Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SMDR93

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 15:51

Ik werkte toen in de paarden. Mijn baas wist dat ik al wel aan het rond kijken was voor een paard en kwam toen kwam hij met het aanbod voor mijn huidige paard. Heb er toen voor gewerkt en betaalde alleen stallingskosten.

Kletskousz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:00

Mijn wedstrijd paard kochten we in eerste instantie voor mijn moeder. Maar had geen klik met het paard en ik wel. Dus na 1,5 jaar kreeg ik het paard geschonken voor mijn verjaardag. Een half jaar later gaat het paard dood aan koliek en kreeg ik de verzekeringswaarde uitgekeerd. En daar mijn nieuwe paard van gekocht.

Drie maanden later komt van het paard de enigste nakomeling te koop. Slik die wilde ik ook maar spaarpotje na de dierenarts en nieuw paard was daar niet toe reikend genoeg voor. Dus deze heeft moeders gekocht en ik heb het paard weer in 2 maanden terug betaald.

alice0cullen

Re: Met welk geld heb jij je paard gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:02

Ik betaal het van mijn halfwezen uitkering na de dood van mijn vader.

Lisa__Beau

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:23

Mijn pony heb ik voor mijn verjaardag gekregen, mijn eerste paard heb ik gekregen omdat ik m nodig had voor school. Mijn paard heb ik door een ongeluk in laten slapen, bijna een jaar later ging het toch kriebelen om terug een paard te hebben (pony loopt ook nogsteeds rond). Mn nieuwe paard is van mn spaargeld voor mijn rijbewijs (iets met prioriteiten?) En een beetje geld geleend van mama. Voor kleine da rekeningen etc. heb ik zelf geld, bij grote bedragen springen mijn ouders bij waar nodig. Stalling betaal ik zelf voor de pony en mn paard :)

Melisding

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:32

Ik heb mijn eerste pony gekregen toen ik een jaar of 10 was van mijn ouders. als tegenprestatie zou ik dan geen zakgeld krijgen, want dat ging 'symbolisch' naar de pony. Die ik nu heb, heb ik kunnen ruilen voor die pony.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:33

Ik heb er twee. De eerste heb ik gekregen van mijn ouders toen ik 15 was. De laatste heb ik van mijn vent gekregen :)

janneke_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:37

Mijn paard zou ik eigenlijk op afbetaling van een handelaar kopen. Had net de aanbetaling over gemaakt toen mijn ouders een leuk graantje mee pikte in de postcode loterij en hebben het overige bedrag voor me betaald :)
Ik heb geluk gehad hahaha

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:38

Ik heb mijn pony gekocht op mijn 14e verjaardag (cadeau was toestemming om haar te kopen :D ). Ik heb er een paar jaar voor gespaard.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:40

Leuk topic dit.

Mijn eerste paard kocht ik van mijn spaargeld,na zijn overlijden kocht ik een Haflinger van de verzekeringsuitkering.
Nummer 3 was een dochter van de Haf. Dekgeld was 100 gulden.
Nummer 4 kocht ik samen met mijn ex vrouw, bij de scheiding is nummer 3 verkocht en was nummer 4 helemaal van mij.
Met merrie nummer 4 heb ik 4 veulens gefokt, dekgeld is steeds van de lopende rekening betaald.
Veulen 1 en twee heb ik verkocht en mijn paarden-spaarpot mee gevuld.
Veulen 3 is nu nog mijn paard en zodoende nummer 5.
Veulen 4 is verkocht en ook dat is in mijn paardenspaarpot gegaan.

Merrie nummer 4 is twee jaar gelden ingeslapen nadat ik een flinke aanslag op mijn paardenspaarpot had i.v.m dierenartskosten. Opbrengst van de verzekering is weer de pot in gegaan en inmiddels ook alweer aangesproken voor paard nummer 5, mijn enorme pechvogel.

Nu spaar ik weer hard om de pot weer gevuld te krijgen.

mrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:42

Ik had gespaard, maar toch kreeg ik mijn eerste paard van mijn vader. Na dertig jaar zeuren zwichtte hij pas toen ik het zelf ook kon betalen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:53

VSW → PP

Majolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:54

Met een kleiner budget kan je ook een leuk paard kopen is mijn ervaring.

Mijn eerste paard heb ik gekregen via via van iemand die er van af wilde. En de tweede heb ik gekocht toen ik net 30 was geworden. Van mijn eigen inkomen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:55

Begin 20 kocht ik mijn eerste eigen paard.
Voor die tijd altijd paarden van andere mensen gereden en daarmee veel geleerd.
Ik kocht toen een groene 3,5 jarige omdat de prijs dan gunstiger is.
Deze kon ik ook verkopen voor de prijs van een dikke jeep toen hij Z liep. ;)
Ook de stalling, trailer, auto startkaart tuig enz heb ik altijd zelf gekocht.
Net als de paarden die daarna kwamen.

