Op een ander paard rijden dan je eigen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:24

Mij lijkt het ook een leuk idee! Ik heb een enorm brave pony van 1.45 maar zou best weer eens willen ruilen. Of een dagje mennen of met grondwerk in aanraking komen :)

Ook ik kom uit Zuid-Holland :P

WildDreams

Re: Op een ander paard rijden dan je eigen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 20:37

Ik heb een arabiertje van 1,50m (fulltime bijrijdpaard) en zou basis kunnen dressuren of springen (heeft in verleden 1,20 gesprongen onder de man, ben zelf nog niet hoger gegaan dan 85cm) is wel heel eenkennig en gevoelig en heeft een gebruiksaanwijzing :+ Goede uitdaging dus!
Ze staat in putten, ik zou kunnen overleggen met de eigenaresse mocht er interesse zijn :D Lijkt me erg leuk om een ander paard in ruil te rijden of mee te werken!

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:01

Ik bied freestyle van emiel voest aan en parelli en horse agility :) ik zou ooit nog eens heel erg graag een lekkere buitenrit maken. Ik rij bijna nooit meer :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:10

Bommeltje_ schreef:
Ik bied freestyle van emiel voest aan en parelli en horse agility :) ik zou ooit nog eens heel erg graag een lekkere buitenrit maken. Ik rij bijna nooit meer :)

Zo jammer dat je een eindje uit de buurt woont! Anders had ik precies jou kunnen aanbieden wat jij graag wilt & ik kunnen snuffelen bij jou. :D

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:39

O jammer sarahIlse als je toch eens in de buurt bent, ben je van harte welkom :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:42

Bommeltje_ schreef:

Wat gaaf zeg! Jammer dat ik geen buitenritje kan aanbieden (geen andere paarden en Romaissa is heel eenkennig en bij anderen dus ook te onvoorspelbaar buiten) Had het graag een keer willen proberen :)

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:42

teiger150 schreef:
In de provincie Noord-Holland iemand die het leuk lijkt om op het strand te rijden? Heb 2 lieve pony's en zou zelf ook wel eens op een andere pony willen rijden of een andere tak van de paarden sport willen verkennen. ;)

Waar in Noord-Holland? :) (ik zelf omgeving Zaanstreek)

Duality

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:51

Duality schreef:
Mensen zijn ook welkom om hier grondwerk en Horse Agility te komen doen!

Noord-holland, h.eemskerk voor degene die denkt dat lijkt me leuk, schroom niet en stuur gewoon een PB :D
Evt. mocht je lengte en gewicht kunnen dan zou het ook mogelijk zijn een duin of strandrit te doen :)

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 21:59

Haha ik ben best wel eens benieuwd om bij iemand anders agilty te doen :D maar ik weet niet of jij veel hebt aan mijn aanbieding haha :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:00

Ik heb een Ijslander merrie voor iemand die dat eens leuk lijkt. De ruiter mag niet zwaarder zijn als 70 kilo.

Zelf zou ik willen leren longeren met de dubbele longe. Heb het een paar keer gedaan, maar heb het nog niet goed genoeg onder de knie.

Ik woon in Zuid holland

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:11

Gaaf topic! Helaas zelf geen paard in de aanbieding, enkel een paar paarden die net onder het zadel zijn. Wel in de aanbieding, een gedegen dressuur les op niveau. Ik geef rustig les, op het niveau van de combinatie en met veel oog voor detail. Zelf voor een aantal int. stallen gereden.

Eventuele info; send me a pb :D

O ja, woonachtig in het midden van het land.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:17

Wat leuk dit!

Ik heb wel een buitenrit in de aanbieding samen met mij en mijn 4-jarige Barock Pinto! In Friesland ;)
Vereiste is wel dat je "goed" kunt rijden; paardlief is erg braaf maar kan wel sterk worden, een vreugde bokje geven of snel doen :P Hij wordt altijd erg blij van een buitenrit haha

Afbeelding
Paardlief <3

Wat ik terug zou willen... Euhhh geen idee ben niet zo veeleisend (Wel groot en niet super licht dus op een pony stap ik niet haha) :D

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:30

Lijkt mij leuk :)
Ik heb een zwarte Kwpn merrie van 6 jaar en twee 15 jarige springpony's. Zou wel eens willen ruilen met iemand die een menpony heeft en dan gaan mennen.
Rijden wordt denk ik niets, heb het al twee keer meegemaakt dat een pony van een ander er meteen in galop met mij vandoor ging :') Moet een paard eerst goed kennen.

Ze staan in Friesland, De Valom.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:32

Gucci_ schreef:
Lijkt mij leuk :)
Ik heb een zwarte Kwpn merrie van 6 jaar en twee 15 jarige springpony's. Zou wel eens willen ruilen met iemand die een menpony heeft en dan gaan mennen.
Rijden wordt denk ik niets, heb het al twee keer meegemaakt dat een pony van een ander er meteen in galop met mij vandoor ging :') Moet een paard eerst goed kennen.

Ze staan in Friesland, De Valom.

