EngeltjeS schreef:Wat een prachtig type haflinger heb je daar zeg

Merk je ook verschil in haar gedrag?

Ik vind het knap hoe je je gevoel volgt (en luistert naar het paard!!!) en zoals je ziet: zo kom je het verst!!
Ik vind haar ook echt prachtig, zo zie ik ze graag! Ze zit dan ook fantastisch, heel breed, maar daar raak je wel aan gewend en dan kan je op geen dun paard meer zitten. 
Er is een hoop verschil sinds het begin, maar ik merk dat - zeker na de trektocht een week geleden - ze veel meer energie heeft om op te doen en dat ze soms al wat nerveuzer is. Dat nerveuzere komt denk ik echter van de training - eerst heel responsief maken om ze daarna terug te doen relaxen, en opnieuw. Van koud naar warm, telkens weer!
Op buitenritten stapt ze ook veel beter door, in het begin was het echt een ware slakkengang van 2 km/u als ik mijn ouders moet geloven.
Dankjewel trouwens! Ik heb het ook moeten leren (eerst was ik echt véél ongeduldiger dan nu), maar ik ben op de juiste weg en ik neem het maar zoals het komt. Dat is de manier om te kunnen genieten!
Sunrise_ schreef:Ik denk dat dit paard heel erg blij mag zijn dat jij op haar pad bent gekomen. Als ik naar die eerste foto kijk had haar situatie niet veel langer moeten duren..
Dat had ik ook in gedachten... Ik verbaasde me er enorm over dat ze nog niet hoefbevangen had gestaan. Ze had wél giga scheuren die verticaal liepen in haar hoefwand omdat die het gewicht gewoon niet meer konden dragen... Als je kijkt op de foto's van nu zie je nog op haar linkerhoef een dwarse inkeping die de smid heeft gemaakt om het te doen stoppen met scheuren, en nu ze zoveel gewicht kwijt is zijn die heel goed geheeld.
Ze loopt wel nog heel gevoelig zonder ijzers,(grind, straten, kasseien,...) dus behalve in de winter loopt ze het hele jaar door op ijzers.