Grimaldo @Euroregio Bonheiden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Laurievc

Re: Grimaldo @Euroregio Bonheiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 11:16

Klopt @Knakker. Is meteen ook een goedkopere versie dan meteen op internationale vertrekken :+.

Dankjewel voor de leuke complimentjes!!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 13:20

Ik ben fan van je Grimaldo! Die 'aparte' paarden hebben altijd toch wat. Heb er zelf ook zo 1 :Y) en hij springt een waanzinnig fijn parcours, echt heel erg zonde van die laatste hindernis maar al een prestatie opzich! Heel veel succes nog met beide paarden :D

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-15 12:11

Dankje! Leuk om te horen :D

Thea_Ste

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-15 12:26

Spijtig van die laatste fout! voor de rest super parcour, wat een raket heb jij onder je!

jammer dat je zoveel commentaar krijgt! dit is het eerste filmpje dat ik ooit van jullie zie en ik sta er van te kijken hoe je die raket van jou zo goed over de sprongen krijgt, doen er je niet veel na hoor, laat ze dus maar praten :o

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-15 18:07

Dankje, heel leuk om te horen :D

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:06

Wat gaat die ontiegelijk hard zeg! :wow:
Maar je krijgt hem fijn rond en ieder paard heeft zo zijn eigen manier van lopen. Knap!

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-15 19:17

Gaaf joh! Vind je filmpje helemaal niet gek! Hij is enorm fanatiek en denk dat jullie dit samen nog wat beter mogen doseren. Jij neemt hem soms iets té veel terug, vooral bij de laatste hindernis (goed te zien) en soms gaat hij iets té snel waardoor hij iets vlak wordt. Dosering komt door oefenen, dus dat komt wel goed!

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-15 10:22

Jammer van de laatste hindernis! Probeer zelf iets rustiger mee te gaan op de sprong, nu schiet je hem nog wat af door jezelf zo naar voren te gooien. Dat extra zetje heeft hij juist niet nodig, omdat hij dan gauw wat vlak wordt. Probeer dus met je bovenlichaam iets na te komen op de sprong.

Succes!

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 10:09

Dankjewel voor alle leuke commentaren :) Mijn houding is inderdaad nog een groot werkpunt, maar ik ben me er inderdaad wel bewust van dat ik rustiger moet zijn. Dit heb ik ook extremer bij hem dan bij andere, rustigere paarden :)

Hij gaat inderdaad hard en soms durft hij wel eens vlak te gaan, maar bij hem is het heel moeilijk om hem 'minder snel' te laten lopen. Ik heb het gevoel dat ik hem op deze manier beter in zijn waarde laat en daardoor wilt hij ook alles oplossen voor mij. :)

Corellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-15 10:21

Je laat hem idd prima in zijn waarde. Lijkt me een moeilijk paard om te rijden want zoals je in het filmpje ziet als je hem teveel hindert (laatste hindernis) klopt het niet meer. Je had hem misschien na de dubbel sneller moeten terug pakken en dan weer uitvloeien naar de laatste. Maar dat is moeilijk dat weet ik haha. En het is makkelijker gezegt dan gedaan.

naar mijn idee "duw" je hem ook met je zit naar voren. Zowel tussen de lijnen (achterover leunen) als op de sprong die extra duw meegeven. Vaak helpt het bij zulke paarden om net wat lichter in je zit te blijven.

verder knap wat je gedaan hebt en je leert veel van zon meerdaags concours ik ben benieuwd naar jullie volgend concours :)

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-15 12:05

Hij is inderdaad niet het makkelijkste paard. Scheelt weer dat ik hem van zijn 4j heb en zelf heb opgeleerd. We voelen elkaar erg goed aan :)

Mijn zit klopt inderdaad, lastige gewoonte geworden dat ik nu stilaan wel begin af te leren door mijn ander paardje dat me wel laat voelen dat ik dat niet mag doen :P

Ik had inderdaad na mijn dubbel iets moeten terugnemen en mijn bocht ruimer moeten nemen, maar jammer genoeg weet je dat altijd pas op het laatst :+