Het gemis word iedere dag erger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ragdollcat

Re: Het gemis word iedere dag erger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:41

Gillbo, ik ben het eens met je, mooi gezegd.

Ga gewoon niet hechten aan dieren die niet van jou zijn en of die weg moeten of begin er gewoon niet aan, heel simpel. Dat is hoe ik er over denk.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:47

Ragdollcat schreef:
Gillbo, ik ben het eens met je, mooi gezegd.

Ga gewoon niet hechten aan dieren die niet van jou zijn en of die weg moeten of begin er gewoon niet aan, heel simpel. Dat is hoe ik er over denk.

Je kunt je gevoel niet uitschakelen. Zo hebben wij hier een pup, waarvan het niet de bedoeling is dat hij blijft. Door omstandigheden is hij echter nog bij ons, hij is nu 4,5 maand. We hebben nu net een goed plekje voor hem gevonden, maar man, dat gaat moeilijk worden hoor. Ondanks dat we allemaal wisten dat hij niet bij ons kan blijven, heeft hij echt een plekje in ons hart veroverd en zou ik hem het liefst niet zien gaan.
Mijn man zou hem overigens niet wegdoen als ik dat echt niet zou willen. En achter mijn rug om zou hij al helemaal niet moeten doen, dan heeft hij echt een probleem.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:50

Een hond is heel anders en niet mee te vergelijken als een groot paardenbedrijf waar je van moet bestaan en leven, het is jouw brood en je hebt al meerdere eigen paarden.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:56

Natuurlijk kun je dat vergelijken. Wij hebben meerdere honden, we fokken ermee en weten dus heel goed dat we pups niet kunnen houden. En dat gaat ook goed. Maar soms gebeurt dat gewoon, heb je zo'n klik, dat heb je niet voor het zeggen.

Nikeyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 16:57

Snap goed dat je het beestje mist, ben zelf ook slecht in afscheid nemen van een dier waarmee ik me verbonden voel.
Snap ook dat jullie een lijn moeten trekken en dat niet alle dieren kunnen worden gehouden, er moet wel brood op de plank komen natuurlijk.
Wat me wel stoort is dat je man zo hard is, het minste wat hij kan doen is er met je over praten zodat je met z'n tweeën op een lijn zit zodat jij je er beter over voelt dat hij nu een andere eigenaar heeft. En niet dat hij alleen maar botweg zegt dat je je niet moet aanstellen.

Bambiliny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-15 11:01

Wanneer je aan een dier hecht is het enorm moeilijk om los te laten. Hopelijk geeft het je een stukje rust als het paardje het goed heeft en al jouw positieve energie en goede zorg voor een goed doel zijn geweest.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-15 10:06

Ragdollcat schreef:
Een hond is heel anders en niet mee te vergelijken als een groot paardenbedrijf waar je van moet bestaan en leven, het is jouw brood en je hebt al meerdere eigen paarden.....

Is waar. Maar je moet je altijd houden aan de intentie waar je mee begonnen bent.

Ik heb honden opgevangen die in nood zaten. En ik heb ze herplaatst. De laatste had ik het liefst gehouden, want daar was ik al wat aan gehecht maar ik had al vier honden.
Als ik die hond had aangehouden, hadden we er nu 5 gehad. Daarnaast had ik dan geen plek meer gehad om als ik weer eens een hond aantref in nood, deze weer op te vangen. En dan was ik gefrustreerd geweest.

4 honden is eigenlijk al te veel. Er komt er dan ook geen meer bij voordat er 1 over is.

Paarden idem. Heb 2 veulens gefokt, die gaan verkocht worden, en echt, ik vind dat heel jammer want ik zou ze graag zien opgroeien.
Ik heb nog een 5 jarige merrie die ik ook ga verkopen, zelf gefokt. En een 6 jarige PRE merrie maar dat is zo´n fijn paard, die hou ik.

