[VOLG] Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 00:06

Vervelende wond maar ik heb erger gezien dat weer goed is gekomen :)
Rauwe honing of honing zalf werkt wonderen. Ik heb meerdere grote wonden behandeld (paarden en koeien) en behandel altijd met honing.

Beterschap!

othelloster

Re: Een nachtmerrie wordt werkelijkheid.. Othello...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-15 06:42

Dankjewel iedereen! Ik zal iedere dag even een update geven over hem hoe het gaat

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-15 09:23

Honingzalf van Mesitran is echt een aanrader voor zo een wond.
Kijk maar eens op de website van veterinairewondzorg.nl

Verleden jaar had mijn paard een serieuze wonde aan de hoefballen, gehecht moeten worden...
Behandeld met Mesitran en ik stond versteld hoe snel de genezing ging.

Succes in ieder geval !!!
Komt vast wel goed

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 09:26

Bedankt voor je reactive,
even een update over Othello het gaat niet erg goed, de wond gaat opzicht niet snel maar hij zelf gaat niet goed, niks willen eten, en alleen maar stress, dierenarts komt nu nog 2 dagen om hem te spuiten met pencilinne, en donderdag overleggen wat we met hem gaan doen, want dit is niet meer paardwaardig momenteel, graatmager en het dier is oververmoeid, en hij heft een maatje naast zicht, onbeperkt hooi, gras, slobber, musli, kalmeringsmiddel, zware pijnstiller, onstekingsremmer en antibiotica en nog is het momenteel waardeloos, we gaan hem verhuizen naar een andere plek, waar hij kan buitenlopen op een paddock van 10 bij 10 zodat hij buitenkomt, zijn laatste redmiddel want momenteel gaat niet goed
donderdag overleggen met de dierenarts hoe we het verder gaan doen, want op deze manier gaat het echt niet

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:32

Jeetje wat een ellende, hopelijk werkt de verhuizing en wens je veel sterkte met Othello!

whitneyvdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:34

jeetje heel erg veel sterkte met Othello

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 10:02

Dankjewel meiden!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:09

Jeetje wat een pech ......succes; hopelijk knapt hij nog op

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:10

Sterkte

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:27

Wat naar dat hij zoveel stress heeft en niet wil eten. Zou het kunnen dat hij door alle medicatie en de stress een maagzweer heeft ontwikkeld waardoor eten hem niet meer interesseert? Ik hoop voor jullie dat de verhuizing goed gaat uitpakken en dat hij zich daar beter op zijn plek voelt. Heel veel sterkte ermee hoor!

Iruss94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:31

Jet schreef:
Als je paard op stal echt druk blijft kan je ook aan de DA vragen of hij "muisjes" mag hebben. Dit is een beetje een sufmaker die lijken op de gele muisjes van de gekleurde hagelslag die je op je brood kon doen. Door een klein beetje slobber en ze eten het zo op. Ze zijn een tijd verboden geweest, maar of dat nog zo is weet ik niet. Vetranquil is een merknaam ervan.

Vetranquil is nog steeds verboden gelukkig! Het probleem bij dit product is dat het dier mentaal alles mee krijgt maar niet kan meer goed kan bewegen. Waardoor de stress 10x zo erg word.

Het is als het zelfde als dat ze 10 spinnen in de kamer los laten maar ze hebben je wel vast gebonden want anders sta je niet stil.

Misschien domosedan gel? Ik weet niet precies wat de werking hier van is. Maar dit verkopen we wel bij ons in de praktijk.

Sterkte ts! Hoop dat alles goed komt.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:39

othelloster schreef:
Hij heeft in total 8 spuiten gehad, pencilienne, antibiotica, pijnstiller en onstekingsremmer, heeft het breedste gekregen wat hij mag krijgen als het gaat om pijnstiller, antibiotica, onstekingremmer en pencilienne

Maar krijgt hij nu nog pijnstillers? Metacam of iets dergelijks? Zou hij niet beter af zijn op de kliniek?

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:17

Wat naar! Ook meegemaakt schrok me rot zo erg afgevallen. . Pijn doet heel veel.. hopelijk knapt ie op oo zijn nieuwe plek!

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 12:13

het zou best kunnen dat hij een maagzweer heeft, hij is een luchtzuiger en is daar nu ook erg veel mee bezig, een aanwijzing dat hij stress ervaart, ja hij krijgt pijnstillers .
die muisjes krijgt hij momenteel ook, het halt de scherpe randjes van het rondjes lopen in de stal er af maar dat is ook maar tijdelijk, donderdag bespreken wat we gaan doen, mijn moeder wilt zekerheid hebben over zijn levenskwaliteiten, dus afwachten wat het wordt

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 12:37

wat zielig...Heeft de dierenarts het kunnen hechten?Wat een rotplek.Grote kans op wildvlees daar,helemaal als hij zo rond blijft lopen.
Een paard met een maagzweer moet je eigelijk geen biks of muslie geven.Maar goed,hij moet iets eten,hij is volgens mij zelden op goed gewicht geweest :7

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 13:11

Afgelopen tijd ging het goed met hem, maar nu gaat het gewoon slecht, ja het is gehecht, 4 doosjes hechtdraad verder maar het is bijna volledig dichtgehecht, een open plek aangezien dat niet gehecht kon worden, hij kreeg onbeperkt hooi maar dat at hij al helemaal niet, het voer verandert naar voordroog eet hij het ook niet, op advies van de da

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 13:13

Afbeelding
Een foto van gisteren

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:17

tja,hij is redelijk schraal...heb je een deken voor hem voor de winter?

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 13:18

Ja dat hebben we voor hem

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:21

hij kan wel een beetje grazen zo...hopelijk knapt hij op.Je moet het even de tijd geven.
Het is wel veel werk een paard wat de hele dag op stal moet staan...af en toe wandelen,stal schoonmaken.Verband verwisselen.

Swift

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 13:24

Wat naar, heel veel sterkte voor jou en voor je paardje natuurlijk.
Kan zijn luchtzuigband er niet af? Dan zal hij (meer) gaan zuigen maar door het luchtzuigen maakt hij ook endorfine aan wat hem een prettig gevoel geeft en wellicht kan helpen om te kalmeren.
Ik zou ook zeker uit gaan zoeken of hij wat ondersteunends voor zijn maag kan krijgen, luchtzuigers hebben vaak maagproblemen en alle medicatie maakt de maagpijn waarschijnlijk alleen maar erger.

othelloster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 13:56

dat grasveld wordt komende dagen gemaaid, maar hij gaat naar een andere plek waar hij kan grazen op stukje van 10 bij 10, met een schuilstal er aan vast, daar krijgt hij hooi in gevoerd,
da zei dat we de luchtzuigband om moeten laten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:01

een luchtzuigband is achterhaald...maar dat roepen we in ieder topic...al een aantal jaren.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:05

geerke schreef:
een luchtzuigband is achterhaald...maar dat roepen we in ieder topic...al een aantal jaren.

jij roept dat in ieder topi, maar je neemt ook van niemand aan dat in sommige gevallen zo'n ding wel werkt --'
Mijn paard is aren verwaarloost en in een stl opgeloten. Toen die bij mij kwam bleef die luchtzuigen terwijl de stress factoren weg waren. He hem een winter met ene luchtzuigband gehad en nu kan ik hem gewoon zonder band ofzo binnen zetten zonder dat hij gaat zuigen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 14:06

geerke schreef:

Eens!