Life in Aussie

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

classic_life

Re: Life in Aussie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 12:21

Leuk hoor :) ik vind WA ook wel t mooiste (maar ik woon er dan ook :P )

Ik woon al 7,5 jaar in Australie en mijn nederlands wordt steeds slechter. Ik praat het alleen als ik family op Skype zit. Je gaat automatisch alles in engles in je hoofd doen dus het is ook niet zo raar dat je anders gaat klinken ;)

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 18:21

Wat een gave foto's! Het ziet er heel erg tof uit allemaal.

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 21:27

luijs schreef:
Wat een gave ervaring en mooie foto's
Maar wat schrijf jij verschrikkelijk irritant
Net of je geen nl meer kunt na 2,5 jaar
Komt heel erg aanstellerig over
Plus dat je verhaal niet lekker leest

Is dit serieus? Wauw.. :') Ga zelf eens 2,5 jaar in een ander land werken waar je nauwelijks nederlands meer spreekt voordat je zoiets doms zegt. Plus dat je zelf 'alinea's' gebruikt ipv interpunctie.
T gaat ontzettend snel dat je een andere taal leert en je eigen taal verleert. Toen ik hier in Canada voor 1,5/2 maand zat, en ik de enige nederlander was, was (en is) t voor mij ook erg moeilijk om nederlands te praten. Zelfs nu praat ik engels naar mn vriendinnen en ouders als ik met ze bel, in de ochtend meestal. Gewoon omdat t makkelijker is en ik dan niet hoef na te denken :'). En ik zat hier nog maar 2 maand toen. Laat staan 2,5 jaar ;) Probeer wel meer Nederlands te praten nu, omdat t beter os voor mn Nederlands. Tis nu ook al veel beter :j
Je denkt in engels, je droomt in engels, je praat alleen engels. Eens in de week spreek je nederlands. Tja.. Gaat sneller dan je denkt.

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 05:14

classic_life schreef:
Leuk hoor :) ik vind WA ook wel t mooiste (maar ik woon er dan ook :P )

Ik woon al 7,5 jaar in Australie en mijn nederlands wordt steeds slechter. Ik praat het alleen als ik family op Skype zit. Je gaat automatisch alles in engels in je hoofd doen dus het is ook niet zo raar dat je anders gaat klinken ;)

Ik heb jou verhaal gelezen over je race in Mongolie, Echt zooo veel respect!! Ik denk niet dat veel mensen beseffen hoe zwaar het is. Maar moet ongeloofelijk mooi zijn!! En je boft maar om in WA te wonen;)

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 05:19

Voor degene die mijn schrijfwijze irritant vinden, gelukkig hoef je het niet te lezen. Dus als het je irriteerd, waarom zou je het dan lezen?

Ik had gewoon zin om een verhaaltje,te typen, ik probeer me nl weer een beetje op te pakken, het is geen afstudeer scriptie die ik in moet leveren;).

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 07:14

luijs schreef:

Dat is niet irritant, zo ga je praten en schrijven als je een tijd daar gezeten hebt.
Maar je hoeft het niet te lezen.

Ts de laatste keer toen we daar waren heb ik een australisch stochzadel daar gekocht.
Ik vind het niet echt fijn zitten. Jullie rijden daar altijd mee, of niet?
Ik krijg er pijn aan me billen van.( wat zeg ik dat netjes toch?)

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-15 09:19

vrouwke schreef:
Ts de laatste keer toen we daar waren heb ik een australisch stochzadel daar gekocht.
Ik vind het niet echt fijn zitten. Jullie rijden daar altijd mee, of niet?
Ik krijg er pijn aan me billen van.( wat zeg ik dat netjes toch?)

Haha idd een stockzadel. Het verschilt een beetje, sommige zijn kei en kei hard en ja daar krijg je soms best last van je billen van:p. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het wel heerlijk vind rijden als je een goede hebt!
Ik ben doodsbang om weer is op een klein dressuur zadeltje te zitten.. Daarvlieg je zo makkelijk af

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 09:49

Ja dat klopt, je zit er hartstikke vast op.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:00

Anthea schreef:
Haha het viel mij ook op, alsof je na een tijdje buitenland direct geen Nederlands meer kan. :')

Leuke foto's.

Mijn zus heeft 6 jaar in Mozambique gewoond en sprak daar alleen portugees, maar ze spreekt nog perfect Nederlands hoor.
Net als mijn nicht die al 25 jaar in Frankrijk woont. Al dat Engels ertussen is dus wat overdreven inderdaad.

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:20

Prachtig die foto's.

Ik vind Rutger Hauer en Paul Verhhoeven altijd een mooi voorbeeld. Paul Verhoeven spreekt met een verschrikkelijk overdreven accent en Rutger Hauer spreekt nog altijd keurig ABN. Het is denk ik ook wat je belangrijk vindt en hoeveel moeite je er voor doet.

Maar ja iemand is er lekker vrij in wat ie zelf wil dus als je je eraan irriteert dan lees je toch gewoon niet. ;)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 15:49

luijs schreef:

Super wat een leuk verslag; top dat wij hier in Nederland daar zo van mee mogen genieten. Heel veel plezier nog. Ik ga dit met veel plezier volgen.

En @Luijs, wat een nare remark [opmerking mocht je de Engelse taal niet beheersen :7] van jou! Het gebruik van interpunctie is voor jou zeker Abracadabra :Y)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 17:33

Jaloers!