Dus helemaal trots dat alles met de paarden ik totaal zelf bereikt heb.
Laatst bijgewerkt door bruintje123 op 07-08-15 16:56, in het totaal 1 keer bewerkt

ChevalNoir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:55

Voor gespaard. Best grappig woord in deze context.

Ik riep tijdens mijn studie dat ik mijn eerste echte maandsalaris helemaal zou spenderen aan kleding. Maar toen het zover was ging het gewoon op aan een huis en boodschappen. Toch heb ik in enkele maanden sparen mijn eigen paard kunnen kopen; dat bleek toch meer prioriteit te hebben. En die kleding? Die heb ik nooit meer gekocht, haha!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 16:57

Hier ook gespaard, wel genoeg gespaard dat ik ook nog genoeg geld over hield mocht er wat zijn.

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:02

Heel verwend... Maar ik heb eigenlijk alle paarden van mijn ouders gekregen :) spullen enz betaal ik zelf

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:03

Mijn eerste paard heb ik van mijn ouders gekregen toen ik 15 jaar was met de afspraak dat ik een zaterdagbaantje zou nemen om zelf een bijdrage te leveren voor het onderhoud. Zo gezegd, zo gedaan.

Al mijn daarop volgende paarden heb ik zelf gekocht. Buiten mijn paardenhobby om geef ik niet veel uit. Mijn duurste paard is voor een groot deel betaald uit een "gouden handdruk" van een ex-werkgever.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:06

helemaal zelf bij elkaar gespaard :-)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:10

Sinterklaas (2x) en een verjaardagscadeau van mn broer :oo

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:14

al mijn paarden die ik tot nu toe heb gehad zelf opgespaard, ik spaarde als kind al een heel tijdje voor een paard, die mocht er van mijn ouders pas komen als ik een baan had en school klaar had, zodat ik het ook kan betalen als 'ie iets zou krijgen, en dat heb ik toen dus onmiddellijk gedaan ! :D

xxVon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:14

Van mijn salaris; nu was ze wel een lagere prijsklasse.. Zoals je benoemd een echte huis/tuin/keuken fjord, maar toch ben ik dolgelukkig met haar

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:15

Wauw wat krijgen een hoop mensen paarden van hun ouders... :wow:

Ik heb altijd heel veel gewerkt en keihard gespaard. Ik wilde ook wel een top dressuurpaard maar dan zou mijn droom nooit uitkomen. Dus ik had gespaard tot 4000,- waarvan ik een gewoon huis/tuin/keuken paard wilde kopen en daarvan nog 500,- achter de hand wilde houden voor onvoorziene kosten. Uiteindelijk werd het een 2-jarige papierloze haflinger dus ik hield ruim over, maar dat terzijde. :+

Mijn ouders zijn wat dat betreft echt mijn (verkeerde) voorbeeld geweest. Die willen altijd van alles maar zien 100 beren op de weg en weten altijd meer argumenten te verzinnen om iets niet te doen dan iets wel te doen. Mijn moeder heeft in haar jeugd (en jong volwassenheid) altijd paard gereden. Mijn ouders kennen elkaar zelfs van de manege! Mijn moeder wilde dolgraag een paard maar ze had altijd wel argumenten om het niet te doen: geen geld, geen tijd, studie, net nieuw werk, zwanger, baby, geen geld, nieuw werk etc. Nu is ze 50+ en heeft ze dusdanige artrose dat ze al jaren helaas niet meer kan rijden.

Nu heeft ze dus genoeg tijd en genoeg geld en kan ze het niet omdat ze fysiek niet meer in staat is om een paard te houden. Ik heb dus op mijn 21e gedacht: ik ga het doen en ik bouw er wel een weg omheen. Anders ben ik straks 55 en heb ik allemaal dromen niet nageleefd en alleen maar gewerkt.

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:17

Bart heb ik gekocht deels van t geld wat ik had gekregen voor mn vorige pony (daar had ik zelf voor gespaard) en mn ouders hebben n deel voorgeschoten (uiteraard terugbetaald). En de kleine kwam eigenlijk n jaar te vroeg dus haar heb ik in delen betaald en er hard voor gewerkt. Toen ik dr op ging halen was ze afbetaald.

dandy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:21

Mijn eerste paard gratis gekregen toen ik 23 was ,mijn 2 e paard was een verjaardags kado ,die mijn zus voor me had gekocht .
Helaas allebei overleden
Mijn 3 de paard heb ik zelf gekocht en mijn vader heeft een beetje gesponsord ,en nu is hij ook verslaafd aan het paarden virus

Sanned

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-15 17:25

Samen met iemand anders gekocht toen ik net 18 was, mijn deel betaald met geld dat ik van mijn opa en oma kreeg toen ik 18 werd. Daar mocht ik mee doen wat ik wilde. Daarnaast in dat jaar veel gewerkt en al dat geld opgespaard.
Nu hielp het wel dat wij ons paard kochten toen de paardenmarkt compleet op z'n gat lag en het paard dan nog echt een koopje was gezien zijn kwaliteiten :Y) :$