Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
elzomid schreef:Super bijdragen, bedankt!
Het enige wat in dit land goodkoop is zijn benzine en alcohol, de rest wordt met aanzienlijk kapitaal uit de families bekostigt.
Vandaar dat ik dit op een Nederlands forum vraag, want enige Nederlandse realiteitszin kan van pas komen.
Als ik hier om mij heen kijk, hebben diegenen die op wat hoger amateur niveau springen al snel een koppel paarden van rond de €50000 per stuk - en dat zit er voor mij niet in, en zeker niet voor een onbewezen talent..
Talent kan natuurlijk niet gekocht worden - maar in een land met een half miljoen inwoners is er maar zoveel know-how en aanbod, vandaar dat ik wilde uitvinden wanneer je nou iemand kan en mag bestempelen als goed genoeg om er echt iets van proberen te maken.
Nogmaals bedankt!
germie schreef:Het is dat ik al een bijrijder heb, en dat je niet in het noorden woont, maar anders zou ik zeggen: mijn paard staat er, komt met een Z ruiter over een parcours op Z niveau heen, maar ik spring niet meer. Dier heeft wedstrijdervaring, is concoursklaar, op stal staat compleet parcours, dus ga je gang.
Oftewel, wel eens aan een goed bijrijdpaard gedacht?
magda_90 schreef:Wellicht ben ik een spelbreker, maar laat je zoon aub een gedegen opleiding volgen waar hij buiten de paardensport ook wat mee kan. Ik zie zoveel dames stranden tijdens en na dergelijke opleidingen dat ik mij nog steeds afvraag waarom ze bestaan.
Investeer in een goede bedrijfsadministratie opleiding bijvoorbeeld en houdt de paardensport als hobby. Als hij na contacten en goede stages in vakanties opklimt is dat mooi, anders heb je tenminste een goede diploma op zak.
elzomid schreef:Hoi Science,
Ik ben het volledig eens met je motivatie. Het probleem is alleen: hoe herken je als ouder dat je kind die one-in-a-thousand wel of niet is? Is moeilijk al dan niet onmogelijk. Zeker omdat ik zelf niets met de paardensport te maken heb. Je moet dus zijn al dan niet aanwezige talent kunnen laten beoordelen. En als het dan wat mag zijn, lijkt het mij dat het kind toch een bepaald pad zou moeten kunnen bewandelen waarbij de meeste (onnodige) valkuilen gemeden kunnen worden.
In mijn beroep heb je hele trajekten en toetsen die heel duidelijk maken wat al dan niet mogelijk is - ik vroeg mij met het beginnen van dit draad af of dat in de paardenwereld ook zo is.