[VOLG] Bambi! Van zakje botten met super karakter! Naar..

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:24

jeetje wat ziet die er uit zeg, ik ben heel benieuwd hoe je merrietje ontpopt en straks weer een mooie pony word

xAnthea

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:25

Wauw, respect voor je hoor! Het lijkt me een hele lieve pony :)
Veel succes en ik hoop dat ze snel op knapt :D

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:25

Ach arm ding. Wat zag ze eruit zeg. Wat een verschil al met de 1ste foto's en de laatste, haar hele uitstraling is al positief veranderd.

Super dat jullie haar hebben kunnen kopen en een 2de kans geven +:)+ Wat boft ze dat ze bij jullie is gekomen.

Ik ben benieuwd hoe ze op gaat knappen. Ik ga het zeker volgen.

ziamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:27

Ach god wat een lieve oogjes zeg.. Hoop dat ze een heel fijn huisje krijgt bij jullie en goed opknapt!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:27

Bentee schreef:
Geweldig dat je dit doet! Maar ik vraag me wel af waarom er op die markt niet gecontroleerd word op dierenwelzijn... Dat is toch wettelijk bepaald dat dat moet gebeuren of zit ik fout?

Ik blijf je topic volgen! Ben heel benieuwd hoe ze opknapt :)

En wil je als markt nou echt geassocieerd worden met eikels die paarden en ponies zo laten aftakelen? Goeie reclame voor je gemeente ook! Kom skeletten kijken in Elst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:28

Normaal reageer ik nooit in dit soort topics, maar TS, je bent een held dat je dit doet. Iemand die ik ken heeft een aantal jaar terug een ponytje weggehaald bij een handelaar dat even mager was. Ding was ook nog eens doodziek, en meer dood dan levend. Ze heeft volgehouden, en door omstandigheden is die pony nadien bij mij terecht gekomen.

Ik kan je verzekeren, de vriendschap die je van zo'n diertje krijgt, die is onbetaalbaar.

Laat ook zeker een smid kijken naar de achterste hoeven, dat zijn gewoon blokvoeten! De tip om dit soort foto's naar de organisatie te sturen is ook een hele goeie.
Ivm die wonde op het hoofd: ik heb ooit een jaarling gehad met soortgelijke wondes. Het beeld dat jouw pony nu heeft had hij ook na enkele weken herstel van een touwhalster dat tot op het bot in het hoofd gesneden was (weliswaar door een ongeluk, niet door verwaarlozing). Hou er dus rekening mee dat dit niet noodzakelijk een schaafwonde is, maar evengoed van iets soortgelijk kan zijn, dus een ingegroeid halster of hoofdstel dat nadien is verwijderd. Hier werd dat toen behandeld met 2x/dag isobetadine gel en dan nog een soort van ontsmettende crème van de DA. Op een klein plekje na zijn die toen helemaal genezen.

*kruipt weer onder meeleesrots*

jessdaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:29

Oh de arme schat! Wat verschrikkelijk om te zien zeg, maar zo ontzettend goed dat jullie haar gaan helpen. Ik hoop voor jullie dat ze niet te veel gezondheidproblemen heeft :(:)

Kelly_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:29

Wat fijn dat ze nu bij jou is! Wij hebben dit vroeger ook wel gedaan met paardjes, helaas lukt het nu niet meer. Ik wens je heel veel succes met Bambi. Wat een schatje!

Ik ga volgen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:30

Wat wordt ik blij van dit topic ! Ben heel benieuwd wat hier onder vandaan gaat komen. Wat super van jullie!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:30

Ik volg! Top dat je haar hebt meegenomen, diertje treft het maar bij jou.
Zit in elk geval een heel lief en eerlijk koppie op!

EliseXJoelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:31

Cowboy55 schreef:
Super gedaan!

Tegelijkertijd denk ik: NIEMAND meer naar de paardenmarkt! Als dit soort hufters geen geld meer kunnen verdienen houden ze er vanzelf mee op! Zijn ze godver nou helemaal van de pot gerukt!

Helaas is dat niet helemaal waar. ze raken ze wel kwijt aan mensen die een pony willen redden.

Ik ga expres niet naar de markt. Omdat ik gewoon geen plek heb en financieel geen 2 paarden kan onderhouden. Hoe graag ik ook zou willen.

Ts. Geweldig dat je dit gedaan hebt. Dit is echt vreselijk voor het beestje. Arm ding. Gelukkig heeft ze jou. Ik volg jullie topic ben benieuwd hoe ze opknapt!!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:32

Och, wat zag ze er uit :n en wat een heerlijk plekje nu. Heb zowaar stiekem even een traantje weg gepinkt. Ik ben heel benieuwd naar het vervolg van Bam(b)i ;)

Mungbean

Re: Bambi! Van zakje botje met super karakter! Naar..(Volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:34

Jeetje dat is wel echt een zielig gevalletje zeg. Wat lief dat jullie haar meegenomen hebben.
Hoe oud is bambi?

