Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Percy schreef:Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
In Nederland mag dit gewoon maar hier dus echt niet. Ga verder niet speculeren over hoe of wat want dat is niet aan mij maar het klopt allemaal niet helemaal.
Doet dat er wat toe? Nee, niet mijns inziens. Een paard heeft de dood gevonden en een meisje is zwaar gewond. Alleen maar verliezers.
Heleennn schreef:nontie schreef:Tja in Belgie nemen ze het niet zo nauw met alcohol achter het stuur.
Verder vind ik het ook niet slim van het meisje om geen reflecterend materiaal te dragen (of een simpel fietslampje).
Maar beide zitten fout. Hoop dat het meisje goed hersteld en de schrik te boven komt!
De grap van de dag. Lekker hoor, je woont niet eens in België maar weet wel dat wij dronken achter het stuur kruipen? Tuuurlijk
Collie2008 schreef:Wie zegt dat de bestuurder dronken was? Ook met de toegestane promillage in je bloed heb je GEdronken. Dus wie weet had de bestuurder 1 biertje gedronken die avond bij zijn ouders (of whatever). Of heeft die bestuurder echt veel te veel gedronken? Dat lees ik nergens terug
Ik rij ook regelmatig met een wijntje op, de toegestane hoeveelheid wel te verstaan
nontie schreef:Heleennn schreef:quote="nontie"]
Tja in Belgie nemen ze het niet zo nauw met alcohol achter het stuur.
Verder vind ik het ook niet slim van het meisje om geen reflecterend materiaal te dragen (of een simpel fietslampje).
Maar beide zitten fout. Hoop dat het meisje goed hersteld en de schrik te boven komt!
De grap van de dag. Lekker hoor, je woont niet eens in België maar weet wel dat wij dronken achter het stuur kruipen? Tuuurlijk
Xanthippe schreef:Collie2008 schreef:Wie zegt dat de bestuurder dronken was? Ook met de toegestane promillage in je bloed heb je GEdronken. Dus wie weet had de bestuurder 1 biertje gedronken die avond bij zijn ouders (of whatever). Of heeft die bestuurder echt veel te veel gedronken? Dat lees ik nergens terug
Ik rij ook regelmatig met een wijntje op, de toegestane hoeveelheid wel te verstaan
Zijn rijbewijs werd meteen afgenomen, dus dan mag je er wel vanuit gaan dat hij over de grens zat.
Dan lijkt het me dat je inderdaad wel kan spreken over beschonken dan wel echt dronken. Oftewel teveel nontie schreef:Het feit dat je je aangesproken voelt zegt meer over jou dan over mij. Dat ik niet in Belgie woon betekent toch niet dat ik er niets van weet? Lekker makkelijk hoor, uitgaan van een woonplaats.
Bedoel toch niet gelijk dat alle Belgen het doen. Sjonge jonge beetje op je teentjes getrapt?
Zoe_97 schreef:Percy schreef:Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
In Nederland mag dit gewoon maar hier dus echt niet. Ga verder niet speculeren over hoe of wat want dat is niet aan mij maar het klopt allemaal niet helemaal.
Doet dat er wat toe? Nee, niet mijns inziens. Een paard heeft de dood gevonden en een meisje is zwaar gewond. Alleen maar verliezers.
dat is niet waar. Als ze gewoon haar A brevet gehaald heeft (kan vanaf 12), dan mag ze gewoon de straat op met paardlief.
Bron: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/and ... /plichten/Citaat:Leeftijd
Om als ruiter op de openbare weg te mogen komen moet u tenminste 14 jaar oud zijn. Kinderen vanaf 12 jaar mogen paardrijden op de openbare weg op voorwaarde dat een volwassene hen begeleidt.
Zoe_97 schreef:Judith_ schreef:Rustig.. zo druk maken over iets os slecht voor je hart.
zou je hetzelfde verkondigen als ze in plaats van belgen turken of marokanen had gezet? Dan zou iedereen het rasistisch vinden, maar omdat het over belgen gaat moeten wij dat ons ineens maar laten zeggen? tuurlijk joh.
Zoe_97 schreef:Percy schreef:Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
dat is niet waar. Als ze gewoon haar A brevet gehaald heeft (kan vanaf 12), dan mag ze gewoon de straat op met paardlief.
TanteFlavie schreef:Zoe_97 schreef:Percy schreef:Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
Die brevetten zijn bij ons in België nog steeds géén verplichting in de wet. Gelukkig is het in vele manèges een vereiste om buitenritten te mogen maken...Bron: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/and ... /plichten/Citaat:Leeftijd
Om als ruiter op de openbare weg te mogen komen moet u tenminste 14 jaar oud zijn. Kinderen vanaf 12 jaar mogen paardrijden op de openbare weg op voorwaarde dat een volwassene hen begeleidt.
In ieder geval, dit is een spijtig ongeval. Ik weet dat ik nu de woede van héél wat mensen op mijn hals ga halen... maar als 14-jarige alleen de baan op met een paard.... OK in de bossen, in het veld, ... maar het verkeer in... Sommige 14-jarigen kunnen het verkeer niet echt meteen "juist" inschatten...
Véél sterkte aan de familie en die bestuurder, alcohol achter het stuur is "not done", in geen enkel geval...
Zoals Zoë schreef, hier zijn alleen maar verliezers....
petraaken schreef:Zoe_97 schreef:[quote="Percy"
Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
[/quote
maar niet in haar uppie. Enkel onder begeleiding van iemand van 21.