Paard overleden na aanrijding met auto

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Buuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:25

Met alcohol dronken in je auto stappen, das moord met voorbedachte rade...
Echt...kansloos...

Een meisje van 14, zwaargewond in het ziekenhuis rijden, god weet hoe die de rest van haar leven kan doorbrengen...
Geen verlichting is niet handig, maar zij is 14, ben je nog niet altijd even handig nee...

Maar ff heel bot, ik rij elke dag van stal over polderweg in pikke donker naar huis, als ik alles wat niet goed verlicht was , raak had gereden...waren dat er nogal wat. Maar das het verschil..ik ben nuchter, en dus zijn mijn reactie vermogens in orde. Klaar.

Nooit meer een rijbewijs. Echt...ik kan hier heel heel heel boos om worden....

pillow

Re: Dronken bestuurder botst op ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:43

Hier lopen nu twee topics over, niet zo handig

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-15 22:54

Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
In Nederland mag dit gewoon maar hier dus echt niet. Ga verder niet speculeren over hoe of wat want dat is niet aan mij maar het klopt allemaal niet helemaal.

Doet dat er wat toe? Nee, niet mijns inziens. Een paard heeft de dood gevonden en een meisje is zwaar gewond. Alleen maar verliezers.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:02

Percy schreef:
Misschien niet handig maar hier in België mag je niet alleen de weg op met een paard met je 14 jaar.
In Nederland mag dit gewoon maar hier dus echt niet. Ga verder niet speculeren over hoe of wat want dat is niet aan mij maar het klopt allemaal niet helemaal.

Doet dat er wat toe? Nee, niet mijns inziens. Een paard heeft de dood gevonden en een meisje is zwaar gewond. Alleen maar verliezers.

dat is niet waar. Als ze gewoon haar A brevet gehaald heeft (kan vanaf 12), dan mag ze gewoon de straat op met paardlief.

Collie2008

Re: Dronken bestuurder botst op ruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:06

Wie zegt dat de bestuurder dronken was? Ook met de toegestane promillage in je bloed heb je GEdronken. Dus wie weet had de bestuurder 1 biertje gedronken die avond bij zijn ouders (of whatever). Of heeft die bestuurder echt veel te veel gedronken? Dat lees ik nergens terug

Ik rij ook regelmatig met een wijntje op, de toegestane hoeveelheid wel te verstaan

nontie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:18

Heleennn schreef:
nontie schreef:
Tja in Belgie nemen ze het niet zo nauw met alcohol achter het stuur.
Verder vind ik het ook niet slim van het meisje om geen reflecterend materiaal te dragen (of een simpel fietslampje).

Maar beide zitten fout. Hoop dat het meisje goed hersteld en de schrik te boven komt!

De grap van de dag. Lekker hoor, je woont niet eens in België maar weet wel dat wij dronken achter het stuur kruipen? Tuuurlijk ;)

Het feit dat je je aangesproken voelt zegt meer over jou dan over mij. Dat ik niet in Belgie woon betekent toch niet dat ik er niets van weet? Lekker makkelijk hoor, uitgaan van een woonplaats.
Bedoel toch niet gelijk dat alle Belgen het doen. Sjonge jonge beetje op je teentjes getrapt?

Xanthippe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:25

Collie2008 schreef:
Wie zegt dat de bestuurder dronken was? Ook met de toegestane promillage in je bloed heb je GEdronken. Dus wie weet had de bestuurder 1 biertje gedronken die avond bij zijn ouders (of whatever). Of heeft die bestuurder echt veel te veel gedronken? Dat lees ik nergens terug

Ik rij ook regelmatig met een wijntje op, de toegestane hoeveelheid wel te verstaan

Zijn rijbewijs werd meteen afgenomen, dus dan mag je er wel vanuit gaan dat hij over de grens zat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:28

nontie schreef:
Heleennn schreef:
quote="nontie"]
Tja in Belgie nemen ze het niet zo nauw met alcohol achter het stuur.
Verder vind ik het ook niet slim van het meisje om geen reflecterend materiaal te dragen (of een simpel fietslampje).

Maar beide zitten fout. Hoop dat het meisje goed hersteld en de schrik te boven komt!

De grap van de dag. Lekker hoor, je woont niet eens in België maar weet wel dat wij dronken achter het stuur kruipen? Tuuurlijk ;)

Het feit dat je je aangesproken voelt zegt meer over jou dan over mij. Dat ik niet in Belgie woon betekent toch niet dat ik er niets van weet? Lekker makkelijk hoor, uitgaan van een woonplaats.
Bedoel toch niet gelijk dat alle Belgen het doen. Sjonge jonge beetje op je teentjes getrapt?[/quote]
wil jij nu eens stoppen belgen zwart te maken in dit topic? bij jullie is dat drinken net zo erg hoor! tenzij je dit met wetenschappelijk onderbouwde gegeves kan tegenspreken?

