Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:21

listiglistje schreef:
Ach mij maakt kleur niet uit, als ze maar knap zijn (x factor) en kunnen lopen! :D

Heb zelf een megavos van 1.82 *D
Nog nooit zoveel bekijks gehad op wedstrijden...heel het concourterrein draait zijn nek om 8-)
Hij is ook wel erg knap, stoer en imposant en ook nog eens extra kunnen lopen!

<3
[ [url=m/prRKYl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jouw vos is zeker imposant! Wat een beest! (bedoel ik positief)

Ik heb helemaal niks tegen of met kleur, een klik hebben met een paard, een karakter wat bij je past vind ik veel belangrijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:24

Vos met 4 witte beentjes ook lekker hoog het liefst en dan een bles waar je u tegen zegt , lijkt me wel wat <3

Nessie

Re: Wat hebben sommige mensen toch tegen vossen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:27

Denk dat elk ras / kleur wel liefhebbers heeft en mensen welke het minder mooi vinden. Een koffievos vind ik prachtig, in de lichtere kleuren moet het paard echt veel (hengsten)uitstraling hebben.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:28

In de dressuur is vos misschien niet zo geliefd, maar in de aangespannen sport zie je wel veel vossen hoor! :o Ikzelf vind ze helemaal te gek, veel leuker dan zwarte paarden!

Maar inderdaad, een goed paard heeft geen kleur :) Ik ben op dit moment op zoek naar een C-pony en een vosje zou ik wel gaaf vinden, maar de kans is even groot dat ik met een ander kleurtje thuiskom :=

Bullebeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:30

Blij met mijn stoere vos

Afbeelding

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:31

listiglistje schreef:
Ach mij maakt kleur niet uit, als ze maar knap zijn (x factor) en kunnen lopen! :D

Heb zelf een megavos van 1.82 *D
Nog nooit zoveel bekijks gehad op wedstrijden...heel het concourterrein draait zijn nek om 8-)
Hij is ook wel erg knap, stoer en imposant en ook nog eens extra kunnen lopen!

<3
[ [url=m/prRKYl.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dit is dus een mooie vos, met prachtige uitstraling. Geweldige (donkere) kleur! Snap dat je daar bekijks mee hebt! _/-\o_

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:33

Ik vind vos ook geen mooie kleur, net zoals een schimmel.
En waar kwamen we mee thuis...

Een vos met witte stippen :')

Essxan

Ik heb ook een vos. En vind hem geweldig. Heb ook regelmatig als jury commentaar dat ik een erg leuk paard heb.

Afbeelding

tiwi1969

Het nadeel met een vos is misschien dat niet elke kleur daar mooi op staat, ik blijf het lastig vinden om daar mooie kleuren bij te zoeken en verval als snel in allerlei tinten blauw.

Maar toch ik vind mijn vos prachtig!
Maar ja ik heb dan ook een multi-colour vos
(vos sabino sooty)

Afbeelding

Afbeelding
(gelukkig zijn we allebei al weer flink wat kilo's kwijt ;) )

Overigens vind ik minder multi-colour vossen ook mooi!
Bij een paard kijk ik toch eerst naar de bouw, de beweging en de uitstraling, kleurtje komt later.
Zwarte vind ik alleen mooi als ze niet uitgebleekt zijn door de zon, met een vos heb je daar toch veel minder last van.

Maaike162

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:38

Wat een grappig topic!

Mijn eerste pony was een vos. Daarvoor had ik helemaal niks met vossen, ik was namelijk bang voor alle vossen die ik kende.... Mijn pony is destijds op mijn pad gekomen en ik heb geen moment getwijfeld. Ik was zo stapelgek op hem (ook al was hij een vos haha). En sindsdien vind ik alle vossen geweldig.

Op dit moment rijd ik een reus van 1.75. Ik had helemaal niks met grote paarden maar ik ben helemaal verliefd op deze. Dus ja, dit topic is heel herkenbaar voor mij.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:41

In mijn les zeggen we : koop nooit een vos :+
Niet omdat ze lelijk oid zijn, maar omdat altijd de drie vossen lopen te kloten in de les haha, vooral de merrie vossen :') (1 is er van mij... Natuurlijk haha)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 13:44

Ik had juist dolgraag een vos gefokt, maar nee, een bruine. En niet donkerbruin, maar roodbruin :r Met drie witte benen. En een scheve bles. Erger kon bijna niet.

Maar leuk dat ik hem vind, ondanks zijn kleurtje!

Jindai

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 14:56

tiwi1969 schreef:
Het nadeel met een vos is misschien dat niet elke kleur daar mooi op staat, ik blijf het lastig vinden om daar mooie kleuren bij te zoeken en verval als snel in allerlei tinten blauw.

