Wilde circusdieren?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:01

Ik ben ook tegen. Vroeger toen ik klein was vond ik het wel heel leuk, maar als je er dan achter komt hoe er met die dieren wordt omgegaan... -O- Hetzelfde geldt voor kermispony's. Maar goed, daar gaat het in dit geval niet om en ik wil niet offtopic gaan. Mij lijkt het het beste als er alleen maar huisdieren en heel misschien paarden in het circus worden gebruikt. En bij de paarden dan geen strakke tuigen maar iets meer in de richting van de vrijheidsdressuur misschien? Lijkt mij in ieder geval veel leuker om naar te kijken.

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-15 21:08

terrabeertje schreef:
Nee ik heb het hier over vastbinden en dan laten stijgeren. En ja als je het paard te strak vastbindt bij het voltigeren, vind ik dit ook erg slecht.
EDIT nee vrijheidsdressuur is vanuit de VRIJHEID vastbinden noem ik duidelijk geen vrijheid. Vd gaat om samenwerken.

Hier wil ik even wat over zeggen, de paarde bij de voltige staan zo "vastgebonden" maar worden niet achter de loodlijn getrokken. Ze staan ook zo vast omdat ze dan hun rug niet wegdrukken waardoor de voltigeurs steviger staan en dus minder snel zullen vallen en daarbij het paard schoppen oid. En het is beter voor hun rug. Ook staan de paarden bij de voltige lang niet een vol uur vast! Bij ons staan ze eerst 10 minuten los met opwarmen, zodra wij erop gaan gaan ze vast, als we kur (met meerdere personen vrije oefeningen) doen staan ze vast vanwege wat ik hiervoor noemde, en in galop staan ze vast. Vaak mogen ze aan het einde van de les weer los als we in stap in ons eentje de verplichte oefeningen oefenen.
Als je zo vastzetten zielig vind, is nageeflijk rijden dan ook zielig? In de dressuur wordt er ook heel wat achter de loodlijn getrokken wat in mijn ogen niet zieliger is dan vastzetten.

terrabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-15 07:58

Ik zeg toch ook TE strak? Ik heb het niet over bijzetjes die de paarden niet over de loodlijn heen trekken. Ik ben 2 jaar terug bij het circus bij ons in het dorp wezen kijken en daar waren 2 shetjes, die werkelijk 1 uur van ge voren al met touwtjes vast stonden. ACHTER de loodlijn en vervolgens in de piste moesten gaan stijgeren etc. Ook de friezen die geen ruiter op hun rug kregen hoor maar gewoon een beetje voor de show is t mooier als die nek opgekropt zit ofzo. Ik heb NIKS tegen voltigeren en een bijzetje om de rug te ontspannen:) oh en ja ik heb een gruuuuwelijke hekel aan de moderne dressuur sport en wedstrijd sport. Ik ben 100% natuurlijk. Ik rijd mijn pony bit loos, hoefijzer loos, staat 24/7 buiten zonder dekens, onbeperkt ruw voer en een heerlijke wei met verschillende plantjes :) en nee ik vind nageeflijk rijden niet zielig, dit is namelijk een gevolg op ontspanning van het lichaam. Ik vind het zielig dat voordat het lichaam überhaupt ontspannen is het gemiddelde paardje met zn hoofd op de borst moet lopen. (Wedstrijden hoge sport, rollkur ruiters. Voel je niet aangesproken!)