Ze wordt oud....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jepsica

Re: Ze wordt oud....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:43

Hey Mirzam wat fijn dat je er al 20 minuten op mag stappen.

Zensation loopt nog niet goed. Over 3 weken moet ik weer terug. Het is dus nog even spannend en afwachten.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-15 16:57

Jeetje, dat is minder goed nieuws.. Ik duim heel hard!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 17:01

Goh Jepsica, ik heb gehoord van een prachtige 7 jarige hengst in de bloei van zijn leven, heeft ook een cyste in zijn hoef. Advies is in laten slapen maar daar kan de eigenaresse nog niet aan. Ik heb haar geattendeerd op dit topic.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-15 11:38

Nonny gaat inmiddels in stap goed. We hebben een klein stukje gedraafd en dat is vele malen beter dan het was, maar zeker nog niet zuiver. Of dat nu nog gaat verbeteren durf ik niet in te schatten.. Anders blijven het lekker stapritjes..

YvvvWedg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-15 11:40

Sterkte, hopelijk knapt ze toch nog op..

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 11:12

Goede nieuws! We hebben al drie keer een rondje kunnen draven, of drie verschillende dagen waarbij ze recht was!

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 11:08

MirZam wat super goed nieuws zeg. Super fijn.

Hoe gaat het nu?

Die van mij uiteindelijk toch op de box gezet en alleen aan de hand gestapt omdat ze buiten echt veel te druk was. Haar hoefgewricht is 7 weken geleden ingespoten en ze staat op Corleone ijzers.
Ik mag er vanaf nu 30 min op stappen en paar minuten draven. Over 6 weken moet ik weer terug naar de kliniek.

Hoe gaat het bij jullie? Zijn jullie al aan het opbouwen. Hebben jullie gehad dat jullie paard slechter werd toen jullie gingen opbouwen?

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 11:09

Wij zaten tot gisteren nog steeds op een half uur stappen en een rondje linksom en een rondje rechtsom draven, maar ook meer omdat ik niks wil forceren en we hier gezien haar leeftijd al heeeeeel blij mee zijn.
Gisteren heb ik rechtsom twee rondjes gedraafd, dat deed ze goed. ze zal misschien wel wat spierpijn hebben, heb wat gymnastiek oefeningen gedaan, dat is goed voor haar zegt de osteopaat. wat wijken en schoudervoor, in stap allemaal.. Mijn bijrijdster rijdt haar voornamelijk, maar die is daar niet zo in thuis, dus dat was nu de eerste keer.

Maar die van jou is nu dus ook weer recht als ik het goed begrijp? alleen even spannend of het met opbouwen goed blijft gaan?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-15 14:24

MirZam logisch dat je hier al heel blij mee bent. Hopelijk blijft het zo goed gaan.

Die van mij loopt nu inderdaad goed. Nu rustig aan opbouwen tot 3 minuten draf en dan over 6 weken weer naar emmeloord.

Succes met je paardje.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-15 14:48

Fijn ook dat die van jou nu iig goed gaat! geeft toch weer hoop.
Ik zal duimen dat het ook met opbouwen goed blijft gaan.

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-16 08:53

Hey MirZam hoe gaat het nu?

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 09:25

Hey! Het gaat verbazingwekkend goed eigenlijk! Niet meer het niveau van vroeger, maar we kunnen een half uur rijden, met op beide kanten een rondje draf en rechtsom een volte in galop! Meer dan we nog hadden verwachten en we genieten volop!

Hoe gaat het bij jou?

jepsica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:50

Hey wat super zeg. Wat een goed nieuws en wat fijn.
Ik ben vorige maandag weer op de kliniek geweest. Dierenarts was erg tevreden.
Ze doet het goed op de corleone ijzes. We morgen nu opbouwen naar een kwartier draf en wat galop werk.
Over 5 weken de dierenarts bellen hoe het gaat.
Dus ook hier gaat het erg goed.

MirZam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 11:41

Nou inderdaad!

Moet bekennen, dat we dit voor Nonny al top vinden en niet heel veel verder zullen uitbreiden.. miss nog wat mee draf, maar een kwartier draven zal het niet meer worden denk ik, maar dat geeft niet..

Super dat die van jou ook de goede kant op gaat zeg!