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:36

Applaus voor jou en je moeder om dit arme pony'tje te kopen, echt triest dat zo'n dier
zo op de markt gezet mag worden aan de andere kant nu een geluk bij ongeluk omdat
jij haar meegenomen hebt. Heel veel succes en hopelijk komt het weer allemaal goed met Bambi!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:37

Och gossie wat een dun ding! Goed dat ze nu bij jullie is!

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:38

Jeetje... TS wat ontzettend goed dat je haar hebt meegenomen!!!

Pony krijgt nu eindelijk een fijn leven wat ze heeft verdient!

truus1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:41

Je ziet al duidelijk op de foto's dr levenslust in dr ogen weer komen. De eerste foto's heeft ze dat nog maar weinig.

Ik hoop dat je ons blijft bestoken met foto's

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-15 21:43

Wow wat een reacties al :o
Ten eerste, bedankt allemaal! Ik denk dat ik niet anders ben dan jullie, en we allemaal haar zouden hebben willen redden. Ik ben dan ook zeer dankbaar dat ik hier nu ook de mogelijkheid/ middelen toe heb gehad. (alle eer naar mijn mams _/-\o_ )

Wij vonden het ook niet kunnen dat een pony in haar staat op de markt stond. Maar ze was eigenlijk de enige in zo'n slechte staat, en de controleurs kunnen natuurlijk niet 100% alles in de gaten houden. Maar dat zij daar niet zou mogen staan is eigenlijk wel duidelijk.

Morganlefay schreef:
Een advies laat ook even nakijken of je er niet stiekem twee hebt gekocht en of de leeftijd klopt.

Vergeten erbij te zetten, maar dit staat inderdaad ook op het lijstje van wat de dierenarts moet gaan doen ;)

@Pandakaas: Dat is al wat ik hoopte dat men zou denken. Je loopt toch wel met een diertje rond waarbij het woord dierenmishandeling gewoon groot boven staat.

@Cowboy55: Dat is ook de reden dat ik niet meer €50,- wou geven. En tja, wellicht had ik der niet moeten kopen en moedig ik het zo aan. Maar ik denk dat ze zelf met deze keuze blijer is ;-)

@amoj: Achterbenen lijken er inderdaad af en toe wat scheef onder te staan, maar in gang is het gewoon goed. Denk toch echt gebrek aan spier en vlees waardoor het er zo uitziet.

@Varekaj: Klopt, ze heeft flinke bokhoefjes achter. Gelukkig beide gelijk, en nu nog weinig gewicht erop. Maar zodra er genoeg hoef is om wat te kunnen corrigeren gaat er een hele goede hoefsmid bij komen om te kijken of we ook dat kunnen oplossen! Halster zat precies over de plek op de markt, dus wie weet dat het inderdaad daar door ontstaan is.

Pfff... ben even stil van alle reacties, en moet toch ook wel stiekem een traatje weg pinken. Afgelopen 36 uur (minus slaap) ben ik toch wel een beetje geleefd, en komt de harde waarheid wel hard aan. Je snapt de mensheid soms gewoon niet.
Iedereen nogmaals bedankt voor jullie liefdevolle reacties!!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:43

Oh. De blije oogjes van die pony. Daar smelt je toch van. :)

MelissaYM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:44

Heel mooi dat je dit doet! Ben heel benieuwd naar het eindresultaat!

CarinaR

Re: Bambi! Van zakje botje met super karakter! Naar..(Volgtopic)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:48

Och hemel wat heeft dat dier doorstaan.
Wat fijn dat jullie haar een goed thuis kunnen bieden.

Bambixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:52

Wat een schatje zeg, volgens mij wordt dat een heel mooie pony straks als ze weer op orde is.
Goed gedaan, erg mooi om te zien, ik volg!
Veel succes ermee :)

Is het een welshje?
Laatst bijgewerkt door Bambixx op 08-09-15 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:52

Je mag trots op jezelf zijn, echt waar! Hopen dat Bambi als een Bambi door de wei mag springen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:53

Ik ben er van overtuigd dat, mocht ze geen enge ziektes onder de leden hebben, ze helemaal op gaat knappen bij jou/jullie!! +:)+ Ik heb je een pb gedaan.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 21:53

Top dat je dit gedaan hebt. Kun je via haar paspoort nog achterhalen waar ze vandaan komt ?
Laat de dierenarts ook even naar die wond op haar hoofd kijken hij zit precies op een plek waar ook een ontstoken kies kan zitten, deze willen ook wel eens naar buiten komen. Dit kan ook verklaren waarom ze zo mager is.