden die in je leger willen komen marcheren Knipoog Haha!

_Roos_
Berichten: 456
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:27

Nouhjaaa het is toch zeker jouw paard??
Ik zou niet weg gaan ik zou die mensen weg laten gaan!
Als ze het nie doen dan dan dan....

YvonneAa
Berichten: 2063
Geregistreerd: 07-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 18:47

Nou, weghalen met die handel!!
Als die mensen hem alleen al niet goed zouden verzorgen, zou ik hem al weghalen. En dus ook al helemaal als ze ook nog eens dreigen om hem naar de slacht te brengen!! Belachelijk!!

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:12

ik zou er egt NIET aan twijfelen...

GELIJK WEGHALEN DAAR!!!!!!!
OK dan! *LOL* *LOL* *LOL*

en als die mensen hem niet meegeven bel je de politie maar even... het is jouw paard en ze betalen niet voor hem, dus heb jij daar echt op.
En dan is het nog een draver... volgens mij hartstikke dure beesten, te duur om verwaarloosd te worden (is bij alle paarden, geen paard is het waard om verwaarloost te worden..!!!!!!!!!!!)ze hebben als je het mij vraagt GEEN verstant van paarden en ook gewoon geen verstand, en als ze dat wel hebben dan gebruiken ze het niet!!!!!
hebben ze nog meer paarden???? enne...
als je slim bent (als ze nog meer paarden hebben die er zo slecht uit zien) zou ik even de dierenbescherming bellen...

ík denk dat je paard heeeel blij is alsie daar weg is. en alsie niet eet, moet je slobber maken en kijken offie dat wel wil eten...en als je hem weer terug hebt, wel even de dierenarts bellen hoor, en de hoefsmid!!!!

is er toezicht waar hij dan weer komt te staan??? zou wel handig zijn, misschien nemen die mensen hem dan doodleuk weer gewoon mee naar huis hoor! ik zou ze sowiezo aangeven bij de politie wegens mishandeling verwaarlozing van een paard hoor!!!! ze dokken maar voor wat ze je paard hebben aangedaan!!!!!

nou, in elk geval: succes!!!! *LOL* *LOL* Knipoog Knipoog *LOL* Party!!:#:#:#:#:#:#

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:13

vertel ons snel meer hoe het is afgelopen!!!
-xxx- Ilse

Ilsiie

Berichten: 8226
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:17

je hebt toch wel papieren van hem hoop ik? Dan kan je BEWIJZEN dat hij van jou is!! *LOL* *LOL* *LOL* *LOL* Knipoog Knipoog Knipoog Knipoog

RodeoGirl

Berichten: 2934
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:26

Ik zou hem niet eens uitlenen maar als ik een paard had was ik er miscchien wel wat te voorzichtig mee...Maar ff een vraagje: Houd je echt van je paard?...Als ik dit zo lees niet...Je ziet je paard mishandelt ergens staan en je moet ons vragen of je hem nou weg zult halen of niet...Volgens mij had ik het wel geweten.... *zucht*
Zou je ons heel snel willen vertellen zonder te liegen dat je paard er weg is?

SANEX

Berichten: 11251
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Buitenpost

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:47

Dat je dr nog over na moet/kan denken, ik had in de tijd dat je het topic hebt geplaatst dat paard er al weg gehaald, meteen na eerste aanblik van slechte verzorging!!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 19:47

RodeoGirl schreef:
Ik zou hem niet eens uitlenen maar als ik een paard had was ik er miscchien wel wat te voorzichtig mee...Maar ff een vraagje: Houd je echt van je paard?...Als ik dit zo lees niet...Je ziet je paard mishandelt ergens staan en je moet ons vragen of je hem nou weg zult halen of niet...Volgens mij had ik het wel geweten.... *zucht*


Idd, ik snap dat ook echt niet! Hoe kan t nou dat je er nog over na moet denken en ons om advies moet vragen???

judithM
Berichten: 1502
Geregistreerd: 17-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:02

Weghalen daar!! Verdrietig
Laat je nog even weten als je hem weer thuis hebt??

germie

Berichten: 26117
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:36

Weghalen. En direct, niet toekijken en niets doen. Als ik dit zo lees komt het over van lekker een eigen paard, maar niets willen betalen of er moeite voor doen. En dat gaat uiteraard niet.

Ecudes

Berichten: 5228
Geregistreerd: 17-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-04 20:50

Toch valt kan je je zelf ook wel wat verwijten. Als je pas na 3 of 4 maanden een keer naar je paard gaat kijken! Je had beter moeten oppassen, hopelijk heb je er wat van geleerd.

En nu: zo snel mogelijk dat paard daar weghalen!!!

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:27

Ben erg benieuwd of hij daar al weg is.......

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 10:35

nou inderdaad, als ze een beetje slim is heeft ze het paard er al weggehaald.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 11:51

Ik zou hem ook snel weghalen... Scheve mond

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 12:27

Is er al nieuws?

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:03

En al weggehaald?

jihoe
Berichten: 1124
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: zuid holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-04 13:22

Ik denk dat ze de boodschap van de bokkers nu wel snapt. Ik kan me voorstellen dat als je die mensen echt vertrouwd dat je er van uitgaat dat ze goed voor je paard zorgen.

avincav

Berichten: 282
Geregistreerd: 02-05-03
Woonplaats: oude pekela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-04 17:07

ik heb hem er vandaag net weggehaald ik moets eerst nog van alles regelen met de stal waar hij nu weer staat!!
en ja daar hebben ze wel toezicht. ik ben er heen gegaan met nog een paar anderen heb mijn paardje gepakt en ben zo mooi weggelopen. en mijn vader heeft de rest afgehandeld.
dus nu staat ie weer mooi op een lekker warm stalletje Haha!