[VOLG] Raymond en Chantal, toch wel een dressuurtuiger!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AlwaysH

Re: [VOLG] Raymond en Chantal, toch wel een dressuurtuiger!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-15 17:38

@Sandra, bedankt!
Ja, zit inderdaad wel in hem, hij is nou eenmaal een beetje een lafaard, ik zit nu veel steviger en vallen heb ik al zes maanden niet gedaan!

Heb net een foto topic gemaakt met de foto's van vanmiddag:)
[ITP] Raymond, je bent mijn gouden trots!

Zit ook ene lang verhaal bij, denk dat hij het wel waard is om te lezen;)

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 19:23

ooo wat leuk.. Ik rij zelf ook een tuiger dressuurmatig. Ik ken dus de uitdaging.. hahaha

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 19:27

@Bentuh, haha, ik vind het altijd zo leuk als mensen het raar vinden en mij en raymond raar aankijken, maar ik ben zelf raar.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 20:42

chantalnadia schreef:
@Bentuh, haha, ik vind het altijd zo leuk als mensen het raar vinden en mij en raymond raar aankijken, maar ik ben zelf raar.

neee tot niet raar! juist super stoer..

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-15 20:44

@Bentuh, dankjewel :o

Ben niet heel erg stoer bij paarden maar wel streng. Vind een vervelende shet toch echt enger dan Raymond in een schrikkerige bui. Heb kleinere pony's altijd al spannender gevonden...

Maar op een begeven moment slaat die knop om en begrijp je dat de mensen die je voor gek verklaren het zelf niet durven dus dan is de lol er voor hun snel af O:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 09:32

Gister ontzettend lekker gereden!
Raymond was rond het einde van het rijden constant ontspannen :D

Afbeelding

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-15 14:48

Ga dinsdag weer rijden! Zonder iemand er bij dus gewoon oefenen van dingen die ik van mijn instructrice en moeder moet oefenen.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-15 09:06

erg fijn beeld! je zult merken, dat je deze ontspanning steeds langer vast kan houden! blijven oefenen.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-15 09:57

Bentuh schreef:
erg fijn beeld! je zult merken, dat je deze ontspanning steeds langer vast kan houden! blijven oefenen.

Klopt merk ik nu ook al!
Het enige jammere is dat ik zo'n halfuur tot drie kwartier nodig heb om hem zover te krijgen, maar dan gaat hij wel naar beneden.

Het gaat al zoveel beter als eerst :+

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-15 19:05

Vergeet maar wat ik hier boven heb gezegd, hij heeft vandaag zo ontzettend lekker gelopen.

Kijkerig maar erg alert naar mij toe, goed naar mijn been, actief en super braaf:)

Toen ik klaar was met losrijden kwam hij meteen naar beneden, zo trots op hem! <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-15 15:47

Door school weinig tijd gehad en dus niet kunnen rijden, maar zaterdag krijg ik les van mijn moede en ga ik hem voor het eerste met sporen rijden:)

Ben benieuwd hoe hij reageert!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 16:15

Mag ik vragen waarom je met sporen gaat rijden (niet negatief maar ben benieuwd)!

Magsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-15 17:10

Raymond <3

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 11:21

xxxmh schreef:
Mag ik vragen waarom je met sporen gaat rijden (niet negatief maar ben benieuwd)!

Om te kijken of hij dan beter op mijn been reageert (doet hij prima maar als hij nageeflijk wordt gaat hij lopen sloffen, omdat hij het nog leert, dus om hem wat actiever te krijgen en hem niet te laten joggen).

Niet om hem voor uit te branden, hij reageert namelijk prima op mijn been alleen voor de verfijning en om te kijken of hij er goed op reageerde.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-15 11:21

samantha241 schreef:
Raymond <3

Heyy Samantha :D

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 09:51

Rijden gister ging weer goed, neusje na het instappen naar beneden! Trots!

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 14:10

Hoi! Wat een leuk topic.
Ben je nog van plan te updaten? Dan volg ik wel :D

Zie dat je in Koog a/d Zaan woont, dat is erg dicht bij mij haha. Heb zelf ook een tuiger, 9 jaar en is nog amper wat gewend. Een hele uitdaging maar ik hou zielsveel van hem. Wij zijn nog lang niet aan echt 'rijden' toe, maar het is leuk om te zien hoe jij en Raymond vorderen; dat is zeker een inspiratie voor mij!

