Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Haar spanning van vandaag was voornamelijk stilstaan als ik naast haar sta. Ze weet dat ik vanaf die plek haar kan vragen om haar achterhand weg te draaien van mij, en daar was ze een beetje nerveus over. Ze zette steeds kleine stapjes weg, omdat ze dacht dat ze toch moest vertrekken. Dus dat was hand op haar rug leggen of desensibiliseren met het touw tot ze stilstond en daarna knipperde. Opnieuw en opnieuw en opnieuw. De lateral flexion was nog steeds bar slecht en verschrikkelijk stijf, maar daar had ik een antwoord voor. Ik moest het antwoord enkel juist uitvoeren, wat ik niet meteen deed. Ik boog mijn hoofd opzij, zij reageerde niet meteen, dus ik bekrachtig mijn suggestie met de leadrope. Het probleem was echter (en je kan het zien op het filmpje als je kijkt naar haar reactiesnelheid) dat ik niet meteen mijn suggestie doorvroeg. Ik nam niet meteen mijn touw bij de hand, wat resulteerde in een tragere respons. Niks mis mee, dat is helemaal een fout van mijn kant en op het einde van het filmpje zie je dat ik het uiteindelijk gevonden had - streng zijn als ze niet meteen reageert. Daarna ging de lateral flexion als een fluitje van een cent, en dat is wat ik wilde hebben. Een dag goed besteed aan training!

EngeltjeS schreef:Wat een prachtig type haflinger heb je daar zeg
Merk je ook verschil in haar gedrag?
Ik vind het knap hoe je je gevoel volgt (en luistert naar het paard!!!) en zoals je ziet: zo kom je het verst!!

Sunrise_ schreef:Ik denk dat dit paard heel erg blij mag zijn dat jij op haar pad bent gekomen. Als ik naar die eerste foto kijk had haar situatie niet veel langer moeten duren..
Ze loopt wel nog heel gevoelig zonder ijzers,(grind, straten, kasseien,...) dus behalve in de winter loopt ze het hele jaar door op ijzers.

) Skyefate schreef:Ik vind haar ook echt prachtig, zo zie ik ze graag! Ze zit dan ook fantastisch, heel breed, maar daar raak je wel aan gewend en dan kan je op geen dun paard meer zitten.
Heel knap gedaan, respect! Ik volg ook!
Bedankt om het op te merken, wel!