Ergenissen op stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

AnnickT

Re: Ergenissen op stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:48

Als mensen je spullen pakken zonder te vragen. En het vervolgens ook niet terugleggen.

appelsnoepje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:48

Ik erger me meer aan degene die het allemaal beter weten wat goed is voor het paard van een ander, wat ze bijvoorbeeld moeten geven, waar ze kunnen staan. Paarden bv in de bak laten staan terwijl de persoon zelf dan op dat moment even weg is.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:53

Het enige waar ik me wel eens aan erger is dat ik me af en toe eenzaam voel op stal.
Mijn paard staat op het heerlijkste plekje hier in de buurt, alles wordt voor ons geregeld. Ongelukjes worden gemeld, wonden worden verzorgd, advies wordt gegeven als ik erom vraag, kortom: echt super. Ik hoef alleen maar heen om te knuffelen/poetsen/rijden. Het nadeel is dat er maar 4 paarden kunnen staan. Op dit moment staan er 3, waarvan 1 al 33 is en waarmee niets wordt gedaan en 1 pony waarvan het meisje afhankelijk is van haar moeder en eigenlijk nooit buiten rijdt...

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 20:54

Het halster in de touwen laten hangen waardoor je paard kan verongelukken als je het niet optijd ziet en hij zijn benen erin parkeert.. Dat is echt zo gevaarlijk en niemand wilt dat van me aannemen..

Fehu

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:13

Eigenlijk heb ik geen ergenissen op de stal waar ik nu sta.. Ja, er blijft wel eens mest of rommel liggen maar ja, pak een schep of bezem en het is weer weg :)* Ik ga me daar niet druk overmaken.
Ik sta op een grote stal maar de sfeer is gewoon goed. Er worden veel verschillende disciplines beoefend maar er ontstaan geen clubjes en mensen hebben gewoon een gezonde interesse in wat je doet met je paard. Zonder bemoeizuchtig, oké een enkeling is dat wel, te worden.

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:20

SETEFURII schreef:
Het halster in de touwen laten hangen waardoor je paard kan verongelukken als je het niet optijd ziet en hij zijn benen erin parkeert.. Dat is echt zo gevaarlijk en niemand wilt dat van me aannemen..

Bij ons letten we er inderdaad ook op, liefst het hele halster niet op de grond. Is inderdaad gevaarlijk, en is op de stalling waar een van de paarden heeft gestaan al eens mis gegaan. De moeder van de eigenaar van dit paard is er altijd erg op attend dat je de halsters los maakt van de touwen.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-15 21:22

Gewoon_Sam schreef:
Eigenlijk heb ik geen ergenissen op de stal waar ik nu sta.. Ja, er blijft wel eens mest of rommel liggen maar ja, pak een schep of bezem en het is weer weg :)* Ik ga me daar niet druk overmaken.
Ik sta op een grote stal maar de sfeer is gewoon goed. Er worden veel verschillende disciplines beoefend maar er ontstaan geen clubjes en mensen hebben gewoon een gezonde interesse in wat je doet met je paard. Zonder bemoeizuchtig, oké een enkeling is dat wel, te worden.

Klopt. Ik kom voor mijn paard dat is het belangrijkste. Geen intentie om te gaan verhuizen met d'r. Ze staat er prima heerlijk! En wat je zegt, een enkeling is dat wel, maar dat ligt natuurlijk aan, oor in oor uit. Paardlief is nog altijd het allerbelangrijkste bij mij! :D

Liannetje86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 21:30

Ik moet nu eigenlijk zeggen dat ik geen ergernissen heb. Er loopt vanalles door elkaar (recreatieruiters, wedstrijdruiters) maar het gaat gewoon lekker gemoedelijk. Kan hooguit klagen over het weer ;) Voeren gaat goed, paarden gaan veel naar buiten, verzorging is er super, zoals ik het zelf ook zou doen dus....

Op de andere stallen tjah :$ Ik heb uit frustratie ooit mijn knokkels aan de stal kapot geslagen... Dus zullen we het maar niet over hebben..

