Droompony gevonden maar dan....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Re: Droompony gevonden maar dan....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-15 19:49

Kan de pensioenpony eventueel naar een goedkopere stalling?

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-15 05:06

Ja daar zijn we wel naar aan het kijken maar dat er op zijn minst nog rond de €350 aan stalgeld uitgaat in de maand.
Tel daarbij twee paarden op die bekapt moeten worden, is €50 in de 6 weken.
Voor de pensioenpony komen daar extra voer en supplementen bij, van zo'n €30 in de maand.
Hooi kopen wij los en kost €45 in het kwartaal.
En dan heb ik het nog niet over 4 tot 5 rijlessen in de week, paardrijspullen, dierenartskosten (pensioenpony heeft afgelopen 4 maanden al ruim €1000 aan da gekost)
Dus op jaarbasis meer dan €6000 tot €7000.
Mijn man vond dat we daar ook leuk de hypotheek mee konden aflossen.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 05:26

elke zes weken bekappen is bij de meeste niet nodig, en zo vaak lessen is ook geen noodzaak toch, kijken wat goedkoper kan en dan overleggen met je man

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-15 09:15

Helaas gaan de meeste kosten gewoon door naast de hypotheek ;)
Maar neemt niet weg dat thuis natuurlijk enorm leuk!

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 06:49

Nou mijn man had uitgerekend dat we zonder paard (dus ook zonder pensioenpony), de hypotheek binnen 5 jaar hadden kunnen aflossen (wels met nog wat andere middelen maar goed).
Maar ja de pensioenpony gaat ook niet meer weg nu. We hebben die ruim 2 jaar geleden overgenomen van de manege omdat zij mijn dochter weer het vertrouwen in zichzelf en paarden teruggaf na een hoop ellende met andere pony's. Ook mijn jongste is begonnen met op haar te rijden. Heb haar toen voor €300 overgenomen en ja ze heeft inmiddels veel meer gekost (financieel), maar ook veel meer opgeleverd (emotioneel). Mensen op stal begrijpen niet dat we haar nog aanhouden maar wij willen haar gewoon een goede oude dag geven. Het is geen kledingstuk dat je weggooit omdat je het niet meer draagt.
Maar goed, we wachten nu eerst af want de andere gegadigden voor de pony doen. Mochten zij hem niet willen dan wil ik eerst in overleg gaan met onze dierenarts betreffende de peesblessure en mogelijke risico's. Ik vind het te veel geld voor een pony met een bemerking.

O, wat de lessen betreft: wij rijden met zijn drietjes. Mijn zoontje 1 tot 2 keer per week, ik 1 tot 2 keer per week en mijn dochter rijdt 4 keer, waarvan 1 keer carrousel. Dus ja dat tikt wel aan.

eldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 07:06

Een goede, brave pony is wel wat waard. Toch vind ik het bedrag ook erg hoog eerlijk gezegd. Maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken en wil daar niet over oordelen. Let er goed op dat brave ponies makkelijk gekocht worden, maar dat het moeilijk is ze braaf te houden. Daar bedoel ik mee dat als jullie niet zo goed kunnen rijden als de huidige ruiter de kans groot is dat de pony zijn grenzen op gaat zoeken. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar jullie zullen niet de eerste zijn die hierdoor het plezier in het rijden kwijt raken. Ik zou dus wel jullie instructrice mee nemen, die weet wat jullie (aan)kunnen.

Gooiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 11:23

eldie schreef:
Een goede, brave pony is wel wat waard. Toch vind ik het bedrag ook erg hoog eerlijk gezegd. Maar ik kan niet in jullie portemonnee kijken en wil daar niet over oordelen. Let er goed op dat brave ponies makkelijk gekocht worden, maar dat het moeilijk is ze braaf te houden. Daar bedoel ik mee dat als jullie niet zo goed kunnen rijden als de huidige ruiter de kans groot is dat de pony zijn grenzen op gaat zoeken. Daar hoeft niets mis mee te zijn, maar jullie zullen niet de eerste zijn die hierdoor het plezier in het rijden kwijt raken. Ik zou dus wel jullie instructrice mee nemen, die weet wat jullie (aan)kunnen.

Als aanvulling hierop wil ik ook meegeven dat ook de veranderende huisvesting van de pony zijn gedrag enorm kan beïnvloeden.
Ik weet niet hoe de pony nu staat, maar als hij nu 24/7 buiten staat en super braaf is, kan hij wanneer hij op een pensionstalling waarbij bijna geen mogelijkheid is om buiten te staan met soortgenootjes, en dus veelal alleen op stal staat (vooral vaak tijdens wintermaanden) kunnen de allerliefste pony's zomaar veranderen in draakjes....

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-15 11:47

Pony is verkocht. Maar wij hadden het toch niet gedaan vanwege zijn pees. Het risico is me toch te groot. Zeker omdat mijn dochter ook graag springt.
De pony stond de gehele dag op stal. Wij hebben mogelijkheid tot weidegang.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-15 14:33

Bedankt voor de update, succes met verder zoeken!

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-15 13:36

Wendy Plomp heeft een superleuke pony te koop staan op haar fb, geen idee wat het diertje kost maar bloedmooi diertje om te zien. (Vind ik dan)

Is zadelmak gemaakt en toen weinig mee gedaan, nu sinds kort weer opgepakt. Rijfotos zien er fijn uit. Weet dat bij Wendy het vooral belangrijk is dat ze goed terecht komen (denk niet dat ze m onder je neus weg zou doen als je er over nadenkt omdat n ander m gelijk mee wil nemen, zeker niet als ze een goede klik voelt)

Afbeelding

Afbeelding