Daarnaast heb ik nog een kleine welsh, de moeder van mijn merries en iones, mijn pensionado. Iones weg doen is een no go.
De moeder van mijn merries ga ik als het veulen er af is denk ik naar de slager brengen. Dan is dat er al weer een minder. Niet oordelen, er zit een heel verhaal achter en het is niet gemakkelijk voor mij om dat te doen.

Paarden kosten hier alleen maar een hoop geld. Ze vreten ontzettend veel. Er moeten er gewoon een paar weg.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-15 00:05

Diablo schreef:
Natuurlijk kun je dat vergelijken. Wij hebben meerdere honden, we fokken ermee en weten dus heel goed dat we pups niet kunnen houden. En dat gaat ook goed. Maar soms gebeurt dat gewoon, heb je zo'n klik, dat heb je niet voor het zeggen.

Wat ben ik blij dat jij me begrijpt! Bij mij gaat het verkopen van de paarden ook steeds goed, maar tja dan kom je er 1 tegen waarmee je zo een enorme klik hebt en die wegdoen is heel pijnlijk. Emoties zet je niet zomaar uit volgens mij, oke sommigen onder ons hier hebben blijkbaar wel een aan en uit knop of gewoon geen emoties misschien (kan ook)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 01:56

Wel erg vervelend dat je je man hier (op internet!!!) dan neer zet als iemand die geen rekening houd met jou gevoelens terwijl hij waarschijnlijk gewoon rationeel is en jij last hebt van je emotie's

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 02:30

Hoi wat vreselijk dat je man dat achter je rug gedaan heeft, komt op mij over als zwaar over jouw grenzen stappen en geen respect hebben voor de prachtige band die je had met dit paard. Ik zou hem niet meer vertrouwen als hij mij dit zou flikken zou die dat erg lang horen. En inderdaad als je dit paard graag terug zou willen dan verkoop je er een die je beter kan missen. En de opmerking stel je niet aan vind ik erg grof en hard. Ik weet niet of hij geleerd heeft zn gevoel te tonen, want daar lijkt het op. sterkte en kijk of je toch nog wat kan regelen met de oude eigenaren. En kom eens in verzet net als hier. Als je van elkaar houd flik je elkaar dit niet.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 15:30

Gillbo schreef:
Wel erg vervelend dat je je man hier (op internet!!!) dan neer zet als iemand die geen rekening houd met jou gevoelens terwijl hij waarschijnlijk gewoon rationeel is en jij last hebt van je emotie's

Als het is gebeurd zoals TS zegt, vind ik dat hij helemaal niet zo door haar wordt neergezet, dan ís hij ook gewoon zo.
Dan kan hij rationeel zijn en zij last hebben van haar emoties, je houdt rekening met elkaar. Ik zou het echt niet waarderen als hier een dier achter mijn rug verkocht zou worden als bekend is dat ik het daar heel moeilijk mee zou hebben.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-15 16:06

Dan moet je niet hier gaan zitten piepen maar actie ondernemen.
Je kan geen paarden sparen omdat je een klik hebt, daar is in een bedrijf gewoon niet handig.
Onderneem dan actie, verkoop een ander paard en had gezorgd dat er plek kwam voor deze.

Dan nog vind ik het niet netjes als je je man zo zwart maakt op internet, vraag me af hoe hij er overdenkt als hij dit te lezen krijgt of klanten van het bedrijf.....komt lekker betrouwbaar over

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 11:30

Voor zo ver ik lees maak ik mijn man niet zwart op het internet, ik vertel hoe het gegaan is en vertel dat ik die ene opmerking van hem pijnlijk vond. Dat ik ook begrijp dat het nooit de bedoeling was dat ze bleef, maar dat ik hoopte dat mijn man zou zeggen dat ze mocht blijven. Dat is iets helemaal anders dan iemand zwart maken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:43

Het gaat er toch ook niet om of de man realistisch gezien gelijk heeft. Het gaat er om dat je NOOIT iets achter de rug van je partner om doet.
En dat je je partner steunt in verdriet. Het maakt niet uit wat je mening is over dat verdriet, als je partner verdriet heeft , steun je je partner.

