Ik heb een talenknobbel en sprak als driejarige al drie talen. Ik spreek meer dan een dozijn talen, waarvan minstens 7 vloeiend.
Door een groot taalgevoel heb ik ook een behoorlijke passieve basis. Ik kan die basis zelfs in een avond leren door mensen een taal te horen spreken en herken ook gewoon talen die ik niet spreek (inhoudelijk zelfs, en spreek een taal binnen twee weken vloeiend - behoudens het vocabulaire waaraan ik niet word blootgesteld natuurlijk maar dat is een kwestie van tijd en hersenspinsels die de patronen eruit halen). Daarin herken ik ook direct al taalpatronen e.d. ook al heb ik me de taal officieel niet eigen gemaakt (zoals Pools, Bulgaars of Jakoetisch - ik noem maar wat). Om die reden kan ik dus zelfs uit de voeten met middeleeuwse talen, om maar wat te noemen.
Het artikel mag (zal) ik na verschijnen ook op academia uploaden dus geen zorgen, uiteindelijk kan iedereen hem lezen. Ik ben voorstander van het zoveel mogelijk beschikbaar maken van kennis.
In boekvorm komt daar natuurlijk veel meer bij kijken omdat er veel meer kosten mee gemoeid zijn. Om die reden maak ik de foto's en illustraties ook zoveel mogelijk zelf omdat het budget voor professionele foto's erg beperkt is... Helaas... Gelukkig gaat dat fotograferen me ook wel aardig af. 
Horsies: dat is dus precies de reden dat ik geschiedenis ben gaan studeren. Het verleden heeft onze wereld zo sterk gevormd, zelfs wie en wat we zijn, hoe we denken, hoe we praten, hoe we leven... Dat vind ik heel fascinerend. En ja, ik kan echt heel gepassioneerd vertellen over mijn vak. Ik heb ook wel andere dingen gestudeerd maar geschiedenis is echt mijn ding gebleken. Tijdens mijn studie heb ik geen seconde getwijfeld: dit was het helemaal!