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:02

Supergave foto's! Ziet er mooi uit. Jammer dat je een deel van de foto's kwijt bent. Maar het lijkt me een hele ervaring om mee te maken, erg leuk!

Mij viel de schrijfwijze ook wel erg op inderdaad. Naar wat ik begrijp ben je tussendoor nog in Nederland geweest. Ik vind het vooral erg bijzonder dat een taal (neem aan moedertaal?) zo snel kwijt te raken is. Ik ken verschillende mensen die voor langere tijd naar het buitenland zijn geweest, en die spreken/schrijven allemaal nog prima Nederlands. Niet dat ik het erg vind ofzo, je bent in ieder geval lekker ingeburgerd :D Maar het roept blijkbaar vraagtekens op bij mensen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 18:12

Wat een gave foto's en leuk om je ervaringen te lezen! Wij willen binnenkort een aanvraag doen voor een visum om te emigreren. Dus met een beetje geluk gaan wij eind volgend jaar die kant op.

Lynnepinny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 20:27

Wauw, wat gaaf!! En ik vind het juist wel grappig, al die Engelse woordjes en zinnen tussendoor. :D ik had precies hetzelfde toen ik een jaar naar Japan was. ;)

Maar een vraagje, want hoe heb je het precies voor elkaar gekregen om daar te werken? Gewoon Googelen?

Narcissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 22:22

Wauw, wat ben ik jaloers!

Dit was echt mijn meisjesdroom. Maar wist helaas niet hoe hem te verwezenlijken. En nu ik wat ouder ben en een eigen paard te onderhouden heb, is het helaas niet meer mogelijk.

Wat moet je genoten hebben!

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 05:01

Lynnepinny schreef:
Wauw, wat gaaf!!

Maar een vraagje, want hoe heb je het precies voor elkaar gekregen om daar te werken? Gewoon Googelen?

Ik heb me in nl in nl geschreven voor een soort van farmcurses in australie. Dat is dat is een organisatie die je ook aan een job helpt. -kans dat je op een station kom is niet groot, veel is ook gewoon op dressuur en spring stallen-

Achteraf weet ik niet of ik het zo weer zou doen. Het was erg duur en je kan ook ook een baan vinden door gumtree(australische marktplaats) en facebook.
De grote station namen kan je idd googlen en vaak kan je dan online een applicatie doen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:22

echt prachtig, heel bijzonder om mee te maken lijkt me

debbiew

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:24

Oh wat een leuke foto's! :D Ik heb zelf een half jaar in Perth gewoond dus ik snap je liefde voor WA helemaal! :) En de taal herken ik ook, het kost na een tijdje zo veel moeite om Nederlandse zinnen te formulieren, vooral omdat de zinsvolgorde soms anders is. Was het niet erg wennen om in het begin zo lang op een paard te moeten zitten? Kan me voorstellen dat als je western zadels niet gewend bent het flink afzien is de eerste paar dagen/weken :+

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 08:26

Wat een onwijs gave ervaring <3 Jaloers!!

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:01

debbiew schreef:
Oh wat een leuke foto's! :D Ik heb zelf een half jaar in Perth gewoond dus ik snap je liefde voor WA helemaal! :) En de taal herken ik ook, het kost na een tijdje zo veel moeite om Nederlandse zinnen te formulieren, vooral omdat de zinsvolgorde soms anders is. Was het niet erg wennen om in het begin zo lang op een paard te moeten zitten? Kan me voorstellen dat als je western zadels niet gewend bent het flink afzien is de eerste paar dagen/weken :+

Haha in het begin best wel maar omdat wij ook tussendoor ook niet paard gerelateerde Jobs deden kon alles weer rustig hestellen☺️.

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:20

Tja schrijfwijze viel me ook al op, zelfs wat irritant, maar goed dan lees ik gewoon verder hoor, ben benieuwd naar het verhaal en hoef niet alles te vermijden wat ik een beetje vervelend vind toch. Nu iedereen roept dan klik je weg of dan lees je niet, is het net of alleen de mensen die het leuk vinden het mogen lezen.
Al moet ik zeggen dat het ook even anders geformuleerd kon worden Door Bokker .. (naam vergeten)

En voordat iedereen hier over valt, nee ik beweer nergens dat ik geweldig nederlands schrijf *help* ;)

TS prachtig avontuur. Een oude kennis van mij heeft ook een hele tijd in Australië gezeten. Vooral dressuurmatg trainen en er waren veel Friezen. Zij was naar wat ik begreep ook helemaal verliefd op het land.
Heb jij intenties om je er wellicht te gaan vestigen of ga je gewoon buitenlandse avonturen aan :)

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:53

Ik ben nieuw op bokt en had zeker niet verwacht dat zoveel mensen het zouden lezen.
Nu is me duidelijk dat het wordt gewaardeerd als er met de juiste grammatica wordt geschreven dus ik zal de volgende keer twee keer nadenken voor ik een topic open.

Op het moment ben ik van plan om in nov naar nl te komen. Ik ben een klein beetje bang dat ik me niet thuis meer ga voelen maar ik wil het wel proberen. Ik kan dan nog altijd beslissen om me in aus te vestigen of om bv nog een tijdje naar canada te gaan☺️.

Tjt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-15 09:55

Wat grappig dat een aantal van jullie allen in Perth hebben gezeten! Ik ben nog nooit nederlanders tegengekomen die daar (of in de buurt)zaten, iedereen kiest toch vaak voor de oost kant.
Laatst bijgewerkt door Tjt op 12-08-15 10:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:57

Wauw!!! Wat enorm gaaf zeg!