Jouw man had in gesprek met je moeten gaan ( en andersom), jullie hadden een meningsverschil en dan moet je samen tot een oplossing komen.
Misschien was ze dan ook verkocht, en had je ook verdriet gehad, en een goede vent had je daar in gesteund, had ervoor gezorgd dat je hoorde dat het goed met haar gaat.

Hij is over je heengelopen, en dat vind ik een kwalijke zaak.

Als dit de eerste keer is , en hij dat normaal nooit doet , dan kan dat gebeuren, iets om over te praten. Maar als dit altijd zo is bij jullie ... zou ik m'n vent wegdoen en niet m'n paard.

Dus TS : neem even contact op met de nieuwe eigenaars, en vraag hoe het gaat. De nieuwe eigenaars zijn vast net zo verliefd op haar als jij, en dat kan steun geven.
Sterkte

kwita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 11:46

Ts sterkte, maar als je haar had willen houden dan had je een andere moeten verkopen.
Je wist dat ze kwam voor de verkoop.....en ik kan je man wel begrijpen, je kunt niet alles hebben!
Het was zo dus eigenlijk toch jou keuze ook al zegt je hart anders....

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:08

Ik vind het nog steeds vreemd dat mensen zo op de man van TS afgeven. TS geeft zelf meermaals in de reacties aan dat eea was besproken:
Vickz schreef:
Ze kwam bij ons op stal om zadelmak te maken, door te rijden en daarna te verkopen.

Vickz schreef:
En ik werd verliefd op die bonte parel, het vertrouwen tussen ons werd zo groot, we deden alles samen. En ik wilde haar niet meer verkopen, wij hoorden bij elkaar! Alleen dacht mijn man daar helemaal anders over ;( Hij sprak de hele tijd over verkopen, bij het idee werd ik misselijk.

Vickz schreef:
Ben niet de persoon die mijn paarden weg zal doen. Vandaar dat zij moest gaan... Het was ook niet de bedoeling dat zij ging blijven.

Vickz schreef:
Ik ging het inderdaad niet zelf doen. Maar niet fijn om opeens zo'n zoekertje te zien verschijnen. En het was altijd de bedoeling geweest om ze te verkopen, maar op emoties staat geen aan en uit knop. Heb voor mezelf ookal uitgemaakt dat ik geen paarden meer voor de verkoop wil doorrijden, kennelijk kan ik het niet aan. Ga Me te rap gaan hechten.

Vickz schreef:
Dat ik ook begrijp dat het nooit de bedoeling was dat ze bleef, maar dat ik hoopte dat mijn man zou zeggen dat ze mocht blijven.

Samengevat lees is er het volgende uit:
- paard was voor de verkoop (opleren en verkopen)
- dit is bekend bij TS en haar man
- man en TS hebben meermaals gehad over het paard en de verkoop van het paard
- ts zou niet zelf de advertentie opmaken

Dus dat de man van TS over haar heen is gelopen? We weten niet hoe vaak de TS en haar man het over de verkoop hadden. Wellicht heeft de man van TS wel een keer gezegd dat ie haar dan "binnenkort" wel een keer te koop ging zetten. Echter als je zo verknocht bent aan zo'n dier (zoals TS), dan hoop (en bid) je dat dat binnenkort nog wel eens lang zou kunnen duren (en misschien komt van uitstel wel afstel...)

TS, kan me voorstellen dat je het paard mist. Heb je haar nog gezien op de buitenrit bij jullie op het bedrijf?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:12

Ik denk dat je ook in een relatie voor jezelf en de dingen die voor jou belangrijk zijn moet opkomen.Als je niet zo bazig van aard bent dan kan dat wel eens moeilijk zijn, maar het leven is een leerschool.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:34

@Rocamor: dus jij vindt het normaal dat de echtgenoot van de TS zoiets achter haar rug om doet? :?
Gelukkig hebben mijn vriend en ik een gelijkwaardige relatie, en doen wij dingen in overleg. Het zou mij dus niet moeten gebeuren }:) Dan is echt het huis te klein.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:44

Hij heeft toch niet echt iets achter haar rug om gedaan? Ze wist dat die verkocht moest worden en wilde daar zelf niet aan mee helpen. Tja wat wil je dan...