Groetjes

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-15 15:28

Leuk paard, lekker formaat en gave kop erop! +:)+

Hoevaak heb je hem tot je beschikking? Misschien heb ik er overheen gelezen.. Misschien is voor jullie longeren ook van groot belang. Dit heb ik bij mijn pony en mijn paard altijd als groot deel gezien van een training in het algemeen. De ontspanning aanleren gaat vaak wat makkelijker EN hij leert op eigen benen lopen en zijn evenwicht/balans te behouden en omdat je aangeeft dat hij gaat sloffen wanneer die nageeft kan je hem wat actiever houden! Het is maar een tip, hiermee kan ik je altijd helpen als je wilt. :Y)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 11:58

jaimy10 schreef:
Leuk paard, lekker formaat en gave kop erop! +:)+

Hoevaak heb je hem tot je beschikking? Misschien heb ik er overheen gelezen.. Misschien is voor jullie longeren ook van groot belang. Dit heb ik bij mijn pony en mijn paard altijd als groot deel gezien van een training in het algemeen. De ontspanning aanleren gaat vaak wat makkelijker EN hij leert op eigen benen lopen en zijn evenwicht/balans te behouden en omdat je aangeeft dat hij gaat sloffen wanneer die nageeft kan je hem wat actiever houden! Het is maar een tip, hiermee kan ik je altijd helpen als je wilt. :Y)

Wow, oeps...

Ik heb geen melding gekregen dat er een reactie was geplaatst, excuses!

Ik heb hem de hele week tot beschikking:)

Ik mag zelf kiezen wanneer ik kom en wanneer en hoe ik hem beweging geef. Zaterdag is onze vast rij dag en doordeweeks longeer ik hem vaak, rijd ik af en toe (als het weer toelaat) en doe ik veel grondwerk.

Met hoofdstel is hij altijd minder ontspannen door de druk dat hij dan draagt en dus longeer ik hem vaker met halster en dan komt hij vaak lekker rustig al halsstrekkend naar beneden:)

We hebben nu alleen een beetje een winterstop omdat onze favoriete bak onder water staat en de binnenbak vaak vol is.

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-15 11:59

Shiyamala schreef:
Hoi! Wat een leuk topic.
Ben je nog van plan te updaten? Dan volg ik wel :D

Zie dat je in Koog a/d Zaan woont, dat is erg dicht bij mij haha. Heb zelf ook een tuiger, 9 jaar en is nog amper wat gewend. Een hele uitdaging maar ik hou zielsveel van hem. Wij zijn nog lang niet aan echt 'rijden' toe, maar het is leuk om te zien hoe jij en Raymond vorderen; dat is zeker een inspiratie voor mij!

Groetjes

Dankjewel dat is een super lieve reactie!

Deze is 17 en nog groen dus leren is nogal lastig maar met de tijd leert hij toch wel erg veel:)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:36

Projectweek achter de rug dus ik kan weer vol aan de slag met Raymond!

Na de feestdagen ga ik hem weer volledig oppakken en meer grondwerk doen. Meer longeren om zijn conditie op te bouwen en wat korter en harder te trainen.

Wel erg jammer dat het nu in de herfst/winter zoveel waait. Kou maakt me niet uit, wordt Raymond lekker energiek van. Maar die wind maakt hem vaak schrikkerig. Af en toe natuurlijk goed om in te rijden maar elke keer is een beetje vervelend.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:38

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 10:44

Shiyamala

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-15 10:48

Haha dat schrikkerige door de wind herken ik wel, had de mijne gister ook last van! Wilde met hem buiten het erf gaan wandelen, ben maar tot het hek gegaan en niet verder :=

@Suzan_bobar dat topic kende ik ook nog niet, ga ik zeker volgen!

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-15 11:00

@Shiyamala, maar Raymond is zo ie zo wel schrikkerig. En verstijft dan of springt opzij, maar echt op hol slaan is gelukkig nodig gebeurd. Ik kon het eerst echt niet uitzitten en dan belandde ik in het zand. Gelukkig had ok bijna nooit pijn. Ik landde op mijn voeten en viel daarna om of viel op mijn knieën. Ben een keer op mijn rug gevallen en dat was dan ook de enigste keer dat ik er echt stijf van werd.
Nu durf ik wel te zeggen dat ik hem echt kan uitzitten :+

Laatst kreeg ik les van mijn moeder en stond zij in het midden van de volte, ik reed de volte om haar heen tot Raymond uit het niets opzij sprong met écht een noodvaart en een stukje naar het midden sprong en een mini sprintje nam. Mijn moeder schrok zich echt de pletter en ikzelf ook, maar moet er altijd wel om lachen als ik mijn teugels weer goed op maat heb en eventueel mijn voeten weer in de beugels heb gestopt _O-

Overigens liep hij er daarna weer rustig langs dus zal ik e rooit achter komen wat hij voor spoken zag.

Afgelopen zondag lagen er buizen langs de bak aan de kant waar nooit wat ligt en daar schrok hij ook wle even van. Hij was er wel echt bang voor en hef heeft wel een tijdje geduurd tot hij er totaal op de hoefslag langs durfde.