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 08:39

Xanthippe schreef:
Collie2008 schreef:

Zijn rijbewijs werd meteen afgenomen, dus dan mag je er wel vanuit gaan dat hij over de grens zat.

Ohhh die heb ik dan over het hoofd gezien :+ Dan lijkt het me dat je inderdaad wel kan spreken over beschonken dan wel echt dronken. Oftewel teveel

Los van dat vind ik het schandalig dat er ouders zijn die het toestaan dat hun 14 jarige dochter met paard in het donker rijd. Ik vind het echt levensgevaarlijk en heb al zoveel ongelukken gezien en gehoord ook in mn zeer naaste omgeving. Snap dat je niet overal bij kan zijn als ouders en dat kids doen wat ze willen, maar toch

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:36

14 of niet, meiske had verlichting moeten hebben. En een A brevet. Als ze nier snugger of verstandig genoeg is om daar aan te denken heeft ze niks te zoeken op de baan zonder begeleiding. Helaas heeft ze wel op een heel harde manier haar les moeten leren... haar lieveling heeft het leven er bij gelaten... Maar dat maakt de auto-mobilist nog geen monster... Het is gewoon een vreselijk ongeval.
Beide zijn fout, niet enkel de auto-mobilist. En eh, zo laag zijn die boetes hier in België niet hoor.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 15:50

nontie schreef:
Bedoel toch niet gelijk dat alle Belgen het doen. Sjonge jonge beetje op je teentjes getrapt?

Het feit dat ik me aangesproken voel zegt over mij dat ik een Belg ben ja. Want daar heb je het toch over, of niets soms? Wat bedoel je nou met 'Dat zegt meer over jou dan over mij.'? Dat ik wel dronken achter het stuur zou kruipen? En ja, ik ben op mijn tenen getrapt, je gaat dingen lopen veralgemenen die niet eens waar zijn. Vind je het gek dan?

Anoniem

Re: Paard overleden na aanrijding met auto

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:06

Rustig.. zo druk maken over iets os slecht voor je hart.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:34

Judith_ schreef:

zou je hetzelfde verkondigen als ze in plaats van belgen turken of marokanen had gezet? Dan zou iedereen het rasistisch vinden, maar omdat het over belgen gaat moeten wij dat ons ineens maar laten zeggen? tuurlijk joh.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 17:51

Zoe_97 schreef:
Percy schreef:

dat is niet waar. Als ze gewoon haar A brevet gehaald heeft (kan vanaf 12), dan mag ze gewoon de straat op met paardlief.

Die brevetten zijn bij ons in België nog steeds géén verplichting in de wet. Gelukkig is het in vele manèges een vereiste om buitenritten te mogen maken...

Citaat:
Leeftijd

Om als ruiter op de openbare weg te mogen komen moet u tenminste 14 jaar oud zijn. Kinderen vanaf 12 jaar mogen paardrijden op de openbare weg op voorwaarde dat een volwassene hen begeleidt.
Bron: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/and ... /plichten/

In ieder geval, dit is een spijtig ongeval. Ik weet dat ik nu de woede van héél wat mensen op mijn hals ga halen... maar als 14-jarige alleen de baan op met een paard.... OK in de bossen, in het veld, ... maar het verkeer in... Sommige 14-jarigen kunnen het verkeer niet echt meteen "juist" inschatten...

Véél sterkte aan de familie en die bestuurder, alcohol achter het stuur is "not done", in geen enkel geval...

Zoals Zoë schreef, hier zijn alleen maar verliezers.... |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 18:14

Ik vindt ook dat de ouders verschrikkelijk gefaald hebben.
Het is niet voor niks dat je minimaal 16 jaar moet voordat je met een bromfiets in verkeer mag rijden.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-15 19:19

Zoe_97 schreef:
Judith_ schreef:

zou je hetzelfde verkondigen als ze in plaats van belgen turken of marokanen had gezet? Dan zou iedereen het rasistisch vinden, maar omdat het over belgen gaat moeten wij dat ons ineens maar laten zeggen? tuurlijk joh.

Precies dit ja! Helemaal waar, meer kan ik niet toevoegen ;)

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:02

Zoe_97 schreef:
Percy schreef:

maar niet in haar uppie. Enkel onder begeleiding van iemand van 21.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:06

TanteFlavie schreef:
Zoe_97 schreef:
Percy schreef:

Die brevetten zijn bij ons in België nog steeds géén verplichting in de wet. Gelukkig is het in vele manèges een vereiste om buitenritten te mogen maken...