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:47

Sorry, ik had begrepen dat de man 't paard, zonder dat de TS dat wist, op marktplaats had gezet. Naar mijn idee was er wel gesproken over (mogelijke) verkoop van het paard, maar heeft de man het paard ineens op marktplaats gezet. Dat vind ik niet kunnen. Zulke belangrijke dingen overleg je in een relatie.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 12:50

@ Anoeska Ik vind het niet zo zwart-wit als bepaalde mensen doen overkomen. De TS heeft zelf een aantal keren geschreven, dat er telkens gesproken werd over de verkoop van dit dier. En ze geeft aan dat ze het dier niet zelf zou plaatsen op een verkoopsite. Ik heb werkelijk geen benul hoe "achter de rug van TS om" ook achter de rug van TS om is.

Laat ik voorop stellen, dit zou bij ons thuis niet gebeuren. Mijn vriend en ik geven en krijgen (!) in deze relatie. Maar gelukkig zitten wij niet in deze situatie. Wij hebben twee paarden, waar mijn vent ook onwijs dol op is. Hij gunt me die van harte. En ik gun hem zijn hobby. Wij steunen elkaar daar waar nodig is.

Maar als jij weet dat je een paard voor de verkoop hebt of wat dan ook, en je stelt het maar uit en maar uit en maar uit en maar uit, dan kan ik me echt wel voorstellen dat "de ander" een keer zegt: en nu ben ik er klaar mee, nu onderneem IK actie. JIJ hebt je kans gehad. Wellicht onnodig te zeggen dat door de manier van communiceren en handelen bij ons thuis, dit soort situaties dus niet eens hoeven te ontstaan....

Edit op je nieuwe reactie: ik ben het met je eens dat de man van TS (hypothetisch) een hufter zou zijn als ie het dier zonder vooraankondiging spontaan ineens te koop aanbiedt. Echter lees ik uit de antwoorden, dat er meermaals is gesproken over verkoop van het dier. En ik snap TS echt wel, dat ze dat zo lang mogelijk wilde uitstellen. Maar om dan alle negatieve credits aan de man van TS toe te kennen, dat vind ik niet eerlijk.

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-15 13:12

Hierboven staat wel mooi beschreven hoe de vork in de steel zit door rocamor. Ik ben het altijd maar gaan uitstellen. In de hoop dat hij uiteindelijk ging zeggen oke ze mag blijven. Mijn hart zei dat ik haar wilde houden, terwijl mijn verstand ook wel zei dat ik echt geen tijd genoeg had voor nog een paard. Maar ergens bleef ik hopen... Het enige wat achter de rug om is gebeurd is dat zoekertje. Hij had al laten vallen dat hij het eens ging doen, maar had niet verwacht dat het er opeens ging zijn zonder dat ik het wist. Had ik het geweten, ging ik er hoogst waarschijnlijk ook tegen gegaan zijn...

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 13:59

Vickz schreef:
Hierboven staat wel mooi beschreven hoe de vork in de steel zit door rocamor. Ik ben het altijd maar gaan uitstellen. In de hoop dat hij uiteindelijk ging zeggen oke ze mag blijven. Mijn hart zei dat ik haar wilde houden, terwijl mijn verstand ook wel zei dat ik echt geen tijd genoeg had voor nog een paard. Maar ergens bleef ik hopen... Het enige wat achter de rug om is gebeurd is dat zoekertje. Hij had al laten vallen dat hij het eens ging doen, maar had niet verwacht dat het er opeens ging zijn zonder dat ik het wist. Had ik het geweten, ging ik er hoogst waarschijnlijk ook tegen gegaan zijn...

had dat geholpen dan? Want jullie waren al overeen gekomen dat ze niet zou blijven.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-15 14:02

Hoe was het bij de buitenrit, heb je de nieuwe eigenaren nog gesproken?
Is het een idee om met hun af te spreken dat áls ze haar ooit verkopen ze jullie dat laten weten