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:25

Geen :D

Ik sta bij iemand bij, zij heeft zelf 2 paarden en ik ben de enige pensionklant met 1 paard. Heb altijd de piste voor mezelf alleen, de eigenaresse helpt me wel en we hebben vaak een gezellige babbel maar ze bemoeit zich niet. Daar kan ik nl heel slecht tegen, de enigen die zich mogen moeien zijn mijn lesgevers en mijn beste vriendin, ben niet zo van talloze manieren op 1 paard toe te passen.
Ik sta er nog niet zo lang maar tot nog toe absoluut geen klachten en geen moment spijt gehad dat ik naar daar ben gegaan!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:25

Vroeger kon ik me werkelijk overal aan ergeren. Mensen die hun rommel niet opruimen. Mensen die alles beter denken te weten. Mensen die denken dat ze verschrikkelijk goed kunnen rijden en zichzelf op andermans paard proberen te l*llen terwijl ze nog geen B proef rond zouden kunnen sturen, mensen die steeds advies vragen en er nooit wat mee doen, enz, enz...., wat maakte ik mijn leven daar moeilijk mee zeg..... :x :o :o .
Tegenwoordig kies ik ervoor om me daar niet meer aan te ergeren, al is er sowieso weinig ergernis nu op stal :D .
Op 1 ding na, dat blijf ik tenenkrommend vinden, mensen die hun paard niet als levend wezen zien, maar als fiets. En dan hun paard slaan omdat het dier schrikt, of omdat hij wel eens zou kunnen mesten op een plek waar het opgeruimd zou moeten worden, of.....afijn, ik kan er een ellenlange lijst van maken maar dat is eigenlijk ook totaal zinloos :+

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-15 23:39

Sta op een stal waar iedereen zelf mest, waterbakken vult etc.

Ik kan me soms best ergeren aan personen:
Die een spoor van mest laten slingeren van hun stal naar de mesthoop. Het liefst gooien ze het ervoor zonder het erop te scheppen.
Vervolgens een spoor van de schuur weer naar hun stal met stro en hooi.
Overal sigaretten peuken laten slingeren, en ander afval als lege flesjes.
Mest niet opruimen uit de bak of longeerpaddock.
Dat het altijd dezelfde zijn waarvan hun paarden weer zonder water staan.

Kijk iedereen kan het een keertje vergeten en heb daar ook totaal geen moeite mee. Maar bij ons op stal zijn het altijd steenvast dezelfde die de troep van een ander op mogen ruimen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:08

Mensen die hun paarden kapot rijden en verrot slaan, en het ligt nooit aan hun dattie het dan niet meer doet, dus kopen ze gewoon een andere.
Zucht

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:36

Mensen die achter je rug om klagen op een openbaar forum en schijnbaar niet de ballen hebben dit bij hun medemensen aan te kaarten :=

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:40

Danique_G schreef:
Mensen die achter je rug om klagen op een openbaar forum en schijnbaar niet de ballen hebben dit bij hun medemensen aan te kaarten :=

Dat is ook suf idd.

Ik heb destijds wel wat gezegd van de bemoeienissen maar was zo effectief dat ik de keren erop in negeer modus ben gegaan :') er wat van zeggen heeft niet altijd effect haha. Als mensen spullen gingen 'lenen' had ook niemand het gedaan; hoe mijn singel op het zadel kwam van een andere meid was een raadsel :+ heeeeeel bijzonder :') was vast een singel fee geweest :j
Nu heb ik een eigen stal: Opgelost :D

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 00:48

ergenis tussen aanhalingsteken.. want ik moet er altijd hartelijk om lachen..

als de paarden niet op stal staan staan de boxdeuren natuurlijk open.
nu moet ik af en toe wat uit de buurt van de box hebben
en verwar nog wel eens de zwarte stalkat met een dikke bolus midden in de stal. laatste is onmogelijk, stal wordt s morgens zeer netjes gemest.. maar toch ga je uit van een hoop paardenmest in het halfduister (weiger het licht aan te doen als ik weet waar iets ligt)..

loop je langs je box begint die hoop mest ineens te bewegen en zich uit te rekken.. waarbij je dan nog net een gil kunt inslikken als die hoop stront dan ook nog 'mieuw' begint te doen.

op de een of andere manier willen mijn hersenen er niet aan dat die ene kat de box van mijn pony als slaapplek voor overdag kiest en blijven ze stug volhouden dat het een product is dat uit het achterste van mijn pony voort komt.

ohh en als het niet het midden van de box is.. ik heb m ook wel eens een hand muesli over zijn kop uit gestort waarop hij zeer verontwaardigd met een 'mieuw' uit de voerbak sprong..

dat beestje, wat overigens een schat van een dier is, bezorgt mij of nog een keer een hartaanval of ik leef gewoon 25 jaar korter.

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 01:01

JunkDeLuxe schreef:
Iemand voortrekken. Regels die niet op iedereen van toepassing zijn.
Ik kan er niet tegen, we zijn allemaal gelijk dus ik vind dat de regels ook voor iedereen hetzelfde
moeten gelden.