Citaat:
Leeftijd

Om als ruiter op de openbare weg te mogen komen moet u tenminste 14 jaar oud zijn. Kinderen vanaf 12 jaar mogen paardrijden op de openbare weg op voorwaarde dat een volwassene hen begeleidt.
Bron: http://www.belgium.be/nl/mobiliteit/and ... /plichten/

In ieder geval, dit is een spijtig ongeval. Ik weet dat ik nu de woede van héél wat mensen op mijn hals ga halen... maar als 14-jarige alleen de baan op met een paard.... OK in de bossen, in het veld, ... maar het verkeer in... Sommige 14-jarigen kunnen het verkeer niet echt meteen "juist" inschatten...

Véél sterkte aan de familie en die bestuurder, alcohol achter het stuur is "not done", in geen enkel geval...

Zoals Zoë schreef, hier zijn alleen maar verliezers.... |(

Hé sinds wanneer mag je als 14 jarige alleen op de weg? Toen ik mijn brevetten aflegde en zo lang geleden is dat ook nog niet mocht dat pas vanaf 16.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:22

petraaken schreef:
Zoe_97 schreef:
[quote="Percy"

[/quote

maar niet in haar uppie. Enkel onder begeleiding van iemand van 21.

Dat met begeleiding is als ze geen ruiterbrevetten had.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:27

Vind dat maar een kromme redenering eigenlijk maar ja het zou België niet zijn.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:12

Hoe het ook zij. Ze had sowieso verlicht moeten zijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:25

beiden waren in dit geval fout..

ik denk dat het hier wel een verschil tussen belgisch en Nederlands taalgebruik is..

Want in Nederland volgt na 'had gedronken' al snel de conclussie was dronken en daarmee zou 15 dagen het rijbewijs kwijt wel heel minimaal zijn (dan volgt er al snel strafvervolging met een ongeluk met dit soort gevolgen).

ik ga er vooralsnog vanuit dat dit koppel net te veel blies om nog te mogen rijden en daarmee het rijbewijs is ingevorderd voor de duur van het onderzoek. (vind het uberhaupt van de zotte om met 1 druppel op achter het stuur te kruipen, maar helaas is een aantal glaasjes toegestaan. van mij mogen ze gewoon 0 aanhouden).. maar dat neemt niet weg dat onverlicht aan de verkeerde kant van de weg wel heel ongelukkig is om te rijden. Zelfs als je als automobilist niets op hebt is het dan lastig om iets of iemand te spotten in het donker.. zeker als er ook nog sprake zou zijn van donkere kleding/donker paard en bijvoorbeeld bomen langs de kant van de weg.

ben er ooit zo'n meiske tegen gekomen op een dijkweg met bomen.. ook met dit soort weer, richting herfst.. ik schrok mij een ongeluk, bijna letterlijk, want ik gooide uit pure schrik mijn stuur om en kon zelf net voorkomen dat ik op een boom klapte.. meisje had winddichte herfstjas aan, donker.. reed op een donker paard, half in de berm waar in de wind de bomen donkere schaduwen wierpen.. ik zag haar pas op een paar meter afstand. Nog altijd schrik ik van een bewegende schaduw in het duister hierdoor als ik auto rijd, wat zeer zeker geen zekerdere autorijder oplevert.

hoop ook dat iedereen die in de schemering of later rijd, door dit artikel op het hart wordt gedrukt om vooral zichtbaar te zijn als je in het donker over de weg, of vlak langs de weg wilt rijden. (voor het andere deel, ook al mag het, alle glaasjes laten staan is altijd een betere keuze).

ik wens het meisje heel veel sterkte met dit verlies. maar ook de automobilist met het verwerken zo'n hevig ongeluk. hoop voor beide zijden dat ze nooit meer de situatie opzoeken waarin een verhoogde kans op een ongeluk ligt en waarschijnlijk denken 'zoiets zal mij nooit overkomen'.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:27

Hij had wel positief geblazen maar met hoeveel heb ik nergens kunnen vinden. :)

Mioux

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 10:40

Ik heb niet alles gelezen van dit topic, maar ik vind dat beide fout waren.

Met een drankje op achter t stuur moet gewoon veel harder bestraft worden. Elke meting waar alcohol positief in voor komt zouden ze gewoon rijbewijs moeten afnemen en een dikke boete en direct cursus erachteraan. Ben ik misschien voor sommige overdreven in, maar ik zie wat er kan gebeuren met alcohol achter t stuur, kennisje met het gezin is aangereden/van de weg gereden op de snel weg en ik vind gewoon als je rijd moet je niet drinken punt.

Het meisje had vind ik niet alleen over de weg moeten gaan met 14 jaar, en zeker niet zonder verlichting en reflectoren.

XcourtneyXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-15 16:58

Ja beide fout vind ik ook,
wel erg!