Misschien voor over een tijdje wat? :P
Mijn paard is een beginner voor de kar, maar heb 4 lekke banden :')
Dus wanneer ik nieuwe banden heb, gaat meneer weer met kar naar de beleerder om wat meer ervaring op te doen :P

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:38

Waar woon jij in Friesland? Ik heb weleens op een fries gereden en een ouder paard, die waren wat rustiger dan de pony's

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:43

Gucci_ schreef:
Waar woon jij in Friesland? Ik heb weleens op een fries gereden en een ouder paard, die waren wat rustiger dan de pony's

In een dorpje tussen Heerenveen en Drachten.

Moet wel zeggen dat mijn paardje niet altijd even rustig is hoor, hij wordt wel vaak hyper in het bos en dan moet je hem tegenhouden. De galop moet je sws voorlopig vermijden omdat hij eerst enorme rodeobokken uithaalt dan en dan naar voren knalt _O- hier ben ik mee aan het oefenen :')

Bommeltje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:51

Ineke2 schreef:
Ik heb een Ijslander merrie voor iemand die dat eens leuk lijkt. De ruiter mag niet zwaarder zijn als 70 kilo.

Zelf zou ik willen leren longeren met de dubbele longe. Heb het een paar keer gedaan, maar heb het nog niet goed genoeg onder de knie.

Ik woon in Zuid holland

O balen dat het zo ver is, want mijn pony loopt heel lekker aan de dubbele longe en ik ben gek op IJslanders :)

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 22:52

Ik heb een maflinger die van zwemmen houdt, dus als iemand een keer met een paard wil zwemmen :D

Afbeelding

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:04

Ailill schreef:
Gaaf topic! Helaas zelf geen paard in de aanbieding, enkel een paar paarden die net onder het zadel zijn. Wel in de aanbieding, een gedegen dressuur les op niveau. Ik geef rustig les, op het niveau van de combinatie en met veel oog voor detail. Zelf voor een aantal int. stallen gereden.

Eventuele info; send me a pb :D

O ja, woonachtig in het midden van het land.

Oeh dat klinkt ook wel heel erg aantrekkelijk! :D Ik ga je morgen even PB'en. :)

lindatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:08

Wauw, wat een mooi topic! Ik heb helaas geen eigen paard, en eenzijdig ruilen (wat dan geen ruilen meer is :')) is niet eerlijk, maar ik vind het heel mooi dat mensen elkaar de kans geven iets mee te maken wat op een wens-lijstje staat! Wellicht kan ik ooit een keer mee doen, er staan wel een paar dingen tussen waarvan ik zou willen proeven :)

NotYourLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:09

Ineke2 schreef:

Ik woon in Zuid holland

Jammer dat ik verder niet met dubbele longe werk, de tolt lijkt mij wel heel gaaf om een keer te voelen & voor mij is het (als het goed is :P ) redelijk dichtbij. :)

xCynthiaVos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:15

Leuk topic!

Ik heb hier een Barock Pinto staan op de veluwe. Hij kan verder ook aardig wat dressuur. Dus als iemand het leuk vind om een mooie bosrit te maken die is welkom!

Paard staat in 't loo.

Verder zou ik graag een x een andere takt kwa paardensport willen doen in plaats van dressuur haha.

benthevigox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:21

Iemand die in de buurt van Noord limburg woont ? Heb een leuke draver staan die wel nog veel mort leren! En wil graag eens zien hoe die het bij een ander doet. Liefst dus wel iemand die fatsoendelijk kan rijden . Iemand ? :D
leuk idee !

Nizzie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:29

Wat een leuk initiatief!!

Ik heb nog wel een oude opa(26) waarmee buiten gereden kan worden (samen natuurlijk :) ), dat hij opa is wil nog niet zeggen dat hij rustig aan doet op buitenrit :+ als je het wilt kan hij nog lekker hard!!
en als iemand het leuk lijkt kan je ook op hem zonder zadel zonder hoofdstel rijden, hij reageert goed op zithulpen en de neckrope.
Hij staat aan de rand van Amsterdam.

Mij lijkt het erg leuk om weer eens een strandrit te maken of te springen. Ook lijkt het me leuk om een keer te mennen of western te rijden. Ben eigenlijk wel voor veel dingen in :)

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-15 23:36

lindatje schreef:
Wauw, wat een mooi topic! Ik heb helaas geen eigen paard, en eenzijdig ruilen (wat dan geen ruilen meer is :')) is niet eerlijk, maar ik vind het heel mooi dat mensen elkaar de kans geven iets mee te maken wat op een wens-lijstje staat! Wellicht kan ik ooit een keer mee doen, er staan wel een paar dingen tussen waarvan ik zou willen proeven :)

Idd, mijn idee. Hoe top is het hoe er hier gereageerd wordt....
In mijn gedachten ging dit niet zo in het paardenwereldje.
Ook ik geen eigen paardenvriendje maar wel de grote wens om eens mee te gaan op een buitenrit met paard/pony/shet en wagen... Woon in Zuid Holland Spijkenisse...
Ik waag een gokje.