Daar zeg je wat inderdaad. :+
Ik houd het ook bij blauw, ook in verschillende tinten. Verder heb ik nog zwarte en witte dekjes, de andere gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik dat echt geen gezicht vind. :+

Leuke vossen komen hier voorbij trouwens!

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:01

Jindai schreef:
tiwi1969 schreef:

Daar zeg je wat inderdaad. :+
Ik houd het ook bij blauw, ook in verschillende tinten. Verder heb ik nog zwarte en witte dekjes, de andere gebruik ik eigenlijk nooit omdat ik dat echt geen gezicht vind. :+

Leuke vossen komen hier voorbij trouwens!

Zacht geel is toch ook erg mooi op een vos? Alle tinten groen behalve echt felgroen. Legergroen vind ik zelf heel erg mooi op een vos.
Zo een beetje alles gaat wel, behalve kleuren met rood in: oranje, rood, bordeaux, paars (hangt er net vanaf hoe rood) vind ik allemaal wat minder. En heel felle kleuren vind ik ook niet zo mooi, al kan dat wel bij blauw heb ik zo het idee.

Wij hebben sowieso maar 1 kleur per paard, dus helemaal geen probleem :) De zwarte heeft alles in licht en donkerblauw en de bruine alles in groen. Beide hebben ze harnachement van dezelfde kleur als hun vacht :) Maar cognac op een vos moet ook maar net dat juiste tintje zijn :')

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:03

Puur smaak denk ik, ben zelf ook niet helemaal weg van voskleurige paarden :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:06

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 15:26

Vosjes zijn gewoon leuk! Mijn pony pony was een vosje (New Forest) en haar rare kronkelige bles en de witte randen om haar ogen straalde ze al haar ondeugden al uit. Een heerlijke draak was het!

Wat ik wel moet toegeven is dat ik helemaal niets met schimmels en kwpn-ers := 3x raden wat ik op stal heb staan :+ gelukkig is het geen schimmel :')

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:16

sorry, probeerde een foto van mijn vosje te plaatsen maar lukt niet :(

ola42

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:42

Afbeelding
Zo, ik hoop dat het nu gelukt is, een foto van mijn vos!! Zijn benen zie je niet maar hij heeft 4 witte benen:)

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 18:49

Ik snap het wel hoor, ondanks dat ik zelf een vosse merrie heb (en een zwarte). Iedereen vindt zijn of haar eigen paard de allerknapste en de uitzondering op de regel. :D

Nee mijn hart gaat niet sneller kloppen van de gemiddelde roodvos. Hoe donkerder hoe beter en niet teveel wit op het hoofd. Al helemaaaaal geen bles! Bruine doen het bij mij al helemaal niet en een schimmel zal ik nooit mee thuiskomen. Al heb ik dat laatste volgens mij ook ooit geroepen over vossen. :')

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:07

Haha ik heb hierover ook altijd "ruzie" met mijn dochter (16 jaar). We hebben twee paarden. En appaloosa en een vos. Aangezen de appie echt mijn paard is (en we die al langer hadden) vindt mijn dochter dat de vos van haar is.

Ik vind onze vos, hij heeft geen aftekeningen, en veel andere vossen inderdaad , ja hoe zeg ik dat nou netjes zonder half Bokt! over me heen te krijgen....., een beetje een slungelige uitdrukking hebben. Het is een ontzettend lief paard en rijdt confortabeler dan de mijne maar toch.....

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:23

Ik had een blonde vos, 100% gelders. Prachtig beest was dat. Door hem heb ik een zwak voor vossen en dan speciaal blonde vossen. Het niet populair zijn van schimmels snap ik wel, heel mijn auto zit weer onder de witte haren, en mijn kleding dus ook. Zucht

Afbeelding

xLillith

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:27

Tja, ik hoor juist altijd dat mensen niks met schimmels hebben, maar die van mij is dan wel weer leuk. Hetzelfde met mn Haflinger. Collin is zo leuk! Jammer dat het een Haflinger is...

Iedereen zn eigen ding. :P

NoaHD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:31

toen ik een pony wilde kopen schreeuwde ik altijd: ik koop echt noooit een vos! Ik wil graag een zwarte of donkerbruine.. Raad eens wat ik kocht... :Y)

Afbeelding

Afbeelding

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-15 19:33

Ik hoor heel vaak, Nou van bont hou ik niet, maar deze heeft iets aparts!
Ik hou op mijn beurt niet van vossen (al kan ik sommige heel gaaf vinden) en heb niks met simpele bruine..
Rara wat hier op stal staat... Zwartbont, vosbont en gewoon bruin :+