Bemoeienissen. Hangt er ook wel vanaf op welke manier, in welke situatie. Ik kan best tegen een opmerking of goedbedoelde raad, zolang die met de juiste intentie gegeven wordt, en op een nette manier. Maar als ze dan gaan doorzeuren, eh nee, je hebt jouw visie mogen geven maar uiteindelijk is het mijn paard en daarmee uit.

Een vuile poetsplaats.

Eh... een vriendin van me had een paard gestald, en hielp mee schoonmaken en paarden verzorgen en hielp als de dierenarts of hoefsmid kwam.
Komt er een nieuwe met een paard. Die moest wat meer betalen dan die vriendin van me. En die nieuwe eigenaar hielp absoluut niet mee op stal.

En wat gebeurde er: de nieuwe eigenaar ging klagen dat ze meer moest betalen dan mijn vriendin. Waardoor mijn vriendin dus ook meer moest gaan betalen, terwijl ze notabene met van alles en nog wat meehielp.
Is dat eerlijk?

Oftewel: soms LIJKT het of iemand voorgetrokken wordt, maar je weet niet wat die persoon allemaal voor extra dingen doet voor de pensionhouder.
Niet te snel jaloers doen dus.

Mijn vriendin is daar vervolgens niet gebleven, omdat de prijs zo hoog bleef, ondanks alles (en dat was véél, echt waar) wat zij voor die mensen gedaan heeft.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 01:27

Stallen waar geld primeert over het welzijn van de paarden.

Gelukkig verhuis ik binnenkort mijn paard bij mensen aan huis. Afgelopen weekend alles wezen bespreken. Goede afspraken maken goede vrienden :)

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 01:42

Ik sta op een stal waar ik geen ergernissen heb :D
Echt het is heerlijk <3
Maargoed ik heb nog minder stalgenoten dan ik vingers aan 1 hand heb dus alles is/zou onderling ook te bespreken (zijn).

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 03:49

Mijn grootste ergernis is eigenlijk wanneer mensen hun hindernissen niet opruimen. We hebben op stal al best een kleine bak, dus tussen de hindernissen doorrijden is ook geen optie. De staleigenaar heeft zelf de regel ingevoerd dat hindernissen meteen na het springen opgeruimd moeten worden, maar zelf doet hij het ook niet altijd :')
Vroeger ergerde ik me ook aan kinderen die niks op stal te zoeken hadden er continu kwamen rondhangen, en dan ook vooral wanneer de staleigenaar niet thuis was. Er is een aantal jaren geleden ook ooit een incident geweest met mijn paard, ik verdenk deze kinderen er nog steeds van hem iets te hebben gevoerd, sindsdien hebben we ze niet meer gezien.

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 04:21

Danique_G schreef:

_/-\o_
Laatst bijgewerkt door tylando op 07-09-15 04:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 04:25

Polderpaard schreef:
Bij ons ook weinig te klagen hoor :) O.k, er ligt wel eens mest in de bak, maar het kan erger, denk ik dan maar. Wel vind ik het altijd erg mysterieus dat halstertouwen zomaar kunnen verdwijnen en nooit meer terug komen :roll:

haha alleen deze herken ik !

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 06:58

VSW → PP

aman2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 07:43

Toen ik op mijn oude manege manege reed stonden daar ook pensioenklanten. Wij bleven op de manege om te helpen en te poetsen ect. Er was net 2 weken een nieuwe pony bij. De eigenaren had ik nog nooit gezien. Wij hadden in een beginnersles geholpen. Kom ik terug staat MIJN poestkoffer naast de stal en zit het halstertouw om die stal geknoopt en zijn de snoepjes uit mijn poetskist weg. Komt die vrouw terug dus ik vraag: "Mevrouw waarom heeft u mijn poetskist gebruikt? "
" Ik heb hem helemaal niet gebruikt hoor." "Waarom ligt er dan een borstel in de voerbak?"
"Ik dacht dat die van de manege was!" " Maar mijn naam staat er met koeienletters op."
"Maar mijn dochter van 5 heeft hem gepakt en zij kan nog niet lezen." "Mevrouw mijn paardensnoepjes zijn ook weg." "Beschuldig je mij nou van diefstal?" "Ja"
"Die jeugd van tegenwoordig heeft ook geen fatsoen meer zeg!" En toen liep ze weg.Ik ben toen dus naar mijn instructrice gegaan en heb dit verteld. Wij in haar kastje gekeken lagen daar mijn snoepjes en nog andere dingen die mensen kwijt waren en dar hadden aangegeven. Dievolgende week stond die pony ee niet meer :+

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:00

Danique_G schreef:

Dit is dus

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-15 19:10

Grootste ergernis is toch wel dat de tijd daar zo enorm snel gaat!