Ik woon al 7,5 jaar in Australie en mijn nederlands wordt steeds slechter. Ik praat het alleen als ik family op Skype zit. Je gaat automatisch alles in engles in je hoofd doen dus het is ook niet zo raar dat je anders gaat klinken

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
luijs schreef:Wat een gave ervaring en mooie foto's
Maar wat schrijf jij verschrikkelijk irritant
Net of je geen nl meer kunt na 2,5 jaar
Komt heel erg aanstellerig over
Plus dat je verhaal niet lekker leest
classic_life schreef:Leuk hoorik vind WA ook wel t mooiste (maar ik woon er dan ook
)
Ik woon al 7,5 jaar in Australie en mijn nederlands wordt steeds slechter. Ik praat het alleen als ik family op Skype zit. Je gaat automatisch alles in engels in je hoofd doen dus het is ook niet zo raar dat je anders gaat klinken
vrouwke schreef:Ts de laatste keer toen we daar waren heb ik een australisch stochzadel daar gekocht.
Ik vind het niet echt fijn zitten. Jullie rijden daar altijd mee, of niet?
Ik krijg er pijn aan me billen van.( wat zeg ik dat netjes toch?)
Anthea schreef:Haha het viel mij ook op, alsof je na een tijdje buitenland direct geen Nederlands meer kan.
Leuke foto's.
Lynnepinny schreef:Wauw, wat gaaf!!
Maar een vraagje, want hoe heb je het precies voor elkaar gekregen om daar te werken? Gewoon Googelen?
debbiew schreef:Oh wat een leuke foto's!Ik heb zelf een half jaar in Perth gewoond dus ik snap je liefde voor WA helemaal!
En de taal herken ik ook, het kost na een tijdje zo veel moeite om Nederlandse zinnen te formulieren, vooral omdat de zinsvolgorde soms anders is. Was het niet erg wennen om in het begin zo lang op een paard te moeten zitten? Kan me voorstellen dat als je western zadels niet gewend bent het flink afzien is de eerste paar dagen/weken